![]() |
![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
[SIZE=2]Am avut ocazia, de curand, sa particip la slujba tarnosirii unei biserici. Spre deosebire de randuiala sfintirii unei icoane, care este una destul de simpla, ce consta in citirea unei rugaciuni si stropirea cu apa sfintita, slujba sfintirii unei biserici este una mai elaborata. Mai mult decat atat nu poate fi savarsita de catre preot ci numai de episcop. In schimb mi-au atras atentia in mod deosebit cateva asemanari dintre aceasta slujba si cea a botezului.
Orice lacas de cult ortodox primeste un nume, un hram in momentul sfintirii lui. Bisericile primesc de obicei numele unui sfant, al unui praznic imparatesc sau al unei sarbatori a Maicii Domnului. Ca si in cazul Tainei Botezului, in timpul sfintirii unei biserici se face ungerea cu Sfantul si Marele Mir. De fapt acestea sunt singurele slujbe in cadrul carora este folosit. Daca cel botezat devine in urma Tainei Botezului purtator de Hristos, din rugaciunile si actele arhiereului de la sfintirea bisericii observam ca exprima acelasi fapt al salasluirii lui Hristos. Astfel locasul destinat sa fie biserica devine prin sfintirea lui de catre arhiereu locasul lui Hristos, locasul in care se va putea savarsi Sfanta Liturghie.[/SIZE] |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Se poate vorbi de "un botez al lucrurilor" prin inchinarea acestora lui Dumnezeu. Pana la oferirea acestora, inapoi, lui Dumnezeu, ele sunt intr-o stare de neimplinire, de asteptare a implinirii cuvantului liturgic: "Ale Tale, dintru ale Tale."
Scoaterea materiei de sub puterea celui rau si oferirea ei lui Dumnezeu este ceea ce se intelege prin preotia universala, prin preotia fiecarui crestin in parte, ca purtator al mesajului mantuitor. Dupa inchinarea lucrurilor (si a noastre), lucrurile se afla in purtarea de grija a lui Dumnezeu si a ingerului lor pazitor. Tot lucrul binecuvantat prin rugaciune are un inger pazitor, cu atat mai mult Biserica, in care primim cele sfinte. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ambele postari sunt de retinut. Eu as indrazni sa spun si altceva: intrarea in biserica este tainic o neincetata scufundare in cristelnita de la Botez. Cand intri in biserica, trebuie sa omori ceva pacatos din tine, trebuie sa ridici la starea de inviere anumite virtuti doborate de patimi. Trebuie sa iesi mereu din biserica un om nou.
Un articol despre [SIZE=2]Sfintirea Bisericii - prezenta neincetata a Duhului Sfant de parintele Staniloae.[/SIZE] |
![]() |
Tags |
bisericii, sfintirea, tarnosirea |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Blasfemia unor adventiști la adresa Bisericii lui Hristos: un cult antropofagic | doctor_faustus | Secte si culte | 5 | 28.11.2010 23:47:42 |
Avraam al Noului Testament | mary20 | Din Noul Testament | 5 | 13.07.2010 19:38:28 |
CE ar trebui sa contina Chivotul Noului Legamant? | MariS_ | Generalitati | 13 | 09.07.2010 00:05:20 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
Obiecte de cult | prflorin | Stiri, actualitati, anunturi | 3 | 22.06.2007 16:33:01 |
|