![]() |
![]() |
|
#591
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=81 http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=274 Si un al treilea, Sfantul patron al preotilor parohiali, Ioan Maria Vianney: http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=189 Last edited by Erethorn; 30.08.2010 at 12:29:02. |
#592
|
|||
|
|||
![]()
Sf. Ambrozie
|
#593
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă dumneata consideri că credința creștină cea adevărată nu se află în nici o biserică instituțională, ci umblă cumva așa ca o stafie prin europa și prin lume, atunci te rugăm să lași Biserica Ortodoxă în pace și liniște de astfel de atacuri subtile ecumeniste, să treci la vreun "cult creștin" neoprotestant, și dacă ei vor putea vreodată să ți-L dăruiască pe Hristos euharistic să ne anunți și pe noi. Nu există Biserică și Credință creștină adevărată fără Sfânta Taină a Euharistiei adevărată, ca să nu mai vorbim de dogme adevărate, taine adevărate, istorie adevărată, etc. Dacă dumneata consideri că vreun protestant sau vreun neoprotestant poate să ți-L dea pe Hristos euharistic, atunci eu consider că nu se poate așa ceva; concluziile le poți trage singură. În ce îi privește pe anglicani, din moment ce "hirotonesc" "preotese" se ridică mari semne de întrebare cu privire la ce fel de credință creștină și ce fel de "sfinte taine" mai au ei pe acolo. În noul testament, sfântul apostol Pavel spune într-o epistolă că femeia nici măcar nu are voie să vorbească în Biserică, deci ce să mai vorbim de propovăduire și "preoție" ? Femeia este cu rostul ei; nu există nici în vechiul testament, nici în noul testament, nici în toată tradiția sfântă a bisericii o asemenea grozăvie ca femeia să fie "hirotonită" întru preot. Un asemenea lucru nu are legătură cu absolut nimic din sfânta scriptură sau din sfânta biserică fapt care poate demonstra că duhul care a permis o asemenea nelegiuire nu este al Bisericii, ci este un duh străin de Duhul Bisericii. Last edited by doctor_faustus; 30.08.2010 at 19:37:31. |
#594
|
|||
|
|||
![]()
Mda! Ecumenista sau pierduta in spatiu ! Ideea este ca, indiferent de ipostaza, eu ma minunez cat .... a avut sa ne "comunice" noua asemenea suprficialitati ... Sa-i spui unui ortodox practicant, care inseamna: spovedit, impartasit, mers la slujbe, rugaciuni zilnice personale, o monitorizare continua a gandurilor.....este ... Nu inteleg ce-i in mintile acestor oameni !
|
#595
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Dar tot nu văd unde anume dogma Imaculatei Concepții ar contraveni Bibliei. Ce anume vă face să credeți că Spiritul Sfânt, Care șterge păcatul original în fiecare creștin care se botează, nu ar putea face același lucru în cazul Sf Fecioare, singura deosebire fiind că în acest caz îl face cu anticipație ? Nu înțeleg când spuneți "face Rastignirea Domnului fara sens pentru ca arata ca se poate sterge pacatul original si doar cu ajutorul Harului lui Dumnezeu". Cum adică, "doar cu ajutorul Harului" ? Dv cine v-a remis păcatul original ? Nu Harul lui Dumnezeu ? Citat:
Cu alte cuvinte, ați demonstrat că dogma catolică a pururea fecioriei este o "dogmă indiscretă" și nu o "dogmă care contravine Bibliei".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 30.08.2010 at 20:49:59. |
#596
|
|||
|
|||
![]()
adinandrea6 daca tu ai gasit aceeasi traire la anglicani ca si la ortodocsi si aceasta opinie este contrazisa de alti ortodocsi practicanti si de insasi Bisserica Ortodoxa cred ca ar trebui sa te puna pe ganduri putin. Oare Biserica Ortodoxa se lupta degeaba cu cu toate cele ce pot distruge credinta pastrata 2000 de ani(secte samd)? Oare este ceva ce nu ai trait tu cu adevarat?
Sa dea Dumnezeu sa traiesti Ortodoxia.
__________________
Pedepseste-ne Doamne in viata aceasta si nu in cea viitoare. * |
#597
|
|||
|
|||
![]()
Iisus vorbea in parabole, asa ca imi permit si eu sa fac o comparatie (nu este corct, dar asta e) despre purcederea Duhului Sfant si un pom. Un pom este compus din 3 parti: radacina care nu se vede (Dumnezeu) trunchiul care iese din pamant (venirea Fiului in lume) si coroana cu fructele sale (Duhul Sfant si roadele duhului).
