Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #391  
Vechi 24.02.2015, 15:04:16
Corinusha's Avatar
Corinusha Corinusha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.09.2009
Locație: Mures
Mesaje: 1.231
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Ok, nici mie nu-mi place cartea, si filmul a fost oribil, dar ...WHAT...

Cred ca mergi un pic prea departe cu conspiratia... autoarea nu este mare intelectuala, a scis cartea initial ca un Twilight Fanfiction, si dupaia a schimbat numele personajelor din Bella si Edward in Anastasia si Grey. Interpretarile asta venite din burta nu sunt deloc de folos.

Nu vad de ce te mira. Din punctul de vedere crestin al lui Igor, ar trebui sa ignori inclusiv manualele de stiinte, enciclopediile, orice material inafara de carti publicate de "ortodocsi"- chiar daca acestea au date gresite sau nu-, deoarece au bibliografii "ateiste" sau "eretice". In modul acesta, ramai cumintel la credinta ta, nu pui intrebari, si biserica (institutia) e fericita.
Nici pe mine nu m-a dat pe spate 50 shades, dar nici nu o vad chiar asa nociva cum se zice. Adica...am citit-o pentru relaxare, a mers usor si in max o saptamana am citit peste 2100 de pagini.
Nu practic ce scrie in cartile respective (big NO! mai ales cand vine vorba de 50 shades), dar partea psihologica, cea care a condus la practicile respctive nu e chiar de neglijat. In fine, ar fi ceva de vorbit pe tema cartii, chiar daca e nereusita tare.

Chiar ma gandeam si la manuale, ca nici manualele nu sunt toate mantuiroare, dar trebuie sa inveti din ele daca vrei sa faci scoala... Manualele e fizica, chimie si biologie sigur au si bibliografie neortodoxa sau chiar ateista, dar tot trebuie sa invatam din ele la momentul respectiv.
Si eu citesc ori din dorinta de cunoastere ori pentru pura relaxare si destindere dupa o saptamana grea. La fel cu muzica, la fel cu filmele. Si sunt mare amatoare de filme si seriale despre criminalistica si fantasy, cele fantasy ma relaxeaza, iar din cele de criminalistica am mai invat cate una-alta.
Mai degraba faptele care le faci sunt mantuitoare decat muzica ce o asculti sau filmele ce le privesti sau cartile ce le citesti; totusi, avem (majoritatea, sper) discernamant, astfel incat sa putem vedea si partea buna a lucrurilor.
Si vesnicul Harry Potter, mult iubitul de copii si mult blamatul de catre crestini are o componenta foarte frumoasa si foarte buna care iese in evidenta mai mult decat "magia" si ce practici or mai fi pe-acolo, si anume PRIETENIA...
Si totusi refuz sa cred ca a fi crestin adevarat inseamna condamnare la suferinta lumeasca, la neimpliniri si la frustrari, tot lumesti, pentru ca TRAIESTI IN LUME, alaturi de tot ce e LUMESC; nu pot abandona tot ce e lumesc, ca o dai in altele.
Sa iti duci crucea nu CRED ca inseamna sa fi tot timpul trist si posomorat; nu inseamna sa nu mai faci nimic pentru tine daca asta inseamna sa faci si ceva neortodox (de exemplu sa te uiti la un episod din criminal minds sau supernatural sau grey's anatomy sau orice alt film care nu are ca tema ortodoxia), nu inseamna sa fi pustnic.
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau.
Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare.
Iubeste si nu astepta nimic in schimb.
Daruieste si vei primi la randul tau.
Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata.
Reply With Quote
  #392  
Vechi 24.02.2015, 15:12:22
Barsaumas
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Corinusha Vezi mesajul
Nici pe mine nu m-a dat pe spate 50 shades, dar nici nu o vad chiar asa nociva cum se zice. Adica...am citit-o pentru relaxare, a mers usor si in max o saptamana am citit peste 2100 de pagini.
Nu practic ce scrie in cartile respective (big NO! mai ales cand vine vorba de 50 shades), dar partea psihologica, cea care a condus la practicile respctive nu e chiar de neglijat. In fine, ar fi ceva de vorbit pe tema cartii, chiar daca e nereusita tare.

Chiar ma gandeam si la manuale, ca nici manualele nu sunt toate mantuiroare, dar trebuie sa inveti din ele daca vrei sa faci scoala... Manualele e fizica, chimie si biologie sigur au si bibliografie neortodoxa sau chiar ateista, dar tot trebuie sa invatam din ele la momentul respectiv.
Si eu citesc ori din dorinta de cunoastere ori pentru pura relaxare si destindere dupa o saptamana grea. La fel cu muzica, la fel cu filmele. Si sunt mare amatoare de filme si seriale despre criminalistica si fantasy, cele fantasy ma relaxeaza, iar din cele de criminalistica am mai invat cate una-alta.
Mai degraba faptele care le faci sunt mantuitoare decat muzica ce o asculti sau filmele ce le privesti sau cartile ce le citesti; totusi, avem (majoritatea, sper) discernamant, astfel incat sa putem vedea si partea buna a lucrurilor.
Si vesnicul Harry Potter, mult iubitul de copii si mult blamatul de catre crestini are o componenta foarte frumoasa si foarte buna care iese in evidenta mai mult decat "magia" si ce practici or mai fi pe-acolo, si anume PRIETENIA...
Si totusi refuz sa cred ca a fi crestin adevarat inseamna condamnare la suferinta lumeasca, la neimpliniri si la frustrari, tot lumesti, pentru ca TRAIESTI IN LUME, alaturi de tot ce e LUMESC; nu pot abandona tot ce e lumesc, ca o dai in altele.
Sa iti duci crucea nu CRED ca inseamna sa fi tot timpul trist si posomorat; nu inseamna sa nu mai faci nimic pentru tine daca asta inseamna sa faci si ceva neortodox (de exemplu sa te uiti la un episod din criminal minds sau supernatural sau grey's anatomy sau orice alt film care nu are ca tema ortodoxia), nu inseamna sa fi pustnic.
Logic! Ai mare dreptate.
Reply With Quote
  #393  
Vechi 24.02.2015, 15:16:02
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Da, frate Dragoș, prioritatea creștinului este mântuirea, iar pentru aceasta nu orice limbaj și nu orice idei transmise prin anumite exprimări sunt folositoare. Diverse duhuri au diferite cuvinte. Domnul a transmis "cuvintele vieții veșnice", cum spune Apostolul, iar nu orice alte vorbe.
În consecință, atât credinciosul care râvnește la mântuire cât și păstorul său duhovnicesc trag firesc la un anumit conținut de informație și mai ales de energie. Că nu orice fițuică ori așazisă operă conțin energia necreată a Dumnezeirii, așadar Harul sfințitor și mântuitor.
În cărți amestecate sunt tot felul de duhuri amestecate. Nu e deloc indiferent ce fel de semințe dăm la moara minții și apoi a inimii. Una e făina din neghină, alta făina din bob de grâu curat!
E de ajuns că mintea noastră căzută are oricum tendința să prelucreze prost până și cărțile sfinte.

