Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.10.2008, 15:34:33
razvanms01
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Din cuvantul de deschidere a sedintei Sfantului Sinod al BOR [8 iulie] al IPS Daniel

"...Totusi, prin aceasta masura de disciplina canonica ortodoxa, nu dorim sa defaimam sau sa tratam cu aroganta si dispret pe ceilalti
crestini, sau sa întrerupem dialogul teologic si cooperarea practica în domeniul social-caritabil, ci dimpotriva, CONSIDERAM CA POT FI REDEFINITE DOGMELE CARE SEPARA BISERICA ORTODOXA DE CEA ROMANO-CATOLICA. În acelasi timp, este necesar ca
ortodocsii clerici, monahi si mireni sa nu foloseasca cu usurinta si patima cuvinte grele ca „erezie” si „eretici”, „apostazie” si „tradare”, la adresa altor ortodocsi sau la adresa altor crestini, deoarece adesea sub pretextul ca salvam Ortodoxia ne uratim sufletul, întrucat despartim dreapta credinta de iubirea crestina smerita. Uitam ca de fapt trebuie sa „tinem adevarul în iubire” (Efeseni 4, 15), sa aparam si sa promovam „credinta lucratoare prin iubire” (Galateni 5, 6), dupa cum ne învata Sfântul Apostol Pavel".
Reply With Quote
  #2  
Vechi 09.10.2008, 15:42:36
razvanms01
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Inteleg totusi ca IPS Patriarh Daniel a dat bine cu bata in balta prin aceasta EREZIE exprimata fatis si in mod public, aceea cum ca dogmele de credinta stabilite prin hotararile Sfintelor Sinoade ale Bisericii Primare a lui Hristos ar putea fi redefinite numai ca noi [sau mai curand el, in postura de cap al BOR] Biserica Ortodoxa Romana, sa ne alipim, sa ne facem una cu ratacita Biserica Romano-Catolica, evident, sub ascultarea lui Ratzinger sau a urmasului sau la Vatican.


Iata un fragment dintr-o scrisoare adresata de Arhimandritul Epifanie Teodoropulos fostului Patriarh Ecumenic Athenagoras, care s-a apropiat intr-atat de mult de ereticii catolici incat a ridicat anatemele puse asupra lor de Patriarhul de Constantinopol Mihail Cerularie la anul 1054, si care se potriveste manusa fragmentului din discursul Patriarhului Daniel rostit la deschiderea sedintei sinodale din 8 iulie a.c.cu care am deschis acest topic:

Citat:
Prea Fericite,
Atât Prea Fericirea Voastră cât și cei care vă urmează cântați pe toate glasurile
troparul „Iubirii”. Iubire, iubire, iubire! „Iubire fără condiții și fără limite”. În numele acestei
iubiri, în numele acelei iubiri, în numele celeilalte iubiri... Lucru curios! Dacă inima Prea
Fericirii Voastre revarsă atâta iubire și din ea izvorăsc râuri îmbelșugate ce ajung până la
marginile Apusului și se fac mare unde, în tihnă și cu plăcere, înoată mulțimea de eretici, cum
nu dăruiți câteva picături de iubire și sărmanilor ortodocși? Acelor ortodocși care se smintesc
văzând pe patriarhul ortodox al Constantinopolului că - în numele iubirii! - nesocotește Sfinte
Canoane, că răstoarnă tradiții de veacuri, că dărâmă ziduri de apărare, că mută hotare pe care
le-au așezat Prea Sfinți Părinți ai Bisericii. Pentru aceștia au secat izvoarele iubirii Prea
Fericirii Voastre? Pentru aceștia nu există nici o fărâmă de afecțiune? Nici măcar o urmă de
milostivire sau îndurare? Așadar, iubire pentru eretici, iar pentru ortodocși nepăsare și dispreț!
În cele din urmă, încotro îndreptați Biserica, Prea Fericite?
Dar oare îi iubiți cu adevărat pe eretici? Ascultați, Prea Fericite, un adevăr paradoxal:
NU! Noi îi iubim cu adevărat și sincer pe eretici, noi cei „înguști la minte” și „fanatici”, iar nu
Prea Fericirea Voastră și cei dimpreună cu Prea Fericirea Voastră. Iubirea Prea Fericirii
Voastre nu este curată, ci părută și măsluită; nu este pogorâtă de Sus, ci pământească,
sufletească, diavolească... Cine iubește fără fățărnicie pe cel bolnav? Cel ce-i spune: „Ești cât
se poate de sănătos, mănâncă ce vrei”, pricinuindu-i astfel boală mai grea și moarte mai
grabnică, sau cel care-i arată că e bolnav și-i interzice alimentele vătămătoare? Noi, care dăm
în vileag rătăcirile ereticilor și propovăduim că urmează o cale foarte greșită, poate că vom
pricinui în ei criză de conștiință și dorință de căutare a adevărului. Prea Fericirea Voastră și
cei dimpreună cu Prea Fericirea Voastră, propovăduind că „nimic nu ne desparte” de eretici
etc., îi amorțiți și-i adormiți și închideți înaintea lor calea adevărului. Astfel, în situația aceasta
se potrivește cuvântul prorocesc: „Poporul meu, cei ce vă fericesc pe voi vă înșeală”19. Și „că
nu vorbele goale arată cele ce sunt de fapt”. Pe care eterodox l-ați adus la Ortodoxie Prea
Fericirea Voastră și alaiul de episcopi mieroși și nevertebrați al Prea Fericirii Voastre? Pe nici
unul, Prea Fericite! Nici unul, cu toate călătoriile, congresele, ospetele, darurile și zâmbetele.
Doar niște ortodocși „fanatici” s-au făcut pricină de atragere a ereticilor la adevărul
Ortodoxiei.
...............................
Dacă sus pomenitele Canoane sunt lipsite de iubire, atunci, foarte simplu, este
lipsită de iubire și Biserica, care nu numai că a validat și a adoptat în mod oficial și valabil
aceste canoane, ci le-a și aplicat și s-a condus după ele veacuri întregi. Dacă Biserica este
lipsită de iubire, atunci, foarte simplu, ar fi fost demult părăsită de Duhul Sfânt, Care este
izvorul iubirii. Dacă Biserica a fost părăsită de Duhul Sfânt, atunci a mințit Mântuitorul -
milostiv fii mie, Doamne! - Care a adeverit că Mângâietorul va rămâne în Biserică în veac și o
va povătui la tot adevărul30. Iată unde duc afirmațiile faimoșilor episcopi ai Patriarhiei! Mai
multe și mai rele decât cele de mai sus a trâmbițat și Iacov al Americii, precum și oarecare
alții. Troparul „modernismului” și „progresului”, cântat pe toate vocile de multe guri, aproape
că ne-a spart timpanele. „Creștinismul să se modernizeze”, iată „cerința timpului”, după
părerea „spiritelor elevate”!
Biserica să se „modernizeze”? Dar pentru ce? Cele nedesăvârșite evoluează, cele
vremelnice se actualizează, cele pieritoare se schimbă. Ca Dogmă și ca Har, ca Credință și ca
viață de sfințenie, Biserica este ceva mai presus de timp. Cum va evolua ceea ce este
desăvârșit? Cum se va moderniza ceea ce este atemporal? Cum se va schimba ceea ce este
nepieritor? Dar care este motivul „modernizării”? Hristos „ieri și azi și în veci - este
același.

