Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #2111  
Vechi 05.12.2017, 01:03:01
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit 《ultima parte》

13.Înfuntarea gândurilor
Cum se poate elibera cineva de gânduri? Sfinții Părinți ai Bisericii noastre ne-au arătat diferite moduri de înfruntare a gândurilor. Ioan Gură de Aur ne sfătuiește să nu le exprimăm, ci să le înecăm în tăcere. Deoarece și fiarele și târâtoarele atunci când cad în vreo groapă, dacă află vreo ieșire cu ajutorul gurii prin mijlocirea cuvintelor, aprind flacăra lăuntrică. Iar dacă sunt închise cu tăcerea, slăbesc, se topesc ca de foame și dispar repede. a) Primul mod de înfruntare este cugetarea: "Cum să fac acest mare rău și să păcătuiesc înaintea lui Dumnezeu?"( Fac. 39, 9). Atunci când ne tulbură vreun oarecare gând necuviincios, să ne gândim că nu se pot ascunde de Dumnezeu nici cugetele cele mai mici și mai lipsite de importanță.Cercetarea legii lui Dumnezeu și cugetarea la cele pe care le-a făcut Dumnezeu pentru noi, precum și Ia bunurile viitoare, micșorează gândurile viclene și le face să nu afle loc înlăuntrul nostru.
b) Spovedirea lor. Precum șarpele, atunci iese din culcușul lui, aleargă să se ascundă, așa și gândurile viclene, prin spovedanie pleacă de la om. Trebuie să știm că nimic nu pricinuiește atâta bucurie diavolilor, ca tăinuirea gândurilor.
c) Smerirea sufletului și osteneala trupească în tot timpul, locul și lucrul , ajută pe om ca să nu aibă gânduri necurate.
d) "Îngrijește-te să te eliberezi de patimi și îndată vei alunga gândurile de Ia mintea ta", subliniază Sfântul Maxim Mărturisitorul. Adică, pentru a se elibera cineva de desfrânare, trebuie să se ostenească trupește și să postească ca să elibereze de mânie și mâhnire, trebuie să disprețuiască slava și necinstea; ca să se elibereze de ținerea de minte a răului, trebuie să se roage pentru cel ce l-a mâhnit. Nu putem împiedica gândurile să nu vină, însă putem să nu le primim. Dacă nu putem împiedica ciorile să zboare deasupra noastra, putem însă să le împiedicăm să nu-și facă cuiburi pe capetele noastre. Dar să ascultăm puțin pe Sfântul Vasile cel Mare ce spune referitor la războiul acesta: "Trebuie ca atacurile acestea să le înfruntăm cu grijă și veghe sporită, precum face atletul care evită loviturile luptătorilor prin precauție atentă și încovoiere a trupului și să încredințăm sfârșitul războiului și evitarea loviturilor rugăciunii și ajutorului de sus. Și chiar dacă vrăjmașul cel viclean ne aduce imaginațiile lui cele viclene în timpul rugăciunii, sufletul nostru să nu-și întrerupă rugăciunea și să nu creadă că este responsabil de atacurile viclene ale vrăjmașului, precum și de imaginațiile ciudatului făcător de minuni. Dimpotrivă, să se gândească la faptul că gândurile acestea se datorează obrăzniciei descoperitorului răutății, să-și mărească durata de îngenuncheri și să-L roage pe Dumnezeu să distrugă zidul gândurilor necuviincioase, pentru ca astfel, fără de împiedicare să se apropie de Dumnezeu. Iar dacă influența vătămătoare a gândului devine mai puternică din pricina obrăzniciei vrăjmașului nu trebuie să ne înfricoșăm nici să ne lăsăm de nevoință la mijlocul ei, ci să răbdăm până atunci când Dumnezeu, văzând insistența noastră, ne va lumina cu harul Sfântului Duh care pe vrajmaș îl pune pe fugă iar mintea noastră o umple de lumină, așa încât gândul nostru să slăvească pe Dumnezeu cu pace și bucurie netulburată".