Pe de altă parte, când creștinul citește un text din afara Bisericii (de pildă o carte de medicină sau de inginerie, una de poezie sau chiar de psihologie) el are grijă, s-ar cuveni, să nu ia drept învățătură mântuitoare ceea ce acolo e clar că e doar informație terestră, mundană. Bună și aceasta, dacă nu uităm scopurile ei reale și dacă avem la noi lentila potrivită de lectură.

Omul e însă mereu influențabil. Coruperea începe mai întâi în suflet, prin cuvinte, sunete și alte senzații...
Cunoscînd că lesne omul apleacă urechea și pune la inimă tot felul de mesaje străine și potrivnice împlinirii sale în Hristos, Biserica a dezvoltat o anumită prudentă atitudine față de sursele mundane de informație și energie. De aici o anumită prevedere programatică și în unele cazuri o atitudine de selectivitate drastică. Adică, vorba Părintelui Rafail, față de dracul e bună o singură atitudine: dispreț. Nu cârdășie sau complacere, întrucât te corupe lesne, de nu ești tare. Și cine se poate crede atât de tare încât să stea cu dracii la taifas ori la nesfârșite contradicții?

Iar cărțile noastre "de cultură" și de divertisment, ca și muzica ori diverse alte materiale pentru activități de loisir, sunt, orice s-ar zice, cărți pentru trup. Pentru omul trupesc din noi. Nu-i bai, trebe și el să trăiască pe lumea asta, numai că, pentru creștin intervine o mică mare problemă: legea trupului e în conflict veșnic cu legea duhului. Pace între duh și trup nu este. Corpul prea adesea trage să devină porcul, să fim drepți și să recunoaștem această realitate omenească.

Și atunci apare firesc dilema: cât și ce să îi dau trupului, mai exact trupescului, prin diverse materiale și stimulări, așa încât puterea lui să nu răstoarne puterea duhului meu? O astfel de întrebare și-o pune creștinul râvnitor, iar pentru alți oameni așa ceva e fără sens și te mai și trezești că te iau la întrebări: da ce io-s neroadă să îmi spuie cutare ce să citesc?... Neînțelegere, a celui care nu se preocupă, în cunoștință de cauză, de lupta eternă dinlăuntrul omului și din văzduhuri. Neînțelegere a celui care își face din răzvrătire, vai, o profesiune de credință și un motiv de continuă laudă. Te pui cu copilul rebel? Sărmanul, că nu știe ce face...

Last edited by Ioan_Cezar; 24.02.2015 at 15:26:38.
Reply With Quote
  #394  
Vechi 24.02.2015, 15:34:30
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pelerin spre Rasarit Vezi mesajul
Citind cu atentie prima ta postare am ajuns la concluzia ca problematica supusa discutiei este o eventuala contradictie, care ar rezulta din diferite abordari polemice si argumentati,intre interdictia din Exod 20.4 si dispozitiile din Exod 25.1-22. Din punctul meu de vedere nu exista opozitie(din ce imi dau seama cam asta sustii si tu dar ne diferentiaza motivatia) intre cele doua situatii iar solutia poate fi analizata in contextele in care sunt descrise cele doua situatii. Postarea ta, in opinia mea, sufera de un neajuns, poate din dorinta ta de a condensa tematica pe un aspect particular.Neajunsul este urmatorul: versetele selectate nu sunt prezentate in contextul lor si asta cumva le rapeste din claritate.Eu intentionez exact acest lucru,sa completez cumva postarea ta insa vor fi si cateva diferente de opinie.Trebuie precizat ca postarea mea nu este una academica,nici nu are cum sa fie in contextul dat, ci una amator-informativa.Modul cum am gandit frcventa postarilor este influentat de programul meu de munca si familie, se va face in aceste limite.

Modul cum inteleg sa-ti prezint opinia mea este structurat dupa cum urmeaza: 1.Scurta parte introductiva referitoare la plecare evreilor din Egipt si contextul religios al popoarelor cu care s-au intalnit.O scurta opinie cu privire la o problema complicata: de ce Dumnezeu a ales acel mod de inchinare pt evrei.2.Ce sunt heruvimii in context biblic. 3. Modul si scopul cum Dumnezeu a stabilit inchinarea. 4. Scurte consideratii despre evrei si mentalitatea lor despre Chivot si heruvimi.5. Precizari finale. Scurta concluzie.

