![]() |
![]() |
|
#571
|
||||
|
||||
![]()
Pentru ca fondul primeaza, nu forma; aceasta se poate dezvolta si imbogati atata timp cat respecta fondul. Forma s-a schimbat datorita necesitatii. La fel s-a schimbat si forma Crezului, s-a dezvoltat, dar nu contestati nerespctarea formei. Sfintii Parinti au indemnat sa se savarseasca mirungerea imediat dupa botez, iar apoi euharistia, dar omiteti in mod deliberat asta, va preocupa forma, nu fondul (unitatea scramentelor de initiere). Ma mir insa ca va intereseaza cum sunteti numiti de "schismatici". Nu sunteti eretic pentru ca pastrati forma, ci va indepartati de invatatura Bisericii in masura in care se pierde fondul.
Last edited by ioanna; 08.02.2013 at 22:47:44. |
#572
|
|||
|
|||
![]()
Ortodocsi si Catolici impacati va si pupati va ca in 2 ani veti fi iar impreuna. Am eu o presimtire. Dar va rog nu sariti sa dati cu pietre sunt un simplu samarinean.
|
#573
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mesajul continea si ce spune invatatura catolica, prin hotararea Conciliului din Trent: Spre deosebire de această concepție ortodoxă, Conciliul romano-catolic din Trent (1546) a statuat: „Dacă cineva nu mărturisește că primul om, Adam, atunci când a încălcat porunca lui Dumnezeu în Paradis, a pierdut imediat sfințenia și dreptatea în care a fost zidit; și că a suportat, prin ofensa acelei ocoliri a adevărului, urgia și indignarea lui Dumnezeu, și, prin urmare moartea, cu care Dumnezeu îl amenințase mai înainte, și, împreună cu moartea, captivitatea sub puterea celui care de atunci are stăpânirea morții, adică, diavolul, și că întregul Adam, prin acea ofensă a ocolirii adevărului, a fost schimbat, trup și suflet, în mai rău; să fie anatema“.(Primul canon, Ședința a V-a, http://history.hanover.edu/texts/trent/ct05.html). La aceasta se refera pacatul din punct de vedere "juridic", e posibil ca dvs. sa fi inteles altceva prin cuvantul "juridic". Desi e si ce spuneti in invatatura catolica, pe asta se bazau indulgentele. Catolicismul sustine existenta unui tezaur de fapte bune din care se repartizau pentru iertarea pedepsei vremelnice a celui ce primea indulgenta: http://ro.wikipedia.org/wiki/Indulge...e%C8%99tinism) Last edited by catalin2; 08.02.2013 at 23:08:41. |
#574
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#575
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Last edited by ioanna; 08.02.2013 at 23:57:53. |
#576
|
|||
|
|||
![]() Citat:
BC in cazul Botezului se opreste inaintea Cincizecimii, Mirungerea reprezentand Cincizecimea. Sfintii Apostoli au botezat si inainte de Cincizecime, dar nu puneau mainile doar pentru ca nu pogorase harul la Cincizecime. La fel, Sf. Ioan boteza cu botezul si nu cu botezul lui Hristos doar pentru ca nu incepuse lucrarea Iisus. In mesajul precedent am scris si efectele Botezului (v-am rugat sa cititi si raspunsurile mele), adica exact ce spune si Sf. Ciprian, nimeni nu a spus altceva: Despre efectele Botezului: http://www.sfaturiortodoxe.ro/invata...ului-botez.htm "Efectele primirii Tainei Sfântului Botez sunt : iertarea păcatului strămosesc si a tuturor păcatelor săvârsite înainte de Botez în situatia celor ce se botează mai târziu ; renasterea, sau nasterea la o viată nouă duhovnicească, viată de curătie si sfintenie ; de asemenea, primirea în sânul Sfintei Biserici, adică numărarea celui botezat între fiii ei, putându-se împărtăsi de toate celelalte Sfinte Taine si de bunurile sufletesti pe care Sfânta Biserică le dăruieste membrilor ei (cum s-a mai arătat). " Sper ca s-a inteles, catolicii spun ca prin Botez se primeste si harul, adica ceea ce noi intelegem prin Mirungere. Dar tot in Sfanta Scriptura spune, pe langa Botez, si de Impartasanie, acelasi lucru, cine nu o primeste nu ajunge in Imparatie. E invatatura catolica diferita? E practic un botez incomplet, la noi se face doar in caz de urgenta, daca bebelusul scapa se face si Mirungerea de catre preot. |
#577
|
|||
|
|||
![]()
Ai dreptate.
|
#578
|
||||
|
||||
![]() Citat:
“Dupa ce ati fost învrednicti de ungerea cu Sfântul Mir, va; numiti crestini; acum renasterea voastra este întarita si de numele ce-l purtati. Într-adevevar înainte de a fi învredniciti de acest har,propriu-zis nu erati vrednici de acest nume, ci erati doar pe cale de a ajunge crestini" Unde anume sustine Sf Chiril ceea ce au ajuns sa sustina ortodocsii, ca Mirungerea trebuie administrata copiilor imediat dupa Botez, ca eu nu vad. Dimpotriva, inteleg din citatul Sfantului ca a existat un timp, un interval, in care cei carora le vorbeste erau botezati, dar nu erau miruiti. Dv cum ati ajuns sa intelegeti altceva decat scrie ? Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 08.02.2013 at 23:59:38. |
#579
|
||||
|
||||
![]()
Credeti-l pe Papa.
|
#580
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 54 | 05.03.2014 21:17:15 |
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică | Decebal | Biserica Romano-Catolica | 1 | 18.08.2012 14:36:50 |
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 00:18:17 |
Imperiul Romano-Bulgar | sovidiu | Generalitati | 3 | 13.12.2006 15:14:03 |
|