![]() |
![]() |
|
#281
|
||||
|
||||
![]()
Nu e vorba de contestat miracolul. E vorba despre a avea dreptul să păstrezi anumite rezerve, care, culmea, nici măcar nu este incompatibil cu credința în miracol.
Pe de altă parte, atunci când minunile sunt argumentul suprem în sprijinul activismului confesional, este evident că orice îndoială este incompatibilă cu "normalitatea". După cum a arătat și domnul Dragomir, poziția catolică este nuanțată. În primul rând, catolicii nu exclud de plano existența minunilor "în afara Bisericii", deși exprimarea nu e tocmai fericită. De fapt, minunile nu se întâmplă "într-o Biserică" sau "în altă Biserică", minunile nu sunt intraconfesionale. De aceea zâmbesc mereu citind exprimările lui Cătălin, de genul "noi avem minuni" sau "catolicii nu au minuni", de parcă miracolul ar fi obiect al dreptului de proprietate. Parcă văd un avocat de drept canonic formulând o acțiune în revendicare mobiliară: "Să constate onoratul tribunal bisericesc că subscrisa Biserică X suntem proprietara de drept a minunii de la Ierusalim/Lanciano/Ciorogârla și să obligați pârâta Biserică Z să ne-o lase în deplină posesie, folosință și dispoziție..... " În al doilea rând, catolicii sunt (la fel ca și ortodocșii, de altfel) obligați în primul rând să dea dovadă de caritate; a nega vehement, și mai ales fără dovezi irefutabile, realitatea unei minuni în care crede alt creștin, este o dovadă de lipsă de caritate. Ca să nu mai spun că a atribui a priori minunile pe care tu le percepi ca fiind "la alții", diavolului, s-ar putea întâmpla să fie păcatul acela urât de care vorbea Iisus. |
#282
|
||||
|
||||
![]()
Dar numai in acel timp. In acel indepartat sfarsit de secol al XIX-lea. Rusii de acum, in frunte cu Patriarhia Rusa, nu vor cu niciun chip sa fie ei conducatorii ortodoxiei. Patriarhii din Ucraina, Romania, Serbia, Bulgaria, Grecia si, mai ales, Patriarhul Ecumenic le tot propun zicand: "hai, in genunchi va rugam, fiti voi conducatorii ortodoxiei. Dar patriatrhul rus, modest, cu privirea plecata spre varfurile cizmelor, le spune soptit: "Niet, niet!"
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#283
|
|||
|
|||
![]()
Acum pe bune, e tipic gandirii bizantine sa fundamenteze aderenta la credinta (atentie, nu credinta per se) prin miracole si propaganda desantata. Reflex vechi, de pe vremea imparatului bizantin.
|
#284
|
|||
|
|||
![]()
Generalizezi prea mult.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#285
|
||||
|
||||
![]()
– De ce se închid norii când câmpiile sunt însetate de ploaie, și se deschid atunci când câmpiile nu vor ploaie? Din pricina răutății oamenilor, firea s’a tulburat și și-a lepădat rânduiala.
– Știi tu oare, fiule, de ce țarinile rodesc slab primăvara, iar vara dau recoltă proastă? Pentru că și fiicele oamenilor își urăsc rodul pântecelor lor și îl ucid în plină creștere. – Știi tu oare, fiule, de ce izvoarele seacă și roadele pământului nu mai au gustul de odinioară? Din pricina păcatelor oamenilor, prin care a intrat neputința în toată firea. – Știi tu oare, fiule, de ce neamul biruitor rabdă înfrângeri din pricina neînțelegerii din lăuntru și din pricina vrajbei, și mănâncă pâinea amărită de lacrimi și urâciune? Deoarece i-a biruit pe vărsătorii de sânge din jurul său, dar nu i-a biruit pe cei din lăuntru. – Știi tu oare, fiule, de ce maica nu își poate îndestula fiii? Pentru că, alăptându-i, nu le cântă cântecul dragostei, ci cântecul urii față de vecini. – Știi tu oare, fiule, de ce oamenii s’au urâțit și au pierdut frumusețea străbunilor? Din pricină că au lepădat chipul lui Dumnezeu, care din lăuntru, din suflet, dăruiește frumusețe feței și au pus pomezi pământești. – Știi tu oare, fiule, de ce s’au înmulțit bolile și înfricoșatele molime? Pentru că oamenii au început să creadă că sănătatea este furată de la natură și nu dăruită de Dumnezeu. Iar ceea ce e răpit cu sila, cu îndoită silă trebuie apărat. – Știi tu oare, fiule, de ce oamenii se luptă pentru pământ și nu se rușinează de asemănarea lor cu cârtițele? Pentru că pământul le crește prin inimă, iar ochii văd doar ceea ce crește în inimă. Și pentru că, fiul meu, păcatul prea mult îi slăbește în lupta pentru ceruri. Nu plânge, fiule, în curând Domnul va veni și va îndrepta toate. Sursa: Sfântul Nicolae Velimirovic
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#286
|
||||
|
||||
![]()
No...
Gândire bizantină... De fapt e doar încălzirea globoasă.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#287
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum era in desenele animate, cand iesea fum pe urechi :)) |
#288
|
|||
|
|||
![]()
Parintele nu a vrut sa nege autenticitatea minunii, dar a dat de inteles ca nu trebuie sa punem asa mare pret pe ea si in nici un caz sa ne intemeiem credinta pe aceasta minune.
|
#289
|
|||
|
|||
![]()
Cam acelasi lucru cu ce spunea si par. Petru Pruteanu.
|
#290
|
|||
|
|||
![]()
Taci mai ecumenistule, cu ecumenistii tai, ce stiti voi?
Daca vreti sa stiti ceva intrebati-l pe catalin2, el are cheile adevarului absolut, restul sunt ecumenisti cu idei protestante :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Lumina sfanta de la Ierusalim | mihai_1991 | Intamplari adevarate | 195 | 05.05.2011 23:34:45 |
Lumina de la Ierusalim | Baciu Ciprian | Intrebari utilizatori | 0 | 03.04.2010 16:04:00 |
Sfanta Lumina de la Ierusalim | ileana61 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 17.01.2009 17:56:11 |
|