![]() |
![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca sintem cu totii de acord ca sacrificiul de sine e ceva care ne inalta, care (pentru unii) ne ridica din rindul animalelor etc.
In esenta, un sacrificiu este o renuntare voluntara la ceva pretios in favoarea sau pentru binele altcuiva. As vrea sa va intreb insa ce parere aveti despre cel care cere un sacrificiu, despre cel care nu face un anumit lucru in favoarea cuiva decit daca altcineva se jertfeste pentru acela caruia ii este destinata favoarea. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1 ii face un favor lui 2 numai daca 3 i se jertfeste lui 1 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ok, am inteles intrebarea, dar mai apar alte nelamurir:
Care este relatia intre persoana 1 si 2? Care este relatia intre 1 si 3? Dar intre 3 si 2? Daca presupunem ca cele 3 persoane nu se cunosc deloc atunci e destul de complicat... - 1 face favor decat daca primeste ceva in schimb - nu e frumos din partea lui, dupa regula crestina iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti ar trebui sa-i acorde favoruri fara nici un fel de pretentii (vorbim de cazul ideal... nu de noi cei slabi in credinta) - 2 daca are nevoie de un favor ar trebui sa faca el un sacrificiu pentru al obtine, asta in cazul in care ii sta in putinta - 3 ne ofera un exemplu bun pentru ca se sacrifica in favoarea lui 2 fara sa pretinda nimic Nu stiu daca am reusit sa acopar o parte din implicatii... e destul de greu fara detalii legate de situatia in sine. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pai primul exemplu imi vine in minte cam asa: daca 1 il cunoaste pe 2 dar sunt in conflict, dar il cunoaste si pe 3 cu care are cat de cat o relatie de prietenie, atunci are circumstante atenuante....
Cazul urmator: 1 nu il cunoaste pe 2 dar il cunoaste pe 3.... Si tot asa combinatii de x loate cate y.... (nu stiu daca e corect matematic ce am spus dar intelegi tu ce vreau sa zic) :) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ok, sa zicem. Care sint circumstantele atenuante?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iertare, dar nu inteleg deloc intrebarea si nici situatia. Poti explica mai clar la ce te referi? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Asa cum spuneam, nu multi dintre noi suntem in stare sa urmam exemplele lui Iisus Hristos si ale sfintilor. Deci daca 1 nu face favorul pentru 2 pentru faptul ca sunt in conflict (nefiind un crestin in adevartul sens al cuvantului), nu spun ca face bine ci doar ca decizia lui este oarecum indreptatita, iar vina ii este atenuata ca desi in conflict cu 2, la rugamintea lui 3 face totusi favorul pentru 2.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sa dau un exemplu simplu: Ion ii da penarul Anei numai daca Gheorghe isi arunca pe geam pantofii. Gheorghe, pentru ca tinea mult la Ana, isi arunca pantofii pe geam. Ion nu are nimic cu Gheorghe, chiar tine la el. Dar Ion doreste sa ii faca o favoare Anei pentru a o indatora pe aceasta, ar vrea foarte mult sa se indragosteasca de el (Ana e suparata pe Gheorghe pentru ca e prea posesiv). Ana tine foarte mult la penar, desi nu are nevoie de el ci doar de creioanele din el. Capisci? :) |
|