Asa cum vezi m-am incumetat la o problematica ampla,poate prea ampla, pe care o voi sintetiza intr-un mod deloc fericit: multe elemente vor fi pomenite doar pe scurt din lipsa de timp dar voi insista pe subiectul ales de tine.Voi posta fiecare subiect in parte intrucat nu le voi putea sintetiza intr-o singura postare.Rugamintea mea,unica, este sa imi dai sansa sa le expun mai intai pe toate ca sa vezi toata ideea in ansamblu si sa o poti critica pe fiecare aspect. Cam asta ar fi, asa cum am promis toate vor fi postate in aceasta saptamana. Sper chiar astazi sa pot termina partea introductiva.M-am gandit sa-ti spun dinainte cam ce am de gand ca sa poti verifica/analiza in paralel.Sa ne auzim cu bine.
Hai, dă-i bice!...:)
Și mă alătur și eu rugăminții tale, către Igor, să aștepte ca demersul tău să traverseze toți pașii enumerați. Ca să vedem întregul, mesajul central și celelalte etc. Așa e firesc să aibă loc dialogul între cei care "duc război" prin cuvânt. Că, în definitiv, războiul ăsta nu poate fi decât folositor dacă, mai ales, pornim de la premisa (întâmplător dragă mie) că "NU, în război nu e permis orice!"....:) Deci spor la elaborare și aștept cu răbdare micul tău și (desigur) concentratul tău eseu. Îl vom evalua fioros, fii liniștit, după aceea...:)
Doamne ajută!

Last edited by Ioan_Cezar; 24.02.2015 at 15:38:05.
Reply With Quote
  #395  
Vechi 24.02.2015, 15:41:08
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

"Barsaumas", lasă, lasă, mulțumim Domnului. Fără El, nu putem nimic (Ioan 15, 5). Am spus deja, laurii sunt ai Bisericii, ai lui Dumnezeu și sfinților Lui, nu ai mei. Că eu n-am nimic, nici trupul nu-i al meu.

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Pai da, fiecare biserica crestina din lume spune ca stie ce mantuie si ce nu mantuie. Fiecare spune "noi urmam cu adevarat ceea ce a zis Iisus, ceilalti sunt eretici". Majoritatea lucrurilor pe care le-ai spus in mesajul de mai sus s-ar fi aplicat si daca nu erai ortodox, ci erai catolic, sau protestant, etc. Pai ce facem in aceasta situatie?
Pana n-o sa vina Dumnezeu Insusi sa zica "Uitati, urmati religia asta", nu cred ca este vreo sansa ca expresia "eu am dreptate, ceilalti sunt eretici" sa capete vreo valoare de adevar pentru nici o religie din lume.
Luca 13, 23-24: Și I-a zis cineva: Doamne, puțini sunt, oare, cei ce se mântuiesc? Iar El le-a zis: Siliți-vă să intrați prin poarta cea strâmtă, că mulți, zic vouă, vor căuta să intre și nu vor putea.
Și eu l-aș întreba pe Dumnezeu: Doamne, fi mai exact. Și Dumnezeu ar răspunde:
Matei 7, 13-14: Intrați prin poarta cea strâmtă, că largă este poarta și lată este calea care duce la pieire și mulți sunt cei care o află. Și strâmtă este poarta și îngustă este calea care duce la viață și puțini sunt care o află.
Deci?
Uite cine se mântuie și cine nu.
Și mai ales, uite cât de puțini se mântuiesc...

Cine se mântuie deci? Biserica. Care-i Biserica? Poarta strâmtă. Ce e strâmtețea? Biserica e cea care suferă cel mai mult. Cu cât suferi mai mult, cu atât ești mai aproape de mântuire. Nu poți să învii cu Hristos, dacă nu te răstignești cu Hristos. Nu poți, pur și simplu. Dar să suferi, nu fiindcă te obligă cineva, că și aia-i bine, că primești răsplată, cumva fără să o vrei, fără să o ceri. Dar suferi fiindcă îți pasă, că te doare. Vezi chinurile celorlalți, și ți se sfâșie inima. Și atunci le dai. Din ce ai tu, le dai și lor. Și tu, lipsindu-te de ce ai avut, suferi.
Îți amintești de banul văduvei?
Când alții dădeau cufere de galbeni și alte bogății, ea, văduva, a dat doar 2 galbeni. Și spune acolo, că ea a dat mai mult decât toți ceilalți la un loc. De ce? Pentru că ea a dat tot ce-o avut. Ceilalți, dând un cufăr, mai aveau acasă încă 9 cufere, că poate dădeau zeciuială, sau mai aveau 20-30 de cufere, dar văduva a dat tot ce-o avut. A rămas cu nimic.
Poftim Biserica.
Ne arată Hristos care-i Biserica? Absolut în fiecare zi. Nu numai prin lumina de la Ierusalim, care nu arde, care, la mormântul Domnului, 4 "Biserici" fiind, de 4 confesiuni diferite, Sfânta Lumină, vine în fiecare an, de Înviere, DOAR la Biserica Ortodoxă, la Patriarh pe mănunchiul de lumânări, și nu numai pentru că în Siria, se varsă azi sângele sfinților, deci Biserica suferă, dar îți dai seama că Biserica e mântuitoare, prin însuși preceptele organizării Patriarhatelor Autocefale, de egalitate, fără distrugerea ierarhiei, că zice, nu? "Fără de nici o îndoială, cel mai mic ia binecuvântare de la cel mai mare." (Evrei 7, 7) Deci ierarhie trebuie. E sănătoasă. Prin asta suferi? Sigur ca da. Că egali fiind, te dedici celuilalt. Și celălalt ție. Înflorește iubirea. Fără să îți dai seama, la început e greu. Dacă nu simți, cu îndoieli în suflet, credință puțină, dar apoi, Totul vine de la sine. Înțelegi, te bucuri. Ești viu. Prin ceilalți și ceilalți prin tine. Împreună în Totul, Sfânta Treime.