Pot fi acceptate roadele pomului din coroana negand implicarea trunchiul ? Eu cred ca la fel este si cu purcedea Duhului Sfant. Adevarul chiar daca este unul, el este de doua feluri. Luati un fruct (mar,par, portocala, ce va place) care sa aiba o parte sanatoasa si una alterata. Aratati-l unei alte persoane ca partea frumoasa. Ce va spune? Ca fructul este sanatos, dar d-stra stiti ca nu este asa. Doua prsoane daca vor sa se inteleaga sunt ca doi indragostiti, daca nu, atunci ca si doi care vor sa divorteze. Indragostitii cauta punctele de interes comune, cei care divorteaza le cauta pe cele care ii pot despartii mai usor. Iisus spunea ca numai daca intre noi exista iubire atunci suntem urmasi (discipoli) ai sai. Dar la ora actuala daca cineva cauta unitatea crestina este considerat eretic pentru ca asa afirma Sfintii Parinti, dar vezi situatia cu adevarul descrisa mai sus. Toate sinoadele si toti Sfintii Parinti au raspuns la problemele timpului lor. Ele pot fi aplicate si astazi dar trebuiesc regandite. Harul Domnului sa fie cu noi toti. Amin. |
#598
|
|||
|
|||
![]()
IonelS Ecumenista sau pierduta in spatiu ! Ideea este ca, indiferent de ipostaza, eu ma minunez cat .... a avut sa ne "comunice" noua asemenea suprficialitati ... Sa-i spui unui ortodox practicant, care inseamna: spovedit, impartasit, mers la slujbe, rugaciuni zilnice personale, o monitorizare continua a gandurilor.....este ... Nu inteleg ce-i in mintile acestor oameni
-------------------------------------------------------------------------------------- Acesta nu este un mesaj impotriva articolului postat de Ionels, ci o parere personala asupra ecumenismului: Daca crestini doresc sa realizeze, citez: Mă rog ca toți să fie una, ca ei să fie una în noi, cum Tu Tată ești în Mine și Eu în Tine , ca ei să fie una îm noi, ca lumea să creadă că Tu M-ai trimis” (Ioan 17,21). Unii asa zisi pocaitii interpreteaza aceasta ca unitatea din ceruri (viata vesnica) ignorand ca Iisus prin spalarea picioarelor apostolilor le-a aratat acestora, ca unitaea o doreste intre ei aici pe pamant. In cer exsta mantuiti sau osandit. Iar daca ne gandim ca dezbinarea crestina nu o producem noi astazi, ci a fost produsa de alti care au fost inaintea noastra, noi am mostenit-o si o continuam sa o ducem mai departe. A fi ecumenic nu cred ca inseamna a renunta la adevarurile de credinta ale Bisericii, ci a cauta sa arati celorlalti ca Biserica ta este cu adevarat pastratoarea si continuatoarea neintrerupta a misiunii incredintate de Iisus ucenicilor sai. Se foloseste de multe ori termenul "traditie". Cei mai multi inteleg prin traditie, obiceiurile locale, ceea ce este total gresit. Traditia crestina corecta este cea care nu altereaza in nici-un fel invatatura Mantuitorului. Si vin aici cu dogma despre Sfanta Fecioara Maria, daca ea a fost zamislita fara de pacat sau nu. Dumnezeu in planul mantuirii sale hotareste cu mult timp inainte ca se va intrupa din Fecioara. Prin proorocul Isaia, Dumnezeu vesteste ca Mantuitorul Se va naste dintr-o fecioara, primind numele de "Emmanuel" (Isaia, 7, 14). Stim ca intr-un vas in care inainte a fost ceva, daca punem un nou lichid, acesta va fi contaminat de urmele celui dinainte. Dumnezeu trebuia sa se intrupeze intr-un vas necompromis. Daca spunem ca Maria a fost conceputa cu pacatul stramosesc, atunci afirmam ca a fost o fiinta cu pacat, iar Dumnezeu- Iisus s-a nascut dintr-o femeie cu pacat, rezultand ca nu poate fi Dumnezeu. Dar Dumnezeu trebuia sa protejeze nasterea Fiului sau de orice urma de pacat, si cred ca atunci trebuia sa aiba grija prin hatul sau ca Maria sa nu fie atinsa de pacat. Daca Biserica Catolica a stabilit ca dogma (adevar de credinta) neprihanita zamislite nu cred ca aceasta contravine Canoanelor (normelor de invatatura) Sfintilor Parinti. Sa ne gandim ca pentru Sfintii Parinti, marginile pamantului era la malul