![]() |
![]() |
|
#221
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce legatura are ca sfantul Luca era medic cu evolutionismul? Si in legatura cu genetica, ti-am scris ca tocmai genetica a pus sub semnul intrebarii evolutionismul, pentru ca arata ca mutatiile nu pot duce la transformarea in alta specie, cel putin la speciile mai evoluate. In legatura cu sf. Serafim, sfantul afirma cuvant cu cuvant creatia din Sfanta Scriptura, deci si partea cu tarana (ca unii au inceput sa o conteste si pe asta). Acolo e o neintelegere din partea ta, in acel pasaj scrie ca Adam a primit duh, adica har. Dupa cadere a pierdut harul, pana la Cincizecime, deci era ca Adam inainte de a primi si harul. Ceva asemanator ai scris si tu, dar vezi si tu ca nu are nicio legatura cu teoria evolutionista. La fel e si cu cel se vine in Biserica, inainte nu avea har si apoi primeste harul. Inseamna doar evolutie spirituala, nu de alt fel. De aceea si spunem ca ne mantuim prin har si acesta ne-a fost dat la Cincizecime in Biserica. Incet, incet o lamurim si pe asta cu evolutionismul. :) |
#222
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La acea sectiunea apare si acest articol, asa cum si tu ai postat articole pe crestinortodox (si cand am vazut am pecizat la toate cele cu evolutionismul ca e o conceptie gresita, neortodoxa). Autorul, Emilian Cira, este un scriitor de poezie si proza ( a facut Filiologie istorie) si care a facut si facultatea de Teologie si a scris o carte despre Steinhardt. Sustine dupa cum vad ratacirea evolutionismului teist, nu ma indoiesc ca mai sunt care cred asta. Nu stiu ce teologie ortodoxa academica. Sunt mii de absolventi de teologie, multi nu ajung preoti. In Austria e un caz special si pentru catolici, cardinalul de acolo (trecut in bibliografie) e foarte contestat intre catolici, pentru ideile sale ultra progresiste (intreaba-l pe dl. Mihnea de pe forum), inclusiv evolutionismul teist. Si sa ne uitam la bibliografie, acelasi Kalomiros, Francisco Ayala (catolic evolutionist), arhiepiscopul Vienei. Si cativa sfinti care contrazic teoria evolutionsta. Ca tot a venit vorba de autori, nu stiu daca ai citit articole sau carti creationiste, nu doar evolutioniste. Last edited by catalin2; 30.07.2012 at 19:41:19. |
#223
|
|||
|
|||
![]()
Ideea de apariție spontană a vieții (prin factori întâmplători) și ideea de evoluție a speciilor provin din filosofia păgână.
După revoluția din decembrie 1989 s-a continuat editarea manualelor evoluționiste. În clasa a V-a, elevii sunt învățați că „evoluția plantelor s-a realizat de la plante unicelulare la plante pluricelulare, de la plante inferioare la plante superioare.” În clasa a VI-a, elevii sunt învățați că „modificările condițiilor de mediu de pe pământ au dus la apariția vieții și apoi la evoluția ei” și că „maimuțele și omul au avut un strămoș comun.” Iar în clasa a XII-a, elevilor li se spune că „specia hominidelor a pierdut haina de blană naturală a maimuțelor, devenind o maimuță nudă.” Evoluționismul se predă în continuare și în învățământul universitar. Mulți oameni sunt atât de obișnuiți cu ideea de evoluție a speciilor, încât au impresia că aceasta este un fapt științific, nu o simplă concepție filosofică. [1] Citat de Ieromonahul Damaschin, în prefața cărții Ieromonahului Serafim Rose, Cartea Facerii, crearea lumii și omul începuturilor, Ed. Sophia, București, 2001, p. 6. [2] V. V. Lunkevici, Biologia distractivă, traducere din limba rusă, Ed. Științifică, 1968. |
#224
