Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Iudaismul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #91  
Vechi 19.12.2025, 08:34:41
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 403
Implicit Literele Dalet si Gimel

36. Literele Dalet și Gimel au apărut înaintea Creatorului. Iar Creatorul le-a spus imediat:
„Este suficient că sunteți amândouă împreună, astfel încât, atâta timp cât există săraci în
lume, este cineva care să-i trateze cu milă (LiGmol Hesed). Litera Dalet derivă din Dalut
(sărăcie), în timp ce Gimel îi provoacă milă (Gomelet Hassadim). De aceea, voi nu puteți lua
parte la asta și este suficient pentru voi să vă ajutați una pe cealaltă pe acest drum.

Deja s-a afirmat (art.24) că, deși Dalet primește Lumina de la Gimel și unghiul drept ascuțit din
Lumina lui Hassadim, forțele impure sunt cu toate acestea, suficient de puternice să se lipească
de el, să îl separe și să facă unghiul ascuțit mai șlefuit, transformându-l astfel în litera Reish.
Acesta este motivul pentru care litera Dalet necesită protecție specială, astfel încât să nu fie
coruptă și să fie capabilă să continue să fie umplută de Gimel, astfel încât să-i ferească de
dispariție, pe cei aflați în nevoie (Dalut) în lume. Deci, este suficient ca aceste două litere să se
susțină și să se completeze una pe cealaltă, să se împlinească într-o uniune reciprocă, astfel încât
să prevină guvernarea forțelor impure. Și acest rol este suficient pentru ele. De aceea, Creatorul
nu a dorit să creeze lumea cu ele
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #92  
Vechi 19.12.2025, 08:36:13
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 403
Implicit Litera Bet

37. Litera Bet a intrat și a spus: „Făuritor al lumii, ar fi bine să creezi lumea prin mine,
deoarece prin mine Tu ești binecuvântat Sus și jos. Pentru că Bet este Berachah
(binecuvântare).” Creatorul a răspuns literei Bet: „Bineînțeles, voi crea lumea prin tine și
tu vei fi temelai lumii!”

Litera Bet este proprietatea lui Hochma (înțelepciune), sau mai bine spus Hesed în Hochma, un
punct într-un palat, deoarece Ohr Hassadim este un palat pentru Ohr Hochma și este numită
Berachah (binecuvântare). Trecând prin toate lumile de la Creator în jos până la ultimul grad al
celei mai joase lumi, această Lumină nu se diminuează în nici un fel.
Mai curând, precum această Lumină se află la cel mai Înalt Grad pe care îl primește de la Lumea
Infinitului, este la fel de mare, magnifică și puternică în lumea Atzilut și în același fel, mergând
în jos până la lumea Assiya. Și nu devine mai slabă sau mai grosieră, pe măsură ce trece prin
toate ecranele, pornind de Sus în jos.

Acesta este motivul pentru care litera Bet vedea că lumea trebuie să fie creată cu proprietățile
sale, precum Lumina binecuvântării este aceeași, atât Sus cât și jos; nici un ecran nu o poate slăbi
și nici o dorință inferioară, nu o poate deteriora.

Deasemenea acesta este motivul pentru care proprietatea milei (Hassadim) este cea mai potrivită
pentru crearea lumii, deoarece nici o forță impură nu i se poate alătura. Aceasta, deoarece forțele
impure pot doar să se alipească unui loc în care există o deficiență. Și din moment ce nu există
nici un fel de deficiență în proprietatea milei, atunci nu poate avea loc niciodată un contact între
Bet și forțele impure.

Creatorul a fost de acord cu Bet, că proprietatea ei este perfectă și potrivită pentru crearea
universului de El. După cum este spus: „Olam (lumea) Hesed (milei) YiBaneh (va fi construită),”
unde YiBaneh semnifică Boneh (construirea) și HaVana (înțelegere). (În ebraică, literele Vav și
Bet sunt indicate de către litera Bet). Aceasta este astfel deoarece Creatorul a hotărât că această
proprietate este complet suficientă pentru evaluarea precisă și separarea purului de impur.
Și dacă omul caută un idol în locul Creatorului, o Brachah (binecuvântare) nu se coboară asupra
sa, deoarece binecuvântarea provine doar de la Creator. De aceea, este posibil să determinăm
cine este drept și cine este un păcătos, cine lucrează de dragul Creatorului și cine lucrează pentru
sine, deoarece lumea este construită prin milă.

Dar, Creatorul nu a ordonat Luminei Milei să guverneze lumea. El doar a intenționat ca aceasta
să aibă un început bun, suficient ca să aducă lumea către perfecțiune. Aceasta deoarece Lumina
lui Hassadim este incompletă (VAK și nu GAR), insuficientă să nască noi suflete, insuficientă
pentru unirea și multipălicarea acestora, precum nici un Partzuf (obiect spiritual) nu se poate
naște până când nu dobândește întreaga Lumina a lui Hochma, numită GAR sau cap. Până atunci,
Partzuf rămâne într-un stadiu de imperfecțiune.