În general Sfinții Părinți au trei moduri de înfruntare a gândurilor necurate a) Rugăciunea
b) Împotrivirea și
c) Disprețuirea (defăimarea)
a) Rugăciunea. Este cu neputință ca începătorul să alunge singur gândurile. Lucrul acesta este un semn al celor desăvârșiți. Rugăciunea minții "Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine, păcătosul" este arma cea mai puternică, necesară celui ce vrea să biruiască gândurile. "Cu numele lui lisus biciuiește pe vrăjmași, căci nu este armă mai puternică în cer și pe pământ" ne spune Sfîntul loan Scărarul. "Cugetarea în adâncul inimii, continuă și cu înțelegere cu sete și cu credință a numelui Cel preadulce al lui lisus adoarme toate gândurile cele rele și deșteaptă pe toate cele bune și duhovnicești. Și de acolo, din inimă, de unde mai înainte ieșeau gânduri viclene, ucideri, desfrânări (Mt. 15, 19), precum a spus Domnul, acum ies gânduri bune și cuvinte de înțelepciune și de har".
b) Împotrivirea. Rugăciunea este pentru începători și neputincioși. Iar cei care se pot lupta să folosească împotrivirea, care obișnuiește să astupe gura diavolilor. În felul acesta Domnul nostru a biruit cele trei mari războaie ce i le-a pus înainte diavolul sus, pe munte. Senzualitatea prin "nu numai cu pâine va trăi omul", slava deșartă prin "să nu ispitești pe Domnul Dumnezeul tău", și iubirea de arginți prin "numai Domnului Dumnezeului tău să te închini și numai Lui Unuia să-l slujești" (Mt.4, 10). Sfințitul mucenic Petru Damaschin ne spune referitor la acestea: "Când diavolii îți aduc vreun gând de mândrie, atunci să-ți aduci aminte de gândurile necuviincioase pe care ți le spuneau și smerește-te. Iar când îți vor aduce gânduri necuviincioase să-ți aduci aminte de acele gânduri de mândrie și să le biruiești în felul acesta, încât nici să nu deznădăjduiești din pricina gândurilor necuviincioase, nici să te mândrești din pricina celor bune". Astfel când un oarecare cuvios bătrîn era luptat de gânduri de mândrie, îi spunea gândului său: "Bătrâne, vezi-ți desfrânările tale", și războiul înceta. Există cazuri când cineva își mobilizează toate puterile duhovnicești, toate gândurile bune și totuși nu poate alunga un gând rău. Care este pricina? "Deoarece mai întâi am primit să judecăm pe aproapele". Am judecat pe fratele nostru și gândul nostru a pierdut puterea ce-o avea mai înainte. Uneori suntem fără minte, de aceea ne stăpânesc gândurile. Însă de cele mai multe ori nu avem puterea să ne luptăm împotriva gândurilor, deoarece cedăm atacurilor lor, primim astfel de răni duhovnicești care nu se vindecă nici chiar cu trecerea unui mare interval de timp. De aceea e mai bine să scape cineva prin puterea rugăciunii și a lacrimilor, deoarece a) sufletul nu are întotdeauna aceeași putere,
b) diavolul are experiența multor mii de ani, în timp ce a noastră este foarte limitată și, încercând să ne împotrivim, vom fugi biruiți și răniți, căci mintea noastră iarăși se întinează cu imaginația necuviincioasă, și
c) alungă mândria și arată smerenie cel ce scapă la Dumnezeu în ceasul războiului gândurilor și se mărturisește pe sine nevrednic, smerit și neputincios în a se lupta, și numai pe lisus Hristos tare și puternic în război, deoarece El ne-a spus: "Îndrăzniți, Eu am biruit lumea" (ln. 16, 55), adică patimile, gândurile și pe diavolul.