marii, ei necunoscand faptul ca pamantul este rotund.Nu spun ca au gresit, dar ei au avut doar o cunoastere partiala,asa cum avem si noi astazi. Referitor la locul femeii in biserica anglicana. In ceea ce priveste lipsa spovezii sau acceptarea femeii ca preot la alte culte, sunt iarasi convins ca modernismul in biserica nu este conform cu invatatura Mantuitorului. Lumea reformata sau protestanta ignora Scrisoarea Sf. Iaob(v), iar Luther a considerat-o "epistola de paie" pentru ca acolo se spune: Mărturisiți-vă unii altora păcatele și rugați-vă unii pentru alții, ca să fiți vindecați". (Iacob 5,16). Dar si evanghelia indeamna la marturisere: Marturisiti-va unii altora pacatele si rugati-va unii pentru altii, ca sa fiti vindecati. Marcu 1:5. Iar Sf. Petru si apoi tuturor apostolilor le da puterea dezlegarii de pacate.ceea ce vei lega pe pământ va fi legat în ceruri, iar ceea ce vei dezlega pe pământ va fi dezlegat în ceruri" (Mt 16,18-19). ... Privitor la femei-preoti sau episcopi, am putea sa ne punem urmatoarea intrebare: de ce Iisus nu a ales nici-o femeie printre cei 12 apostoli!? Desi "Codul lui Da Vinci" care este un roman si nu un documentar, incearca sa-l inlocuiasca pe Sf. Ap si Ev Ioan,cu Maria Magdalena, Iisus a ales 12 apostoli, nu mai multi,nu mai putini pentru ca atatea erau triburile lui israel. Cele douasprezece triburi ale lui Israel sunt urmatoarele: Reuven, Shimon, Levi, Iehuda, Isahar, Zevulun, Beniamin, Dan, Naftali, Gad, Asher, Iosef sau Efraim si Menashe. Primii 11 (de la Reuven la Asher inclusiv) sunt copii ai lui Iaacov. Iosef este si el fiu al lui Iaacov (Israel), insa problema numararii lui printre Cele 12 Triburi este una mai complicata: in anumite cazuri Iosef este numarat ca un singur trib, in altele este numarat ca doua triburi, respectiv Efraim si Menashe (cei doi fii ai sai, adoptati mai apoi de catre Iaacov, conform versetului 48:5 din Geneza). De exemplu, la impartirea pamantului Israelului, triburile Efraim si Menashe au fost socotite ca doua triburi, ducand numarul triburilor lui Israel la 12 (tribul Levi nu a primit pamant in Israel, in afara unor cetati de salvare). Pe pieptarului Marelui Preot insa, acolo unde fiecare trib isi avea semnul sau, Efraim si Menashe sunt reunite sub semnul lui IosefIar apostolii reprezentau aceste triburi care nici unul nu a avut ca si conducator o femeie. Iisus nu a negat valoarea femeii, dimpotriva. Chiar si atunci cand iudeii au vrut sa ucida femeia adultera (oare barbatul era nevinovat) a dat o replica extraordinara: care este fara de pacat... Femeia prin natura sa are o chemare speciala,deosebita, unica si aceea este cea de a da nastere. Dar cum femeia a fost amagita de diavol (sarpele) in gradina Edenului l-a fel este amagita si azi. Ea nu vede harul lui Dumnezeu. Ea nu vede ca Dumnezeu a chemat-o sa fie colaboratoarea lui speciala la creiatie. A da nastere unei noi fiinte. Prin aceasta ea este mai presus decat barbatul, dar diavolul iarasi a amagit-o dandu-i trufia si mandria ca poate fi asemenea barbatului. Nimeni nu o impiedica sa-l vesteasca pe Iisus, ci dimpotriva Dumnezeu i-a daruit cel mai elocvent mijloc de a marturisii credinta in el. Continuarea vietii pe pamant. Femeia uita ca nimic nu se poate compara cu clipa tinerii in brate a copilului nou nascut. Toate cele bune in Domnul. |
#599
|
|||
|
|||
![]()
Pentru Doctor Faustus