Fragment din alta scrisoare adresata Patriarhului Athenagoras:

Citat:
Prea Fericite,
De mult timp v-ați dovedit adept al acestui sincretism mai mult decât sinistru. Oare ați
priceput ce înseamnă în profunzimea sa blestematul ecumenism? V-ați adâncit în duhul
acestei creații pocite? Sub blestematul ecumenism nu se ascunde în mod simplu o erezie. Se
ascunde însăși lepădarea caracterului revelat al Credinței creștine, în privința aceasta
ecumenismul este mai rău decât orice erezie. Erezia lui Arie, care cobora Cuvântul Cel de o
ființă cu Tatăl la rangul de făptură, precum și celelalte erezii, pălesc în fața monstrului care
este ecumenismul. Și aceasta deoarece tuturor ereziilor creștine, chiar și celor mai hulitoare,
nici nu le trecuse prin gând să se îndoiască de unicitatea și exclusivitatea creștinismului ca
adevăr revelat. Pentru toate ereziile creștinismul a avut monopolul adevărului și al mântuirii,
în timp ce pentru ecumenism toate religiile au elemente de adevăr și elemente de înșelare, iar
Creștinismul nu constituie decât o religie între celelalte - poate cea mai nobilă, dar, în tot
cazul, nu singura adevărată.

-Arhimandrit Epifanie Teodoropulos - "Intre cele doua extreme - ecumenismul si stilismul"

Tot acelasi vrednic de pomenire Arhimandrit Epifanie afirma in aceeasi lucrare intr-un dialog cu un oarecare frate stilist din Grecia despre ascultarea chiar si fata de un Patriarh ratacit:

[quote]
Dar atunci ce trebuie să facem? mă vei întreba, încotro vom merge? Pe cine să
pomenim?
Fratele meu, cuvântul Sfântului Apostol Pavel despre cei mai mari „...ca să facă
aceasta (pastorația) cu bucurie și nu suspinând”97 este valabil și invers. Adică este valabil și
pentru păstoriți. Dacă există cazuri când păstorul suspină pentru turma pe care o păstorește,
tot așa există și cazuri în care turma suspină pentru păstorul care o păstorește. Lucru fericit ar
fi să existe întotdeauna păstori la care ascultarea să se facă numai „cu bucurie”. Dar când
acest lucru nu este posibil, atunci să ne supunem „suspinând”. Iar când spun supunere, nu
înțelegem desigur - departe de aceasta - să încuviințăm orice acțiune a lor și să cugetăm în
toate așa cum cugetă și ei. Nu! Ci înțeleg să nu ne desprindem de ei, să nu rupem legătura
cu ei. Ținând cont de aceasta, nu vom fi de acord, vom protesta și ne vom opune. Dacă însă
Biserica nu-i caterisește pe unii ca aceștia, atunci noi nu trebuie să-i lepădăm și să încetăm săi
pomenim.
Să nu ne grăbim, fratele meu. Subiectele acestea se referă la viața veșnică și au
trebuință de multă chibzuință.

[continuare in postul urmator]
Reply With Quote
  #3  
Vechi 09.10.2008, 15:44:37
razvanms01
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