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Abiogeneza este o concepție sau o teorie [1] prin care se explică modul de apariție al vieții pe Pământ din materie anorganică. [2] Deși evoluția speciilor este o teorie acceptată de marea majoritate a oamenilor de știință [3], problema originii vieții este intens disputată, cercetătorii avansând diverse ipoteze despre modul cum a apărut prima formă de viață http://ro.wikipedia.org/wiki/Abiogenez%C4%83 Curente filozofice: http://ro.wikipedia.org/wiki/Curent_filozofic Un curent filozofic este o sumă de idei împărtășite de unul sau mai mulți gânditori ai unei școli filozofice. Amploarea unui curent filozofic este determinată de popularitatea respectivului curent printre gânditorii și intelectualii contemporani și viitori curentului, de influența pe care o are acesta asupra ideilor celorlați filozofi și cărturari. Între ideile gânditorilor care pot fi incluși într-un anumit curent filozofic există asemănări, dar și distincții semnificative motiv pentru care mulți filozofi pot fi incluși în mai multe curente. Principalele curente filozofice și figurile reprezentative pentru ele sunt enumerate mai jos. Antichitate Școala milesiană: Thales, Anaximandru, Anaximene Pitagorism: Pitagora, Philolaos Școala eleată: Parmenide, Zenon Atomism: Democrit Academia: Platon, Xenocrate Peripateticism: Aristotel Sofism: Protagoras, Gorgias Cinism: Antistene, Diogene Hedonism: Aristip, Epicur Scepticism: Pyrrhon Noua Academie: Arcesilau Vechiul stoicism: Zenon din Citium, Cleante, Crisip Stoicsmul mijlociu: Panetius, Posidonios Noul stoicism: Epictet, Seneca, Marc Aureliu Neoplatonism: Plotin Scolastică: Anselm, Abélard, Toma d'Aquino Modernitate Umanism: Montaigne, Erasmus din Rotterdam Raționalism: Descartes, Leibniz, Malebranche, Spinoza Empirism: J. Locke, Hume Jansenism: Jansenius, Pascal Idealism: G. Berkeley Materialism: Helvetius, La Mettrie Fiziocrație: F. Quesnay Enciclopedism: Diderot, d'Alambert, d'Holbach Senzualism: Condillac Criticism: Kant Eclectism: Cousin Evoluționism: Lamark, Darwin, Spencer Pozitivism: A. Comte Spiritualism: Maine de Biran Filosofia reflexivă: J. Lagneau J. Lachelier Idealism subiectiv: Fichte Idealism obiectiv: Schelling Idealism dialectic: Hegel Materialism dialectic: Marx Neokantianism: Cohen, Hartmann Cassirer Utilitarism: J. Bentham, J. S. Mill Pragmatism: Charles Peirce, W. James J. Dewey Intuiționism: Bergson Neotomism: J. Maritain Personalism: E. Mounier, Bowne Obiectivism: Ayn Rand Existențialism: G. Marcel, Sartre, Merleau-Ponty, Heidegger, K. Jaspers, Kierkegaard, Nietzsche Școala psihanalitică: Jung, Freud Pozitivism logic: Wittgenstein, Carnap, M. Schlick, B. Russell, Merleau-Ponty, Heidegger Behaviorism: John B. Watson, Edward Thorndike, Gilbert Ryle Structuralism: Levi-Strauss, M. Foucault În biologie, teoria evoluției descrie fenomenul prin care caractere noi, utile speciei, apărute la un individ și transmise descendenților acestuia ajung să fie adoptate de o populație. Evoluția stă la baza speciației (adică apariția unor specii noi din specii existente). Evoluția biologică se referă la faptul că organismele complexe rezultă din precursori mai simpli, deși acest mod de abordare implică o puternică simplificare a unui proces complex. O discuție completă despre evoluția biologică necesită explicații detaliate din domeniul geneticii. De asemenea necesită investigarea diferențelor care caracterizează speciile, genurile și întreg arborele vieții, deoarece aceste fenomene încearcă să fie explicate de teoria evoluției. http://ro.wikipedia.org/wiki/Evolu%C8%9Bionism Citat:
Nu sunt intrebari retorice. Te rog sa nu ma intelegi gresit, eu doar indemn la inlaturarea ignorantei teologice (teopraxie, teognisie), filozofice si stiintifice. De ce va este teama de stiinta? De ce va temeti de teoria evolutinista? Nu cumva sunteti asemenea celor care "s-au temut de frica acolo unde nu era frica" (psalmi). Teoria evolutinista nu isi propune sa studieze cum a aparut viata biologica si nici care este scopul acesteia! Teoria evolutionista nu poate spune (si nu va putea spune niciodata) ce il face pe om, OM! Fara Hristos Iisus suntem nimic... fara harul Duhului Sfant suntem morti (in primul rand duhovniceste). Luati aminte ca diferenta (fiziologica, inclusiv cognitiva inteligent) intre om ("pamantesc") si maimuta este infima (foooooarte mititica) in comparatie cu diferenta (cognitiva intelectuala atat rationala cat si contemplativa... si bineinteles duhovnicesca, hristificare, sfinteine) intre OM (duhovnicesc) Sfintit de Hristos pe treapta indumnezeirii prin har (precum Sfantul Simeon Noul Teolog, Sfantul Grigorie Palama, Sfantul Serafim de Sarov, Sfantul Luca al Crimeei)... si omul (chiar si din Biserica) care ignora cognitita intelectuala a lui Hristos Iisus! Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#225
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Considerati ca in prezent se poate studia si practica adecvat medicina fara a avea cunostinte aprofundate de genetica? fara intelegerea rolului si structuiri ADN-unui? Fara a intelege functionalitatea si structura celulei (identica atat la om cat si la animale)? Fara a intelege: genoptipul, fenotipul... virusii! Fara a intelege lagatura indisolubila intre trup uman si psihic uman! Cum se poate studia, intelege si trata cancerul fara implicatiile genetice (ADN)! Sfantul Luca al Crimeei a fost medic practicant si a atins un grad mare de sfintenie! Ati studiat lucrarile lui teologice? A mai fost un caz celebru in istorie cand Biserica Romano-Catolica a ales sa "sparga (figurat vorbind)" telescopul lui Galileo pentru a ingropa in ingnoranta filozofica, stiintifica si teologica omenirea... pentru ca nu au putut sa faca fata teologic impactului filozofic pe care il are intelegerea rationala intelectuala umana din ce in ce mai profunda a modului in care functioneaza universul (inclusiv fiziologia organismelor). Ortodixia Sfintilor Parinti este straina de astfel de amputari filozofice si stiintifice! Filozofii materialisti atei erau rusinati de sfintenia si harul Duhului Sfant din Sfintii lui Hristos precum: Sfantul Simeon Noul Teolog, Sfantul Grigorie Palama, Sfantul Luca al Crimeei... Ei ne sunt modele de urmat pentru noi ortodocsii... Asadar sa luam aminte. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. P.S. Va rog sa imi iertati tonul mai aprig... unica mea intentie este aceea de a ne indeman sa iesim din ignoranta teologica, filozofica, stiintifica... duhovniceasca. (evident ca mie insumi imi aderesez intai aceste indemnuri).
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 10.08.2012 at 15:50:58. |
#226
|
||||
|
||||
![]()
reiau o postare elocventa:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...2&postcount=56 Relatia intre teologiea ortodoxa si stiinta reiese inechivoc din modelul si metodologia patristica. In contemporaneitate, curentul neopatristic este elocvent. In acest sens reiau recomandarea pentru urmatoarea lucrare de referinta, in ceea ce priveste realtia dintre teologia ortodoxa si stiinta: Luca al Crimeei, Sf. - Puterea Inimii, Ed Sophia "Cartea de fata isi are obarsiile in anii '20 ai veacului trecut, insa, din cazua prigoanei ateiste din Rusia, Sf. Luca a reusit s-o definitiveze abia in anii 1945-1947. Fiind o lucrare apologetica, Sf. Luca marturiseste impotriva propagandei ateiste, demonstrand o imbinare armonioasa si o impacare a credintei cu stiinta. " Cap 1 (pag 15) - Ce concluzii putem trage asupra progresului actual al stiintei? la pag 23, Sfantul Luca raspunde inechivoc: "noi credem in puterea stiintei" Cap 2 (pag 72) - Duhul plantelor si al animalelor la pag 75, Sfantul