![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Un extras din Jurnalul lui Anne Catherine Emerich, una dintre cele mai cunoscute vizionare din lumea catolică.
"Am văzut, în acest timp, pe Ioachim, aproape de turmele lui din Hermon, adresând lui Dumnezeu rugăciune continuă. Când vedea tinerii miei sărind în jurul mamelor lor cu behăituri bucuroase, era foarte trist că nu are copii. Totuși, nu spunea celorlalți păstori motivul tristeții lui. Era în timpul sărbătorii Tabernacolelor și el a ridicat cu ceilalți ciobani colibe de frunziș. Își făcea rugăciunea, dar era disperat că trebuie să meargă, urmând obiceiul, să sacrifice la Ierusalim pentru sărbătoare, fiindcă se gândea la jignirile pe care le primise; am văzut Îngerul apărându-i și cerându-i să meargă la templu cu curaj, fiindcă sacrificiul lui va fi primit și rugăciunea lui auzită: el trebuia să își întâlnească soția sub Poarta Aurită. L-am văzut, atunci, pe Ioachim, foarte vesel, numărându-și turmele: o, ce numeroase și frumoase animale avea ! El le-a împărțit în trei părți: și-a păstrat cea mai mică pentru el, trimise una mai bună esenienilor, iar pe cea mai frumoasă a condus-o la templu cu argații săi. Ajunse la Ierusalim în a 4-a zi a sărbătorii și se duse deîndată la Templu. Ana ajunse în aceeași zi la Ierusalim și s-a cazat lângă piața de pește, la părinții lui Zaharia. Abia la sfârșitul sărbătorii ea s-a întâlnit cu Ioachim. Am văzut că, deși ofranda lui Ioachim nu fusese primită ultima dată, ca urmare a unei indicații de sus, preotul, care în loc să îl consoleze l-a tratat cu brutalitate, a primit, din acest motiv, o ispășire dumnezeiască pe care nu mi-o amintesc. De această dată, preoții au fost avertizați de sus că trebuie să primească ofranda lui și, când a fost anunțată venirea lui cu victimele, i-am văzut pe unii dintre ei ieșindu-i la întâmpinare în fața templului și primindu-i darurile. Animalele pe care el le-a adus la templu ca dar nu erau propriu-zis sacrificiul lui: ceea ce era destinat sacrificiului consta din doi miei și din trei animale mici și frumoase, care cred că erau căprițe. Am văzut atunci că mai mulți oameni care îl cunoșteau l-au felicitat că sacrificiul său era primit. În templu, din cauza sărbătorii, am văzut totul deschis și înconjurat de ghirlande de flori și de fructe. Într-un loc era un cort din frunziș ridicat pe 8 coloane deosebite. Ioachim a făcut în templu acelați drum ca ultima dată; victimele lui au fost imolate și arse în locul obișnuit. În același timp era ceva care ardea și în alt loc, cred că la dreapta vestibulului unde era catedra cea mare. Am văzut preoți oferind tămâie în sanctuar. Au fost aprinse și lămpile și era lumină pe sfeșnicul cu șapte brațe, dar nu pe toate cele șapte brațe deodată. Am mai văzut adesea, cu diferite alte ocazii, diferite brațe ale candelabrului aprinse. Când fumul tămâiei s-a ridicat, eu am văzut ca o rază de lumină căzând pe preotul care o oferea în sanctuar și, de asemenea, pe Ioachim, care era în sala exterioară. A fost un interval de oprire a ceremoniei, ca și când și-au dat seama că e o intervenție supranaturală. Am văzut atunci doi preoți, ca împinși de o comandă divină, că s-au dus să-l găsească pe Ioachim în sală și l-au condus, prin camere laterale, la jertfelnicul de aur. Atunci, preotul așeză ceva pe altar. Nu erau grăunțe separate de tămâie, ci ca o masă compactă, dar nu îmi amintesc ce era anume. Această masă s-a consumat, producând foarte mult fum și răspândind un parfum plăcut pe jertfelnicul de aur de tămâie, în fața vălului Sfintei Sfintelor. Am văzut atunci pe preot părăsind sanctuarul, unde Ioachim rămase singur. În timp ce tămâia se consuma, l-am văzut pe Ioachim în extaz, îngenuncheat și cu brațele ridicate. Am văzut o formă strălucitoare, un Înger apărând lângă el, așa cum a apărut mai târziu lângă Zaharia, după promisiunea Precursorului. El i-a dat un înscris pe care am citit, cu litere luminoase, numele de Helia, Hanna și Miriam și, lângă acest al treilea nume, am văzut imaginea unei mici arce a alianței sau unui tabernacol. El a așezat acest înscris sub hainele lui, la piept. Îngerul i-a spus că sterilitatea lui nu era pentru el o rușine, ci o glorie, fiindcă ceea ce femeia lui va concepe va fi frunctul imaculat al binecuvântării lui Dumnezeu asupra lui și încoronarea binecuvântărilor lui Abraham." Revelațiile reproduse în Jurnalul Annei Catherine Emerich conțin multe lucruri importante, pe care nu am fi avut de unde să le știm din altă parte. De exemplu, faptul că Împărtatul Augustin a fost imediat pus la curent cu prilejul arătării Stelei Minunate, precum și cu semnificația acelui eveniment astronomic, motiv pentru care nu a putut dormi nopți la rândul. E a văzut, ca într-un film, și Nașterea Domnului, precum și multe alte lucruri.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Zeci de mii de viziuni exista in zilele noastre, de exemplu cei ce se ocupa cu diferite tehnici paranormale le au in mod constant. Importanta in ortodoxie e deosebirea duhurilor, in ortodoxie invata parintii sa fim sceptici daca ni se intampla noua astfel de fenomemene.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Care ar fi scopul unor astfel de revelatii?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Scopul lor nu este evident întotdeauna, sau nu este evident de la început. De exemplu, apariția Sfintei Fecioare de la La Salette a întărit ceea ce slăbise și ar fi putut slăbi și mai mult: regula repausului duminical. Făcută în contextul iluziilor Revoluției Franceze, este de bănuit că porunca duminicală ar fi ajuns relativizată sau pusă la "recomandări ceremoniale ale tradiției pioase a Bisericii".