.................................................. .....................
ar șovăi astăzi să pomenească pe episcopii ce s-au împărtășit cu
patriarhul Atenagora, din pricina fricii să nu devină eretic, cum de nu se întreabă dacă nu cumva este deja eretic din 1919, când a pomenit pe episcopii ce s-au împărtășit cu Nicolae al
Cezareii, care a cugetat și a propovăduit aceleași idei ca și Atenagora? Așadar... așadar
suntem cu toții eretici, iubite părinte Nicodim. Cu toții, fără excepție. Chiar și, repet, iubiții
stiliști. Deoarece și ei până în 1924 au pomenit pe episcopii care s-au împărtășit cu locțiitorul
Tronului ecumenic, Nicolae al Cezareii... Oare „a pierit judecata de pe pământ”101? Oare s-a
scufundat în adâncurile ereziei adevărata Biserică a lui Hristos, cu toate că El a spus că „nici
porțile iadului nu o vor birui”? Să nu fie, fratele meu, să primim o astfel de hulă...
Spunând acestea nu intenționez să justific acrobațiile patriarhului. Departe de mine un
astfel de gând. Cred că patriarhul Atenagora și mai sus pomeniții patriarhi, arhiepiscopi,
mitropolitl episcopi etc. sunt foarte vinovați față de Biserică pentru grosolanele încălcări ale Sfintelor Canoane. Orice împotrivire care nu duce la schismă este justificată. Binecuvântate
sunt gurile care protestează împotriva acțiunilor anti-ortodoxe ale patriarhului și
binecuvântate sunt scrierile care înfierează acrobațiile lui în materie de credință. Luptă
continuă și neîncetată împotriva patriarhului, DA! Schismă însă, NU!
Poate voi fi întrebat: Oare pentru Dumnezeu Atenagora este patriarh ortodox? Oare
Dumnezeu este constrâns de hotărârile oamenilor? Dumnezeu așteaptă hotărârea Sinodului ca să-l considere pe Atenagora căzut din credința ortodoxă?
Iubite părinte Nicodime, fără îndoială că Dumnezeu nu poate fi constrâns de hotărârile
oamenilor. De multe ori oamenii au osândit nevinovați și au dezvinovățit vinovați. (Și nu
numai în Biserică). Nu încape nici o îndoială că Dumnezeu a șters din Cartea Sa persoane pe
care oamenii niciodată nu le-au condamnat și nu a șters persoane pe care oamenii le-au
condamnat. Dar noi, iubitule, nu suntem heruvimi sau serafimi, ca să putem cerceta Arhivele
cerului și vedea care oameni sunt scriși și care șterși, sau, mai concret, care clerici sunt
recunoscuți și care sunt lepădați de Dumnezeu. Care dintre noi va putea spune cu desăvârșită certitudine și siguranță că aceasta sau aceasta a hotărât Dumnezeu pentru cutare sau cutare preot sau episcop? „Cine a cunoscut mintea Domnului, sau cine s-a făcut sfetnicul Lui?” Chiar și în privința ereziei, cine nu știe că și sfinți ai Bisericii noastre au căzut în erezii din simplitate, dar fiindcă au avut intenție bună, au fost povățuiți de Dumnezeu și s-au dezmeticit? Cine suntem noi ca să ne însușim judecata Bisericii? Oare credem că am ajuns la măsura să cunoaștem judecata lui Dumnezeu? Nu este de mii de ori mai sigur și mai plin de
smerenie faptul de a ne supune hotărârilor Bisericii? Fratele meu, este înșelarea cea mai de pe
urmă părerea că noi suntem cunoscători siguri ai voii lui Dumnezeu. Vai și de mii de ori vai
de Biserică atunci când oamenii, și mai ales mirenii, propovăduiesc astfel de răzmerite:
„Acesta este caterisit de Dumnezeu. Ce însemnătate are dacă nu a fost caterisit de Sinod? Să
ne depărtăm de acesta!... Acela este integru și are preoție. Ce importantă are dacă a fost
caterisit de Sinod? Hotărârile oamenilor nu-L obligă pe Dumnezeu. Să mergem, așadar, la el!”
La aceste lucruri, fără îndoială bine intenționate, dar care sunt vădite înșelăciuni ale
Luceafărului celui mândru, care își închipuia că va ajunge asemenea lui Dumnezeu, se
potrivesc cuvintele dumnezeiescului Grigorie, care le repetă Canonul 64 al Sinodului V-VI
ecumenic: „De ce te faci pe tine pastor, oaie fiind? De ce te faci cap, picior fiind? De ce
îndrăznești a conduce oști, fiind pus între ostași?” Cu toate acestea, unii mireni s-au făcut pe
sine nu numai păstori, ci până și sinoade ecumenice! Dumnezeu să aibă milă de noi toți!
Cât de diferit cugetă și făptuiesc alte persoane, clerici înțelepți și încercați, adevărate
podoabe ale Bisericii Ortodoxe!... Ia pildă de chibzuință pe un teolog ortodox renumit și
mărturisitor contemporan, pe arhimandritul sârb Justin Popovici. Fiind profesor de Dogmatică
la Universitatea din Belgrad, comuniștii atei l-au destituit, iar acum trăiește în liniștea
pustnicească a unei mănăstiri. Ai citit ultima lui carte editată: „Omul și Dumnezeul-Om”?
Dacă da, atunci vei mărturisi că poate nicăieri nu ai mai văzut astfel de pagini antipapale,
scrise cu atâta putere, profunzime de spirit și originalitate. Părintele Justin strigă că trei sunt
stadiile căderii omenirii: „Adam - Iuda - Papa”. Și cu toate acestea acest mare bărbat nu s-a
gândit să se rupă de Biserica Sârbă, deși ea se împărtășește cu patriarhul Atenagora. Încă și
trei ucenici de ai lui, clerici teologi, care se află în Grecia la porunca sa, pomenesc fără teamă
pe episcopii Bisericii Greciei. Chiar unul dintre ei, care a venit aici ca laic cu câteva luni mai
în urmă, a primit binecuvântarea starețului său ca să fie hirotonit în Grecia. Cine îi va putea
reproșa părintelui Justin Popovici că propovăduiește o Ortodoxie diluată? Astăzi sunt foarte
puțini în întreaga lume cei care au un astfel de simt ortodox ascuțit și o trăire ortodoxă atât de
profundă. Cartea aceasta mărturisește despre lucrul acesta. S-ar putea spune că se teme să nuși
piardă poziția și funcțiile? Dar nimic nu mai are acest mărturisitor al credinței, căci le-a
jertfit pe toate. Așadar, este și acesta un trădător al Ortodoxiei, de vreme ce rămâne în
Biserica care s-a împărtășit cu patriarhul Atenagora? Frate Nicodime, să luăm aminte să nu ne
bată Dumnezeu! Iubite părinte Nicodime, probabil că îmi veți obiecta: Canonul 15 al Sinodului I-II de
la Constantinopol nu vorbește oare despre încetarea pomenirii episcopului care
propovăduiește în public o învățătură eretică? Conștiința voastră vă spune - bine sau rău - că
toate pe care le-a spus și le-a făcut patriarhul până astăzi constituie erezie. Așadar, de ce
pretinzi să continuăm a-l pomeni pe patriarh și să nu ne alipim de Gruparea fostului episcop al
Florinei?
Răspunsul meu țintește două aspecte:
a) Canonul este facultativ, nu obligatoriu. El nu pretinde de la clerici ca să înceteze
pomenirea episcopului ce învață lucruri eretice înainte de condamnarea acestuia, ci dă două
alternative. Dacă un cleric, spune canonul, se va rupe de un astfel de episcop „înainte de
hotărârea sinodală”, nu face nici o greșeală pentru care să fie supus pedepsei, ci mai degrabă
este vrednic de laudă. Dacă însă un oarecare alt cleric nu face aceasta, adică, fără să
îmbrățișeze învățăturile episcopului, continuă să-l pomenească, așteptând „hotărârea sinodală”