Luca prezinta inechivoc arborele filogenetic: "Intre lumea vegetala si animala nu putem delimita o granita, caci in lumea protozoareleor unicelulare sunt multe forme extrem de asemanatoare, dintre care unele servesc drept TEMEI lumii vegetale iar altele lumii animale, si este aproape cu neputinta sa le deosebesti. Astfel de forme de forme de animale simple ca hidra comuna sau parameciul sunt extrem de asemanatoare cu plantele si dupa functiile lor vitate aproape ca nu se deosebesc de acestea. De la CLASA protozoarelor se RAMIFICA doua lumi grandioase vii: ale PLANTELOR si ale ANIMALELOR..." Ce om intreg la minte ar contesta sfintenia vietii Sfantului Luca al Crimeei sau inechivocul invataturii sale teologice ortodoxe dupa modelul patristic (inclusiv in ceea ce priveste relatia teologiei ortodoxe cu stiinta, diversele paradigme stiintifice)? Sfantul Luca al Crimeei, desi orb fizic spre sfarsitul vietii slujea Sfanta Liturhghie impecabil iar celor care priveau cu uimrea acesta, Sfantul le raspundea la fel de inechivoc precum invatatura despre relatia stiinta si teologie ortodoxa: "Cel ce si-a inchinat viata Domnului (Hristos Iisus) nu poate fi niciodata orb, fiinda Dumnezeu ii da lumina la fel cu cea de pe Tabor" Luca al Crimeei, Sf. - Am iubit patimirea, Ed Sophia http://www.librariasophia.ro/carti-A...sf--so-61.html "Despre viata Sfântului Luca al Crimeei, ierarh marturisitor si doctor fara de arginti, urmas al unei vechi familii princiare, artist înzestrat, chirurg genial, profesor universitar, patimitor pentru credinta în temnitele bolsevismului, unul dintre cei mai mari predicatori ai secolului, lucrul cel mai bun care se poate spune sunt propriile lui cuvinte: "Am iubit patimirea, fiindca minunat curateste sufletul! Un medic genial, profesor universitar, devine arhiereu în anii terorii bolsevice. După anii petrecuti în închisori si suferintele exilului la Cercul Polar de Nord în timpul războiului cu Germania nazistă, episcopul-chirurg salvează vietile a mii de ostasi si numele ierarhului laureat al Premiului Stalin pentru medicină face ocolul lumii. La adânci bătrâneti, lipsit de vederea trupească avea să răspundă mirării stârnite de liturghisirea lui fără gres prin următoarele cuvinte: „Cel ce si-a închinat viata Domnului nu poate fi niciodată orb fiindcă Dumnezeu îi dă lumină la fel cu cea de pe Tabor". Autobiografia acestui Sfânt al veacului XX, titan al stiintei si titan al duhului deopotrivă oferă lumii contemporane o extraordinară lectie de sfintire prin slujire si jertfă a puterilor creatoare cu care Dumnezeu a înzestrat neamul omenesc." Asadar sa luam aminte! "Noi ceea ce stim vorbim si ceea ce am vazut marturisim" (Ioan 3). Una este sa reproduci ceea ce spun Sfintii si alta este sa sti adica sa intelegi... Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 11.08.2012 at 07:49:35. |
#227
|
|||
|
|||
![]()
Laura a dat un citat elocvent, e evident pentru oricine ca teoria evolutionista a pornit de la un curent filozofic. Asa cum sustinea si parintele Serafim Rose. Iluministii atei au preluat acest curent de la antici ca sa creeze o teorie opusa crestinismului. Apoi au tot incercat sa gaseasca si o evidenta stiintifica. Si au preluat-o orbeste pe prima care era mai elaborata. Apoi folosind si multe fraude au incercat sa ii dea si o consistenta stiintifica. Abiogeneza, teoria evolutionista si teoria Big-Bang sunt inrudite, au la baza aceelasi curent filozofic, aceeasi gandire: evolutia progresiva. Trepatat, de la o explozie, au aparut progresiv stelele si tot universul. Apoi, din elemente a aparut viata, treptat, in timp indelungat. Si in final, de la organisme simple, viata a evoluat la organisme complexe si in final omul. Filozofie pura.