Stadiul nostru obișnuit (cel mai jos posibil), este determinat de proprietatea literei Bet. De aceea,
Creatorul a așezat-o ca bază a creerii lumii. Cu alte cuvinte, temelia lumiii este un stadiu al unui
Partzuf (obiect) pur, pe care nimci nu-l poate diminua sau împiedica.Într-un asemenea stadiu, o suplimentare a Ohr Hochma la Ohr Hassadim, necesară pentru
nașterea unui nou Partzuf, nu mai este considerată importantă și esențială. Mai degrabă, este
definită ca o adăugare, adică, depinde doar de faptele bune ale celor de jos. Și Lumina
fundamentală, VAK, niciodată nu va lipsi.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #93  
Vechi 19.12.2025, 08:38:37
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 403
Implicit Litera Aleph

38. Litera Aleph a rămas afară și nu a intrat pentru a apărea în fața Creatorului. Iar
Creatorul i-a spus: „De ce nu vii la mine precum toate celelalte litere?” Aleph a răspuns:
„Deoarece am văzut toate literele plecănd de la tine fără a primi răspunsul dorit. Și apoi,
Te-am văzut dând literei Bet acest mare dar, Și, într-adevăr, Regele universului nu-și poate
lua înapoi darul, ca să-l dea altcuiva!” Creatorul a răspuns: „Deși Eu voi crea lumea prin
litera Bet, tu esti aceea care va sta în capul tuturor literelor și nu va exista nici o unire cu
mine, ci doar prin tine; toate socotelile și faptele acestei lumi vor începe întotdeauna cu tine
și toata unitatea va fi doar în tine”.

Precum știm deja, întrebările tuturor literelor sunt Aliyat MAN – cererile, rugăciunile, dorințele
lor individuale de a se înălța la Creator. Și răspunsurile Creatorului către ele, sunt numite Yeridat
MAD – coborârea Luminii de Sus, care dă tărie și abundență în concordanță cu cererea fiecărei
litere. Marea perfecțiune din litera Aleph nu provine din cererea celor de jos pentru ascensiune
spirituală și corecție, ci dintr-o forță (Lumină) ce coboară de Sus și care îi ridică pe cei ce sunt
jos.

Acesta este motivul pentru care de la începutul corecției și până la finalul ei, Aleph (spre
deosebire de celelalte litere, a căror proprietăți alimentează procesul corecției pe parcursul celor
6.000 ani), nu este niciodată stimulată să-și înalțe cererea către Creator. Și doar dacă Lumina
care dăruiește tărie pentru o ascensiune spirituală, coboară de Sus și începe să strălucească
asupra Aleph, atunci aceasta va fi stimulată. Totuși, aceasta se va întâmpla doar la sfârșitul
corecției.

Aleph nu și-a ridicat rugăciunea (MAN) către Creator, deoarece a văzut că toate celelalte litere au
cerut, dar nu au primit aprobare, pentru că a existat o proprietate opusă, în sistemul forțelor
impure, orientată împotriva fiecărei proprietăți ale lor. De aceea, Aleph a decis că ea nu era cu
nimic mai bună ca restul literelor și că exista deasemenea, o forță impură corespondentă,
împotriva sa.

Mai mult, ea nu a ridicat o cerere (MAN) către Creator, deoarece a văzut că Acesta a decis să
creeze lumea cu litera Bet, cu mila. Și neavînd vreun dubiu că decizia Sa este irevocabilă, ea a
decis să nu Îi ceară nimic.

Deși este adevărat că lumea a fost deja creată cu proprietatea literei Bet și că Creatorul nu-și ia
înapoi darul ca să-l dea altei litere, Partzuf care a fost creat prin proprietatea lui Bet este
incomplet, mic, VAK fără un cap. Și eoarece un Partzuf are nevoie de un cap pentru a atinge
stadiul de Gadlut, care este posibil doar când Partzuf este umplut nu doar cu Lumina milei
(Hassadim), ci deasemenea și cu Lumina Înțelepciunii (Hochma), mai multe litere sunt necesare
pentru conectarea, conceperea și nașterea unui nou Partzuf, a unui nou stadiu.Un stadiu de Gadlut poate fi atins doar cu ajutorul proprietăților literei Aleph. Doar Aleph poate
aduce un Partzuf la Gadlut, poate să adauge corpului său, VAK, un cap, GAR, Mochin – Lumina
lui Hochma. Litera Aleph duce la uniunea dintre ZA și Malchut într-o poziție față în față, în timp
ce anterior, în Katnut, căt timp este umplut doar cu Lumina milei, ZA și Malchut au fost
conectate spate în spate. Acesta este motivul pentru care Aleph crează un cap pentru toate literele
și de aceea stă în capul alfabetului.