și osândirea lui, unul ca acesta nu cade sub osânda canonului. Citește canonul cu atenție și vei
vedea că el nu legiferează obligativitate, ci numai îți dă un drept, nicăieri nu spune că clericii
sunt obligați să se despartă de un astfel de episcop înainte de osândirea lui, nici nu vorbește
despre pedepsirea unora ca aceștia și nici măcar nu îi mustră, deși, de obicei, Sfintele Canoane
spun „să se caterisească” despre clericii care nu-și săvârșesc în întregime îndatoririle. Acest
canon spune numai că clericii care s-au despărțit de un astfel de episcop nu sunt sub pedeapsă.
Și că aceasta este adevărat o arată și faptul că deși în decursul istoriei Bisericii au fost
caterisiți nenumărați episcopi pentru erezie, niciodată nu a fost pedepsit vreun cleric sau certat
prin cuvânt că nu s-a grăbit să se rupă pentru aceasta de episcopul eretic, ci a așteptat
condamnarea lui de către Sinod.
Și b) fie că rânduiește obligativitate, fie numai dă un drept, sigur este că acest Canon
nicăieri nu spune că cel care a încetat să-l pomenească pe episcopul său, să se lipească de
primul episcop pe care îl va afla. Cu atât mai mult nu spune să se lipească de episcopii
împotriva cărora se ridică pline de asprime Sfintele Canoane. Clericul care nu pomenește pe
episcopul său trebuie să se oprească aici și să nu pomenească pe altul, ci să aștepte cu
conștiință liniștită judecata Sinodului. Acesta și numai acesta este înțelesul corect al
canonului.
Iubite părinte Nicodime, trăim într-o vreme de înfricoșătoare zăpăceală. Atenție să nu
fim atrași de mulțimea curenților. Suntem chemați să mergem pe frânghie. Atenție să nu
cădem nici la dreapta, nici la stânga. Aproape toate schismele în Biserică au fost pricinuite de
încrederea în sine și de graba nesocotită. Mâine patriarhul va pleca din lumea aceasta și - cine
știe? - poate va urma după el un om înțelept. Atunci... se va termina cu isteria unionistă și
aiurelile filopapale...
Reply With Quote
  #4  
Vechi 09.10.2008, 15:47:04
razvanms01
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Dacă, însă, am creat schismă, cum vom cicatriza rănile Bisericii? Pe cât
de ușor se creează schisma, pe atât de greu se repară. Citește istoria Bisericii și te vei
cutremura. Crezi că este ușor să ținem piept curentului până la sfârșit? Este bine să nu
deschidem stăvilarul, căci odată deschis, curentul va scăpa de sub controlul nostru și
va inunda totul nestăpânit. Atunci când aprindem fanatismul mulțimii - este de ajuns o
singură scânteie pentru crearea și menținerea schismelor - după aceea este cu neputință să mai
punem rânduială. De multe ori în istorie necuviințele au ajuns până la profanări, până la
încăierări, până la ucideri. Dacă va îndrăzni cineva din începătorii schismelor să recomande
cumpătare și împăcare, va fi considerat trădător și va fi renegat pentru totdeauna mai mult de
către incitatorii la dezbinare. De aici se pricinuiesc schisme înlăuntrul schismelor, dezbinări,
împărțiri, fragmentări, nemiloase războaie lăuntrice. Privește la iubiții stiliști! Uniți au fost
numai atunci când s-au despărțit de Biserică, dar foarte curând s-au împărțit. Astăzi în câte
grupări nu sunt împărțiți? Poate în mai mult de șapte-opt. Și deși toți cugetă aceleași, fiecare
grupare îi vede pe ceilalți ca pe niște trădători ai „Luptei”. Au ieșit din Biserica Greciei și au
fondat „Biserica Adevăraților Creștini Ortodocși”, deoarece „schimbarea calendarului a venit
în contradicție cu Sfintele Canoane”. Se aștepta de la ei respectarea cu multă evlavie a
Sfintelor Canoane. Dar ei, pentru a-și menține „Biserica”, au încălcat o mulțime de Sfinte Canoane. (Adu-ți aminte câte am scris că au fost încălcate numai prin hirotonia lui Acachie).
Să se observe numai acest paradox: deși stiliștii și-au fondat „biserica” numai din dorința de a
respecta Sfintele Canoane, totuși atunci când apărarea ei (a „bisericii”) a cerut încălcarea
Sfintelor Canoane, n-au ezitat deloc să le încalce. Așadar, cu toate că această „biserică” a fost
fondată ca un mijloc (mijloc de păzire cu acrivie a Sfintelor Canoane) a sfârșit prin a ajunge
un scop. Să se păstreze „Biserica Adevăraților Creștini Ortodocși” fie chiar și prin jertfirea
scumpătății Sfintelor Canoane! Dar toate acestea cum le justifică iubiții stiliști? Foarte simplu:
prin nenorocita „iconomie”. Dar ei au plecat din Biserica Greciei sub stindardul
„scumpătății”. Dacă ar fi fost dispuși să primească „iconomia”, mai ales într-o astfel de
măsură în care o fac ei acum, nu ar fi existat motiv să plece din Biserica Greciei, ci ar fi putut
rămâne în ea folosind mult mai puțină „iconomie”... Cu toate acestea, au plecat ca să nu
jertfească puțin și au fost nevoiți după aceea să jertfească mult. O, fratele meu, înfricoșează-te
și te cutremură de salturile care te scot în afara Bisericii...
Însă trebuie să isprăvesc cuvântul, care deja s-a lungit foarte mult. Închei revenind la
câteva din pozițiile mele din început, deoarece este foarte necesar. Nu asculta clevetirile unora
care spun că Biserica Greciei este de acord cu patriarhul Ațenagora. Dacă patriarhul va merge
înainte, dacă va purcede la „uniri”, atunci vei vedea ce poziție vor avea episcopii Bisericii
Greciei, care astăzi tac și suportă nu din frică, precum susțin unii „viteji apărători ai
Credinței”, nici din pricina unei conștiințe ortodoxe tocite, ci numai pentru că se îngrijesc de
pacea Bisericii și se gândesc cu frică la evoluțiile și consecințele schismelor. Episcopii
Bisericii Greciei, în afară de foarte puțini, nu sunt filocatolici, nu sunt unioniști, nu sunt de
același cuget cu patriarhul Atenagora. NU! Nu uita că Sfântul Chiril al Alexandriei, marele
apărător al Credinței Ortodoxe „iconomisea a nu se rupe de cei din Răsărit, care îl aveau în
diptice pe Teodor al Mopsuestiei, eretic fiind acesta”103. Adică se împărtășea, din iconomie,
cu cei care aveau în diptice un episcop eretic. Nu trage concluzii despre Biserica Greciei din
tăcerea ei. Tăcerea nu înseamnă numai acord sau dezacord, ci înseamnă și suferire. De altfel,
trei-patru episcopi, mai energici din fire, cum ar fi al Pireului, al Elefteropolei, al Florinei și
încă unul, precum și notabilele ziare religioase cum ar fi: „Lupta bisericească”, „Presa Ortodoxă”,
„Mântuitorul”, „Trei Ierarhi” și altele, de multe ori au amenințat că vor face acțiuni
publice violente împotriva cutezanțelor patriarhului. Din tăcerea Bisericii Greciei față de
aceste situații nu putem trage concluzia că ea este de acord cu aceia sau cu acțiunile
patriarhului. Când a tras la judecată Biserica Greciei pe clericii potrivnici patriarhului sau ai
lui Iacov al Americii pentru acțiunile împotriva lor, deși au existat cazuri când aceste acțiuni,
izvorâte din râvnă exagerată, cuprindeau și atacuri grave la persoană?