|
#228
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...2&postcount=73 Consider ca adeptii cretionismului in interpretarea ad litteram de tipul "intelligent design" intrucat au (ridicole, ilare) pretentii stiintifice, trebuie combatuti in primul rand in domeniul teologic si apoi in cel stiintific (desi este destul de dificil intrucat dansii resping metoda stiintifica ca garant al integritatii paradigmei stiintifice actuale). In acest sens recomand o alta lucrare teologica (in asentimelul Sfantului Luca al Crimeei), pertinenta si de referinta in aceea ce priveste faptul ca stiinta este o unealta ce poate fi folosita spre slava lui Dumenzeu si a Sfintei Sale Biserici, evident de catre teologi si preoti care au o dubla specializare: teologica si stiintfica. Petcu, Lucian-Razvan, Pr. - Cosmologia crestina si teoriile fizicii moderne, Ed. Sophia "Poate drumul stiintei sa intersecteze calea credintei în efortul de cunoastere a lumii ? Autorul crede ca raspunsul la întrebarea de mai sus este afirmativ si acesta constituie „firul rosu” al studiului de fața, care, „fara a evita aprofundarile si dificultatile [...], antreneaza cititorul, pentru ca nu-l sperie cu tehnicitatea sau inaccesibilitatea, ci-l încurajeaza si-l atrage dintru început, convingandu-l ca, fara sa devina un specialist, poate ajunge totusi sa înteleaga la un nivel superior raportul just dintre stiinta si credinta, care framanta inevitabil pe om în istorie” (Pr. prof. dr. George Remete). Asadar cartea doreste sa evidentieze puntea existenta între cosmologia crestina si teoriile fizicii moderne care „conlucreaza” cu dogmele Ortodoxiei, valorificandu-se si regasindu-se în spatiul ei teologic. " Spor la studiu celor interesati. Dupa cum am afirmat anterior in numeroare randuri, consider ca viziunea evolutionismului teisit (ce nu are pretentii stiintifice), in prespectiva teologica ortodoxa (dupa modelul si metodologia Sfintilor Parinti) reprezinta un sens teologic pertinet dat paradigmei stiintifice actuale. Evident ca aceste afirmatii nu sunt "gratuite" ci sunt sustinute de o intrega lista de lucrari teologice elocvente (precum cele ale Sfantului Luca al Crimeei, in care apre inechivoc descris arborele filogenetic) pe care am oferit-o si o pot oferi ori de cate ori este nevoie. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#229
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Observ un progres imbucurator, se pare ca ti-ai dat seama ca sfintii adusi in discutie de evolutionistii teisti nu sustin deloc evolutionismul, dimpotriva. Si ai ramas doar la sfantul Luca, dar si la acel citat am spus ca nu reiese ca se refera la evoutionism, ci la descrierea speciilor, de la simplu la complex. Acum dai un nou autor, despre a carui carte am gasit din fericire un scurt rezumat pe net. Si autorul sustine de faptce spun si eu, si scrie impotriva evolutionismului si teoriei Big-Bang. La fel cum fac si alti autori dati de tine, care descriu teoriile moderne din perspectiva teologica, nu ca le-ar accepta. Iata si citate din rezumat: "Desfășurarea în cadrele biologiei a raportului interdisciplinar teologie știință nu putea să nu facă referire și la teoria evoluționismului împotriva căruia am adus, sperăm, argumente pertinente. Un prim argument de acest fel este rolul fundamental nefiresc pe care evoluționismul îl acordă întâmplării și lipsa de sens caracteristică acestei teorii. Locul important acordat de către evoluționism simplei întâmplări ca „motor” al dezvoltării și desăvârșirii biologice nu poate fi acceptat de teologie, dar nici de logica bunului simt. Un alt argument adus împotriva evoluționismului a fost fundamentarea neprincipială sau incompletă, unde am remarcat absolutizarea ipotezelor (cum ar fi „argumentul” craniilor umanoide de format intermediar între maimuță și om și ideea