Ortodox este un cuvant grecesc care este format din "orto" = drept, adevarat, si "doxa" care inseamna opinie, credinta. Deci ortodox este cel care are opinia/credinta adevarata/dreapta. Atata timp cat credinta mea este ca Iisus Hristos este Fiul lui Dumnezeu si marturisesc ceea ce El ne-a invatat in Evanghelie, Evanghelie care nu va trece niciodata si care se va propovadui pana la capatul pamantului, credinta este cea dreapta, adica ortodoxa. Iar eu nu am afirmat nimic care sa nu fi fost afirmat de Iisus in Evanghelie, asa ca sunt in continuare ortodoxa iar Botezul primit ramane pe vecie ortodox. Ortodoxa am fost botezata si asa voi muri pentru ca nu voi trada credinta in Iisus Hristos. Acum despre ecumenism: lasand la o parte faptul ca toate sinoadele de pana la schisma din 1054 erau sinoade ecumenice, am si eu o intrebare: Iisus Hristos era ecumenist sau nu? Ca iata ce a zis El cand apostolii vroiau sa puna monopol pe credinta asa cum doriti sa faceti dumneavoastra: "Si I-a zis Ioan: Invatatorule, am vazut pe cineva scotand demoni in numele Tau, care nu merge dupa noi, si l-am oprit, pentru ca nu merge dupa noi. Iar Iisus a zis: Nu-l opriti, caci nu e nimeni care, facand vreo minune in numele Meu, sa poata, degraba, sa Ma vorbeasca de rau. Caci cine nu este impotriva noastra este pentru noi." (Marcu, cap.9, 38:40) Eu nu sunt impotriva voastra, dimpotriva, am zis clar ca imi plac ortodocsii si ca este bine cum fac ei, deci daca nu sunt impotriva voastra, conform cuvintelor lui Iisus, sunt cu voi. Si la fel sunt si cu catolicii si cu protestantii pentru ca nu sunt impotriva lor. Asa cum Iisus era si cu Apostolii dar si cu aceia care nu ii urmau pe apostoli, asa sunt si eu cu toti crestinii pentru ca nu sunt impotriva lor. Si daca tot nu intelegeti cum ar putea fi posibil ca cineva sa fie cu toti cei ce cred in Iisus, poate urmatoarele cuvinte ale lui Iisus va ajuta mai mult: "Cine nu este cu Mine este impotriva Mea si cine nu aduna cu Mine risipeste." Deci atata timp cat suntem cu Iisus adunam impreuna cu El, si deci suntem impreuna prin El pentru ca impreuna formam trupul Lui, Biserica Lui. Nu au fost niciodata femei in Biserica Ortodoxa? Pai niciodata nu-i prea tarziu sa fie! Iisus nu a zis nicaieri ca femeia nu poate fi preot, iar in Iisus nici nu mai exista barbat si femeie (Ap. Pavel), asa ca eu ma bucur ca in sfarsit se face putintica dreptate in lumea crestina. Dumneavoastra nu sunteti in pielea mea ca sa stiti daca traiesc in Hristos sau nu, asa ca mai bine este sa va abtineti de la judecata. Eu il simt pe Domnul in viata mea in mod foarte viu si real, L-am simtit si cand mergeam in Biserica Ortodoxa, L-am simtit si in cea Catolica, si L-am simtit si in cea anglicana. Dumneavoastra ati fost in aceste biserici si nu I-ati simtit prezenta? Permiteti-mi sa ma indoiesc ca ati fost in alta biserica decat Ortodoxa, si in biserica Ortodoxa L-ati simtit, si este foarte bine. Domnul este in Biserica Ortodoxa, asa cum este peste tot unde doi sau mai multi oaameni se roaga in numele Lui. Daca dumneavoastra nu ati fost inca si in alta parte, nu puteti vorbi despre ceva ce nu cunoasteti. Ce cauta anglicanii in Franta? Pai puteti sa ii intrebati, uitati site-ul lor, este biserica la care am fost: http://christchurchlille.com/Services1.htm Pe site gasiti datele de contact iar responsabilii si preotii sunt britanici asa ca puteti sa le scrieti/vorbiti in engleza, vor fi foarte bucurosi sa va raspunda. Credinta nu are cum umbla ca o stafie prin lume, ci ea se afla in inima oamenilor, acolo unde este Imparatia Cerurilor. Iar acesti oameni formeaza astfel biserica, trupul Domnului, fiind Temple ale Duhului Sfant. Va rog sa va transpuneti cu inima si mintea dumneavoastra in timpul lui Iisus cand le zicea oamenilor: "Fie tie dupa credinta ta", "Credinta ta te-a mantuit", si apoi sa imi spuneti daca prin cuvantul "credinta" Domnul se referea la dogmele ortodoxe si la Liturghia ortodoxa, sau se referea la faptul ca acei oameni credeau pur si simplu ca El, Iisus, era Mesia, Fiul lui Dumnezeu de la care pot primi viata cea vesnica. Au fost ortodocsi sau nu aceia? S-au mantuit ei fara Liturghia Sfantului Ioan Gura de Aur si fara dogmele ortodoxe care inca nu erau conturate? Dar primii crestini de dupa moartea lui Iisus si pana la primul Sinod de la Niceea din 325, s-au mantuit sau nu? Ca nici aceia nu aveau nici dogmele si nici