Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #111  
Vechi 27.01.2015, 17:03:11
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.282
Implicit

Păi dacă nu rezolvăm nimic cu învinuitul sau dacă vina (ori cauza) este împărțită, atunci ea nu aparține nici numai profesorului. Ci ea se află și la părinți, și la profesori, și la director, și la cei care au conceput sistemul, și la politica (imorală) din ultimii 25 de ani și, în cele din urmă, la copii, adică la toate persoanele implicate și responsabile.

Dar mai bine decât a căuta cine este de vină, ar fi să vedem ce se poate face în condițiile date. Profesorul poate face ceva pentru a îmbunătăți relația cu elevii, dar nu totul. De acord că schimbarea în bine a unei relații începe cu o analiză a mea, urmată de îndreptare, nu a celuilalt.
Reply With Quote
  #112  
Vechi 28.01.2015, 17:08:50
alina_ghita alina_ghita is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.01.2015
Mesaje: 15
Implicit poveste adevarata

Privit din exterior lucrurile in invatamant stau cum stau: ori sunt vinovati uni profesori, ori sunt vinovati o parte din elevi, ori numai elevii sau numai profesorii, sau directorii.In interior lucrurile stau ca in orice domeniu cu bunele si rele lor, adica o parte din vina au si profesorii, o parte din vina au si elevii , iar ultima parte din vina o au si directorii; explicatie: elevii au tendinta de a refuza din start schimbarea profesorului de la o anumita specialitate, la inceputul anului scolar si pana se acomodeaza cu noul profesor , merge la director si spune doar ce vrea el, directorul crede elevul, si face tot ce ii sta in putinta(adica merge la inspectorul de specialitate, acesta la inspectorul general si acesta ii mai pondereaza intreband , daca a profesorul neprotejat are concursul national) sa ajunga la acea clasa.Daca profesorul neprotejat nu are suficienta diplomatie si incepe in scoala cu replici de genul,, merg la minister....'' s-a ars singur, deoarece la minister reclamatia are acelasi drum dar invers:inspector general -inspector de specialitate-directorul scolii.
b)situatia 2, e foarte important mediul din care vine atat profesorul cat si elevul.
Reply With Quote
  #113  
Vechi 28.01.2015, 17:23:09
alina_ghita alina_ghita is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.01.2015
Mesaje: 15
Implicit sacul nu se goleste tot o singura data, ci treptat

1.Sacul nu se goleste o singura data ci treptat, daca doresti sa lucrezi in invatamnat, trebuie sa fi foarte diplomat, cu multa rabdare si atunci cand esti ,,lovit'' sa nu reactionezi imediat, ci cu foarte mult tac, sa sti cum sa te aperi, si unde.Exista situatii neplacute deoarece, principalul vinovat esti tu, din vazi motive, dar exista si satisfactii profesionale,exemplu:

Sfarsit de semestru, elevi in situatie de corigenta, unii invata ati se fac ca invata;azi de exemplu am fost exterm de incantata cand una din elevele mele de la clasa a 8(eftimie andreea-bucuresti, sc.165), a invatat foarte bine partea de teorie:lectie de zi, toata recapitularea, raspunsurile au fost foarte bune; un exemplu de urmat, ,,acesta e modalitatea mea de a-mi cere scuze fata de parinti, doamna diriginta, ca am fost puturoasa''

Acesta este normalitatea, chiar daca tie ca profesor de specialitate isi cere scuze indirect , invatand.

