![]()  | 
	   ![]()  | 
       
| 
 | 
  
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Multi s-au exprimat despre ce inseamna Libertatea. Toti dintre cei multi s-au exprimat fatza de un punct de referinta: momentul istoric in care vietuiesc sau Dumnezeu. 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Consider momentul istoric ca fiind un punct de referinta inertial, adica nefix. Consider ca un punct de referinta neinertial este Dumnezeu: Cel ce a facut posibila existenta mea, cel ce intreaba si a voastra, cei ce citesc intrebarea si raspund. Dumnezeu ne-a dat Libertatea absoluta, chiar si cea de a-l contesta pe EL. Acest absolutism consta in posibilitatea noastra de a vedea cum este EL sau cum este celalalt. Adica: noi intre ce alegem? Intre placerea data noua de diavol si intre placerea data noua de Dumnezeu? Este vorba despre placeri comparate? Placerile respective CUI se adreseaza: omului pamantesc (punct ochit - punct lovit ) sau omului ceresc ( neevident,ba chiar impotriva a ceea ce i s-a dat omului sa perceapa ca placere). Aici am o problema: placerea pe care ne-o da adversarul, este perceptibila si comprehensibila. Placerea pe care ne-o da Dumnezeu, este de neinteles si de neperceput. Mai mult, viata viitoare este incompatibila cu ce putem noi, oamenii vii, sa concepem. Asadar, Libertatea este a alege intre ceva ce pricepi (ale diavolului) si ceva ce nu pricepi (ale lui Dumnezeu). Si alegerea trebuie facuta de cineva care s-a nascut egoist, egocentrist si fara sa vrea.  | 
| 
 |