Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.06.2009, 04:20:35
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit "Razboiul nevazut" e o absurditate catolica!E contraindicata!

Cartea e plina de absurditati.
Una din ele:
"Sa stii ca, dupa cum Dumnezeu este in afara de toate simturile si lucrurile ce se simt, afara de orice forma, culoare, distanta si loc, ca o fiinta fara forma, neinchipuita, fiind pretutindeni si mai presus de orice, - tot astfel este dincolo de orice inchipuire, in afara de orice imaginatie. "
Pe scurt Sfantul Grigorie Palama a aratat ca Dumnezeu e prezent cu lucrarile necreate in creatie si mai mult ca in oamenii Sfintii e prezent cu harul.
Mai apoi cel mai deplin prezent e in Sfanta Impartasanie.
Cum nu stim ca e o taina.Nu zice nimeni sa iti inchipui cum este Dumnezeu dar cum zice Sfantul prooroc David:
"Cerurile spun slava lui Dumnezeu și facerea mâinilor Lui o vestește tăria"
si Sfantul Apostol Pavel zice:
"Cele nevăzute ale Lui se văd de la facerea lumii, înțelegându-se din făpturi, adică veșnica Lui putere și dumnezeire"
Deci iata ce bune sunt simturile si cat folos duhovnicesc ne aduc!
Si de aci (din minunatia si maretia lumii create) putem sa ne dam seama ca e mai presus de puterea de intelegere a mintii umane Dumnezeu si celalte.
Si este inca o contemplatie cu totul minunata peste aceasta.

Mai mult:
Sfantul Grigorie Palama arata ca Sfintii Apostoli nu au vazut numai cu mintea slava lui Dumnezeu pe Tabor ci au vazut-o si cu ochii fizici transfigurati de puterea Duhului Sfant.
Iar a zice ca Dumnezeu e in afara de toate cum sustine lucrarea "Razboiul nevazut" nu e o invatatura crestin ortodoxa si mai rau ca e o absurditate.
Dimpotriva invatatura crestin ortodoxa arata ca Dumnezeu e prezent cel mai deplin in Sfanta Impartasanie.
Apoi e prezent cu harul in Sfintele Icoane,in Sfintele Taine,in Sfanta anafura,in Sfanta aghiasma, in moastele Sfintilor etc.
Cu lucrarile necreate cele de viata facatoare in animale si plante.
(dar nu cu harul.)
Cu lucrarile necreate cele cu care se ingrijeste de buna functionare a materiei e prezent si in materie cum se intelege adica se vede cu mintea.
Ca doar plantele se invartesc in ordine iar nu anapoda iar daca se invartesc precum se cuvine se arata ca e Cineva care are si grija sa se invarteasca asa frumos si bine!

Oricum Sfantul Nicodim Aghioritul pentru viata sa de asceza,smerenie a conclucrat cu Dumnezeu si i-a fost Sfintit trupul care acum da marturie impotriva la ce e scris in acea absurditate de carte si arata ca Dumnezeu e prezent acum cu harul in Sfantul trup al Sfantului Nicodim Aghioritul!
:))

Pentru a cunoaste pe Dumnezeu mai intai trebuie sa ne pazim de mandrie si apoi si de celalte pacate.
Ca Domnul nostru Iisus Hristos a marturisit zicand:
"Ca să se împlinească ce s-a spus prin proorocul care zice: "Deschide-voi în pilde gura Mea, spune-voi cele ascunse de la întemeierea lumii". "
Si iarasi zicand:
"3. Fericiți cei săraci cu duhul, că a lor este împărăția cerurilor.
4. Fericiți cei ce plâng, că aceia se vor mângâia.
5. Fericiți cei blânzi, că aceia vor moșteni pământul.
6. Fericiți cei ce flămânzesc și însetează de dreptate, că aceia se vor sătura.
7. Fericiți cei milostivi, că aceia se vor milui.
8. Fericiți cei curați cu inima, că aceia vor vedea pe Dumnezeu.
9. Fericiți făcătorii de pace, că aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema. "
:))
Cei saraci cu duhul adica cei smeriti a caror minte adica duh isi recunoaste saracia ca desi e dupa chipul slavei celei negraite s-a intunecat cu pacatele.
Si recunoscandu-si omul pacatele la care actiune il cheama Dumnezeu si le si plange si Duhul Sfant iertandui-le se mangaie omul.
Apoi omul se imblanzeste,se smereste cauta a lucra legea lui Dumnezeu insetand si infometand la a lucra legea cat mai deplin si mai in adanc.
Si lucrarea legii mai are si partea catre fratii nostri si de aci milostenia.
Si aceasta sinergie duce la curatarea inimii care duce la vederea lui Dumnezeu.Dumnezeu celor cu inima curata se arata pe cat pot a-l vedea.
Iar cand se salasluieste deplin Duhul Sfant in ei,care se arata ca e si Duh al pacii si de aceea se si arata in chip de porumbel acestia devin "facatori de pace" raspandind imprejur pacea cea necreata Duhul Sfant din-transii.
Asa acum cuvintele lor vindeca nu osandesc,sfatul lor e cu adevarat sfat si altele de acestea.Caci purtand in dansii pe Duhul pacii fiind biserici insufletite ale Duhului Pacii,Duhul Sfant sunt acum facatori de pace.
Asa precum erau Sfintii Apostoli.