Deci și prin însăși scrierile Sfinților Părinți, îți arată Dumnezeu, care-i Biserica. Rigorismul sec, scolastic, al apusului, care era în cădere, în ereziile "romano-catolice", și... seva vieții Răsăritului. Zecile de Sfinții, care cântau la ison dogmatica dumnezeirii, la Sfintele Sinoade Ecumenice, în scrierile lor, în sfaturile lor. Ce tril ! Ce odihnă ! Ce putere a harului ! Cum să nu simți care-i Biserica?

Trebuie să urăști foarte mult ! Dar incredibil de mult trebuie să urăști, ca să nu vezi care-i Biserica.
Și să fi incredibil de nemulțumit pe viață și pe tot și toate, ca să nu vezi care-i Biserica.
Doamne, ce mult întuneric, stă în inimile oamenilor care urăsc... Nu păcatul să urăști, când defapt păcatul trebuie urât. Ci bucuria altuia. Când urăști bucuria altuia, atunci ! De acolo, începe iadul.

Iar apoi, protestanții, Doamne iartă-mă, dar ei, slujitorii satanei, care a luat chip de înger de lumină, cum spune Biblia. Ei ce au făcut? Au pornit anarhia. Nu au fost mulțumiți de nimic. Au demolat tot. Istorie, dogme, Sfânta Tradiție, prin viu grai, dovezi arheologice, scrierile Sfinților. Nimic ! Nu au mai vrut să audă de nimic. Numai cu Biblia, o mai răsfoiesc din când în când, pe unde le place lor, mai scot câte un verset și mai aruncă în vreo-unu mai... simplu de carte. Ei sunt ca niște copii râzgâiați, răsfățați peste măsură. Nu pentru că sunt singuri la părinți, că în tot timpul cât ei protestau, se reformau cu reformele lui Luther, Calvin, Zwingli și alții, în tot acest timp, Calea, Adevărul și Viața, erau lângă ei, zâmbind cu amar.

Biserica a rămas la fel, ca în secolul întâi. Doar că a primit un nume, începând din anul 1054, Ortodoxă. Personal, m-am obișnuit greu cu numele ăsta, dar dacă așa arată fiica Bisericii, Istoria, că este mama ei, atunci ăsta să fie numele Bisericii și Miresei lui Hristos, Ortodoxia. Și apoi m-am îndrăgostit de nume și de ea, de Biserică.

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Ok, nici mie nu-mi place cartea, si filmul a fost oribil, dar ...WHAT...
Cred ca mergi un pic prea departe cu conspiratia... autoarea nu este mare intelectuala, a scis cartea initial ca un Twilight Fanfiction, si dupaia a schimbat numele personajelor din Bella si Edward in Anastasia si Grey. Interpretarile asta venite din burta nu sunt deloc de folos.
E simbolistică, nu e conspirație.
Ai de ales, simbolicul, sau diabolicul. Cel ce unește, sau cel ce desparte. Cu c mic și C mare, în ambele "cel".
Aparent e acelși lucru, dar cum aparențele înșeală, e diferență. Vrăjmașul nevăzut, fiind duh, și fiindcă a fost înger, poate să imite, acea stare, dar nu o mai trăiește, e răzvrătit.
Dumnezeu să-i ierte, pe toți care citesc cărți erotice și se uită la filme erotice. Desfrânarea e cea mai puternică patimă. E opusul iubirii. Nu ura, ci desfrânarea. Pervertește Iubirea. Îi chimbă sensul și scopul. Îl schimonosește pe om. Îl torturează. Și doar harul mărturisirii la Sfânta Spovedanie, și apoi primirea Sfintelor Trup și Sânge al Domnului, îl mai scapă. Și apoi, sigur, trebuie să se țină departe de "medicamentele" contra iubirii, deci desfrânarea, adică otrava. Cum? Prin rugăciune, prin luciditate, vederea scopului desfrânării, prin căsătorie, prin foarte multe.

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Nu vad de ce te mira. Din punctul de vedere crestin al lui Igor, ar trebui sa ignori inclusiv manualele de stiinte, enciclopediile, orice material inafara de carti publicate de "ortodocsi"- chiar daca acestea au date gresite sau nu-, deoarece au bibliografii "ateiste" sau "eretice". In modul acesta, ramai cumintel la credinta ta, nu pui intrebari, si biserica (institutia) e fericita.
Tocmai, exact opusul a ce spui tu, e Adevărul. Tu spui minciuna. Iar opusul, e Adevărul.
Exact atunci când pui întrebări, când te frămânți, când îți pasă, când ceri răspunsuri, la Dumnezeu, dacă ceri cu nevinovăție de copil, Dumnezeu îți va răspunde. Și așa rezultă "instituția", cum spui tu. Biserica cea Una. Mireasa! Ortodoxia! Noi.
"De nu vă veți întoarce și nu veți fi precum pruncii, nu veți intra în împărăția cerurilor." - Matei 18, 3.
Dar și aici e cu cântec, că în altă parte spune, de cele ale bărbatului. Dar e bărbatul la virtute, și copilul la păcat... Multe de zis...
Iar dacă nu pui întrebări, rezultă minciuna, protestantismul, în care stau sărăcuții de ei, cam 300 de milioane de oameni, la nivel global, în loc să devină creștini, lor doar li se pare că sunt creștini.