că inteligența depinde de mărimea creierului). La acesta am adăugat și argumentul gradualității în complexitatea organismelor vii, precum și unitatea materială a vieții (întemeiată pe elementele genetice comune) care, deși sunt invocate de către evoluționiști, ele nu sunt nici pe departe neteologice, ci dimpotrivă atestă unitatea materială a creației lui Dumnezeu. În aceeași categorie mai intră puncte de vedere legate de aprecierea evoluției ca involuție sau evoluția acceptată doar ca o adaptare (expresie a purtării de grijă a lui Dumnezeu pentru lumea creată)." Dupa cum observi la asta se referea si sfantul Luca. O lucrare interesanta care priveste adevarata stiinta din punct de vedere teologic. Acum pasul urmator e sa marturisesti si tu ce scrie in cartile date de tine (nu doar Kalomiros). P.S. Am explicat in mesajul precedent ce e intelligent design, si ca evolutionismul teist se incadreza in aceasta teorie, ca si creationismul stiintific. Intelligent design nu e acelasi lucru cu creationismul stiintific. ![]() |
#230
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Consider adecvat sa reiau o lista bibliografica (putin mai detaliata) pertinenta pentru subiectul discutat: TEOLOGIE ȘI SPIRITUALITATE ORTODOXĂ: ALFEYEV Ilarion, Episcop, Sfantul Simeon Noul Teolog si tradiția ortodoxa, trad. Ioana Stoicescu, Maria-Magdalena Rusen. București: Sophia, 2010. CHIALA Sabino, Isaac Sirianul — asceza singuratica si mila fără sfârșit, trad. Maria-Cornelia si diac. Ioan I. Ica jr, Sibiu: Deisis 2012. COMAN Constantin, Pr. Prof., Erminia Duhului. București: Bizantină, 2002. CRAINIC Nichifor, Cursurile de Mistică. Sibiu: Deisis, 2010. ICA jr Ioan I. diac., Canonul Ortodoxiei I. Canonul apostolic al primelor secole. Sibiu: Deisis, 2008. IOSIF Gheron, Marturii din viața monahala, trad. Pr. Prof. Constantin Coman, București: Bizantina, 2003 LARCHET Jean-Claude, Acesta este Trupul Meu, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2006. LARCHET Jean-Claude, Creștinul în fata bolii, suferinței și morții, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2006. LARCHET Jean-Claude, Inconștientul spiritual sau Adâncul neștiut al inimii, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2009. LARCHET Jean-Claude, Semnificația trupului în Ortodoxie, trad. Monahia Antonia. București: Basilica, 2010. LARCHET Jean-Claude, Sfarsit crestinesc vietii noastre, fara durere, neinfruntat, in pace..., trad. Marinela Bojin. București: Basilica, 2012. LARCHET Jean-Claude, Teologia bolii. Sibiu: Oastea Domnului, 1997. LARCHET Jean-Claude, Terapeutica bolilor mintale, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2008. LARCHET Jean-Claude, Terapeutica bolilor spirituale, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2001. LARCHET Jean-Claude, Tradiția ortodoxa despre viața de după moarte, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2001. LOSSKY Vladimir, După chipul și asemănarea lui Dumnezeu, trad. Anca Manolache. București: Humanitas, 2006. LOSSKY Vladimir, Introducere in Teologia Ortodoxă, trad. Lidia și Remus Rus. București: Editura Sophia, 2006. LOSSKY Vladimir, Teologia mistică a Bisericii de Răsărit, trad. pr. Vasile Răducă. București: Humanitas, 2010. LOUTH Andrew, Pr., Sfantul Ioan Damaschinul. Traditie si originalitate in teologia bizantina, trad. pr. prof. Ioan Ica sr si diac. Ioan I. Ica jr, Sibiu: Deisis 2010. MATSOUKAS Nikolaos, Introducere în gnoseologia teologică, trad. Maricel Popa, București: Bizantină, 1997. MATSOUKAS Nikolaos, Teologia Dogmatica si simbolica vol.II, Expunerea credinței Ortodoxe, trad. Nicușor Deciu. București: Bizantină, 2006. MATSOUKAS Nikolaos, Teologia Dogmatica si simbolica vol.IV, Demonologia, trad. Pr.Prof. Constantin Coman, Pr.Cristian-Emil Chivu, București: Bizantină, 2006. MEYENDORFF John, Teologia