![]() |
![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Pe ce se bazeaza aceste doctrine ?
Sunt ele sustinute in vreun fel de Sfanta Scriptura si Sf.Traditie ? |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Scriptura afirma ca toti oamenii se nasc cu pacatul stramosesc. Teologia romano-catolica, facand abstractie de datul scripturistic, afirma ca Fecioara Maria a facut o exceptie de la aceasta lege. Concluzia acestei invataturi gresite - Maica Domnului este scoasa de sub necesitatea de a se mantui prin Hristos. Trebuie sa afirmam ca la baza acestei afirmatii a stat dorinta papalitatii de a pregati terenul pentru dogma infailibilitatii papale.
Cat priveste Adormirea Maicii Domnului, noi marturism ca ea este acum in stare de inviere. Insa, aceasta stare este produsa de Hristos, caci ea nu a inviat prin propria sa putere. In invatatura romano - catolica, Fecioara Maria pentru ca s-a nascut fara pacatul adamic, invierea si inaltarea le-a primit in baza meritelor ei. Catolicii afirma ca ceea ce se petrece in mod miraculos cu Fecioara Maria, se petrece in mod independent de Hristos. Ortodoxia invata ca aceasta mutare sau ridicare, este un act al Fiului. Maica Domnului a murit in virtutea legii omenesti si s-a inaltat prin Hristos. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
1.Teologia romano-catolica incearca sa-si intemeieze doctrina despre imaculta coneceptie din afirmatiile unor Sfinti Parinti care sunt interpretate intr-un mod arbitrar. Spre exemplu, Maica Domnului este "asemenea unui crin", dar care isi are radacinile in acelasi pamant cu intreaga umanitate. Pentru anumiti teologi romano-catolici, asemanarea Maicii Domnului cu un crin trimite la imaculata conceptie. Pentru teologia ortodoxa reprezentarea iconografica a Fecioarei Maria cu pruncul in brate este o exprimare a credintei ca mantuirea ei se relalizeaza prin Fiul deci nu face abstractie, cum din pacate lasa sa se inteleaga dogma despre imaculata conceptie.
2. Pentru cea care a nascut pe Fiul lui Dumnnezeu fara sa cunoasca dureri, moartea ei este o adormire, o moarte fara dureri. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
in orice caz, nu are nimic de-a face cu infailibilitatea papala!!! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Daca atunci cand au conceput-o pe Maica Domnului ,Sfintii Ioachim si Ana n-au avut placere trupeasca deoarece erau sfinti batrani,asta nu inseamna ca Maica Domnului nu a avut pacatul stramosesc sau predispozitia de a pacatui. Neavand inclinare spre pacat nici nu putea spori in sfintenie. In zilele noastre se pot face cate imaculate conceptii vrei,fara placere,chiar si cu durere daca extragi chirurgical ,operatie etc.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
(sa stii ca placerea in actul sexual nu tine de varsta!) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Maria, pana si firea umana pe care o asuma Hristos nu este pasiva. Sfantul Evanghelist Luca ne spune "crestea si se intarea cu Duhul". Cu atat mai mult, nici Fecioara Maria nu suporta pasiv curatirea. Repet, a se naste fara pacat, inseamna a nu depune nici un efort pentru curatire. E o afirmatie contrara Scripturii care afirma ca nu este om lipsit de pacat: "Precum printr-un singur om s-a introdus pacatul in toti, ... " (Rom V, 15)
Iata un comunicat comunicat al Bisericii Ortodoxe Romane cu privire la dogmatizarea Inaltarii Sfintei Fecioare cu trupul la cer : "Biserica Ortodoxa s-a ferit dupa despartirea crestinatatii apusene de la sanul ei, de formularea unor noi dogme, nu pentru ca i-ar lipsi unitatea, forta de viata si de gandire duhovniceasca, ci pentru ca a voit sa pastreze neschimbat tezaurul dumnezeiesc al crestinatatii nedespartite din primele opt veacuri, ca singura baza pe care se poate nadajdui ca se va reface unitatea lumii crestine. Daca ar fi alterat si ea acest tezaur, el n-ar mai fi putut fi refacut si n-ar mai fi putut fi aratat ca izvor al unei forme vii de viata crestina, al celei mai inalte forme vii a crestinismului, posibila de extins la toata crestinatatea". |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
la fel de corecta insa este si logica prin care in BC s-a stabilit Dogma Neprihanitei Zamisliri omeneste vorbind, ne putem gasi unii altora gerseli, mai ales cand se critica ortodox o demonstratie catolica sau invers "poate ca la oameni nu e posibil, insa la Dumnezeu totul e posibil" Citat:
dar la Dumnezeu,totul este posibil - chiar si sa dea dreptate si catolicilor si ortodocsilor! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Este mult prea bine spus, astfel citez : "Aceasta invatatura catolica pare, la prima vedere, sa sporeasca cinstea Maicii Domnului, dar in realitate ii neaga toate virtutile. Ce vrednicie i s-ar cuveni ei, daca, asa cum spun papistasii, a fost ferita de pacat? Noi stim ca "virtutea este efortul de a face binele", cum spunea si Parintele Dumitru Staniloae. Ori Maica Domnului si-a dovedit aceasta virtute, iar ca dovada/rasplata, Dumnezeu a binecuvantat-o si a ales-o pentru a rascumpara neamul omenesc. "
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Slujba de Adormirea Maicii Domnului intrerupta de DNA | Laura19 | Stiri, actualitati, anunturi | 51 | 21.08.2012 16:03:50 |
Adormirea Maicii Domnului | dan73 | Generalitati | 3 | 05.07.2012 16:22:32 |
Adormirea Maicii Domnului | partenie | Diverse Sarbatori | 20 | 15.08.2009 21:19:08 |
Adormirea Maicii Domnului | Laurentiu | Diverse Sarbatori | 1 | 15.08.2008 20:25:15 |
adormirea maicii domnului | Pupi | Generalitati | 1 | 12.08.2008 13:13:16 |
|