Iartă-mă dacă te-am supărat, abaaaabbbb63.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 24.02.2015 at 15:45:26.
Reply With Quote
  #396  
Vechi 24.02.2015, 15:52:10
Corinusha's Avatar
Corinusha Corinusha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.09.2009
Locație: Mures
Mesaje: 1.231
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul

E simbolistică, nu e conspirație.
Ai de ales, simbolicul, sau diabolicul. Cel ce unește, sau cel ce desparte. Cu c mic și C mare, în ambele "cel".
Aparent e acelși lucru, dar cum aparențele înșeală, e diferență. Vrăjmașul nevăzut, fiind duh, și fiindcă a fost înger, poate să imite, acea stare, dar nu o mai trăiește, e răzvrătit.
Dumnezeu să-i ierte, pe toți care citesc cărți erotice și se uită la filme erotice. Desfrânarea e cea mai puternică patimă. E opusul iubirii. Nu ura, ci desfrânarea. Pervertește Iubirea. Îi chimbă sensul și scopul. Îl schimonosește pe om. Îl torturează. Și doar harul mărturisirii la Sfânta Spovedanie, și apoi primirea Sfintelor Trup și Sânge al Domnului, îl mai scapă. Și apoi, sigur, trebuie să se țină departe de "medicamentele" contra iubirii, deci desfrânarea, adică otrava. Cum? Prin rugăciune, prin luciditate, vederea scopului desfrânării, prin căsătorie, prin foarte multe.
Mboon, deci cartea asta cu (prea) multe aspecte erotice de fapt are o alta esenta, dar ca sa intuiesti macar esenta carti(lor) trebuie sa citesti. Eu recunosc ca am citit trilogia pentru ca eram pareri pro si contra "pe toate gardurile" si am vrut sa vad e e asa intresant la ele. Ei bine, e o trilogie prost scrisa, cu prea mult erotism ba chiar mai mult de atat, dar cu o esenta frumoasa... Pacat ca a ales autoarea sa scoata in evidenta asta, astfel, dar poate daca scria trilogia asta altfel nu iesea in evidenta esenta...
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau.
Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare.
Iubeste si nu astepta nimic in schimb.
Daruieste si vei primi la randul tau.
Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata.
Reply With Quote
  #397  
Vechi 24.02.2015, 16:36:09
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Corinusha Vezi mesajul
Chiar ma gandeam si la manuale, ca nici manualele nu sunt toate mantuiroare, dar trebuie sa inveti din ele daca vrei sa faci scoala... Manualele e fizica, chimie si biologie sigur au si bibliografie neortodoxa sau chiar ateista, dar tot trebuie sa invatam din ele la momentul respectiv.
Si eu citesc ori din dorinta de cunoastere ori pentru pura relaxare si destindere dupa o saptamana grea. La fel cu muzica, la fel cu filmele. Si sunt mare amatoare de filme si seriale despre criminalistica si fantasy, cele fantasy ma relaxeaza, iar din cele de criminalistica am mai invat cate una-alta.
Mai degraba faptele care le faci sunt mantuitoare decat muzica ce o asculti sau filmele ce le privesti sau cartile ce le citesti; totusi, avem (majoritatea, sper) discernamant, astfel incat sa putem vedea si partea buna a lucrurilor.
Si vesnicul Harry Potter, mult iubitul de copii si mult blamatul de catre crestini are o componenta foarte frumoasa si foarte buna care iese in evidenta mai mult decat "magia" si ce practici or mai fi pe-acolo, si anume PRIETENIA...
Si totusi refuz sa cred ca a fi crestin adevarat inseamna condamnare la suferinta lumeasca, la neimpliniri si la frustrari, tot lumesti, pentru ca TRAIESTI IN LUME, alaturi de tot ce e LUMESC; nu pot abandona tot ce e lumesc, ca o dai in altele.
Sa iti duci crucea nu CRED ca inseamna sa fi tot timpul trist si posomorat; nu inseamna sa nu mai faci nimic pentru tine daca asta inseamna sa faci si ceva neortodox (de exemplu sa te uiti la un episod din criminal minds sau supernatural sau grey's anatomy sau orice alt film care nu are ca tema ortodoxia), nu inseamna sa fi pustnic.
Corinușa, trecând peste cartea aceea, care-i mâzga neîmplinirii sentimentale ale minții scriitorului și căutarea plăcerii carnale, nu a iubirii întregului, a emoțiilor, nu a sentimentelor, și mai multe de zis, dar revin:

Manualele școlare, sunt uimitoare. Frumoase, bine structurate, gândite pentru nivelul "studiosului" ăla mic. :) Ce frumos! Ce muncă de lăudat, fac profesorii ! Cât de mare nevoie avem de ei.
Perfect de acord.
Dar când apare primejdia?
Atunci când iei binele dăruit de Dumnezeu ție, omului, și îl pui în slujba vrăjmașului nevăzut. Te faci unealtă a lui, contra Domnului. Atunci și alții suferă. Smintești pe cei mai mici, și mai bine este a lega o piatră de moară de gât și să te arunci în apă, cum spune Scriptura. Simbolic, adică, așa mare rău provoacă.
Concret:
Când vedem, că în manuale, se inoculează credința evoluționistă. Pentru că știm deja, că evoluționismul e un cult. Nu e dovedit științific. E o religie.
Când în manuale apare milioaaaane și milioane de ani, aia-i îndoctrinare. Prozelitism. Știința în sine, logica, argumentație, gândirea rațională, afectivă, da? Materiile elementare, deci, sunt vitale dezvoltării normale ale creierului. Dar din 1964, manualele au luat o curbură spre adânc, în prăpastie. În minciună.
Președintele american Roosevelt, a "poruncit", să fie introduse în manualele școlare, evoluționismul, la 1964.
Dar fi atentă.
Profesorul KENT HOVIND, dovedește științific, că evoluția e o minciună !
Scrii pe youtube: "profesor H against evolutionism". Că i-am uitat mai demult numele, și țineam minte H, de la Hristos. Și uită-te la primele 12 rezultate.
Spectacol face profesorul Hovind. Și nu-i ortodox, fiindcă harul lucrează chiar și în păgâni, spune Sfântul Isaac Sirul, în Filocalia 10. E profesor de biologie moleculară, de anatomie și genetică.
Uită-te la cât mai mult, e în engleză, dar merge și cu subtitrare adăugată ulterior.
Până în anii 1800 nu au existat fosile. Culmea! Odată cu apariția lui Darwin, apar și fosilele. Și tot culmea, Darwin apare, după 1771, după revoluția franceză și întemeierea franc-masoneriei "iluminate".
Iar înainte, prin sute de siteuri arheologice, nu au existat fosile. Apoi, abracadabra, nu? Fosile!
Sunt defapt oase de elefant, de rinocer, de hipopotam, de girafă, de zebră, de crocodil, ce au fost puse combinat împreună, și alte design-uri, ca să dea formele "fosilelor" și să susțină evoluționismul.
Fără nicio probă științifică.