Cu alte cuvinte: pana la un Sinod al BOR care sa-l cateriseasca pe IPS Patriarh Daniel, data fiind erezia rostita de el in public cu privire la necesitatea "redefinirii dogmelor ortodoxe" pentru apropierea de catolici, clericii BOR au libertatea sa-l pomeneasca sau nu pe acesta la slujbele Sfintei Liturghii. Nu pot fi "trasi la raspundere", nici de Patriarhie, nici de sinodali, aspect in egala masura valabil si pentru noi, mirenii...

Doamne ajuta!

Iertati-ma, fratilor si surorilor intru Domnul Hristos, si va rugati si pentru mine, pacatosul Razvan!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 09.10.2008, 16:07:38
razvanms01
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Parintele Paisie Aghioritul:

Cred că nu este deloc bine să ne despărțim de Biserică de fiecare dată când Patriarhul greșește, ci fiecare are datoria și obligația de a protesta și de a lupta după puterile sale în sânul Bisericii

[ o scrisoare adresata de Parintele Paisie ziarului grec "Orthodox Typos", provocata de tulburarile aduse in Biserica Greciei si in manastirile athonite de compromisurile grave facute de Patriarhul Athenagoras cu Biserica Romano-Catolica]

Am incredintarea ca la fel de bine se potriveste si IPS Patriarhului Daniel al BOR, referitor la cuvantul sau de la deschiderea sedintei sinodale a BOR din 8 iulie a.c. ...



Citat:
Sfântul Munte, 23 ianuarie 1969

Prea Cuvioase Părinte Haralambie,

Văzând marea furtună care a fost stârnită în Biserica noastră din pricina diferitelor mișcări filo-unioniste și a legăturilor Patriar*hului [Atenagora] cu Papa, am fost cuprins și eu de durere ca cel ce sunt și eu fiu al ei și am considerat că este bine ca, în afară de rugăciunile pe care le fac, să trimit și eu o bucățică de ață - ca un monah sărac ce mă aflu - pentru a fi de folos, fie și pentru a face o mică cusătură la veșmântul rupt în bucățele al Maicii noastre. Cred că veți face dragoste și o veți folosi, publicându-o în ziarul religios al Sfinției Voastre. Vă mulțumesc.

Mai întâi, aș vrea să cer iertare de la toți pentru că îndrăznesc să scriu ceva, deși nu sunt nici sfânt, nici teolog. Cred că vor înțe*lege toți că cele scrise de mine nu sunt altceva decât o durere pro*fundă a mea pentru, din păcate, poziția și iubirea lumească a Pa*triarhului nostru Atenagora. Precum se vede, el a iubit o altă fe*meie, una modernă, care se numește Biserica papistașă, deoarece Bise*rica noastră Ortodoxă nu-i face nici un fel de impresie, fiindcă este foarte cuviincioasă.

