|  |  | 
|  | 
| 
			 
			#41  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 Mulțumesc pentru primire! | 
| 
			 
			#42  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Și nu în ultimul rând... Mulțumesc Mirela!      | 
| 
			 
			#43  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Subiectul e deosebit de captivant. Am sa va urmaresc cu placere "din tribuna" studiile iconologice cu Mihai, pentru care am un respect deosebit.
		 | 
| 
			 
			#44  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Incerc o intrebare, cu scuzele de rigoare pentru lipsa mea de notiuni. Cum trebuie privita de exemplu aceasta icoana a carei valoare eu nu o pot discuta nefiind nici macar in masura de a o intelege din punct de vedere estetic. Nu stiu sa ii inteleg proportiile, ce ar trebui sa inteleg din proportiile folosite, eu vad discordanta intre dimensiunea nasului si cea a ochilor cat si in raport cu toata fata in ansamblu. Inca o data va rog sa ma iertati pentru intrebare si daca stie cineva cum trebuie sa privesti o astfel de icoana, il rog sa ma initieze si pe mine. Doamne ajuta! | 
| 
			 
			#45  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			As mai intreba de ce se regaseste in multe icoane pozitia aceasta nefireasca a capului Pruncului Iisus, ca aici de exemplu, care este semnificatia? Doamne ajuta! | 
| 
			 
			#46  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 | 
| 
			 
			#47  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
  Sincer, nu m-am gandit.. inteleg ca icoana cauta sa activeze alt organ senzorial de perceptie.. | 
| 
			 
			#48  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 Icoanele ortodoxe vor sa transmita realitatea interioara a vietii sfinte, reducand mintea la contemplarea ratiunilor duhovnicesti din lucruri, de aceea avem perspective psihologice si nu perspective vizuale reale, ce ar corespunde dimensiunii marginite spatio-temporale, nu celei spirituale. Icoanele sunt mereu un spatiu transcendent, ce te pun in relatie cu prezente vii din afara realitatii materiale,prezentate simbolic, de aceea imaginea nu e naturalista, ci transfigurata, modul de reprezentare fiind din perspectiva eschatologica: lucrurile nu lasa umbra, ci lumina vine din interior, o lumina dumnezeiasca, necreata („și nu va mai fi nevoie de lumina soarelui sau a lămpii, căci Însuși Domnul Dumnezeu va fi lumina lor.” Apo. 22:5) Last edited by ioanna; 13.02.2012 at 16:30:50. | 
| 
			 
			#49  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Cauta sa activeze acelasi ochi (organ), sa-l transfigureze. Deci nu cauta sa aseze altceva in locul lui. Fara aceasta schimbare, putem intelege de ce Luca si Cleopa i se adresau lui Hristos ca unui strain - in timp ce se indreptau spre Emaus - aveau o privire trupeasca, vedeau cu ochii de dupa caderea in pacat - a se vedea ca Scriptura mentioneaza ca dupa aceasta cadere "li s-au deschis ochii".
		 | 
| 
			 
			#50  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 | 
|  | 
| Tags | 
| sfantul trifon | 
| 
 | 
|  Subiecte asemănătoare | ||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari | 
| Blestem in molitfele Sfantului Trifon | costel | Generalitati | 14 | 31.01.2013 16:34:04 | 
| Apostolul Luca a pictat icoane | spre_rasarit | Generalitati | 17 | 09.08.2011 16:49:36 | 
| Sfantul Mucenic Trifon | costel | Diverse Sarbatori | 3 | 02.02.2009 03:48:07 | 
| parintele Trifon | cristina83 | Generalitati | 5 | 27.09.2007 19:20:36 | 
|  |