Deci, orice citești, îndoiește-te. Caută să compari cu credința ta. Creștină, nădăjduiesc. Dar omul, dacă nu are credință, dacă se îndoiește de Dumnezeu, de creștinism, dacă NU CREDE, cu ce-i de vină Dumnezeu? Hristos nu obligă. Omul dacă nu are credință, crede în evoluție, sau în nimic, ateist fiind.

Înțelegi, Corina?

Iar faptele care le faci, și muzica care o asculți și filmele, nu sunt mântuitoare, Corina! Ar fi culmea! :)
Și ateii fac fapte bune. Se vor mântui? Sigur că nu.
Nu faptele ne mântuie, ci salba, sau compendiul celor 3: credință, fapte și har. Scoți una, nu te mântuiești. E dificil să explic așa de mult.
În nici un caz muzica nu mântuie, genurile muzicale, nici anii genurilor muzicale. Muzica n-are nicio treabă cu mântuirea. E doar ceva tipic tineresc, sau după tinerețe, tipic plafonării intelectuale. Sau euforiei de moment.
Deci, oare chiar vezi partea bună a lucrurilor? Cât de adânc poți gândi și vorbi? Cât de mult iubești pe Dumnezeu! Cât de multe poți spune despre un fir de iarbă? Poți plânge când vezi un fir de iarbă?
Vezi, Corina?
Harry Potter? Are semnul lui lucifer în frunte, că tot vorbim de icoane. În timpurile din urmă, semnu fiarei, va fi pe mână sau pe frunte. Întâmplătoare lucruri? Nu există coincidențe. Există opțiuni. Toate ți se arată clar și limpede. Și cele bune și cele ce resping binele.
Iar despre prietenie, e mult de vorbit...

Dar despre lume? Aparții lumii? Lumea? "O dăm în altele", spui?

Bine, hai să o dăm în altele...

Știu că citești Biblia extrem de rar și foarte puțin, deci hai să citim împreună 12 versete, vrei? Hai te rog...

Ca cei 12 Apostoli:

Evrei 11, 38: Ei, de care lumea nu era vrednică, au rătăcit în pustii, și în munți, și în peșteri, și în crăpăturile pământului.
I Corinteni 4, 10: Noi suntem nebuni pentru Hristos; Noi suntem slabi; iar noi suntem întru necinste!
Iov 30, 5: Erau goniți din mijlocul oamenilor și după ei lumea urla ca după niște hoți.
Matei 16, 26: Pentru că ce-i va folosi omului, dacă va câștiga lumea întreagă, iar sufletul său îl va pierde? Sau ce va da omul în schimb pentru sufletul său?
Ioan 14, 17: Duhul Adevărului, pe Care lumea nu poate să-L primească, pentru că nu-L vede, nici nu-L cunoaște; voi Îl cunoașteți, că rămâne la voi și în voi va fi!
Ioan 15, 18: Dacă vă urăște pe voi lumea, să știți că pe Mine mai înainte decât pe voi M-a urât. Dacă ați fi din lume, lumea ar iubi ce este al său; dar pentru că nu sunteți din lume, ci Eu v-am ales pe voi din lume, de aceea lumea vă urăște.
Ioan 16, 33: În lume necazuri veți avea; dar îndrăzniți. Eu am biruit lumea.
I Corinteni 1, 21: Căci de vreme ce întru înțelepciunea lui Dumnezeu lumea n-a cunoscut prin înțelepciune pe Dumnezeu, a binevoit Dumnezeu să mântuiască pe cei ce cred prin nebunia propovăduirii.
I Corinteni 11, 32: Dar, fiind judecați de Domnul, suntem pedepsiți, ca să nu fim osândiți împreună cu lumea.
Ioan 17, 14: Eu le-am dat cuvântul Tău, și lumea i-a urât, pentru că nu sunt din lume, precum Eu nu sunt din lume.
Și cireașa de pe tort:
I Corinteni 7, 31: Și cei ce se folosesc de lumea aceasta, ca și cum nu s-ar folosi deplin de ea. Căci chipul acestei lumi trece.
Iacov 4, 4-5: Nu știți, oare, că prietenia lumii este dușmănie față de Dumnezeu? Cine deci va voi să fie prieten cu lumea se face vrăjmaș lui Dumnezeu. Sau vi se pare că Scriptura grăiește în deșert? Duhul, care sălășluiește în noi, ne poftește spre zavistie?

Ei, vezi, Corina? Acum ce mai zici?