Liturghia de astazi. Erau ei ortodocsi sau nu? Si daca cineva doreste sa traiasca ca si aceia, de ce ar inceta sa fie ortodocsi? Stiti ca Imparatul Constantin cel Mare si-a amanat Botezul pana mai aproape de moarte ca sa mearga curat in fata Domnului pentru ca Taina Spovedaniei inca nu era instituita pentru a sterge pacatele? Era Imparatul ortodox in conditiile acestea? El si toti crestinii de pana la el care credeau ca Botezul te curata de pacate si apoi tot ce ai de facut este sa nu mai pacatuiesti? Erau ei ortodocsi? Daca cineva vrea sa traiasca ca si ei, este ortodox sau nu? Cat despre Biserica anglicana, considerata de cei mai multi Biserica Catolica reformata (si femeia preot avea la gat acea banda alba pe care o au preotii catolici), poate sa-L daruiasca pe Hristos euharistic. Asta a fost prima intrebare pe care am pus-o in prima duminica in care am fost la ei, pentru a-mi da seama daca are sens sa mai merg sau nu. I-am intrebat ce reprezinta pentru ei Impartasania, si raspunsul a fost ca painea si vinul sunt Trupul si Sangele lui Iisus dat noua pentru iertarea pacatelor asa cum a zis El, si ca trebuie facuta in memoria lui Iisus dupa cum a zis tot El, si trebuie facuta pana la a doua Sa venire, si prin asta marturisim credinta nu numai in moartea si invierea Lui, dar si in a doua Sa venire. Nu stiu ce cred TOTI protestantii, dar am prieteni baptisti si la ei este la fel, cu deosebirea ca vinul trebuie sa fie must. Dar personal inca nu am intrat in Biserica lor pentru a vedea daca este asa sau nu. |
#600
|
|||
|
|||
![]()
Si ca ati pomenit de Ap. Pavel: el a fost la randul lui convertit de catre Hristos, pentru ca inainte era evreu, asa ca, atunci cand a zis ca femeia sa taca in Biserica, inca mai avea reminiscente din gandirea evreiasca, pentru ca asa este la evrei, doar barbatii incepand de la varsta de 12 ani au voie sa citeasca textele sfinte si sa le interpreteze in Templu/Sinagoga, femeile insa nu. Dar apoi, pe masura ce Ap. Pavel a pasit tot mai mult alaturi de Hristos, a inteles ca in Hristos nu exista nici femeie nici barbat.Si asa este. Iisus nu a interzis niciodata femeii sa vorbeasca. Daca este o grozavie ca femeia sa fie preot, pai la fel de mare grozavia era ca un barbat sa vorbeasca cu o femeie necunoscuta, si totusi Iisus o face cu femeia de la fantana, iar apostolii erau foarte mirati, dar nu au indraznit sa zica ceva. Chiar va invit sa mergeti prin tari din Orientul Mijlociu, si o sa vedeti ca si acum, in anul 2010, inca mai sunt locuri unde este o mare rusine, si ca atare interzis, ca o femeie sa mearga pe vreundeva neinsotita de un barbat, chiar si de un baiat de 12 ani este bine, insa nu singura, si este total interzis pentru ea sa intre in anumite locuri unde este rezervat barbatilor. Nu au dreptul la avere, sunt practic un fel de proprietate a barbatului, exact cum era si pe vremea lui Iisus in lumea evreiasca. Si daca ii intrebati pe acei oameni daca exista iubire intre barbat si femeie, o sa vedeti ce raspuns o sa va dea: "Nu". Foarte mult a insistat Iisus pe ideea iubirii si fata de femeie. Textele sacre nu erau pentru femeie, ea trebuia sa faca copii si atat, de asta Ap. Pavel zice la un moment dat ca femeia se mantuieste prin nastere de copii, asa era la evrei. Insa Iisus iata ca predica la un moment dat la doua femei, Maria si Marta, si din cele doua, Marta facea ceea ce se cerea unei femei, sa serveasca musafirii, in timp ce Maria facea ceea ce faceau barbatii, s-a asezat la picioarele lui Iisus ca sa asculte cuvantul lui. Si Domnul a zis ca face bine Maria, pentru ca ia partea ce buna care nu se va lua de la ea. Barbatii insa nu au inteles pe deplin mesajul asa ca au continuat sa o priveze pe femeie de partea cea buna, si inclusiv Ap. Pavel zice ca daca o femeie nu intelege ceva in biserica este rusine sa intrebe in biserica, ci trebuie sa il intrebe pe barbatul ei acasa.