c) Disprețuirea (defăimarea). Dacă ne ocupăm cu gândurile ce ni le aduce vrăjmașul, niciodată nu vom putea face vreun bine, căci vom fi războiți de acela. Disprețuirea, și faptul de a nu se ocupa cineva cu gândurile vrăjmașului este arma cea mai puternică și ea constituie lovitura cea mai tare dată diavolului. Trebuie să considerăm gândurile lui ca gângăniile, ca lătraturile cățeilor, ca niște țânțari în cel mai rău caz, ca vuietul avionului, sau ca nimic, deoarece: a) credem în puterea marelui nostru Conducător lisus Hristos și b) credem că după Crucea și moartea Domnului nostru, diavolul nu mai are nici o putere împotriva noastră, ci este slab și neputincios după cele scrise: "Vrăjmașului i-au lipsit săbiile până în sfârșit" (Ps. 9, 6). Mai mare biruință împotriva diavolilor și rușinare a lor nu există ca disprețuirea, deoarece cel ce a ajuns la punctul acesta este înarmat cu harul lui Dumnezeu și rămâne neatins de gânduri și diavoli.
Acestea sunt cele trei moduri de înfruntare a gândurilor ce vin mai ales de Ia diavolul. În completare am putea spune că pomenirea morții este un mijloc foarte puternic pentru biruirea gândurilor. Ea ne pricinuiește dureri de inimă pentru păcatele noastre și ne păzește mintea de gânduri. Cel ce socotește ziua ce-o parcurge ca ultima zi a vieții sale, va limita într-un grad foarte mare gândurile necuviincioase. Stai la masă și mănânci? Să ai pomenirea morții, ca să nu te ispitească lăcomia pântecelui. Noi înșine să zugrăvim în minte noastră imaginea mormintelor ca să ștergem de la noi nesimțirea ce ne stăpânește. Starețul Siluan, ultimul sfânt oficial al Sfântului Munte, spunea: "ține-ți mintea în iad și nu deznădăjdui". în modul acesta nici un gând nu se va încuiba înlăuntrul nostru. Ce mod trebuie să folosim noi ca să scăpăm "de mucenicia cea îndelungată și mult chinuitoare", așa cum caracterizează Sfântul Teodor Studitul lupta cu gândurile? Să urmăm tactica Sfântului loan Colov, care a încercat toate modalitățile. Acest mare nevoitor al duhului ne sfătuiește următoarele: "Asemenea sunt unui om care șade sub un copac mare și vede multe fiare și târâtoare venind spre dânsul. Și când nu va putea să stea împotriva lor, aleargă sus în copac și scapă. Așa și eu stau în chilia mea și văd cugetele cele viclene venind împotriva mea. Atunci mă urc în copacul vieții, la Dumnezeul meu, prin rugăciune, și mă izbăvesc de vrăjmașul".
Ieromonah Benedict Aghioritul, "Gîndurile și înfruntarea lor" , Ed. Evanghelismos, București, 2002
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2112  
Vechi 05.12.2017, 15:50:38
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Fiecare dintre noi trebuie să ia aminte: demonii nu au putere să ne biruiască decât dacă noi singuri ne predăm lor. Ei pot doar să ne ispitească și nimic mai mult! Chiar și atunci când ne ispitesc, ne sunt folositori, deoarece devin pricină a slăvitei noastre încununări, dacă ne împotrivim lor până la capăt. Căci atâta timp cât nu ne împotrivim, noi vom fi biruiți.
Putem fi răniți, căci aceasta este greu de evitat de orice luptător. Se poate chiar ca, pentru puțină vreme, să cădem. Însă dacă ne ridicăm îndată, Dumnezeu nu va socoti căderea noastră ca un păcat de neiertat. Asemenea sunt „căderile” celui drept, despre care s-a spus: „Căci dacă cel drept cade de șapte ori și tot se scoală…” (Pilde 24, 16). Dacă însă cădem în îngrijorarea de multe, dacă ne pierdem bărbăția, această stare va deveni foarte primejdioasă. Demonii așteaptă tocmai o astfel de atitudine – să arătăm slăbiciune și să pierim cu sufletul –, ca să ne lovească. Ei devin puternici prin slăbiciunea noastră.