Trebuie să avem mare grijă la ce ne raportăm, și dinspre ce parte venim, și încotro mergem.

Și fiindcă am vorbit despre muzică, să fi foarte atentă la muzică, că nu mântuie, dar naște desfrânare, uite:
Isaia 23, 16: "Ia chitara, dă ocol cetății, tu, desfrânată! Cântă cât mai bine, reia cântările ca lumea să-și aducă aminte de tine!"

Aș vrea să-ți mai scriu multe, Corina, dar e deja prea mult...

Poate nu citești tot, nu mă supăr, iartă-mă...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 24.02.2015 at 16:46:47.
Reply With Quote
  #398  
Vechi 24.02.2015, 16:49:56
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit 1.Scurta parte introductiva

Excurs despre idoli si ideologia lor in lumea Orientului Apropiat

Am sa parafrazez o scurta prezentare a unui istoric pe aceasta tema, pentru o mai buna analiza in comparatie: ,, In Orientul Apropiat Antic idolii aveau diferite forme si marimi.In mod obisnuit erau sculptati din lemn si poleiti cu o foita subtire din aur sau din argint batut cu ciocanul. Infatisarea lor era in. esenta umana (cu exceptia celor din Egipt care combinau caracteristici umane si animale), aveau diferite ipostaze, imbracaminte si coafuri distincte, chiar tipizate. Chipurile zeitatilor din Orientul Apropiat se aflau acolo unde zeul respectiv isi facea simtita prezenta intr-un mod foarte special, in asemenea masura incat cultul statuii devenea una cu zeul (cand zeul favoriza inchinatorul in acest fel) chiar daca nu era singura manifestare a zeului. Erau indeplinite anumite ritualuri pentru a aduce zeul la viata in idolul care il reprezenta. Drept rezultat al acestei legaturi, vrajile, incantatiile si alte manifestari magice puteau fi efectuate asupra idolului si cu scopul de a ameninta, de a constrange sau de a convinge zeii. In contrast cu acestea alte ritualuri legate de idoli aveau menirea de a-i ajuta pe zei sau chiar de a le purta de grija. Idolul nu era totuna cu zeul dar se credea ca idolul era locuit de zeu iar acesta isi manifesta prezenta si voia prin idol. Reprezentarile zeitatilor din Mesopotamia (nm.termen de comparatie) erau hranite, imbracate si chiar spalate zilnic. Li se aducea mancare in fiecare zi de catre lucratorii templurilor iar alti ingrijitori aveau sarcina de a imbraca si dezbraca idolul, in timp ce altii erau angajati pentru a spala statuia si a o transporta cu ocazia diferitelor sarbatori."

Exodul, daca ar fi sa sintetizam destul de meschin, are doua teme principale:modul cum Israel devine o natie prin actiunea lui Dumnezeu si, dupa cum remarcau mai multi autori,fundamentarea acestei natii drept una teocratica.Aceasta parte din Biblie constituie cel putin pentru evrei intemeierea lor istorica sau, dupa cum remarca un istoric ,,documentul identitatii lor prin care li-se arata cine au fost, de unde au venit,precum si locul lor in lume sub calauzirea lui Dumnezeu".Este o istorie fascinanta despre un grup de triburi cu nimic deosebite,cel putin la inceput, de altele, grup de triburi aflat sub influenta si dominatia egipteana.Evreii,la momentul plecarii din Egipt, aveau o problema in raport atat de egipteni cat si in raport de natiile cu care urmau sa se intalneasca: nu aveau un sistem religios articulat.Aproape toate natiile cu care au intrat in contact aveau asa ceva, un sistem religios, pagan bineinteles, dar definit,cu practici,ritualuri.Acest aspect,in combinatie cu tendinta accentuata a multor dintre acei evrei spre idolatrie,creea o mare problema: influenta externa a unei religii definite in raport de una in formare.Povestea lor,a evreilor, ne arata cat de acut au resimtit aceasta stare de fapt si chiar si dupa darea Legii cat de inclinati au fost spre vechile lor obiceiuri,mostenite din culturile cu care au interactionat.Chiar si Legea data nu era singulara in contextul lor,din punct de vedere al prescriptiilor juridice sau morale sa spunem.Legile din Mesopotamia, cele hitite,asiriene, toate contineau prescriptii morale oarecum asemanatoare pana la un punct. Diferenta a fost ca Legea data de Dumnezeu lui Israel era o revelatia a lui Dumnezeu, care devenea parte integrata a natiei prin stabilirea Legii ca parte integrata a Legamantului lui Dumnezeu cu Israel. Acest aspect o diferentiaza radical de alte texte similare.Ca sa dau un exemplu: interdictia de a ucide exista si in legislatia babiloniana, dar acolo era strict in scop social,pe cand interdictia in cazul evreilor era derivata din caracterul lui Dumnezeu.

Mai mult decat atat,evreii nu erau singurii care aveau un sanctuar mobil(descoperirile arheologice,ca sa mentionez doar una, au demonstrat ca si mandiantii aveau ceva similar pana la un punct)si nici singurii care credeau in existenta unor fiinte celeste, precum heruvimii.Ceva similar cu heruvimii exista si in animismul egiptean,in Mesopotamia existau lei si tauri inaripati,iar hitiii ii avea pe grifoni.Deci majoritatea culturilor cu care evreii au interactionat aveau un sistem religios definit dar si elemente asemanatoare cu ale evreilor.Cred ca Dumnezeu, prin prescriptiile exprese pe care Le-a dat a dorit separarea inchinarii evreiesti de culturile pagane care o puteau influenta precum si diferentierea dintre modul cum aceasta inchinare urma sa fie realizata, spre evitarea oricarei confuzii cu elemente straine, care i-ar fi corupt esenta si scopul.In general culturile stratificate pot avea acest efect asupra uneia in formare.Elemente similare ale religiei lui Israel se pot gasi la numeroase popoare din Orientul Mijlociu ale acelei epoci ceea ce demonstreaza cat de subtire si periculoasa era linia intre credinta adevarata si imitatiile sale. Prin regulile exacte, precise, exprese, pe care Dumnezeu le-a stabilit, poporul lui Israel urma sa fie protejat, precum un copil aflat in crestere, de diverse drumuri laturalnice dpdv religios.

