![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Citind despre viata lui Seraphim Rose, am aflat ca a avut si are in continuare contestatari in privinta ideii "vamilor vazduhului", prin care sufletul trece dupa moarte. Acestia spun ca este o inovatie gnostica si isi argumenteaza pozitia cu citate din Biblie si Sfintii Parinti.
Bineinteles, ideea nu e noua, iar din cunostintele mele stiam ca e o invatatura foarte solida si foarte raspandita, cel putin in ortodoxia romaneasca. Este pentru prima oara cand aud ca are contestatari. Sunt "vamile" o erezie gnostica? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este de adaugat ca nu este vorba de dorme, nu s-a luat vreo hotarare la un sinod. Este traditie - dar traditie destul de puternica si de care vorbesc multi. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
El nu face decat sa argumenteze existenta acestor vami prin scrierile sfintilor si nu numai despre vami scrie acolo. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Am mentionat deja ca ce-i care contesta scrierile lui Seraphim Rose se folosesc tot de citate din Scriptura si Sfintii Parinti pentru a-i darma argumentele.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar nu numai. Mie mi se pare destul de bine argumentata cartea ,trebuie citita si apoi vazut daca cei care il contesta au dreptate. Cartea este un studiu ,el nu impune teoria vamilor ci o argumenteaza. Scrie si despre alte teorii despre viata sufletului dupa moarte vazute prin spiritism ,yoga ,etc. Deci este un studiu. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Am citit cartea cu multa placere si m-am mirat cum poate un om ca sf.Serafim Rose sa scrie o carte atat de moderna .
Nimic nu impune ,lasa la indemana cititorului sa isi formeze o impresie corecta.Cartea e scrisa foarte organizat ,sistematizata chiar ,era de o inteligenta exceptionala . |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Dom-le tocmai pentru ca la crestini ortodocsi moartea nu e vazuta ca ceva natural si creat de Dumnezeu exista invatatura despre vami.
Pentru ca despartirea sufletului de trup a omului nu se face prin actiunea lui Dumnezeu ci prin actiunea diavolilor. Ingerul mortii cel care desparte sufletul de trup nu este Satana dar este unul din ingerii de frunte care au cazut impreuna cu Satana. Asta prin unele traditii. Satana nu era conducatorul ostilor ingeresti inainte de cadere , acela era si a ramas sa fie Sfantul arhanghel Gavriil. Invatatura Sfantul Ignatie nu e chiar adevarata invatatura crestin ortodoxa despre vami. Sfantul Teofan Zavoratul a zis ca asemenea invataturi (precum intelege Sfantul Ignatie vamile) umbresc credinta crestin ortodoxa. Sfantul Teofan Zavoratul zice ca omul este incercat a fi amagit de diavoli la vami adica diavolii ii prezinta diverse momeli.Si omul daca se ia dupa aceste momeli nu mai ajunge la Rai. La Sfantul Teofan Zavoratul se vede ca omul pastreaza liberul arbitru si dupa moarte. Parintele Cleopa prezinta pe draci ca fiind acuzatori da nu au putere de a opri omul la vami.Omul ajunge oricum la judecata Sfintei Treimi. Ca adica omul sa vina la judecata Sfintei Treimi cu smerenie cunoscandu-si pacatele daca nu prin cercetarea sufletului macar din gura dracilor si sa nu se osandeasca. Ca cine nu vine cu smerenie la judecata Sfintei Treimi se osandeste. Deci daca Sfantul Ignatie a prezentat invatatura despre "vami" eronat asta nu inseamna ca sufletul despartindu-se de trup nu trece prin ceva incercari pana sa ajunga la Rai. Invatatura Sfantului Ignatie este cu adevarat apropiata de gnosticism pentru ca Sfantul Ignatie numea aceasta lume salas al duhurilor cazute , punct de vedere care nici macar parintele Serafim Rose nu il accepta. Bine este normal caci precum ne invata Sfantul Fotie noi trebuie sa privim la faptele bune cele multe ale Sfantului Ignatie si nicidecum sa ne poticnim ca Sfantul Ignatie nu intelegea exact cele despre vami. Este adevarat ca lumea aceasta e salas al duhurilor cazute dar nu Terra ci spatiul interplanetar dupa cum arata parintele Cleopa. Raiul era pe Terra dar dupa ce omul a pacatuit a fost ridicat de pe Terra. Iar in legatura cu vamile trebuie sa vedem cum le vede Sfantul Ioan Damaschinul daca mai exista scrieri si alti Sfinti mari. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Puteti vedea despre Sfantul Macarie cel Mare cand trece prin vami ca nu e nicidecum cum a aratat Sfantul Ignatie ci Sfantul Macarie cel Mare este incercat de a fi inselat de draci si daramat prin ispita mandriei:
"Ne-ai biruit Macarie!" si Sfantul Macarie cel Mare le-a raspuns: "Nu v-am biruit inca!". Cand sa ajunga la portile raiului Sfantul Macarie cel Mare este incercat iar de diavoli care ii zic: "Ne-ai biruit Macarie" si Sfantul le raspunde iarasi "Nu v-am biruit inca!". Cand ajunge in Rai Sfantul Macarie mai este incercat o data si diavolii ii zic iarasi: "Ne-ai biruit Macarie" iar Sfantul Macarie le raspunde: "Binecuvantat fie Domnul Iisus Hristos care m-a scapat din mainile voastre". |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nu stiu exact daca "vamile vazduhului" sunt o erezie gnostica, insa IPS Lazar sustine ca "vamile" sunt o invatatura gresita si isi argumenteaza pozitia in carte Trupul, sufletul si moartea.
IPS Lazar este un arhiepiscop pensionar al OCA.
__________________
valentin_top_bizant |
#10
|
||||
|
||||
![]()
personal cred ca "vamile" sunt intr-adevar o invatatura gresita
__________________
valentin_top_bizant |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Infricosatele Vami ale Vazduhului! | 0rtodoxia | Generalitati | 161 | 16.11.2010 20:13:12 |
A treia zi si vamile. Semnificatia zilelor a noua si a patruzecea | patinina34 | Din Noul Testament | 11 | 21.08.2009 13:49:41 |
Vamile vazduhului | NiCcoleta | Generalitati | 35 | 21.02.2008 17:52:26 |
Vamile vazduhului | BogdanF | Generalitati | 17 | 25.07.2007 17:57:58 |
|