Lucrarea dealtfel e luata de la catolici si asa se explica pentru ce este atat de absurda.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 11.06.2009, 09:11:47
Lavrentiu's Avatar
Lavrentiu Lavrentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 790
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Cartea e plina de absurditati.
Una din ele:
"Sa stii ca, dupa cum Dumnezeu este in afara de toate simturile si lucrurile ce se simt, afara de orice forma, culoare, distanta si loc, ca o fiinta fara forma, neinchipuita, fiind pretutindeni si mai presus de orice, - tot astfel este dincolo de orice inchipuire, in afara de orice imaginatie. "
Pe scurt Sfantul Grigorie Palama a aratat ca Dumnezeu e prezent cu lucrarile necreate in creatie si mai mult ca in oamenii Sfintii e prezent cu harul.
Iubite frate,
de ce nu te exprimi asa:
Bucura-te, Sfinte Nicodime, care te-ai invrednicit de lucrarea cea sfintitoare a lui Dumnezeu, care cu sfintii petreci si te rogi pentru noi, desi ai luat ideile catolicilor si ai scris carti pline de absurditati.

Oare tu stii distinctia intre fiinta si lucrare - pe care Sfantul Grigorie Palama a subliniat-o? Ca Dumnezeu e prezent in lucrare, noi il cunoastem dupa energiile lui necreate, dar nicidecum dupa fiinta. Despre fiinta lui Dumnezeu vorbeste Sfantul Nicodim, nu despre lucrari.

Roaga-te, rogu-te, Sfantului Nicodim sa se roage pentru noi lui Hristos, ca unul care a trecut dincolo de catapeteasma si acum este partas al bucuriei vesnice si jertfelnice a lui Hristos!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 11.06.2009, 13:07:22
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Si Sfantul Teofan Zavoratul a scris despre faptul ca aceasta carte e nefolositoare de suflet.
Iar pe orthodoxwiki zice asa despre aceasta lucrare:
http://orthodoxwiki.org/Nicodemus_of_the_Holy_Mountain
"He translated and edited The Spiritual Combat (1589) by Lorenzo Scupoli, a Catholic priest of Venice, renaming it Unseen Warfare"
"El a tradus si editat "Lupta spirituala" (1589) de Lorenzo Scupoli un preot catolic din Venetia,redenumindu-o Razboiul nevazut."
Reply With Quote
  #4  
Vechi 11.06.2009, 13:25:09
Marius22 Marius22 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.345
Implicit

Mihail, faptul ca, in randul anumitor teologi, exista aceasta parere conform careia Sf. Nicodim Aghioritul ar fi influentat in scrierile sale de catre teologia apuseana nu este o noutate. Recomand un articol, bine documentat, care dezminte aceasta opinie: [SIZE=2][/SIZE]Pretinsa influenta apuseana asupra operei Sfantului Nicodim.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 11.06.2009, 14:11:08
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Eu prefer sa cred ce scrie pe orthodoxwiki si ce a zis Sfantul Teofan Zavoratul.
Cartea "Razboiul nevazut" e pagubitoare de suflet.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 11.06.2009, 14:13:49
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Articolul acela se arata ca e o absurditate din start de cand incepe cu gandirea reductionista in genul:
"Exista doua curente".
Reply With Quote
  #7  
Vechi 14.02.2010, 13:01:26
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Eu prefer sa cred ce scrie pe orthodoxwiki si ce a zis Sfantul Teofan Zavoratul.
Cartea "Razboiul nevazut" e pagubitoare de suflet.
Imi poti da sursa, unde Sfantul Teofan afirma ce zici tu!
Reply With Quote
  #8  
Vechi 08.02.2010, 21:28:27
hanico's Avatar
hanico hanico is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.06.2007
Locație: Moldova lui Stefan
Religia: Ortodox
Mesaje: 135
Trimite un mesaj prin AIM pentru hanico
Implicit Carti si ... carti

Ce nu inteleg eu este de ce e neaparata nevoie de atata polemica fata de aceasta carte cind mesajul ei este atat de clar: exista un razboi nevazut si in fata lui se poate cistiga cu rugaciunea si cu trezvia.
Cartea te invata cum sa-l duci la modul foarte explicit.