Această dragoste, care s-a făcut auzită din Cetate [Constantinopol], a găsit ecou în rândul multora dintre fiii lui spi*rituali, care și ei o trăiesc în cetăți (orașe)[2]. De altfel, acesta este duhul vre*mii noastre: familia să-și piardă menirea ei sfântă din pricina unor astfel de iubiri, ce au drept scop dezbinarea, iar nu unirea…

Mânat cam de o astfel de dragoste lumească, și Patriarhul nostru ajunge până la Roma. În vreme ce s-ar cuveni ca mai întâi să arate dragoste față de noi, copiii lui, și față de Mama noastră Bi*serica, el, din păcate, și-a trimis dragostea foarte departe. Rezul*tatul a fost că a odihnit pe fiii săi cei lumești, care iubesc lumea și au această dragoste lumească, dar ne-a scandalizat profund pe noi, pe fiii Ortodoxiei, mari și mici, care au frică de Dumnezeu.

Cu durere în suflet mărturisesc că, dintre toți filo-unioniștii pe care i-am cunoscut, nu am văzut pe nici unul să aibă nu miez, dar nici măcar coajă duhovnicească. Cu toate acestea, știu să vorbească despre dragoste și unire, deși ei înșiși nu sunt uniți cu Dumnezeu, fiindcă nu L-au iubit.

Aș vrea să-i rog cu căldură pe toți frații noștri filo-unioniști: deoarece tema unirii Bisericilor este un lucru duhovnicesc, și pen*tru asta avem trebuință de dragoste duhovnicească, să o lăsăm în seama celor care L-au iubit mult pe Dumnezeu și sunt teologi pre*cum Părinții Bisericii, iar nu funcționari, în seama celor care s-au dăruit și se dăruiesc în întregime pe ei înșiși slujirii Bisericii (în locul lumânării mari)[3], pe care i-a aprins focul dragostei lui Dumnezeu și nu bricheta paraclisierului.

Să nu uităm că nu există doar legi fizice, ci și duhovnicești. Prin urmare, viitoarea urgie a lui Dumnezeu nu poate fi înfruntată de o asociație de păcătoși - căci atunci îndoită pedeapsă vom primi - ci de pocăință și de împlinirea poruncilor lui Dumnezeu.

De asemenea, să nu uităm că Biserica Ortodoxă nu are nici o lipsă. Singurul ei neajuns este lipsa ierarhilor și păstorilor serioși cu principii patristice. Cei aleși sunt puțini, dar aceasta nu trebuie să ne neliniștească, căci Biserica este a lui Hristos și El o conduce. Nu este biserică care se zidește din piatră, nisip și var de către cre*dincioși și se distruge de focul barbarilor, ci este Însuși Hristos. Și „cine va cădea pe piatra aceasta se va sfărâma, iar pe cine va cădea îl va strivi” (Matei 21, 44). Atunci când va trebui, Domnul va ridica sfinți, precum Marcu Eugenicul și Grigorie Palama, ca să adune pe toți frații noștri care au fost scandalizați, să mărturisească Credința Ortodoxă, să întărească Tradiția și astfel să pricinuiască bucurie mare Maicii noastre.

În vremurile noastre vedem că mulți fii credincioși ai Bisericii noastre, monahi și mireni, din păcate, s-au desprins de Ea, din pricina filo-unioniștilor. Cred că nu este deloc bine să ne despărțim de Biserică de fiecare dată când Patriarhul greșește, ci fiecare are datoria și obligația de a protesta și de a lupta după puterile sale în sânul Bisericii. A întrerupe pomenirea Patriarhului, a te desprinde și a crea propria Biserică, și a continua să vorbești de rău pe patri*arh cred că este un lucru irațional.

Dacă pentru o abatere sau alta a patriarhilor ne despărțim și facem propriile noastre biserici - să ne ferească Dumnezeu! - îi vom întrece chiar și pe protestanți. Ușor se desparte cineva, însă greu se întoarce. Din nefericire, avem multe „biserici” în vremea noastră. Ele au fost create fie de grupuri mari, fie chiar și de către o persoană. Deoarece s-a întâmplat ca în chilia lor să existe biserică (mă refer la cele ce se petrec în Sfântul Munte), unii au crezut că pot să facă și propria lor Biserică independentă[4]. Dacă filo-unioniștii dau prima lovitură Bisericii, aceștia menționați mai sus dau a doua lovitură.

Să ne rugăm ca Dumnezeu să ne lumineze pe toți, și pe Patri*arhul nostru PF Atenegora, pentru ca mai întâi să se facă unirea acestor „biserici”, să se restabilească liniștea în rândul tuturor or*todocșilor scandalizați, pacea și dragostea duhovnicească între Bi*sericile Ortodoxe Răsăritene, și după aceea să se ia în atenție și unirea cu celelalte confesiuni, dacă și întrucât doresc cu sinceritate să îmbrățișeze învățătura ortodoxă.

Aș vrea să mai spun că există și o a treia grupare în Biserica noastră. Sunt acei frați care rămân fii credincioși ai Ei, dar care nu au o înțelegere duhovnicească între ei. Sunt preocupați cu a face critică unul altuia, iar nu pentru binele luptei în general. Se urmăresc unul pe altul (mai mult decât pe propriul sine) spre a vedea ce va spune sau ce va scrie celălalt, ca pe urmă să-l lovească fără milă. În timp ce, dacă el însuși ar fi spus sau ar fi scris același lucru, l-ar fi susținut cu multe mărturii din Sfânta Scriptură sau de la Sfinții Pă*rinți. Răul care se face este mare, deoarece, pe de o parte îl nedrep*tățește pe aproapele său, iar pe de alta îl și doboară înaintea ochi*lor celorlalți credincioși. De multe ori împrăștie și necredința în su*fletele celor slabi, fiindcă îi smintește. Din nefericire, mulți dintre noi avem pretenții nesăbuite de la ceilalți. Vrem ca toți să aibă același caracter duhovnicesc ca și noi. Când cineva nu se potrivește cu caracterul nostru, adică fie este puțin mai indulgent, fie puțin mai tăios, îndată tragem concluzia că nu este om duhovnicesc. Toți sunt de trebuință Bisericii. Toți Părinții, atât cei cu un caracter blând, cât și cei severi, i-au oferit slujirile lor. Așa cum pentru tru*pul omului sunt absolut necesare și cele dulci și cele acre, chiar și păpădia cea amară (fiecare are propriile sale substanțe hrănitoare și vitamine), tot astfel este și pentru Trupul Bisericii. Toți sunt ab*solut necesari. Unul completează caracterul celuilalt și toți suntem datori să suportăm nu numai caracterul celuilalt, ci și slăbiciunile pe care le are ca om.