(Arhimandrit Serafim Alexiev, Tâlcuire la Rugăciunea Sfântului Efrem Sirul, traducere din limba bulgară de Gheorghiță Ciocioi, Editura Sophia, București, 2011, p. 35)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2113  
Vechi 05.12.2017, 22:17:43
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Dacă ești într‑o țară străină, cum păstrezi legătura cu familia ta, cu copiii tăi? Cum păstrează legătura un om cu copiii lui, cu nevasta lui, cu părinții lui? Prin dor. Moare de dorul lor. Așa este? Prin dor. Moare de dorul țării lui, moare de dorul pruncilor lui, moare de dorul nevestei lui, moare de dorul părinților lui.
Este o legătură? Este adevărată legătura? Tot la fel trebuie să ne păstrăm și să ne cultivăm dorul de Dumnezeu, dorul de Maica Domnului, dorul de sfinți. Să căutăm să anulăm barierele care ne răcesc sufletește, care ne împietresc, prin care uităm de Dumnezeu.
(Înaltpreasfințitul Justinian Chira, Trăiți frumos și-n bucurie!, Editura Nicodim Caligraful, Putna, 2014, p. 117)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2114  
Vechi 06.12.2017, 20:20:35
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Celora care spuneau că nu au timp de rugăciune din pricina greutăților familiale și a multelor ocupații, le spunea în mod repetat: „Dacă eu, în liniștea Katunakiei, spun o sută de rugăciuni pe zi, iar voi, în zarva orașului și a îndatoririlor pe care le aveți la serviciu și în familie, spuneți trei rugăciuni, suntem egali”.
L-am întrebat apoi dacă nu cumva acest număr de rugăciuni este prea mic, chiar și pentru mireni. Iar Starețul ne-a răspuns: „Dacă omul se obișnuiește să spună zilnic rugăciunea, chiar și de câteva ori, dar în fiecare zi, încet-încet inima lui începe să se îndulcească și va aștepta cu nerăbdare să vină acea clipă dedicată rugăciunii. Iar atunci când inima celui care se roagă se îndulcește de ea, acela de la sine va căuta să se roage mai mult”.
(Ieromonah Iosif Aghioritul, Starețul Efrem Katunakiotul, traducere de Ieroschimonahul Ștefan Nuțescu, Editura Evanghelismos, București, 2004, p. 146)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2115  
Vechi 07.12.2017, 01:13:35
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Parinte, cui se datorează deosebirea de încrede*re, de pildă, a doi ucenici față de starețul lor?
Gândului. Se poate ca cineva să aibă gând stricat pentru orice și pentru oricine. Dacă omul nu are gând bun și nu se scoate pe sine din acțiunile sale – adică dacă acționează numai din interes – nu poate fi ajutat nici chiar de un sfânt. Nu un stareț sfânt sau o stareță sfântă de-ar avea, nu numai de l-ar avea ca stareț pe Sfântul Antonie, ci chiar pe toți sfinții de i-ar avea, nici așa nu va putea fi ajutat. Nici Dumnezeu Însuși nu va putea ajuta un astfel de om, deși ar vrea mult. Atunci când cineva se iubește pe sine, pe toate le ex*plică precum îi place lui. Și așa unii le explică în chip păcătos, alții precum le place și, încet-încet, aceste explicații iraționale ale lor devin firești. Și oricum te-ai purta cu ei, se smintesc.
Sunt unii care, dacă le dai puțină atenție, dacă le spui un cuvânt bun, zboară. Dar dacă nu le dai atenție, se mâhnesc mult, apucă extremele, care sunt ale diavolului. Văd, de pildă, o mișcare și spun: „Da! Așa este!”. Iar apoi sfârșesc prin a fi siguri că așa este cum cred ei. Sau văd pe un altul serios și cred că are ceva cu ei, în vreme ce acela poate fi serios pentru că îl preocupă ceva.
