![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Am citit in cartea pelerinul roman ca acest fapt este considerat pacat. Si am evitat sa merg la biserica in acele perioade.
Recent la biserica de langa casa mea au fost aduse niste moaste. O cunostinta foarte evlavioasa seara iesind de la liturghie cu gandul la mine m-a sunat si a is hai dute te rog si tu pana acolo ca e atat de aproape ca-ti face bine. Ma imbrac sa pornesc si-mi aduc aminte ca sunt in perioada aceea, imi zic nu-i nimic ma duc la usa bisericii si rog pe cineva sa-mi atinga macar lucrurile luate cu mine de sfintele moaste. dar vorbim intre timp la telefon si-mi spune sa ma duc fara frica ca asta era mai demult...asa acu nu mai e la fel. Eu neincrezatoare m-am dus totusi m-am inchinat si am sarutat moastele. Cred ca nu am facut bine . Plus ca mi-am ferit gura de groaza sa nu ating cu ea ceva ce-mi imaginam eu ca ar fi acolo. Va rog sa nu -mi spuneti vorbe de ocara prea grele. Stiu ca am gresit foarte tare dar din nestiinta -sau din necredinta ??? Cer iertare . Grea osanda o sa primesc pentru asta? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
poi ce sa fac, o sa zic shi eu ca shi Domnul, parafrazand-uL sper sa nu fie cuiva cu suparare ca e un fel de sfat de la mai mic la mai mare: "sluga vrednica te voi judeca din cuvintele tale" -spui ca s-a lasat seara, deci daca te-ai spalat atunci ai fost necurata pana seara -daca nu te-ai spalat, te puteai curatzii prin diferite rugaciuni, inchinari shi metanii, dupa cum te-a invatzat duhovnicul -cine a scris pelerinul roman shi este ea in conformitate cu scriptura shi are binecuvantare ca sa fie temei de crezare? -singura ai scris ca era is -se vede ca nu shtii ca toate lucrurile atinse de tine se spurca shi nu numai tu asha ca degeba ai fi stat afara din biserica shi tzi-ai trimis lucrurile in interior, deci poate n-ai citit prea bine din VT -te-a intarit prin telefon shi te-a indemnat iar dumneata ai ascultat neincrezatoare in sfat, shi crezand ca nu faci bine ascultand de sfat dar crezand ca faci bine inchinandu-te shi sarutand sfintele moashte -daca ai sarutat ferindu-tzi gura inseamna ca ai sarutat cu nasul sau asha ca shi aia de se saruta in vant, poate ca te-ai gandit sa nu vina altzii shi sa sarute dupa tine... shi acuma, dupa cercetarea textului sa incerc sa raspund la intrebare, ca de la mai mic la mai mare, caci eu n-am sarutat niciodata sfinte moashte: "Va rog sa nu -mi spuneti vorbe de ocara prea grele. Stiu ca am gresit foarte tare dar din nestiinta -sau din necredinta ??? Cer iertare . Grea osanda o sa primesc pentru asta?" poi vorbele de ocara foarte grele tzi le-ai spus singura, dar n-ai greshit ci fara sa-tzi dai seama ai dat dovada de Dreapta Socotintza caci se pare ca Duhul care te-a calauzit a lucrat dupa intzelepciunea cumpatarii... deci dupa parerea mea n-o sa primeshti nici o osanda... dar nu potzi sa afli ce te ashteapta pentru greshala de la mai mic ci de la mai mare, deci roaga-te sfantului shi te va lumina. "cu ce masura vei judeca shi cu ce masura vei masura shi cu ce socoteala vei socoti shi cu ce citire vei citi, asha tzi se va socoti shi din cuvintele tale vei fi osandit sau vei fi mantuit, pui de naparca shi de vipera" asta imi zic mie ca m-am incumetat sa ma jucaresc de-a Domnul, shi sa-tzi dau raspuns... ca doar shi preotzilor le este greu cu raspunsurile dar atunci unui biet mirean, ol-leaca shi pagan shi eretic... ca doar nu e ushor sa te vindece Dumnezeu cu roatele Sale pe care ishi poarta Carul Sau cel greu.... deci ma iarta daca te-a durut prea putzin raspunsul meu. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pace Clementina , eu am intrat o data in biserica la Elefterie astfel , stiam ca nu e bine din auzite de la ai mei , dar insistentele preietenei mele si emotiile examenului de la facultatea de drept m-au determinat sa intru doar sa aprind cateva lumanari, acolo lumanarile se cumparau de la un ghiseu mititel din interior, toate bune ... in autobuz in drum spre casa realizez ca mi-am pierdut cheia de la apartament, probabil cand mi-am scos banutii din buzunar mi-a cazut cheia pe mocheta in biserica , pentru ca am avut-o cu cateva minute inainte sa intru in biserica deaorece mi-am aranajat niste documente si atunci mi-am pus cheia in buzunar la haina, nu m-am suparat ca mi-am pierdut cheia , desi la varsta aceea tatal meu era destul de sever , chiar am trecut cu bine peste hop in ziua aceea , dar m-am rugat la Dumnezeu sa ma ierte pentru ca am intrat chiar si pentru lumanari, am regretat amarnic si nu mai intru niciodata in astfel de momente, vezi tu , eu chiar stiam ca nu e bine si ma intrebam pe urma daca nu cumva am facut rau, Dumnezeu mi-a dat raspunsul lui, pe urma am invatat ca am savarsit un pacat de care ma feresc mereu de atunci, uff si mai sunt atat de multe pacate...
Dumnezeu sa ne binecuvanteze
__________________
Deosebește în tine Duhul dătător-de-viață și duhul care ucide sufletul. Când nutrești în suflet gânduri bune îți este bine și ușor. Atunci simți în inimă liniște și bucurie și ai în tine duh bun, Duhul cel Sfânt; atunci însă când ești frământat de intenții rele sau de porniri ticăloase ale inimii, ți-e rău, te simți împovărat; această tulburare lăuntrică îți arată că ai în tine duh rău, duh viclean. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eugenia, a fost o intamplare. Eu sustin ca persoanele de sex feminin sa intre in biserica si in aceasta perioada. Se invoca adesea ca sunt necurate in aceasta perioada. Dar oare noi suntem cu adevarat curati cand intram in biserica? Sa nu uitam ca Biserica ramane neintinata prin prezenta pacatosilor in ea.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Daca imi explica si mie cineva de ce o femeie este considerata murdara in acea perioada,cand e vorba de ceva absolut firesc lasat de la Dumnezeu?Ne-a lasat Dumnezeu murdari?
Si la fel,de ce sa fie pacat sau sa nu fie bine sa intri in biserica asa? Dar,va rog,sa fie argumente solide... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mie duhovnicul nu mi-a recomandat cind sunt la perioada menstruala sa imtru in biserica (a spus sa stau la intrare), sa ma ating de icoane, moaste, sa ma miruiesc, etc. Am intilnit preoti care mi-au spus ca pot chiar sa ma si impartasesc, (unul mi-a spus ca o pot face si daca nu am tinut post, deoarece tin miercurile si vinerile). Am vrut odata sa ating niste sfinte moaste care venisera in orasul meu si neputand din ac. cauza mi-a spus sa ating o esarfa de-a mea si sa o dau pe frunte dupa. Tot ce pot sa spun eu este ca fac ce spune el. Am mai auzit ca nici pr. Papacioc nu recomanda atinsul de cele sfinte cind femeia este la acea perioada. Despre impartasit, el spune ca se pierde singele Domnului.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
"Femeia fiind în timpul periodului, adică în zilele necurătiei ei, să nu se împreune cu bărbatul si nici în biserică nu poate să intre, însă ia anaforă si aghiazmă, ori să sărute sfintele icoane, mai înainte de opt zile, adică mai înainte de a fi trecut periodul ei. Dacă femeia, după opt zile nu s-a facut bine, atunci mai prelungeste timpul până s-a facut deplin sănătoasă. In duminici si sărbători, miercuri si vineri si în cele patru sfînte posturi de peste an, sotul ei si sotia să se păstreze în curătie ( Pentru duminici si sărbători sotul si sotia să nu aibă împreunare de vineri orele 24 si până duminică orele 17. Cei căsătoriti dorind să se împărtăsească la praznice, sărbători duminica, sau în oricare alt timp să aibă 7 zile. fără împreunare înainte si trei zile după împărtăsanie. Cei tineri. însă, de curând căsătoriti, pot să se împărtăsească cu trei zile de curătie mai înainte de a se împărtăsi, si o zi după aceea.)"
