![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Fariseul, în amăgirea sa de sine, aduce laudă lui Dumnezeu pentru starea sa. El își tăinuiește semeția, iar aceasta se tăinuiește de el sub obrăzarul recunoștinței față de Dumnezeu. Privind Legea superficial, i se părea că este plinitor al Legii. Fiind strain de Dumnezeu, fariseul are nevoie sa para înaintea oamenilor slujitor al Lui; fiind plin de toata nelegiuirea, are nevoie sa para înaintea oamenilor îmbunatatit; nazuind sa-si împlineasca patimile, are nevoie ca faptele sale sa para bune. Fariseul nu se poate lipsi de masca. Nevrând de fel sa fie cu adevarat cucernic si îmbunatatit, vrând doar sa fie socotit de oameni ca atare, fariseul se învesmânteaza în fatarnicie. Totul în el e facatura, totul e nascocire! Faptele, cuvintele, viata lui sunt o necurmata minciuna. Inima lui, ca o otrava întunecata, este prea plina de toate patimile, de toate viciile, de chin neîncetat – si tocmai aceasta inima de iad sufla împotriva aproapelui simtamântul neomenos, ucigator, al smintirii si osândirii. Fariseul, îngrijindu-se sa apara drept înaintea oamenilor – fiind dupa suflet fiu al satanei – vâneaza din Legea Lui Dumnezeu câteva trasaturi, se împodobeste cu ele, ca ochiul necercat sa nu recunoasca în el un vrajmas al lui Dumnezeu si, încredintându-i-se ca unui prieten al lui Dumnezeu sa-i cada jertfa. Fariseul osândeste in aproapele nu raul, nu pacatul, nu încalcarea Legii. Nu! Cum poate el sa osândeasca raul, al carui prieten si ucenic iubit este? Sagetile lui sunt îndreptate împotriva virtutii – însa pentru ca loviturile sa nimereasca mai bine, el cleveteste virtutea, îi pune în seama raul, se sminteste de acest rau si, parând a-l lovi, el ucide pe robul lui Hristos, pe care îl uraste…
Cei molipsiți de aluatul fariseilor sunt până acum în dusmanie neimpacata cu adevărații ucenici ai lui Iisus, îi prigonesc fie la arătare, fie ascunzandu-se înapoia clevetirii și smintelii; cu sete, neobosiți, caută sangele lor… |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Dupa cum in Triod, mai intai este Duminica Vamesului si a Fariseului iar apoi, urmeaza cea de-a treia Duminica a Infricosatei Judecati, la fel si in viata aceasta, traim mai intai unii ca vamesi, altii ca farisei, dar numai la Parusie chipurile ascunse in spatele mastilor vor fi descoperite inaintea tuturor.
Dar dupa cum intre cele doua duminici ale Triodului se gaseste Duminica Fiului Risipitor, asa si viata noastra ne este data ca timp al pocaintei, al intoarcerii la sinele nostru autentic si la Dumnezeu. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Necatrie, cred ca nu ai initiat acest demers cum trebuie si in spiritul lui Hristos.
