Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #791  
Vechi 30.05.2012, 09:33:03
Cornel Urs's Avatar
Cornel Urs Cornel Urs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.05.2012
Locație: Miercurea Ciuc - Harghita
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.621
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ucenic Vezi mesajul
Ce nu s-a inteles din mesajul meu?

Tu imi vorbesti despre institutii iar eu vorbeam despre impreuna-vietuire in Hristos, intr-o anumita comunitate, dupa Cuvantul lui Hristos.

Pentru mine Cultul Penticostal Roman nu face cat face bisericuta in care ma inchin si slujesc acum. Eu nu compar denominatiile protestante cu cele traditionale.

Eu stiu ca prin indurarea Celui de Sus mi s-a dat ceea ce aveam mai mult nevoie pentru a-L experimenta pe Hristos - un loc, un adapost, un camin.

Eu nu ma consider penticostal dupa cum nu puteam garanta nici inainte ca as fi fost ortodox. Pentru mine nu au valoare titlurile sau institutiile.

Eu am citit in Biblie, am intalnit pe Hristos, m-am pocait inaintea Lui, am primit pe Hristos in inima si in viata mea, prin harul Sau am fost (si sunt) nascut din nou, am cautat o comunitate si am ramas in prima in care am gasit Viata si Cuvant, Duh si Adevar.

in primul rand ca Biserica nu e doar o institutie...in al doilea rand, de ce nu ai ramas in prima "institutie"(cum spui tu)? la intrebarea asta inca nu ai raspuns!

p.s.: vad ca spui ca nu te consideri nici penticostal...atunci ramane iara un mister si mai mare de ce ai parasit prima religie !
Reply With Quote
  #792  
Vechi 30.05.2012, 09:35:02
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Da, și ca instituție; și nu numai. E vorba de bolile sufletești ale celor ce o alcătuiesc. Însă pentru asta ar trebui deschis un alt topic. De altfel, subiectul a fost abordat de multe ori, cu alte prilejuri.
Acum tu muți accentul, abătând discuția într-o altă zonă.
Reply With Quote
  #793  
Vechi 30.05.2012, 09:38:29
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Da, și ca instituție; și nu numai. E vorba de bolile sufletești ale celor ce o alcătuiesc. Însă pentru asta ar trebui deschis un alt topic. De altfel, subiectul a fost abordat de multe ori, cu alte prilejuri.
Acum tu muți accentul, abătând discuția într-o altă zonă.
Rămânem în aceeași zonă. Nu vorbim de bolile sufletești ale membrilor ei, ci de boala ei ca instituție (umană). Dacă binevoiești... Dacă nu, mă retrag din discuție.

Last edited by osutafaraunu; 30.05.2012 at 09:41:33.
Reply With Quote
  #794  
Vechi 30.05.2012, 09:42:28
ucenic ucenic is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.05.2010
Locație: Ploiesti
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 634
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru ucenic
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Cornel Urs Vezi mesajul
in primul rand ca Biserica nu e doar o institutie...in al doilea rand, de ce nu ai ramas in prima "institutie"(cum spui tu)? la intrebarea asta inca nu ai raspuns!
Pentru ca eu, personal (nota bene - vorbesc doar in numele meu) nu L-am intalnit pe Hristos. Desi era zugravit peste tot, nu L-am putut experimenta.


Citat:
În prealabil postat de Cornel Urs Vezi mesajul
p.s.: vad ca spui ca nu te consideri nici penticostal...atunci ramane iara un mister si mai mare de ce ai parasit prima religie !
Nu consider ca sunt penticostal mai mult decat consider ca sunt crestin - ucenic al lui Iisus Hristos. Asta trebuia sa se inteleaga.

A fi 100% penticostal sau 100% ortodox inseamna cu mult mai putin decat a fi 100% ucenic in Adevar al lui Iisus Hristos. Chiar daca matematica aceasta nu este "pamanteasca" eu stiu ca este adevarata.
Reply With Quote
  #795  
Vechi 30.05.2012, 09:48:45
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Rămânem în aceeași zonă. Nu vorbim de bolile sufletești ale membrilor ei, ci de boala ei ca instituție (umană). Dacă binevoiești... Dacă nu, mă retrag din discuție.
Iată o postare cu referire la problema de care vorbești, aici.

Sunt de părere că trebuie să ne ocupăm de bolile noastre, să nu le trecem cu vederea, să nu le ascundem, să nu ne prefacem că nu există.

Însă tot pățitul știe că rănile nu i le arăți decât celui de la care ai speranță că te va tămădui sau, dacă nu-ți va pune balsam, măcar nu-ți va pune sare pe ele.

P.S. Din păcate, timpul nu-mi permite să continui discuția.
Reply With Quote
  #796  
Vechi 30.05.2012, 09:52:17
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Sunt de părere că trebuie să ne ocupăm de bolile noastre, să nu le trecem cu vederea, să nu le ascundem, să nu ne prefacem că nu există.