bizantină. București: IBMBOR, 1996. MOORE Lazarus, Arhimadrit, Sfantul Serafim de Sarov. O biografie spirituala, trad. Paul Balan, Bucuresti: Agapis, 2002. MOȘOIU Nicolae, Taina prezentei lui Dumnezeu în viața umană. Viziunea creatoare a Părintelui Profesor Dumitru Stăniloae. Pitești: Paralela 45, 2000. NELLAS Panayotis, Hristos, Dreptatea lui Dumnezeu și îndreptarea noastră - pentru o soteriologie ortodoxa, trad. Pr. prof. Ioan Ica sr. Sibiu: Deisis, 2012. NELLAS Panayotis, Omul - animal îndumnezeit. Perspective pentru o antropologie ortodoxă, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 2002. PUHALO Lazăr, IPS, Caile Ortodoxiei Contemporane, trad. Mihnea Gafita. Cluj-Napoca: Eikon, 2006. PUHALO Lazăr, IPS, Sufletul, trupul si moartea, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005. PUHALO Lazăr, IPS, Teologia vie in ortodoxie, trad. Fabia Anton. Cluj-Napoca: Eikon, 2005. ROMANIDES Ioannis, Dogmatica patristica ortodoxa. O expunere concisa, trad. Dragos Dasca. Sibiu: Ecclesiast, 2011. ROMANIDES Ioannis, Teologia Patristică, trad. pr. dr. Gabriel Mândrilă. Bucuresti: Metafraze, 2011. SOPKO Andrew, Pentru o cultura a iubirii jertfelnice . Teo-antropologia Arhiepiscopului Lazar Puhalo. Cluj-Napoca: Eikon, 2004. SPIDLIK Tomas, Inima și Duhul în învățătura Sfântului Teofan Zăvorâtul, trad. Maria-Cornelia Ica jr. Sibiu: Deisis, 2011. SPIDLIK Tomas, Michelina Tenace, Richard Cemus, Spiritualitatea Răsăritului creștin. III. Monahismul, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 2000. SPIDLIK Tomas, Spiritualitatea Răsăritului creștin. I. Manual sistematic, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 1997. SPIDLIK Tomas, Spiritualitatea Răsăritului creștin. II. Rugăciunea, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 1998. SPIDLIK Tomas, Spiritualitatea Răsăritului creștin. IV. Omul si destinul sau in filozofia religioasa rusă, trad. diac. Ioan I. Ica jr. Sibiu: Deisis, 2002. STĂNILOAE Dumitru, Pr.Prof., Ascetica și mistica Bisericii Ortodoxe. București: IBMBOR, 2002. STĂNILOAE Dumitru, Pr.Prof., Rugăciunea lui Iisus și experiența Duhului Sfânt. Sibiu: Deisis, 2003. STĂNILOAE Dumitru, Pr.Prof., Sfânta Treime sau La început a fost iubirea. București: IBMBOR, 2012. STĂNILOAE Dumitru, Pr.Prof., Spiritualitate si comuniune in Liturghia Ortodoxă. București: Editura IBMBOR, 2008. STĂNILOAE Dumitru, Pr.Prof., Teologia Dogmatică Ortodoxă vol. I, II și III. București: IBMBOR, 1996. STĂNILOAE Dumitru, Pr.Prof., Viața și învățătura Sfântului Grigorie Palama. București: IBMBOR, 2006. USCA Ioan Sorin, Pr., Ioan Traian, prof., Vechiul Testament in tâlcuirea Sfintilor Parinti. XII. Iov, Bucuresti: Christiana, 2008. USCA Ioan Sorin, Pr., Ioan Traian, prof., Vechiul Testament in tâlcuirea Sfintilor Parinti. XIII.Psalmii, Bucuresti: Christiana, 2009. USCA Ioan Sorin, Pr., Vechiul Testament in tâlcuirea Sfinților Parinti. I. Facerea, Bucuresti: Christiana, 2008. ZIZIOULAS Ioannis, IPS, Creația ca Euharistie. București: Basilica, 2009. ZIZIOULAS Ioannis, IPS, Ființa eclesială. București: Bizantină, 2007. LUCA AL CRIMEEI, Sfântul, Am iubit patimirea, trad. Adrian si Xenia Tanasescu-Vlas, Bucuresti: Sophia, 2012. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
![]() |
Tags |
creatie, darwin, evolutie, habotnici, maimute |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
CREATIE sau EVOLUTIE? | C.tin | Teologie si Stiinta | 550 | 30.09.2017 17:36:17 |
Teoria Big-Bang-ului il exclude pe Dumnezeu din Creatie | neica_nimeni_altul | Teologie si Stiinta | 59 | 27.11.2012 12:25:23 |
creatie sau evolutionism? | codana | Generalitati | 11 | 15.09.2010 19:10:27 |
Crezi in evolutie? | radugherasim | Teologie si Stiinta | 680 | 07.03.2010 19:25:54 |
Evolutie sau involutie? | silverstar | Generalitati | 34 | 17.02.2007 22:09:45 |
|