![]() |
![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
"Extra Ecclesia nulla salus" este o veche dogmă a Bisericii. În această formulare ("Nu există salvare în afara Bisericii") se pare că aparține Sf Ciprian. Un foarte recent articol pe această temă a apărut pe blogul francofon "Disputationes theologicae" aici:
http://disputationes.over-blog.com/a...-61363606.html Pe scurt, acest prim articol despre care înțelegem că deschide o întreagă serie, amintește principalele interpretări posibile ale acestei dogme, spectrul fiind cuprins între o interpretare strictă, și anume că apartenența formală la Biserica Catolică este condiție a mântuirii și o interpretare lărgită, care se bazează pe ideea că "sufletul Bisericii" trece dincolo de granițele vizibile ale Trupului Mistic al lui Cristos.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
|||
|
|||
![]()
E ca si cand am spune, ca unica conditie a mantuirii ar fi botezul... Ori noi stim ca botezul e doar prima conditie.
Si apoi, Sf. Ciprian se referea la Biserica Catolica de dinainte de Marea Schisma, nu?!? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Credeam ca Sf. Augustin a spus Extra Ecclesiam nulla salus.
Sf. Ciprian a spus (citez din memorie ceva ce am citit in engleza): Nu poti sa-L numesti pe Dumnezeu Tata daca nu o ai pe Biserica Lui drept mama.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Les non-catholiques sont-ils « membres » de l’Eglise ?
Da' cine s-a desprins din biserica adevărată ? Te pomenești că fac și ei Proscomidie ! Te pomenești că au revenit la adevăratul Crez ! Te pomenești că sunt "aproape" ortodocși și nu știu cum să mai facă să slujească cu ortodocșii ! "Fraților" nu este decât o singură biserică : Creștin-Ortodoxă ! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Probabil e adevarat ce ziceau cei doi sfinti, nu exista mantuire in afara Bisericii, adica a Bisericii Ortodoxe. Pentru ca nici inainte de venirea lui Iisus nu s-au mantuit oamenii pana sa nu ajunga Mantuitorul sa-i scoata din Iad. Si erau multi oameni sfinti.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
EENS, fiind o dogmă care a început a se cristaliza în perioada Bisericii Nedespărțite, mai precis în vremea Sfinților Părinți (cu susținere în Tradiție și în Scriptură) este firesc să fie împărtășită atât de ortodocși, cât și de catolici. Desigur, ei nu vor cădea prea curând de acord asupra a ceea ce se înțelege prin Biserică. Evident, Biserica lui Cristos este Biserica Ortodoxă în ochii ortodocșilor și este Biserica Catolică în ochii catolicilor. Și la ortodocși, din câte am observat, există aceleași două interpretări ale acestui principiu: o interpretare riguroasă și o interpretare lărgită.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Acum sunt mii de ,,bisericii'' ale lui Hristos,fiecare grupare crestina isi zice biserica,dar oare ce defineste in realitate Biserica,catolicii epuizeaza versetul,,Tu esti Petru si pe tine voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui pe ea''.Insa oare papa este intradevar urmasul Sf. Petru,nu este oare o interpretare eronata a acestui verset.Eu sunt convins ca Biserica Ortodoxa a tinut si propovaduit mesajul lui Iisus Hristos cel mai elocvent,ea a fost atat conservatoare cat si adaptabila consecintelor existentiale ale istoriei,ea are o conducere sinodala ,intrucat apostoli nu au incercat o ierarhie intre ei.Avem doar patriarh ecumenic,insa este doar un rang onorific.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Petru nu era nici cel mai invatat, nici cel mai destoinic, nici cel mai in putere. Era cel care il iubea pe Isus mai mult decit toti ceilalti. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Parca de Sf. Apostol Ioan era vorba.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
15.Deci după ce au prânzit, a zis Iisus lui Simon-Petru: Simone, fiul lui Iona, Mă iubești tu mai mult decât aceștia? El I-a răspuns: Da, Doamne, Tu știi că Te iubesc. Zis-a lui: Paște mielușeii Mei.
16. Iisus i-a zis iarăși, a doua oară: Simone, fiul lui Iona, Mă iubești? El I-a zis: Da, Doamne, Tu știi că Te iubesc. Zis-a Iisus lui: Păstorește oile Mele. 17. Iisus i-a zis a treia oară: Simone, fiul lui Iona, Mă iubești? Petru s-a întristat, că i-a zis a treia oară: Mă iubești? și I-a zis: Doamne, Tu știi toate. Tu știi că Te iubesc. Iisus i-a zis: Paște oile Mele. (Ioan 21. 15;17) Eu asa am inteles, din cele de mai sus, ca Petru, dintre toti ucenicii, Il iubea cel mai mult pe Isus. |
|