![]() |
![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Papa Francisc propune ca femeilor sa li se permita sa fie diaconite.
Sursa: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Ex...intra+in+istor |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Deci? E posibil dogmatic sau canonic? Ar fi posibil si in Biserica Ortodoxa? Ce parere au credinciosi catolici?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
diaconitele au fost cele care slujeau la mese (agape). Atat!
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Da. Sinodul din Creta a zis ca e ok, doar ca nu vor sa reinvie postul, cel putin nu acum.
Da. Ba chiar a fost mai popular si a rezistat mai mult in Rasarit. Deaconesses trace their roots from the time of Jesus Christ through to the 13th century. They existed from the early through the middle Byzantine periods in Constantinople and Jerusalem; the office may also have existed in Western European churches.[1] There is evidence to support the idea that the diaconate including women in the Byzantine Church of the early and middle Byzantine periods was recognized as one of the major orders of clergy.[2] Sunt ok cu ideea in principiu, dar faptul ca ideea a rasarit din sanul anumitor grupuri, ii face sa le fie frica ca "progresistii" din Biserica Catolica o sa o foloseasca ca un slippery slope pentru a promova agresiv ideea de femei preoti.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. Last edited by Patrie si Credinta; 03.08.2016 at 11:09:59. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
si cam care ar fi fisa postului la diaconite?Sa faca, ce anume, in Biserica?
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Femeia-diacon e cît se poate de ok, canonic vorbind. Femeia-sacerdot (preot sau episcop) e un concept absolut eretic. Și nu, nu e, cum propagandesc "ultrașii reformismului", misoginism (!) în a afirma și susține asta. Maica Domnului a ajuns prin o smerenie uriașă unde e acum: deasupra Heruvim și Serafim. Deci, cumva rolul Ei în Biserica de Sus (Ecclesia Triumphans) trebuie oglindit în Biserica Luptătoare de mirence și diaconițe. Nu știu dacă m-am exprimat foarte clar. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Multe desfrânări și uniri intime, pe unde îi va prinde și pe unde se va putea, Doamne ferește... Măcar nu vor mai fi pedofili... Nădăjduim... Revin. Ele ca femei, niciodată n-au avut voie să slujească în Sfântul Altar, nici în sec. I, nici acum, pe baza temeiurilor Scripturistice și e bine așa. Dacă nu, altfel, avem exemplu ereziile anglicanilor, pe lângă femei ca diaconițe, preotese și episcopese, mai este și sodomia luată de bună. Doamne ferește. Diaconițele există deci în Biserică și azi ca și în secolul I în Biserica Primară, nu s-a schimbat nimic, Biserica este aceași, ele sunt soțiile diaconilor, au aceleași misiuni ca și soțiile preoților, preotesele. Pe atunci mai exista un segment, să-i zicem, și proorocițele, care catehizau catehumenii, neofiții, la fel ca diaconițele. Toate aveau aceleași roluri. Așadar concret: Slujirea lor este să catehizeze, țineau Cateheze, cuvântări de la 2-3 minute, până la 10-15 minute, după Sfintele Slujbe, țineau și Omilii, adică cuvântări de 30 de minute sau mai mult, depinde de subiect și de nevoia Bisericii, erau nașele/mărturisitoare la Sfântul Botez sau Sfintele Cununii, aveau rolurile principale în strană, organizat și condus, la cântări și citire, la citit Apostolul în timpul Slujbelor, la Sinaxare, slujirea lor este în Coruri, în Agapele creștine, să le organizeze, să le desfășoare, au grijă de menținerea unei situații plăcute, suportabile, optime, în Biserică, se ocupă de acțiunile caritabile mai ales, adică dacă există un orfelinat al Bisericii, al Parohiei, sau o cantină socială, un azil de bătrâni, un centru de zi sau de noapte pentru nevoiași, un adăpost, o casă de copii, o policlinică, o Bibliotecă, o grădiniță, o Organizație, o administrație, un ONG, sau orice pentru binele Bisericii și al Parohiei, sau orice altele asemenea, dezvoltate de Parohia din satul, comuna, orașul sau zona respectivă, deci se va ocupa de o Vasiliadă care va fi acolo. Vor fi mereu, după putere, în mijlocul femeilor parohiei, al copiilor, al nevoiașilor, săracilor, abandonaților sau neglijaților, cât timp, preotul sau diaconul, vor merge la nevoiași acasă pentru a le săvârși Sfinte Slujbe, sau a le sluji în alte ajutoare și nevoi. Și multe alte slujiri asemenea cu acestea, le aveau și le au și azi, diaconițele și preotesele în Biserică. Acestea au fost și sunt slujirile lor, în secolul I și azi. Așa să rămână, că e minunat așa.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 04.08.2016 at 13:21:28. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Iarasi spui prostii, din multa ta nestiinta despre istoria bisericii, Emiliane.
Diaconitele nu erau sotiile diaconilor. Pune mana si citeste, nu te mai fa de ras.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
|