Însă tot pățitul știe că rănile nu i le arăți decât celui de la care ai speranță că te va tămădui sau, dacă nu-ți va pune balsam, măcar nu-ți va pune sare pe ele.
De acord, dar încă o dată: nu era vorba de "bolile" membrilor acestei instituții, ci de însăși instituția [din p.p.v. uman] Bisericii.

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
P.S. Din păcate, timpul nu-mi permite să continui discuția.
OK, o zi plăcută!
Reply With Quote
  #797  
Vechi 30.05.2012, 10:13:00
Cornel Urs's Avatar
Cornel Urs Cornel Urs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.05.2012
Locație: Miercurea Ciuc - Harghita
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.621
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ucenic Vezi mesajul
Pentru ca eu, personal (nota bene - vorbesc doar in numele meu) nu L-am intalnit pe Hristos. Desi era zugravit peste tot, nu L-am putut experimenta.
si in BP vrei sa spui ca L-ai experimentat? ce ai gasit acolo, incat L-ai putut experimenta, poti sa ne spui ? ai vorbit in limbi, sau ce ai facut?
Reply With Quote
  #798  
Vechi 30.05.2012, 10:23:17
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

,,Cuvantul αρεση provine de la verbul αρέομαι-ομαι si semnifica alegerea si preferarea unui anumit aspect dintr-o invatatura, aspect care este absolutizat in defavoarea intregului, a adevarului integral.Din perspectiva Ortodoxiei, erezia este abaterea de la invatatura consacrata a Bisericii, asa cum a fost ea exprimata de Apostoli si de Parintii Bisericii, mai ales in Sinoadele Locale si Ecumenice. Spre exemplu, invatatura despre unirea celor doua firi in Hristos s-a exprimat la Sinodul IV Ecumenic, potrivit careia firea dumnezeiasca si firea omeneasca s-au unit „neamestecat, neschimbat, nedespartit si neimpartit” in ipostasul Cuvantului.

Cele de mai sus arata ca trebuie sa primim dogmele Bisericii, exprimate in Sfanta Scriptura si in Sfanta Traditie, adica in textele Profetilor, ale Apostolilor si ale Parintii, dogme pe care ultimii le-au exprimat in Sinoade Locale si Ecumenice. Altfel se altereaza adevarul revelat al credintei, iar aceasta alterare se realizeaza prin rationamente si ganduri pioase referitoare la adevarurile dogmatice ale Bisericii.

In ultima vreme se infiltreaza si incolteste o invatatura eretica care surpa indirect intregul edificiu al invataturii ortodoxe. Nu i-as arata un interes special si atentie, daca nu as vedea ca se raspandeste ca molima: o intalnesc in carti si texte ale teologilor si filozofilor, in articole, in conferinte care se asculta de la posturile de radio.Nu este lovita fatis invatatura dogmatica a Sfintei Scripturi, a Sinoadelor Ecumenice, ci sunt atacate cu perfidie premizele teologiei ortodoxe.

Opiniile acestea pot parea plauzibile, in realitate insa se vadeste ca sunt problematice, daca sunt comparate cu intelegerea ortodoxa a celor referitoare la Dumnezeiasca Euharistie ca aratare a Imparatiei lui Dumnezeu si la impartasirea de slava eshatologica a Imparatiei.Spunem acest lucru, pentru ca aceia care folosesc asemenea expresii ignora de obicei sau dispretuiesc invatatura Parintilor Bisericii.Insa nelinistea si problematizarea mea intensa este legata mai ales de faptul ca aceia care vorbesc atat de abstract, emotional si rational, pe de o parte desconsidera premizele ortodoxe de participare la „slava eshatologica”, iar pe de alta merg inca mai departe si le rastalmacesc."(Mitropolit Ierotheos Vlachos)
Reply With Quote
  #799  
Vechi 30.05.2012, 10:28:14
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pelerin spre Rasarit Vezi mesajul
Nu este lovita fatis invatatura dogmatica a Sfintei Scripturi, a Sinoadelor Ecumenice, ci sunt atacate cu perfidie premizele teologiei ortodoxe.
Mitropolitul se referă la atacuri venite din interiorul ortodoxiei, ori din afara ei?
Reply With Quote
  #800  
Vechi 30.05.2012, 10:29:58
Cornel Urs's Avatar
Cornel Urs Cornel Urs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.05.2012
Locație: Miercurea Ciuc - Harghita
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.621
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ucenic Vezi mesajul

Recunosc ca sunt femei poate mai frumoase, mai iubitoare... insa eu, familist convins, raman credincios
pai in baza acestui principiu enuntat chiar de tine, nu trebuia sa parasesti BOR, am dreptate?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Celor din alte secte si culte - De ce v-ati [re]botezat? lareine Secte si culte 812 25.03.2014 17:26:18
Atitudinea fata de atei anisoara Generalitati 7 07.11.2013 10:17:23
Atitudinea fata de homosexuali coralina Generalitati 218 14.08.2011 21:05:09
Despre atitudinea oamenilor fata de crestinism Mihai. Generalitati 15 09.03.2007 19:37:18