Fatima a avut rolul de a avertiza asupra pericolului iminent al Revoluției din Octombrie. La urma urmei, revelațiile particulare sunt mijloace folosite de Dumnezeu spre a-și conduce poporul Său. Așa a fost în Vechiul Testament, așa este și acum, sub cel nou.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#5
|
||||
|
||||
![]()
exista asa ceva?!
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Toată chestiunea este că catolicii (și aici nu mă refer la cineva anume) au tendința să promoveze tot felul de viziuni, etc însă în spatele cortinei sunt tot felul de inși lipsiți de scrupule, care au alte preocupări decât unele ca ale acelei Katarina Emerich, care merg pe principiul "scopul scuză mijloacele", și așa mai departe, încercându-se să ni se livreze o imagine idilică, edulcorată a catolicismului când lucrurile nu prea stau așa sau nu prea mai stau așa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar si in privinta vedeniilor si minunilor facute de credinciosi obisnuiti Biserica este precauta, noi nu prea avem multe asemenea cazuri. De obicei harisme au calugarii imbunatatiti, nu orice credincios pacatos. In schimb la catolici e abundenta de astfel de "minuni", avem si noi un caz, Vassula (bine, probabil e ortodoxa doar ca e botezata ortodox). Parerea mea e ca BC pierzand harul dupa despartirea de BO nu a mai avut minuni, fiind inselari de la vrajmasul, genul de minuni care sunt si la pagani. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
aceste "viziuni" sunt inventii si nimic mai mult.
ele nu spun nimic. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Revelatii primite de Sf Veronica Giuliani (1660-1627) pe cale mistica:
La 14 februarie 1694 ea vede infernul deschis: multe suflete cadeau acolo, suflete care erau atat de urate si negre, incat era infricosatoare vederea lor. Se precipitau unele in spatele altora, pe urma dispareau in mijlocul flacarilor. Din mijlocul focului care le cuprindea se ridicau cutite, fierastraie si alte instrumente de supliciu de diverse feluri, care cadeau pe urma cu toata greutatea lor asupra nenorocitilor. Sfanta L-a intrebat pe Domnul daca printre sufletele pe care tocmai le-a vazut cazand exista si calugari si calugarite. Domnul i-a raspuns ca, printre sufletele pe care El le-a ales, erau si din acelea care cadeau si au meritat sa cada, fiindca nu au tinut promisiunile si s-a facut vinovate de atatea incalcari ale regulei. La 1 aprilie 1696, Sfanta Veronica a fost condusa la gura iadului. Ea a auzit strigate si hule ale damnatilor, dar nu a vazut decat tenebre si a simtit o duhoare teribila. Era acolo un foc, dar era negru. Apoi, a vazut multi diavoli care parca erau imbracati in foc si loveau ceva. I s-a spus ca ceea ce loveau erau damnatii. La 5 decembrie in acelasi an, ea a avut o viziune asemanatoare. In acelasi timp, Domnul i s-a aratat biciuit, incoronat cu spini si purtandu-si crucea grea. I-a spus "Uita-te bine la acest loc care nu va avea sfarsit. Aici se face dreptatea Mea, aici este teribila Mea manie". La 30 iunie 1697 i s-a comunicat Sfintei ca va trece prin suferinte noi. A fost ca o participare la supliciile infernale pe care a indurat-o in mai multe reprize de-a lungul unei ore. In ziua aceea, s-a simtit asezata intr-un cuptor care ardea si a trecut prin chinuri atroce, erau parca niste lancii care o strapungeau, niste fiare care o ardeau, plumb topit care ii era varsat in intregul corp. (va urma)
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Papa - Biserica Catolica - Singura Biserica | legionar | Biserica Romano-Catolica | 133 | 16.07.2013 11:22:01 |
biserica catolica versus biserica ortodoxa | sovidiu | Biserica Romano-Catolica | 36 | 08.06.2013 23:58:51 |
Dialog BOR - Biserica Catolica | Ducutu | Biserica Romano-Catolica | 70 | 08.05.2013 00:19:29 |
|