sursa: Extrase din " ÎNDRUMĂTORUL BUNULUI CRESTIN " (editia 1997) - de Arhimandrit GHERONTIE GHENOIU |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
[COLOR=green]Si... cine poate sa afirme ca femeia este murdara in zilele ciclului? Biserica? Preotii? Si cene si de ce sa-i interzica sa intre in biserica? Repet: Rusinos si umilitor... Ca in continuare femeia sa fie tratata cu atata desconsideratie...[/COLOR]
__________________
[COLOR=green]"În vremuri ale minciunii universale, a spune adevărul este un act revoluționar..." George Orwell[/COLOR] |
#9
|
|||
|
|||
![]()
mai de folos ii este femeii sa stea acasa in perioada respectiva, decat sa calce pragul bisericii din inconstienta.
caci va vedea Dumnezeu respectul femeii fata de cele sfinte si o va rasplati ca atare. nu este absolut obligatoriu sa te rogi sarbatoare de sarbatoare in biserica, sa saruti o icoana sau sfintele moaste.. sau altele asemenea nu-s absolut obligatorii pt mantuire. e un sfant care odata, la o slujba, i-a vazut pe oameni intr-un mod ciudat: pe unii fara capte, iar altora nu le-a vazut decat capetele. cand s-a rugat lui Dumnezeu sa-i descopere aceasta taina, a aflat ca cei cu trup, dar fara cap, erau in biserica fizic, dar cu gandul in alta parte, iar cei carora nu li se vedea decat capul, desi fizic nu erau acolo, sufletul si gandul le erau acolo, la slujba, la Dumnezeu. oriunde te-ai ruga, te vede Dumnezeu. bineinteles, asta nu inseamna sa nu ne ducem deloc la biserica, dar cand suntem opriti, suntem opriti si supunandu-ne fara cartire, dam dovada de adevarata smerenie. a trece peste anumite legi doar pt ca noi, personal, nu le intelegem, este dovada mandriei fara doar si poate. [SIZE=1]".... pfff... daca eu nu inteleg, atunci am voie... ma dezleg singur sa fac asta..." [/SIZE] |
#10
|
|||
|
|||
![]()
"Canonul 1 al Sf. Atanasie cel Mare (+373)
„Toate făpturile lui Dumnezeu sunt bune și curate; fiindcă Cuvântul lui Dumnezeu n-a făcut nimic netrebnic și necurat; că după cum zice Apostolul, „ai lui Hristos bună mireasmă suntem între cei ce se mântuiesc" (II Corinteni 2,15). Dar fiindcă săgețile diavolului sunt diferite și de multe feluri, și pe cei mai curați la minte se nevoiește a-i tulbura, și oprește pe frați de la străduințele obișnuite, semănând pe ascuns în ei gânduri necurate și spurcate, vino, ca pe scurt să alungăm amăgirile diavolului, prin harul Mântuitorului nostru și să întărim mintea celor mai simpli. "Toate sunt curate celor curați, iar celor necurați și conștiința și toate le sunt spurcate" (Tit 1, 15). Dar mă minunez de vicleșugul diavolului, căci fiind el stricăciune și pieire, stârnește gânduri la aparență curate; iar ceea ce se face este mai curând cursă ori ispitire, căci precum am zis mai înainte, pentru ca să rețină pe cei străduitori de la zelul obișnuit și mântuitor și pentru ca să se pară că a învins în această privință, întrebuințează astfel de momeli, care nu aduc nici un folos pentru viață, ci provoacă întrebări și flecării, care trebuiesc înlăturate. Căci, spune-mi