|
#1
|
|||
|
|||
a pofti
Va rog sa explicati aici ce credeti ca inseamna de fapt a pofti trupul cuiva, in sensul de pacat. Cum descrieti, cum se manifesta? Nu vreau sa smintesc, dar sincer cred ca nu toti intelegem la fel.
__________________
"Daca cineva mi-ar fi dovedit ca Hristos sta in afara adevarului, si daca in realitate adevarul ar sta in afara de Hristos,atunci as prefera sa fiu cu Hristos si nu cu adevarul" (Dostoievski) "Daca Dumnezeu nu exista atunci totul este permis" (tot Dostoievski) |
#2
|
|||
|
|||
Cred ca inseamna a-l pofti ca pe un obiect, ca pe ceva de consumat, uitand persoana si relatia cu ea.
Cred ca se manifesta printr-o neluare in seama a dorintelor acelei persoane, la desconsiderarea ei ca om. Si printr-o despartire a trupului de acea persoana - pentru ca atunci cand iubim cu adevarat, trupul devine transparent pentru 'miezul' persoanei. Si nu inseamna pur si simplu dorinta pe care o putem simti pentru omul iubit. Este adevarat ca astea se cam aesteca si este greu sa le deosebim mai ales la inceputul unei relatii. Cred ca trebuie mai multi ani de viata comuna ca sa le deosebim. Poate cei cu experienta mai lunga in casnicie vor vorbi mai bine.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#3
|
||||
|
||||
Eu cred ca este vorba de conotatia sexuala a termenului.Doar ca sunt cazuri in care cineva isi poate dori o alta persoana pentru mai mult de atat.
Adica se poate indragosti (este total altceva decat iubirea reala) de acea alta persoana si in acelasi timp sa o doreasca si fizic. De regula acest termen de "a pofti" are o semnificatie mai mult negativa in contextele biblice,din ce am vazut.Adica,ravnesti la ceva ce nu ti-ar fi ingaduit in mod normal:barbatul/femeia alteia/altuia. Ori tu esti implicat/a intr-o relatie/casnicie si doresti pe altcineva. |
#4
|
||||
|
||||
Acest verb imi aduce aminte de urmatorul verset: Eu însă vă spun vouă: Că oricine se uită la femeie, poftind-o, a și săvârșit adulter cu ea în inima lui. si de porunca a zecea. Cred ca este vorba de ceva mai mult decat de dorinta sexuala, este dorinta de a avea acea persoana, de a-ti apartine (nu neparat fizic, ci trup si suflet). Or, acea persoana nu iti apartine daca nu te-ai unit cu ea in taina Nuntii, oricat de durabila ar fi relatia. Oricat de indragostiti ar fi doi tineri, ei nu isi apartin unul altuia, daca nu sunt casatoriti, si de aici ideea de pacat... Of, of, ca tare suntem pacatosi!
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#5
|
|||
|
|||
Sfintii Parinti recomandau atat oamenilor casatoriti cat mai ales calugarilor fuga de persoana care te ispiteste. Este normal sa avem ispite, dar nu este normal sa ne indulcim cu ele. A pofti cred ca inseamna a te indulci cu gandul la acea persoana. Sa iti imaginezi cm ar fi fost daca... Deci, Mantuitorul nu ne da voie sa pacatuim nici cu gandul.
|
#6
|
|||
|
|||
Eu vreau exemple concrete si detaliate. Si mai ales din propria experienta. Ce inseamna a pofti?
Glykys o intelege ca posesivitate. Altii ca dorinta sexuala. Dar ce e dorinta sexuala de fapt? Pt ca e diferita de la om la om. La unii vine "la pachet" cu alte chestii, la altii e "pura". Mi se pare tare ciudat totul. Cred ca unii se simt vinovati chiar daca ei nu poftesc de fapt iar altii poftesc si nici nu-si dau seama. De aceea propun topicul.
__________________
"Daca cineva mi-ar fi dovedit ca Hristos sta in afara adevarului, si daca in realitate adevarul ar sta in afara de Hristos,atunci as prefera sa fiu cu Hristos si nu cu adevarul" (Dostoievski) "Daca Dumnezeu nu exista atunci totul este permis" (tot Dostoievski) |
#7
|
||||
|
||||
Citat:
Ce inseamna pofta pt. tine?
__________________
''Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu miluieste-ma pe mine, pacatoasa si pe noi toti!'' |
#8
|
||||
|
||||
Anna, iti pot spune ca la origine, termenul eros, mai inainte sa insemne ceea ce stim noi, insemna "pofta" (sub toate aspectele ei, pofta de mancare, de bautura, sexuala...). Am facut si o lucrare de licenta pe tema erosului si a nebuniei provocate de eros la un oaresce poet vechi, evident, influentata de un anumit eros adolescentin. In timpul asta, am tot luptat sa scap de acest eros pofticios, care nu se da batut decat cu rugaciune . Concluzia mea ar fi ca orice tip de eros presupune o componenta, mai mica sau mai mare, de pofta. De aceea, trebuie sa transformi erosul in agape, lucru incredibil de greu, sa il curatesti de pofta. Eu lucrez la asta de multa vreme, e lupta grea rau, dar nu deznadanjduiesc.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#9
|
||||
|
||||
Nu cred ca e ceva negativ, decat daca aceasta " poftire" se produce intr-un context mai putin moral.
Gandindu-ma la acest termen, fac legatura cu atractia fizica ca atare, care poate fi pentru persoana iubita...si care intregeste portretul iubirii si nu neaparat la " a pofti" ca ispita sau ca ceva separat de sentiment. Poate ca in cazul perceptiei barbatilor acest termen capata si alte sensuri, dar mie nu mi se pare ca are doar conotatii negative...si atat. |
#10
|
||||
|
||||
A pofti pe cineva parca este mult mai usor de raspuns desi este o intimitate chiar daca in sensul de firesc sau de pacat dar a pofti ,,trupul" cuiva poate fi o nebunie ! Si asta este nebuie si pacat oricum ai da-o.
|
|