Din nou cer iertare la toți că am îndrăznit să scriu. Eu sunt un monah simplu și lucrarea mea este să încerc, pe cât este cu putință, să mă dezbrac de omul cele vechi și să ajut pe ceilalți și Biserica prin rugăciune. Dar fiindcă au ajuns până la sihăstria mea vești triste despre Sfânta noastră Ortodoxie, m-a durut mult și am con*siderat că este bine să scriu cele pe care le-am simțit.

Să ne rugăm cu toții ca Dumnezeu să pogoare harul Său și fie*care să ajute în felul său spre slava Bisericii noastre.

Cu mult respect față de toți,

Monahul Paisie


Doamne fereste de o schisma in BOR datorata acestor declaratii anti-ortodoxe si eretice ale Patriarhului Daniel!

Iertati-ma, fratilor si surorilor intru Domnul Hristos, si va rugati si pentru mine, pacatosul!

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul!
razvan_m


Mesaje : 48
Data inscrierii : 21 Iun 2008
Varsta : 22
Localizare : Suceava
Reply With Quote
  #6  
Vechi 09.10.2008, 16:09:27
razvanms01
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Foarte mare atentie si fratilor de pe stil vechi care s-au separat de Sfanta Biserica Ortodoxa si altor schismatici: ei pot sa nu-l pomeneasca pe IPS Patriarh Daniel, insa, asa dupa cum a precizat cu f. multa claritate Arhimandritul Epifanie, nu pot inlocui pomenirea acestuia cu pomenirea altui episcop care le-a iesit pe cale [adica mitropolitul Slatioarei, Vlasie, sau alt mitropoli stilist, caci asa [din scumpatate] s-au despartit de Biserica Drepslavitoare a lui Hristos si acum, mila Domnului fie cu ei in schisma lor!]...


Iertati-ma, fratilor si surorilor intru Domnul Hristos, si va rugati si pentru mine, pacatosul!

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul!
Reply With Quote
  #7  
Vechi 15.10.2008, 02:56:57
Anca-Miha
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de razvanms01 Vezi mesajul
"...Totusi, prin aceasta masura de disciplina canonica ortodoxa, nu dorim sa defaimam sau sa tratam cu aroganta si dispret pe ceilalti
crestini, sau sa întrerupem dialogul teologic si cooperarea practica în domeniul social-caritabil, ci dimpotriva, CONSIDERAM CA POT FI REDEFINITE DOGMELE CARE SEPARA BISERICA ORTODOXA DE CEA ROMANO-CATOLICA. În acelasi timp, este necesar ca
ortodocsii clerici, monahi si mireni sa nu foloseasca cu usurinta si patima cuvinte grele ca „erezie” si „eretici”, „apostazie” si „tradare”, la adresa altor ortodocsi sau la adresa altor crestini, deoarece adesea sub pretextul ca salvam Ortodoxia ne uratim sufletul, întrucat despartim dreapta credinta de iubirea crestina smerita. Uitam ca de fapt trebuie sa „tinem adevarul în iubire” (Efeseni 4, 15), sa aparam si sa promovam „credinta lucratoare prin iubire” (Galateni 5, 6), dupa cum ne învata Sfântul Apostol Pavel".
Incepe sa capete sens raspunsul IPS Nicolae dat referitor la regretul sau privind impartasirea cu catolicii: "Deocamndata..."
Reply With Quote
  #8  
Vechi 28.11.2008, 10:52:55
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Florin Ionut a scris:
Citat:
Orice se intampla in lumea asta este cu stirea lui Dumnezeu. Daca intr-adevar Daniel este mason, ce putem face noi? Putem doar sa ne informam, sa discutam, sa aflam lucruri ascunse, dar nu putem schimba nimic. Ceea ce suntem datori sa facem este sa ne rugam impreuna pentru poporul roman.

Cand eram mai tanar, ascultam uneori la radio predicile lui Teoctist si mai mergeam la conferintele lui Daniel la Iasi. Nici unul, nici altul nu m-a impresionat cu nimic. Ori nu aveau talent oratoriu, ori ca vorbeau pe langa subiect, eu oricum nu am simtit harul lui Dumnezeu ca atunci cand il ascultam de exemplu pe Parintele Galeriu in direct... Parerea mea.

Ce putem face cu Daniel daca e mason? Sa-l aratam in public cu degetul ca pe un eretic, sa nu ne ferim de a-l vorbi ca pe un eretic ce este, sa desteptam poporul in legatura cu caracterul sau infect de eretic, incat sa se simta la randul lui dezgustat de a mai detine ilegal functia de Patriarh al BOR, caci, oricum, in 1990 el si PS Serafim Joanta au fost alesi anticanonic drept mitropoliti ai Moldovei si Bucovinei, respectiv al Germaniei si Europei Centrale. Sa demisioneze de la carma BOR. Sa-l improscam cu noroi pana isi da singur demisia. Singurul lucru posibil pentru un mason care a si cerut redefinirea Dogmelor Ortodoxe pentru a face pe plac ereticilor slujitori ai papei Ratzinger de la Vatican! Scos in suturi afara de la carma BOR, asa cum a patit si Meletie Metaxakis prin anii 1920, cand a fost fortat de poporul grec binecredincios sa demisioneze din fruntea Bisericii Ortodoxe a Greciei. Care mai tarziu a ajuns patriarh ecumenic de Constantinopol si-n 1923 a fortat adoptarea inoirii calendarului ortodox vechi fara niciun temei. Si i-a si reusit planul: acela de a dezbina pe credinciosii ortodocsi din toata lumea in vechi calendaristi si nou calendaristi.

