Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 28.06.2012, 01:19:48
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit De ce trebuie sa iertam

Iertarea, primita uneori cu greu si daruita cu efort si lupta interioara, este o conditie pentru inaintarea in viata duhovniceasca si pentru dobandirea mantuirii. Citind cuvintele Parintelui Efrem Filotheitul, am inteles importanta pe care o are iertare si de ce trebuie sa o implinim. Dumnezeu sa ne ajute sa punem in practica aceste cuvinte si sa ne despovaram de greutatea neiertarii.

"Pe pamant nimeni nu este fara pacat, toti suntem pacatosi, vinovati si purtam cu noi pacatele cu care ne-au impovarat neatentia, patimile si slabiciunile noastre. Toti avem nevoie sa luam iertare de la Dumnezeu. Ca sa reusim iertarea si impacarea cu Dumnezeu trebuie sa tinem seama de cuvantul evanghelic care spune: daca le iertam oamenilor greselile lor, Parintele Ceresc ne va ierta si noua greselile noastre.

Implinind acest cuvant vom lua iertare de la Dumnezeu pentru greaua povara a pacatelor pe care le purtam in spate. Ducem toti un catastif cu pacate diferite, grele sau usoare, multe sau putine, si nimeni nu face exceptie, in afara de Dumnezeu. Asadar, daca iertam, vom fi iertati, daca lasam, ne va lasa si noua Parintele Ceresc greselile noastre. Nu e cu putinta, in nici un caz, sa luam iertare de la Dumnezeu, daca noi nu-l iertam din inima pe aproapele nostru."

Reply With Quote
  #2  
Vechi 28.06.2012, 02:41:51
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.250
Implicit

Se spune că virtuțiile se verifică unele pe altele, iar cu disponibilitatea de a ierta poți să-ți măsori smerenia și dacă o ai cu adevărat. Roada cea mai importantă a iertării e pacea, care, spune Sfântul Ioan Sinaitul, este de patru ori mai mare decât dreptatea. În aritmologia antică, patru este numărul universalității, a întinderii cosmice dar și a unității în diversitate, a armoniei celor diferite și chiar opuse. În Evanghelie, Zaheu spune că întoarce împătrit paguba celor pe care i-a nedreptățit, ca să se împace cu ei. Iertarea face posibilă transfigurarea dreptății (rațiune) în iubire (simțire înțelegătoare), sau a legii rigide în har dinamic și eliberator.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 28.06.2012, 09:09:39
andra_v andra_v is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.02.2009
Mesaje: 208
Implicit

Nu trebuie pierdut din vedere ca iertarea (similar cu smerenia) reprezinta unul din darurile Duhului Sfant.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 28.06.2012, 19:05:39
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andra_v Vezi mesajul
Nu trebuie pierdut din vedere ca iertarea (similar cu smerenia) reprezinta unul din darurile Duhului Sfant.
Adevarat , Andra , dar sa nu uitam ca orice dar nu se face cu forta si in momentul nepotrivit , iar toate cele de folos se obtin cu multa truda , in ani si ani . Cat despre smerenie , ea este atat de greu de atins practic , caci teoretic simplu este .
Parintele Sofian Boghiu bine spunea :
Foarte rare sunt fiintele care sa fie smerite cu adevarat.
Smerenia autentica, spun Sfintii Parinti, este singura virtute care nu poate fi infectata sau umilita de diavol.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 29.06.2012, 11:50:08
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Multe sunt motivele pentru care trebuie sa iertam. Unul din ele este acela de a nu fi mincinosi, pentru ca spunem in Rugaciunea Tatal nostru - "si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri".
Reply With Quote
  #6  
Vechi 29.06.2012, 12:30:46
Adrianna Adrianna is offline
Banned
 
Data înregistrării: 22.06.2012
Mesaje: 218
Implicit

"12. Si ne iarta noua gresealele noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri;
[...]
14. Ca de veti ierta oamenilor gresealele lor, ierta-va si voua Tatal vostru Cel ceresc;
15. Iar de nu veti ierta oamenilor gresealele lor, nici Tatal vostru nu va va ierta gresealele voastre."