Cu câteva zile mai înainte a venit la mine cineva și mi-a spus: „De ce cutare îmi vorbea mai demult, iar acum nu-mi mai vorbește? I-am făcut și o observație, nu cumva din pricina aceasta?”. „Ascultă, îi spun, se poate să te fi văzut, dar să nu fi luat aminte la tine sau să fi avut vreun bolnav și să fi fost îngrijorat că trebuie să caute un medic sau să afle valută ca să meargă în străinătate etc”. Și într-adevăr, acela avea pe cineva bolnav, avea o mulțime de griji, iar acesta avea pretenția să stea și să-i vorbească. Iar pentru aceasta împletea o grămadă de gânduri.
(Cuviosul Paisie Aghioritul, Cuvinte duhovnicești. Volumul III. Nevoință duhovnicească, traducere de Ieroschimonah Ștefan Nuțescu, ediția a II-a, Editura Evanghelismos, București, 2011, pp. 22-23)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2116  
Vechi 07.12.2017, 20:45:09
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Se intâmplă câteodată ca Dumnezeu să nu împlinească numaidecât rugăciunile noastre, după cum am spus. Sfânta Monica - mama Fericitului Augustin - 18 ani s-a rugat lui Dumnezeu ca să se întoarcă fiul său la credință. Stăruința ei în rugăciune I-a plăcut lui Dumnezeu. Și El a ascultat-o cu adevărat, întorcând pe fiul ei la calea mântuirii, dar nu oricum, ci înzestrat cu toată frumusețea trăirii creștine mlădiate de harul dumnezeiesc.
Întrucât nu știm dacă toate cererile noastre ne sunt de folos, totdeauna este bine să încheiem rugăciunea cu aceste cuvinte: Doamne, Care știi toate, ajută-ne ca rugăciunea pe care o facem înaintea Ta să se împlinească după voia Ta cea sfântă. Doamne, facă-se voia Ta în viața noastră.
(Arhimandrit Sofian Boghiu, Smerenia și dragostea - însușirile trăirii ortodoxe )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2117  
Vechi 08.12.2017, 17:04:01
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Este bine să avem în fiecare cameră câte o icoană. Locul icoanei în casă este pe peretele de răsărit. Pe peretele cu icoana nu trebuie să mai punem nimic altceva, pentru că atenția noastră să nu fie atrasă de alt lucru atunci când ne rugăm în fața icoanei și pentru că nu este bine să punem alături de icoană lucruri care nu au legătură cu aceasta.
Punem icoana la răsărit pentru că ne rugăm întotdeauna cu fața la răsărit, și la biserică și acasă. Răsăritul, locul de unde ne vine lumina, este semnul lui Dumnezeu, al Mântuitorului Hristos, numit în rugăciunile Bisericii Răsăritul cel de sus, Soarele Dreptății, etc... Apoi, lumina este semnul lui Dumnezeu, al binelui și al lucrurilor bune care se fac la lumina zilei, în timp ce apusul, întunericul este semnul răului și al lucrurilor care se fac la întuneric.
Deci, trebuie să avem grijă să așezăm icoana la răsărit, pentru a ne închina cu fața la răsărit. A fost un timp când unii dintre creștini țineau icoanele ascunse, după ușă, în vreun colțișor sau chiar în șifoniere sau în valize. A sosit timpul să scoatem icoanele la vedere și să le așezăm unde le este locul.
(Coman Constantin, Ghidul practic al creștinului ortodox, Editura Bizantină, București, 1997)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2118  
Vechi 08.12.2017, 23:21:59
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Pot să mă rog toată ziua, toată noaptea, dacă mă culc și adorm din împrăștiere, mă asemăn cu un păstor care are oi și n-a închis ușa. Și a intrat lupul și le-a sfâșiat. Dacă noi căutăm să ne fure somnul din „Doamne Iisuse...”, pe acea măsură, Bunul Dumnezeu ne ajută a birui patimile.