Aici intervine un aspect fundamental, care separa aceasta relatiei dintre Dumnezeu si evrei de orice alta scena similara: totul s-a petrecut din initiativa lui Dumnezeu care a stabilit EL insusi fiecare detaliu, in mod expres,consemnat biblic,cu un anumit scop si intr-un anumit cadru. Evrei trebuiau sa puna in practica si sa asculte, nu au avut o initiativa a lor,nici nu erau pregatiti pt asemenea initiative. Cand au luat ei initiativa, de capul lor si in afara voii exprese a lui Dumnezeu, lucrurile au luat-o pe un fagas foarte periculos.Prin urmare Dumnezeu le-a stabil inchinarea, detaliile ei, reprezentarile ei si interdictiile ei.Toate aceste elemente sunt unice in context biblic,ele nu s-au mai repetat in acest mod, nu au fost rescrise sau reluate in alta forma, in textele biblice.Ele au fost stabilite intr-un context si intr o anumita perioada de dezvoltare a acestui popor, cu Dumnezeu initiator unic care a dorit sa separe inchinarea poporului ales de pericolele din jurul ei.Nimic nu a fost intimplator in modul cum Dumnezeu a stabilit inchinare,nici un detaliu,fiecare detaliu sau interdictie aveau scop precis in acel context.Regula era ca evreii sa ramana credinciosi acestor reguli, nu altora, asta au facut ei de nenumarate ori,prin combinarea cu alte credinte idolatre, prin imprumutarea de obiceiuri sau moduri de venerare straine de modul aratat de Dumnezeu. Pe cat de grandioasa a fost voia lui Dumnezeu pe atat de tragic a fost esecul lor de a ramane credinciosi acestor reguli care aveau o profilaxie divina.Ei trebuiau sa le aprofundeze, sa sa inalte la nivelul lor, sa-si implineasca menirea lor istorica, nu sa imprumute,nu sa copieze, nu sa adauge,nu sa schimbe.Tot Vechiul Testament arata cat de fatale au fost deciziile lor cand le-au luat din initiativa lor, cat de crancen s-au intors impotriva lor.

In concluzie,pe aceasta scurta introducere,as dori sa subliniez urmatoarele aspecte.Dumnezeu, in intelepciunea si dragostea Lui de Tata, care si-a ales un popor, a stabilit EL regulile de inchinare si a cerut ascultare.Dumnezeu stia cat de permeabili erau evreii la coruptie morala si a dorit,prin modul exact in care a stabilit regulile, sa-i separe intr-un scop sfant de restul lumii.Regulile urmau sa-i protejeze, sa-i aduca la cunoasterea Lui si a rolului lor.Interdictiile in special au vizat puncte nevralgice,care se regaseau in alte culturi,si care puteau influenta.Regulile au ramas mereu valabile,nu au fost niciodata inlaturate in context biblic,atat in sens permisiv cat si restrictiv si problema care se pune este daca exista echivalenta intre situatia in care au fost date si scopul lor si situatia supusa analizei. Cred ca aici intervine de fapt punctul polemic in toate discutiile pe aceasta tema.In textele Noului Testament nu exista o situatie similara, in care Dumnezeu permite sau interzice exact precum in modul din Vechiul Testament.Discutiile pe aceasta tema deriva din corelare si interpretare nu dintr-o prevedere expresa,care s-ar regasi in textele Noului Testament.Problema care am vazut ca se pune este una simpla in aparenta: cum interpretezi si aplici acele reguli nu doar in contextul NT ci in intreaga istorie a crestinismului pt ca perioada NT este doar cea de inceput.Si atunci,inevitabil,se ajunge la o comparatie intre regula,scop si context.

In acest punct intervine diferenta mea de intelegere, atat de ceea ce sustii tu cat si in raport de pozitia oarecum radicala a lui Trice.Asupra acestui punct voi reveni la final.

Last edited by Pelerin spre Rasarit; 24.02.2015 at 20:59:34.
Reply With Quote
  #399  
Vechi 24.02.2015, 17:02:11
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Ce poluat a ajuns topicul asta..
De la icoane la..
Mda.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #400  
Vechi 24.02.2015, 17:03:41
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Corinusha Vezi mesajul
raspuns, zici ca nu, dar nu este nici un argument in favoarea raspunsului. Pentru ca exista biserica ca institutie, ca cladire si exsta Biserica ca credinta, caun tot al invataturilor transmise de Hristos si apostolii sai. Biserica =/= biserica.
Nu sti nici tu, nu stim nici restul daca nu te poti mantui in afara bisericii cu b mic; nu stim noi cum judeca Dumnezeu, pe ce criterii, de ce etc. Exact asa cum nu stim daca cei din alte religii nu se mantuiesc; cum zicem, nu stim noi cum judeca Dumnezeu; n-o sa stim niciodata...
Te pomenesti ca ai ajuns tu sa cunosti "Biserica ca credinta, caun tot al invataturilor transmise de Hristos si apostolii sai" si ti-ai dat seama ca nu e acelasi lucru cu partea vazuta..

Ei bine, treaba asta nu merge asa usor ca cititul romanelor pornografice.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
Răspunde