Imi doresc foarte mult sa nu mai existe acuzati si acuzatori in invatamant.
Reply With Quote
  #114  
Vechi 28.01.2015, 20:25:47
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Bun, văd că începem să lărgim un pic perspectiva. Dar tot rămâne o întrebare: ce stă în puterea profesorului să facă pentru ca partea lui de contribuție la bunul mers al activităților școlare să fie meritorie? Pentru ca activitatea lui să fie eficientă, ce poate face profesorul? Să judece vina unuia, altuia sau a tuturor? Să scotomizeze greșeli, neputințe, limite și mereu necazurile inerente? Să eticheteze pe copii și pe alții? Să denigreze pe unii elevi pe forumuri publice? Să dea numele unor elevi pe forum ...
Oare nu, mai degrabă profesorul ar avea un câștig, și împreună cu el vor câștiga și elevii, apoi în perspectivă vor avea de câștigat și oamenii care vor intra în relație cu acești elevi, atunci când profesorul:
a) își pregătește temeinic activitatea, zi de zi, așa cum suntem instruiți s-o facem (avem programe, planificări, obiective, teste de evaluare și autoevaluare, ședințe de catedră, cărți și reviste tematice, colegi, coordonatori de catedră, directori, inspectori, biblioteci, alte tipuri de resurse etc.);
b) își autoevaluează permanent cunoștințele declarative (teoretice) și procedurale, aplicative;
c) cere feedback, este atent la feedbackul primit, se consultă cu alții mai experimentați, întreabă, ia aminte, se străduiește să își îmbunătățească performanțele;
d) iar pentru că aceste performanțe sunt în primul rând din seria competențelor psihopedagogice (abia apoi de strictă specialitate) pune accent pe formarea sa continuă în domeniul relațiilor cu elevii;
e) se consultă permanent cu psihologul școlii, cu grupul de colegi, cu părinții și cu toți ceilalți care se pot implica cu folos în activitatea școlară; inclusiv cu preotul duhovnic, dacă profesorul e și creștin ortodox;
f) își ridică mereu noi întrebări, emite ipoteze noi, inventează, crează, experimentează etc.
g) își publică opiniile, creația didactică și/sau de specialitate și ia aminte la feed-backul primit;
h) se străduiește să se arate un model și o sursă de inspirație pentru elevi, trezindu-le interesul pentru studiu în general și pentru disciplina respectivă, în particular; se străduiește să fie un catalizator al învățării, al atitudinii pozitive față de învățarea permanentă;
i) când sunt probleme evidente și semnificative cu unii copii sau cu unele clase, încearcă să le rezolve iar dacă nu reușește le semnalează părinților, dirigintelui, colegilor, consilierului școlar, directoratului - cu modestie și fără a se bate în piept cu vreo cărămidă sau dală. CERE AJUTOR (aceasta nefiind o rușine ci o dovadă de luciditate precum și o abilitate de a rezolva probleme uneori foarte delicate și extrem de importante). Doar din dorința de a ajuta la rezolvarea acestor probleme, deoarece copiii cu dificultăți la învățătură și/sau cu tulburări de comportament sunt copii cu dificultăți psihologice, înainte de toate și adeseori cu familii destrămate sau aflate în stări de conflict semnificativ, adeseori. Câtă amărăciune poartă în suflet copiii pe care noi îi primim în fiecare zi în "cuibarul" germinativ al clasei, al școlii... Câte lacrimi și dureri nerostite, câtă suferință și disperare se ascund uneori în spatele zâmetului unui copil sau după draperiile unei conduite de tocilar sau în penumbra conduitei indisciplinate ale unui elev... Și ei vin cu speranță printre noi, vin ca la o adevărată mămică sau ca la un adevărat tată, vin ca între frați și surori... Și vai, dau peste oameni încă și mai drastici, și mai critici, și mai răutăcioși decât cei dintre care abia au plecat... Speranța lor le este repede, uneori, spulberată tocmai de către noi, cei care uneori le suntem singura mângâiere, singurul izvor de încredere și mângâieri, singura rază de lumină... Noi, dascălii, care de-a lungul anilor am crescut de fapt mulțime de copii necăjiți, cu aceeași compasiune, răbdare și pricepere pe care încercăm să le arătăm acasă când ne creștem propriii copii. E important să nu uităm noi, în primul rând, aceste adevăruri uneori cutremurătoare. Pentru că alții nu știu, nu își închipuie ce știm noi, au cu totul alte opinii despre noi și rolul nostru printre copii. Nu știu și nici nu vor să afle, nu le pasă. Ei sunt "corecți". Dar noi știm adevărul și îl mai știu și copiii noștri din școli, care ne pun cuvintele și gesturile la inimă, acolo în adâncul suflețelului lor... Deci să cuvine ca mai întâi noi să nu uităm și să continuăm să ne facem cât mai bine cu putință treaba noastră cea grea, slujirea... Bine și discret, cu modestie mare.