Gândurile sunt săgeți diavolești și, dacă noi nu stăm de vorbă cu ele, atunci Duhul Sfânt ne dă puteri tari. În timpul zilei adunăm ori lumină ori întuneric. În timpul zilei sunt unele goluri, și în golurile acelea dacă zic „Doamne Iisuse...”, mă ajută Duhul Sfânt în timpul nopții.
(Părintele Proclu Nicău)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2119  
Vechi 10.12.2017, 00:15:36
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Iertarea este medicamentul necesar pentru sănătatea noastră sufletească. Prin ținerea de minte a răului, „gândurile și sentimentele negative coboară în subconștient, provocând în viața noastră tot felul de probleme și pătimiri”. Prin iertare însă, toate acestea dispar. Prin urmare, iertarea este un medicament și pentru trup. „Cei care-i iartă pe vrăjmașii lor prezintă o îmbunătățire a sănătății psihice și somatice, în timp ce oamenii care păstrează «vie» amintirea răului care li s-a făcut sunt în primejdie ca de-a lungul timpului să sufere de angoasă puternică, depresie, psihoză, migrene, hipertensiune și probleme cardiace”, arată un studiu făcut în America în 1999.
Am fost martorul ocular al întâmplării de mai jos: în anul 1999 am fost chemat să spovedesc un bolnav aflat pe patul morții, care era internat la spitalul Rios, din Patras. Bolnavul acesta n-o „înghițea” deloc pe sora lui. Nu mai vorbise cu ea de 20 de ani. La spovedanie, i-am pomenit de sora lui, și chipul i s-a schimbat, s-a sălbăticit. Dar în final s-a lăsat convins s-o vadă. S-au îmbrățișat, iar cel care era pe patul morții s-a făcut sănătos. Deci s-a ridicat îndată din boală și de pe patul morții și a plecat în satul lui!
O echipă de medici americani ne sfătuiește: „Iertați, căci iertarea face bine sănătății, previne îmbătrânirea, iar la bătrânețe nu vă vor slăbi puterile! Rostiți și rugăciunea Tatăl nostru, pentru că vorbește despre iertare!”.
(Arhimandrit Vasilios Bacoianis, Nu te mai suport! – Arta împăcării cu tine însuți și cu ceilalți, traducere din limba greacă de Pr. Victor Manolache, Editura de Suflet, București, 2011,pp. 104-105)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2120  
Vechi 10.12.2017, 22:28:41
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

M-am uitat zilele acestea, la câtă poliloghie, câtă vorbărie goală și câte momente solemne, de reculegere sunt pe seama acestor personalități care vin și trec prin lumea acesta! Ne zbatem să căutam cuvinte mari, care mai de care mai somptuoase, dar puerile și fără sens! Fraților, în clipa în care am închis ochii lumii acesteia noi aparținem lumii lui Dumnezeu! Și nu contează câte coroane ai la mormânt, cine ți-a tras salba de tun sau cine ți-a rostit alocuțiunea! Este important doar ce ți-ai pregătit tu pentru lumea cealaltă, cum te pregătești să te întâlnești cu Dumnezeu! Atât! Spovedit, împărtășit și împăcat cu toți!
Căci "Nimic necurat nu intră în Împărăția lui Dumnezeu!"
De câte ori pleacă cineva dintre noi, auzim această expresie :"va cânta cu îngerii în cer.." Este adevărată, dar depinde din ce categorie fac parte îngerii: răi sau buni..
Ne pierdem în derizoriu și căutăm să împărțim monștenirile care rămân, dar uite că în fața lui Dumnezeu mergem doar noi, cu mâinile goale!
Predica integrală - https://www.youtube.com/watch?v=eAKI...ature=youtu.be
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daca pot primi niste raspunsuri andrei23 Generalitati 28 19.06.2011 18:13:32
Caut niste raspunsuri NeInocentiu Secte si culte 108 18.04.2011 13:43:12