O alta "grozavie" la fel de mare ca femeia preot pt Dvs, era ca cineva sa se atinga de o femeie cu scurgeri de sange, insa cand femeia cu scurgerile de sange de 12 ani s-a atins de Iisus pe furis, pentru ca stia ca nu are voie si ca face un pacat foarte grav conform legii iudaice, s-a vindecat pe loc datorita credintei ei, iar Iisus nu o pedepseste pentru ca a incalcat legea, si inca a incalcat-o "manjind" un sfant cum era El, ci dimpotriva, forta care a vindecat-o a iesit din Iisus datorita credintei femeii inainte ca Iisus sa o dea in vileag pentru ceea ce facuse, si Iisus nu o cearta ci ii spune sa mearga in pace pentru ca credinta ei a vindecat-o. Niciodata nu zice ca El vindeca, ci zice ca credinta omului in El vindeca, nu stiu daca sesizati diferenta. In locul Sau natal, Iisus era tot Dumnezeu dar a facut putine minuni pentru ca oamenii nu credeau ca El este Mesia, Fiul lui Dumnezeu. Totul se raporteaza la credinta in Domnul, la credinta ca Iisus este mesia, este Fiul Dumnezeului celui Viu care ne-a ridicat pacatul pentru a da viata cea vesnica celor ce cred in El si asculta Cuvantul Lui. O grozavie la fel de mare in lumea evreiasca era ca Iisus sa se arate dupa Inviere femeilor in loc sa se arate pentru prima data apostolilor, asa ca acestia nu le-au crezut pe femei, dar faptul ca ei nu au crezut, nu inseamna ca este mai putin adevarat. Si daca cititi Ap. Pavel o sa vedeti cum trece evenimentul sub tacere atunci cand spune cum s-a intamplat la inviere. Ap. Pavel zice ca Iisus s-a aratat intai apostolilor si apoi si altora, nezicand o vorbulita despre femei. Si daca Ap. Pavel in acel moment inca nu era capabil sa vada ceea ce Domnul a facut pentru femeie, din cauza ca inca avea gandirea lumii iudaice, asta nu anuleaza faptul ca Iisus a reabilitat conditia femeii. Si o grozavie la fel de mare era ca barbatul sa nu poata sa isi lase femeia pentru o alta. Apostolilor li se parea ca in cazul asta nici nu se mai merita sa te casatoresti, asa grozavie mare li se parea. Si iata ca Iisus a vazut grozavia in sens invers, a vazut impietrirea inimii masculine fata de femeie, dar Iisus a iubit-o pe femeie la fel de mult ca si pe barbat, restabilind echilibrul in casatorie. Asa ca, daca dumneavoastra estimati ca nu puteti iubi femeia la adevarata ei valoare, nu acelasi lucru se intampla si cu Domnul, El o iubeste la fel de mult ca si pe barbat, si ca atare ii da si ei aceeasi hrana buna pe care o da si barbatului. Din pacate insa, Domnul nu se poate pune contra vointei libere a acestuia din urma, barbatul, cand doreste sa urzupe hrana altuia/alteia. Dar ma bucur ca macar inima unui grup de crestini a inceput sa se mai inmoaie. Slava Domnului ca dupa 2000 de ani de crestinism, in sfarsit se intampla! |
|