Hristos ne-a invatat sa incepem prina separa GRIUL DE NEGHINA, si acest proces nu se poate desfasura incepind prin a arunca cu noroi in drepta si in stinga ci prin a stabili cu CLARITATE care sunt datele problemei, 1. Care-i adevarul istoric!...de mers la toate sursele NU NUMAI LA UNELE si cerceta minutios 2. Observam clar din cercetari ce a ramas din adevar si cit este fals, respectiv griul si neghina. 3. De abia acum incepem sa distribuim cu generozitate calificative! Orice tribunal, lumesc sau Dumnezeiesc asa lucreaza( "Precum in cer asa si pe pamint") nu se iau dupa zvonuri si vorbe aruncate in vint. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Fariseul se crede aparator al Dreptatii si detinator al Adevarului. El are, insa,
o inima seaca. Nu iubeste, dar crede ca iubeste pentru ca ii plac cei care il aproba. Fiind lipsit de adevarata iubire, el deformeaza adevarul si stramba dreptatea. Chitibusar, bifeaza si urmareste la ceilalti orice abatere cat de mica de la regula, dar pe el insusi nu se observa. Fiind preocupat mai mult de ceilalti, se crede superior sau ales si tocmai bun de invatator si calauzitor. Orb fiind, ii va calauzi si pe altii spre prapastie. Adevarul nu sta decat in Iubire, iar Dreptatea se afla doar in Mila. Cautati mai intai Mila si Iubirea si abia apoi veti descoperi Adevarul si Dreptatea. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Da si inca ceva:
Fanaticilor, habotnicilor, celor cu ochelari de cal si adeptii lui :"Crede si nu gindi" evident ca nu le vor place "chitibusarii" cei care scormonesc in detalii, INSA adevarul sau falsul ESTE si se afla IN DETALII. DIN DETALII aflii adevarul si DIN DETALII aflii cu cine ai de a face!...Nu din impresii si miscari AMPLE de scena! :) Iubire! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
MariS cred ca vrea sa spuna ca fara iubire, nu poti cunoaste adevarul. In zadar ii descopar cuiva ceva, daca el nu este in acelasi duh cu mine, nu va intelege. Iar iubirea asta face, ne face una.
Asa ca sunt importante detaliile, dar fara iubire nu voi cunoaste adevarul din ele. Dupa cum lui Pilat nu i-a fost de ajuns sa-L aiba in fata pe Hristos, L-a luat la intrebari. Si degeaba, pentru ca nu l-a marturist ca fiind un Dumnezeu intrupat. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dumnezeu ne-a dat creierul pentru a fi folosit in totalitatea lui nu numai 10% . In ceea ce priveste cercetarea facuta de Pilat, ar fi mai PRECAUT sa ne abtinem, mai ales pe motiv ca EL SE AFLA ACOLO iar noi ne aflam aici, peste 2000 de ani, continuind povesti auzite de la a MIIA MINA. Deci hotarirea lui Pilat Nu trebuie judecata cu usurinta si partinitor sau dogmatic ( ca asa trebuie sa credem ca asa NI s-A INOCULAT DE SECOLE) ca doar nu mai suntem ignoranti in ale studiului istoric, ci constituie subiectul unei indelungate meditatii ONESTE, mai laes pentru ca PILAT NU ERA UN terchea -berchea ci guvernatorul unei provincii romane!..si asta nu-i putin! Sa luam aminte!!! Last edited by andreicozia; 05.01.2011 at 18:31:29. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Exemplul pe care l-ai adus in discutie mi se pare emblematic. Ce avem aici? Fariseul sau fariseii arhierei, Pilat rationalul si Iisus. Fariseul l-a dat la moarte pe Iisus, rationalul il ia la intrebari rationale de tip: ce e adevarul? sau esti tu regele iudeilor?. Culmea care e? ca rationalul nu gaseste vina in Iisus Hristos, pe cand fariseul, da. Rationalul nici nu adera, dar nici nu condamna, pe cand fariseul e foarte vehement in a-L condamna la moarte pe Iisus. Iar Iisus, Cel ce e Adevarul si Dreptatea se ascundea smerit in Iubire si in Mila. Daca ei ar fi cautat mai intai Iubire si Mila ar fi gasit mai apoi si Adevarul si Dreptatea. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Biserica Ortodoxa nu il recunoaste pe Pontiu Pilat drept sfant, ci numai pe sotia sa, Sfanta Procla.
Este adevarat ca alaturi de ea, in Biserica Etiopiana, este cinstit ca sfant si Pilat, insa potrivit unor lucrari apocrife. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Vamesul si fariseul | costel | Generalitati | 15 | 26.02.2014 00:25:30 |
Vamesul si fariseul | iosif | Din Noul Testament | 1 | 22.02.2008 13:21:22 |
|