Sarcina profesorului este foarte complexă și foarte dificilă. El se află la întretăierea multor factori simultan:
- conducerea/programele/decizia școlii, care și ea este subordonată unui sistem educațional din care face parte alături de alte unități școlare;
- conținutul efectiv al manualelor școlare, prelucrat prin seria de documente cu rol de orientare, control, sprijin-suport - proiectul, programa, planificarea etc.;
- finalitățile educaționale, unde iarăși se întretaie mulți factori, vin diverse presiuni - de la elev și familie până la cele politice naționale sau chiar internaționale;
- posibilitățile și aspirațiile elevilor înșiși, mai întâi, dependente și acestea de familie, mediul cultural, media, societate etc;
- propriile posibilități și limite... ș.a.m.d.

Last edited by Ioan_Cezar; 28.01.2015 at 20:52:05.
Reply With Quote
  #115  
Vechi 28.01.2015, 20:51:15
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit Continuare

Aflat într-o asemenea situație, deloc simplă sau facilă, profesorul se vede dintr-odată pus în fața unor probleme deosebit de complexe și uneori extrem de dificile. Așteptările față de el sunt mari. Alteori disproporționat de mici (de pildă, astăzi în licee chimia sau fizica sunt discipline considerate inutile de tot mai mulți elevi și părinți, ca să nu mai pomenesc psihologia și religia care abia mai sunt tolerate). Accentul e pus pe "a ști" (profesorul e un "știe-tot"), iar nu pe "a fi". Noi formăm mulțime de știe-tot, olimpici și oameni cu note mari, cu mulțime de diplome (puțin importă dacă sunt și plagiatori), dar oameni?... Pe aceștia cine îi formează? Cine se ocupă de "școala în care devii om"?

Iar dacă mai vorbim și despre modul cum e remunerat profesorul și despre câte i se mai pun în cârcă, uneori cu dreptate însă de multe ori pe nedrept, dureros de nedrept... atunci ce rămâne să facă profesorul? Ce îl mai poate ajuta cu adevărat? Neuitînd și faptul că are și el o familie, un soț, o soție, unul sau mai mulți copii, părinți, rude, alte grupuri față de care are unele îndatoriri sau obligații etc.

Eu am găsit mereu un singur răspuns la aceste dileme și la multe altele pe care nu le-am înșirat aici. Există o singură soluție, fără de care profesorul e neputincios și chiar distructiv, foarte distructiv, cu consecințe pe termen lung asupra destinului elevilor. Există o singură soluție din care, abia apoi, pornesc toate celelalte și pe care se sprijină mereu toate demersurile dascălului. Această resursă inepuizabilă și mereu salvatoare și aducătoare de mari frumuseți în profesia de dascăl este, ei bine, doar iubirea. Iubirea de elevi, iubirea de micuții oameni care vor deveni (și cu ajutorul dascălilor) oameni mari, oameni buni, oameni sănătoși, oameni inteligenți, informați, adaptabili și pregătiți să înfrunte cu bunătate și dăruire viața. Iubirea de lumina educației, flacăra dragostei de oameni, de educație, de învățare și de creație, de a fi împreună solidari către și întru omenescul din om. Și această iubire, pentru a nu cădea sau pentru a nu fi atât de rănită încât uneori să se retragă ori să se stingă, are ea însăși nevoie să fie întărită de o altă iubire: iubirea de Hristos prin care, așa cum adeseori aflăm și poate constatăm noi înșine, își face loc însăși Iubirea în viața dascălului. Năzuind la iubire, prețuind-o ca pe bunul cel mai de preț, iubirea dascălului este purtată mereu de Iubirea lui Hristos. Și așa rezistă dascălul la toate necazurile, așa se trece el prin viață, printre copii și oameni, așa rămâne el în amintirea multora ca un reper luminos și bun, ca un grăunte de nisip ziditor al temeliei omului din om. Dumnezeu să îi lumineze pe dascăli, să îi ajute și să îi ocrotească pentru ca aceștia să deprindă iubirea și să se facă purtători și mesageri ai ei pretutindeni unde sunt chemați printre elevi și oameni.

Last edited by Ioan_Cezar; 30.01.2015 at 04:33:56.
Reply With Quote
Răspunde