(Matei, cap 6)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 29.06.2012, 12:51:37
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel Vezi mesajul
Multe sunt motivele pentru care trebuie sa iertam. Unul din ele este acela de a nu fi mincinosi, pentru ca spunem in Rugaciunea Tatal nostru - "si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri".
Primim cea ce merităm până la urmă , pe cât iertăm, suntem iertați , nici mai mult, nici mai puțin, iar de mințim, ne mințim pe noi înșine , și nimic mai mult !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 01.07.2012, 02:14:46
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Se spune că virtuțiile se verifică unele pe altele, iar cu disponibilitatea de a ierta poți să-ți măsori smerenia și dacă o ai cu adevărat. Roada cea mai importantă a iertării e pacea, care, spune Sfântul Ioan Sinaitul, este de patru ori mai mare decât dreptatea. În aritmologia antică, patru este numărul universalității, a întinderii cosmice dar și a unității în diversitate, a armoniei celor diferite și chiar opuse. În Evanghelie, Zaheu spune că întoarce împătrit paguba celor pe care i-a nedreptățit, ca să se împace cu ei. Iertarea face posibilă transfigurarea dreptății (rațiune) în iubire (simțire înțelegătoare), sau a legii rigide în har dinamic și eliberator.
Frumoasa sinteza pe aceasta tema. Aduc o completare in sustinerea celor expuse, intarindu-le prin cuvantul Parintelui Efrem Filotheitul: Iertarea nu cere efort si greutate. E nevoie doar de smerenie. Vom primi iertarea nenumaratelor noastre pacate daca ii dam si noi iertare fratelui nostru...Cum va sterge Dumnezeu toate volumele in care sunt scrise pacatele noastre, cand noi nu vrem sa stergem nici macar o pagina din greselile fratelui nostru? E nevoie de lupta impotriva tinerii de minte a raului, impotriva dusmaniei si a razbunarii.



Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.07.2012, 01:07:19
Adrianna Adrianna is offline
Banned
 
Data înregistrării: 22.06.2012
Mesaje: 218
Implicit

Zaheu intoarce impatrit paguba, intr-adevar este obligatorie despagubirea pentru a obtine iertarea la evrei, se despagubeste cel pagubit, este sensul dat de evrei (cel putin cei de azi) la "ochi pentru ochi si dinte pentru dinte". Zaheu insa este mai generos, da de patru ori mai mult, asta arata masura caintei lui pentru raul facut.

Din ceea ce vad, unii imi raspundeti prin acele invataturi date de Domnul existente si la evrei, adica Dumnezeu da iertare pentru cainta omului si pentru iertarea pe care si omul o da altora, iar altii imi raspundeti ca preotul poate sa ierte chiar si in absenta caintei si iertarii fata de altii, dar o face din neglijenta si va raspunde pentru asta pentru ca iertarea lui ar fi nefolositoare, insa aici vad pareri impartite, pentru altii nu este nefolositoare, ci cu timpul il va invata pe om sa ierte si sa se caiasca.

Deci nu m-ati lamurit ce anume iarta preotul daca omul este iertat direct de Dumnezeu pentru cainta lui si pentru faptul de a fi iertat altora, iar in absenta caintei si iertarii altora, iertarea preotului este oricum nefolositoare dupa unii. Ati ocolit raspunsul la prima parte.

Si mai este si intrebarea: cum anume poate preotul sa tina pacatele? Si daca intre timp omul moare, ramane cu pacatele tinute chiar daca el a iertat tuturor si s-a cait de pacatele sale inaintea mortii?

Multumesc de raspuns!

Last edited by Adrianna; 04.07.2012 at 01:15:20.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.07.2012, 01:28:52
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Pocainta are o masura pe care nu oricine o poate atinge usor.

Pocainta autentica si profunda - exemplu, Zaheu care din unul din cei mai bogati oameni se pare ca a ajuns sarac lipit e greu de atins.

Preotul este un ajutor in acest sens, il ajuta pe om sa dobandeasca mai repede iertarea pentru a se face vas al harului - insa depinde ce face mai departe omul cu acest ajutor.

Deci cu o cainta moderata si de relativ scurta durata + marturisire, omul poate primi prin preot o iertare totala si profunda care fara preot ar fi venit poate dupa multi ani de zile.

Daca iertarea primita este cu spor pentru har sau il foloseste pentru a face loc la alte pacate, ramane la alegerea lui..

Last edited by AlinB; 04.07.2012 at 01:32:11.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Copiii nascuti prematur trebuie botezati si preotul trebuie chemat spre_rasarit Botezul 3 08.04.2011 19:23:54
Cum si de ce trebuie sa iertam..?? ladyanda Generalitati 9 05.12.2010 20:32:17
Despre ura.. Cum iertam celui ce ne uraste si e greseste ionut12 Generalitati 0 28.09.2010 23:46:17
imi trebuie raspuns icer82 Generalitati 1 24.02.2010 16:02:14
Imi trebuie o lamurire luminitam Generalitati 10 14.07.2009 21:42:06