Noi suntem ortodocsi si tinem de biserica ortodoxa, daca biserica accepta aceasta carte si pe autorul ei ca pe un sfant, noi nu putem schimba nimic. Normal ar fi ca fiecare dintre noi sa aleaga pentru sine din intreaga bibiloteca a ortodoxiei ce carti vorbesc mai pe intelesul lui, fara sa le desconsidere pe altele pe care le judeca doar poate pentru ca nu le intelege.

Ca are sau nu influente apusene eu nu am bagat de seama pentru ca de obicei apusenii nu sunt chiar asa de drastici in ceea ce priveste trezvia si nici nu exceleaza cu rugaciunea.
Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #9  
Vechi 08.02.2010, 23:57:00
sofia_78's Avatar
sofia_78 sofia_78 is offline
Member
 
Data înregistrării: 29.01.2010
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 40
Implicit ...

Nu stiu ce sa zic despre carte, dar pot spune ca imaginatia folosita in rugaciune este foarte periculoasa!!!!! Cunosc cazuri care au ajuns demonizati numai imaginandu-si in timpul rugaciunii ingeri, sfinti etc... Cititi despre rugaciune carti, mai ales despre rugaciunea inimii si veti vedea ca e INTERZIS! sa-ti imaginezi ceva in timpul rugaciunii, sa nu ai nii un fel de imagine in minte, mai ales a Lui Dumnezeu, care intr-adevar, cartile spun ca noi ni-L putem imagina pentru ca nici un ochi omenesc nu L-a vazut pana acum, in Persoana, ci doar ca lucrare, ceea ce e un lucru foarte diferit, Duhul Sfant s-a aratat, chiar si Sfanta Treime s-a aratat la Mamvri dar intr-o forma umana, 3 Tineri, dar in cea Dumnezeiasca numai Sfintii din cer poate L-au vazut si ingerii, dar noi nu.

Cititi "Pateric despre visuri si vedenii" !!!! o carte impresionanta despre lupta calugarilor din Muntele Athos cu demonii, li se arata sub forma Maicii Domnului, a Mantuitorului, iar unii si-au imaginat lucruri sfinte in rugaciune (fara sa stie ca-i vatama) si au ajuns demonizati, unii si-au pierdut mintile de tot, e FOARTE! periculor, cititi cartea pe care v-am recomandat-o. Deci daca asta e problema, atunci Razboiul Nevazut aici nu greseste, si fiind totusi scrisa de un calugar, sfant, athonist, ma indoiesc ca greseste, pentru ca lupta pe care o dau ei acolo cu necuratii e de neinchipuit pentru noi, eu am citit si am auzit niste lucruri incredibile legate de subiectul asta din Muntele Athos.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 09.02.2010, 10:06:23
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Sunt Sfintele Icoane pentru folosirea corecta a imaginatiei la Sfintele Rugaciuni.Nu a zis nimeni sa iti inchipui cum sunt Sfintii Ingeri dar Sfintele Icoane sunt pictate dupa cum a fost vazut Dumnezeu Intrupat- Dumnezeu Iisus Hristos,Maica Domnului,Sfintii Apostoli,Sfintii,etc.Sfintele Icoane arata mintii noastre neputinta ei.
Asa nimeni nu poate sa priceapa cum Dumnezeu petrecea pe Pamant imbracat cu fire umana (Sfantul Ioan Damaschinul zice de aceasta "printr-o pogorare inexprimabila si incomprehensibila") si in acelasi timp avea grija de intreg Universul dar si de ingerii din ceruri.Dar cum zice Sfantul Ioan Damaschinul la Dogmatica Dumnezeu este pretutindeni.Dumnezeu nu e circumscris intr-un loc si daca se pogoara in noi cu darul la Sfanta Rugaciune asta nu inseamna ca noi suntem fruntea lumii ci inseamna ca s-a pogorat si in noi.

La Imnul acatist se spune:
"Bucură-te, că porti pe Cel ce pe toate le poartă;"
Oricum daca ni se pare ca noi suntem buni si altii pacatosi nu Dumnezeu s-a pogorat in noi ci am primit duhuri dracesti de inselare.

S-a mai discutat aceasta la Sfantul Sinod Ecumenic al saptelea.
Pricina nalucirilor e pacatul trufiei nu imaginatia.

Last edited by mihailt; 09.02.2010 at 10:19:24.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman Ciprian Mustiata Teologie si Stiinta 8 19.12.2012 16:12:08
La Catedrala romano-catolica " Sfantul Iosif " cristiboss56 Biserica Romano-Catolica 3 07.05.2011 23:28:13
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! valentinalogo Preotul 28 06.06.2010 07:26:42