mie, iubite și prea cucernice, ce păcat, sau necurăție, are o scurgere firească. Aceasta ar fi tot așa ca și cum cineva ar voi să aducă învinuire pentru secreția ce se elimină prin nări, și pentru scuipatul ce se elimină prin gură; dar avem să spunem încă mai multe și despre curgerile din pântece, care sunt necesare celui viu pentru viață. Și apoi dacă credem că omul este făptura mâinilor lui Dumnezeu, după dumnezeieștile Scripturi, cum se putea face din puterea curată un lucru spurcat! "Dacă suntem neam al lui Dumnezeu, după Faptele dumnezeiești ale Apostolilor (17, 28-29), apoi nimic necurat nu avem în noi"; fiindcă numai atunci ne spurcăm, când făptuim păcatul cel prea puturos. Iar când se întâmplă vreo scurgere firească involuntară, atunci necesitatea firei, precum am spus, pe lângă celelalte o suferim și pe aceasta. Însă fiindcă cei ce vreau să grăiască împotriva celor ce se numesc drepte, sau mai bine zis, celor făcute de Dumnezeu, se referă și la cuvântul evanghelic, după care "nu cele ce intră spurcă pe om, ci cele care ies", trebuie să se mustre și această nesocotință a lor, că nu o voi numi întrebare. Fiindcă înainte de toate, nefiind întăriți, în neștiința lor, vatămă Scripturile. Iar cuvântul divin este așa: Fiindcă iarăși unii au asemenea îndoială asupra mâncărilor, însuși Domnul, dezlegând neștiința lor, adică dând în vileag eroarea lor zice că: „Nu cele ce intră spurcă pe om, ci cele ce ies; apoi adaugă: și de unde ies? și răspunde: din inimă; căci se știe că acolo sunt visteriile rele ale gândurilor spurcate și ale celorlalte păcate. Iar Apostolul învățând mai pe scurt despre aceasta zice: "Mâncarea nu ne va pune pe noi înaintea lui Dumnezeu" (1 Corinteni 8, 18). Și de ar zice cineva acum deslușit că scurgerea firească nu ne va duce spre păcat; se poate că și doctorii, ca măcar de la cei din afară să se rușineze, în privința aceasta vor răspunde că celui ce trăiește i s-au dat oarecari ieșiri indispensabile spre a elimina prisosința scurgerilor care hrănesc fiecare mădular din noi, precum cele de prisos ale capului sunt perii, și mucoasele cele ce se elimină din cap, și ale pântecelui ce se leapădă; deci cele de prisos ale canalelor de sămânță este aceea. Așadar, ce fel de păcat este în fața lui Dumnezeu, o bătrânule prea iubitor de Dumnezeu, când însuși Stăpânul cel ce a plăsmuit vietatea a voit și a făcut aceste mădulare, ca să aibă acest fel de ieșiri?..." |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
femeia in biserica-intrebare | copilu | Reguli in Biserica | 8 | 25.09.2010 17:37:49 |
De ce dragostea este un acziune "murdara" pentru religie? | KittyNou | Generalitati | 27 | 14.06.2010 18:14:36 |
Femeia intre televizor si telenovela-M.D(Femeia care a uitat de modelul M-ciiDomnului | 11111111 | Generalitati | 98 | 10.01.2010 08:41:15 |
Este nevoie de intermediari intre noi si Hristos sau este suficienta credinta in El? | maria-luisa | Generalitati | 41 | 05.01.2010 21:35:11 |
Femeia in biserica | iosif | Reguli in Biserica | 73 | 02.11.2009 05:44:25 |
|