![]() |
![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
http://laurentiudumitru.ro/blog/2008/01/10/scrisoare-catre-pf-patriarh-si-sf-sinod/
ESTE VB DE PROFANAREA BISERICII SF.ECATERINA din Bucuresti de linga fac. de teologie prin tinerea unei slujbe de catre eretici.Va lamuriti citind scrisoarea de pe blogul lui Laurentiudumitru.Eu zic ca tre sa subscriem dc sintem ortodocsi! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
sofia, unde este scrisoarea pe blog-ul lui laurentiu dumitru? eu n-am gasit-o si nici link-ul tau nu merge.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nu am gasit scrisoarea....si nici nu am auzit de un asemenea eveniment. Ne ajuti cu un copy/paste?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Copiati textul dintre ghilimele la adresa URL:
"http://laurentiudumitru.ro/blog/2008/01/ 10/scrisoare-catre-pf-patriarh-si-sf-sinod/" Apoi cautati in pagina care se deschide. Scrisoarea se gaseste undeva in josul paginii. Titlul este: "Scrisoare catre PF Patriarh si Sf. Sinod" "Prea Fericirea Voastră, Înalt Prea Sfințiile și Prea Sfințiile Voastre, Vă adresăm acest mesaj știind că episcopii sunt cei cărora le revine cu deosebire misiunea, dar și incomensurabila răspundere de a veghea asupra liniștii întru Adevăr a Bisericii. Un fapt trist pentru noi toți, în calitate de creștini ortodocși s-a petrecut și apelăm la păstorii noștri cu speranța că, prin purtarea lor de grijă, răul deja făcut se va îndrepta și că astfel de lucruri dureroase nu se vor mai întâmpla. Este știut faptul că în biserica Sfânta Ecaterina, paraclisul Facultății de Teologie Ortodoxă din București au slujit membri ai bisericii copte [1], biserică necalcedoniană, cu care nu ne aflăm în comuniune. Avem cunoștință de dialogul dintre Biserica ortodoxă și Bisericile Vechi Orientale(necalcedoniene), dar și de faptul că acest dialog nu a condus, cel puțin până în prezent, la dezicerea vechi-orientalilor de hristologia eretică pe care o mărturisesc, în contradicție cu învățătura Sinodului de la Calcedon [2], despre cele două firi ale Mântuitorului. La ora actuală există, se pare, un fel de falsă pudoare întemeiată pe ideea unei bune înțelegeri care eludează, în fapt, responsabilitatea față de mântuirea aproapelui și care pe unii îi determină să ocolească termenul „eretic”. Acest termen nu este o insultă, ci un indicator al condiției celor abătuți de la învățătura de credință ortodoxă (condiție în care se găsesc, spre exemplu, și bisericile necalcedoniene) și îl vom utiliza ca atare pe mai departe. Avem cunoștință și de aceea că Bisericile Vechi-Orientale nu se consideră monofizite, ci miafizite, susținând că cele două firi ale Mântuitorului ar fi unite într-una, dar fără schimbare, fără amestecare, fără confuzie, prin aceste precizări deosebindu-se de monofizitismul „clasic” [3]. Această hristologie este, însă, de asemenea, eretică , la fel ca și monofizitismul în sens clasic. Așadar, dat fiind că membrii bisericii copte nu sunt ortodocși, ci se găsesc într-o condiție eretică, faptul care ne preocupă este acela că într-o biserică ortodoxă au slujit ereticii. Or, în conformitate cu canoanele Bisericii ortodoxe, aceștia nu pot intra, măcar, precum credincioșii, în bisericile ortodoxe [4] și cu atât mai puțin pot fi primiți să slujească. În cazul în care, totuși, ereticii ajung într-un locaș de cult ortodox și slujesc acolo, aceasta constituie profanare a locașului ortodox și în acesta nu se mai poate intra și sluji de către ortodocși decât după îndeplinirea prescripțiilor canonice adecvate situației [5]. Apelăm, așadar, prin prezenta, la păstorii noștri cu rugămintea de a se lua măsurile adecvate situației date, anume urmarea rânduielii pentru curățirea locașului profanat, în cazul bisericii Sfânta Ecaterina și prevenirea, pe viitor, a unor astfel de situații, eventual prin ajutorarea comunității copte în sensul atribuirii acesteia a unui spațiu adecvat în care să-și poată desfășura viața liturgică proprie, spațiu care să nu fi fost, însă, afierosit ca lăcaș de cult ortodox. Susținem această expunere, poziția și solicitările noastre cu argumentele din notele care urmează mesajului propriu-zis. Elementele teologice care apar în acestea sunt, fără îndoială, familiare sfințiților slujitori, dar, având în vedere caracterul public al prezentului mesaj, au fost redate spre lămurirea eventualilor cititori care nu le cunosc, spre a arăta că demersul nostru se întemeiază nu pe sentimente sau sentimentalisme, nici pe judecata egoistă a unor persoane, ci pe Tradiția așezată de Unul și Același Duh Sfânt Care ne-a lăsat Scripturile. Nutrind convingerea că apelul nostru nu va rămâne fără un răspuns, ca din partea unor slujitori iubitori de Dumnezeu cărora ne-am adresat, încheiem cu urările noastre de viață lungă, întru Adevăr, spre dreaptă și înțeleaptă cârmuire a Bisericii. Semnează: Oana Iftime, bioetician, autor de lucrări în domeniul dialogului știință- teologie Alexandru Iftime, biolog, autor de lucrări în domeniul dialogului știință- teologie" |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nu apare ceva scris acolo ,nu gasesc decat o pagina goala
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Scrisoare deschisă către Președinție și Primul-Ministru | alexmatei | Stiri, actualitati, anunturi | 37 | 11.04.2012 08:07:58 |
Scrisoare pastorală a Sf. Sinod al B O R despre familia creștină | laurastifter | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 22.11.2011 00:53:06 |
Scrisoare catre liceeni:) | Insane | Generalitati | 3 | 02.10.2010 11:13:29 |
scrisoare catre diavol... | luciansro | Generalitati | 2 | 13.11.2009 11:56:36 |
|