Legat de ierarhii ecumenisto-masoni, adevarati "lupi imbracati in piei de oi" [printre ei, Daniel Ciobotea si sa nu mai zic de Teoctist Arapasu care l-a primit pe papa pentru prima data in vizita oficiala intr-o tara majoritar ortodoxa in 1999] iata cum ni-i arata Sfantul Antonie cel Mare [preluat din Filocalia I, Sibiu 1947, Institutul de Arte Grafice "Dacia Traiana", capitolul "Ale celui dintre sfinti, Parintele nostru ANTONIE CEL MARE-invataturi despre vieata morala a oamenilor si despre buna purtare in 170 de capete" , tradusa din lb. greaca de Protosinghel dr. Dumitru Staniloaie] pe cei prosti, neiscusiti si nepriceputi, incluzand printre aceia si pe "lupii in blana de oaie" masoni infiltrati la nivelul cel mai de sus al conducerii in toate Bisericile Ortodoxe Autocefale [printre ele si BOR]:

6. Cu cat cineva are vieata mai masurata, cu atat e mai fericit ca nu se grijeste de multe: de slujitori, de lucratori, de pamanturi si de avutia dobitoacelor. [COLOR=red]Caci tintuindu-ne de acestea ne vom inneca in greutatile legate de ele si vom invinui pe Dumnezeu. [/COLOR][COLOR=black]Iata cum din pofta noastra cea de voie se adapa moartea si cum ratacim in intunerecul unei vieti cu pacate, necunoscandu-ne pe noi insine[p. 4]. [/COLOR]

8. [COLOR=red]Cei prosti si neiscusiti iau in ras cuvintele si nu vor sa le asculte, daca mustra nepriceperea lor, ci vor ca toti sa fie intru toate asemenea lor[/COLOR] [n.p. cum se intampla astazi ierarhilor ecumenisti ce iau in deradere Sfintele Canoane si Sfanta Traditie considerandu-le vechi, ruginite si netinand pasul cu modernitatea [diavoleasca] a lumii de astazi]. La fel si cei desfranati se silesc pe ceilalti toti mai rai decat dansii, socotind sa vaneze pe seama lor nevinovatia, din pricina multimii relelor. [COLOR=red]Daca intr'un suflet slab se afla pacatele acestea: desfranarea, mandria, lacomia nesaturata, mania, neastampararea limbii, furia, uciderea, tanguirea, pisma, pofta, rapirea, durerea, minciuna, placerea, lenea, intristarea, frica, boala, ura, invinuirea, neputinta, ratacirea, nestiinta, inselarea si uitarea de Dumnezeu, sufletul acela se intineaza si se pierde.[/COLOR] Caci prin acestea si prin cele asemenea acestora se osandeste sarmanul suflet, care s'a despartit pe sine de Dumnezeu [p.5].

20. [COLOR=red]Iata semnele dupa cari se recunoaste un suflet rational si vir-tuos: privirea, mersul, glasul, rasul, ocupatiile si intalnirile cu oamenii. [/COLOR]Caci toate acestea se indrepteaza spre tot mai multa cuviinta. [COLOR=red]Mintea lor cea iubitoare de Dumnezeu li se face strajer treaz si inchide intrarea patimilor si a rusinoaselor aduceri aminte[/COLOR] [p.7].


Romeo
Reply With Quote
  #9  
Vechi 07.12.2008, 12:18:29
podolski_2's Avatar
podolski_2 podolski_2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.10.2008
Locație: ”Oamenii te iarta daca faci crime. Dar nu te iarta daca esti fericit”
Religia: Ortodox
Mesaje: 386
Implicit

Daca Patriarhul Daniel vrea sa redefineasca dogmele inseamna ca e mai intelept decat Sfantul Vasile cel Mare si Ioan Gura de Aur cum ai zis si tu.
Iti trebuie mult curaj sau (altceva) sa poti crede asta.

Mi-a placut mult ce ai scris.

In timp ce Sfintii mureau pt dreapta credinta , Patriarhul Daniel vrea sa intre in istorie . Sa stea fara grija ca o sa intre el, dar altfel decat crede.



Sfințit Mucenic Cosma, Protosul Sfântului Munte, care a fost spânzurat de latinocugetători pentru că s-a opus falsei uniri cu Roma catolică, unire semnată la Lyon în 1274*:







In timp ce de atatea secole Sfinti au murit pt dreapta credinta Daniel cel Patriarh sta in Audi, cu clopot prin satelit si ii intrece pe Sfantul Vasile cel Mare si Ioan Gura de Aur.
Pai daca i-a intrecut trebuie sa schimbe si Liturghia ca doar trebuie redefinita.
__________________
  • Ateii nu din dragostea de oameni sunt purtati, ci din ura de crestini.
  • Daca de frica nu folosesti harul preotiei si predai armele cu care trebuie sa lupti, atunci treci in randul mirenilor si lasa locul aceluia care poate lupta si apara turma lui Hristos. (cuvant impotriva preotilor care nu savarsesc Moliftele Sf. Vasile cel Mare)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Pastorala Sfântului Sinod al B O R la Duminica Ortodoxiei (2012) laurastifter Stiri, actualitati, anunturi 0 03.03.2012 16:42:08
Cuvantarea PF Bartolomeu patriarhul ecumenic la sedinta Sfantului Sinod al BOR mihailt Generalitati 1 28.10.2010 23:47:48
2 iulie 1504 - 2 iulie 2009 ( 505 ani ) LapetiteMoc Generalitati 6 15.07.2009 23:09:06
Hotararile Sfantului Sinod pot fi lovite de nulitate? costel Biserica Ortodoxa Romana 4 16.04.2009 19:41:44
Din cuvantul IPS Daniel la Sfanta Cuvioasa Parascheva mihailt Biserica Ortodoxa Romana 3 16.10.2008 12:21:37