Creatorul a spus: „De aceea, Unitatea Mea în lume este exprimată doar prin proprietatea literei
Aleph. Mai mult, toate recompensele și pedepsele, distanțările și aproprierile, ca și aspirația
pentru corecția spirituală (Teshuvah), toate care conduc către atingerea sfârșitului corecției, vor
avea loc doar prin proprietatea literei Aleph. Am făcut-o pe Bet baza Partzuf-ului, astfel încât să
nu fie în nici un fel dependentă de faptele celor de jos. De aceea, chiar dacă ei încep să
păcătuiască, cei de sus vor rămâne neafectați”.

El a continuat: „Dar Lumina din tine, Aleph, este în legătură directă cu acțiunile celor de jos.
Astfel încât, dacă ei păcătuiesc, Lumina înțelepciunii (Lumina lui GAR în tine) va dispare
imediat. Dar dacă ei își corectează acțiunile (Teshuvah), Lumina lui Hochma se va întoarce. Și
unitatea Mea cu toate creaturile la sfârșitul corecției, va fi realizată doar prin litera Aleph.”
Literele sunt Kelim (plural pentru Kli – vas), dorințe. Și aceasta se referă atât la literele
individuale ale alfabetului, cât și la cele ce formează cuvinte. În numele obiectelor spirituale,
literele semnifică forța dorinței lor, pe care Lumina o poate umple. Literele unui nume simplu,
fără umplere, desemnează baza sa fără Lumină – Kli al Aviut zero cu Lumina lui Nefesh. Literele
unui nume umplut desemnează magnitudinea dorințelor care sunt umplute de Lumină.
Sunt două surse pentru litere: Yod și Aleph. Yod este o sursă autentică, deoarece când scriem
ceva, începem cu un punct (Yod) și apoi, pe măsură ce ne îndepărtăm de punct într-una din cele
patru direcții,obținem o literă. Literele sunt Kelim, dorințe, în care Lumina (plăcere) este primită.
O dorință pentru ceva specific, poate să se nască doar dacă:

(i) dorința inițială, neconștientă, este umplută cu încântare și

(ii) încântarea iese din dorință. Sunt memoriile (Reshimot) plăcerilor trecute care conduc către
nașterea unei adevărate dorințe de a o primi, de a o simți încă odată. Și aceasta este adevărata
dorință care se numește Kli.

Un Kli umplut, nu poate fi numit o dorință. Deoarece deja este satisfacut. De aceea, expulzarea
Luminii și senzația de cădere spirituală, constituie perioada de creere a unor noi Kelim pentru
recepțiile viitoare de Lumină, pentru noi atingeri. Deoarece prima restricție este motivul
dispariției Luminii din toate vasele, punctul său negru, Yod, este baza tuturor literelor – Kelim.
Totuși, a doua restricție este singura rădăcină adevărată a tuturor lumilor, deoarece prima
restricție a fost doar făcută într-un punct, (Faza Patru, Malchut, a patra literă Hey în numele
Creatorulu HaVaYaH). Dar, a doua restricție, a fost făcută în Bina, în care erau unite cele două puncte, Bina și Malchut. Uniunea celor două puncte formează o linie, fie verticală, fie orizontală.
Dacă este o linie orizontală, ea este numită „cer” sau Parsa.

Suma consecințelor primei si celei de a doua restricții, formează o linie înclinată (\); GE (KeterHochma) este descris de dreapta sa și AHP (Bina-ZA-Malchut) de stânga. Keter-Hochma rămân
la nivelul lor anterior și sunt descrise de litera Yod, prima rădăcină a lumii, în timp ce, ca rezultat
al celei de a doua restricție, descrisă de o linie înclinată (\), Bina-ZA-Malchut cad la un nivel
inferior. Și deoarece litera Yod este prima, deci o rădăcină îndepărtată a lumilor, iar toate lumile
au fost create în conordanță cu legea celei de a doua restricție, litera Aleph stă în capul
alfabetului.

Tipul de Lumină care umple Kli-ul spiritual sau Partzuf poate fi deasemenea văzut din scopul
său: dacă este umplut cu Lumina Înțelepciunii (Ohr Hochma), umplerea este desemnată de litera
Yod; și dacă este umplut cu Lumina milei (Ohr Hassadim), atunci este litera Aleph.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #94  
Vechi 19.12.2025, 08:40:23
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 403
Implicit Creatorul a făcut literele superioare - corespondenta cu sfirot Bina si sfirot Malchu

39. Creatorul a făcut literele Superioare, care se referă la Sfira Bina, cea mare și literele
inferioare care se refară la Malchut – cea mică. De aceea este spus: „Beresheet Barah” (la
început El a creat) – două cuvinte care încep cu Bet și atunci Elokim Et (Însuși Creatorul) –
două cuvinte care încep cu Aleph. Primul set de litere Aleph și Bet sunt literele lui Bina, iar
al doilea set Aleph și Bet sunt literele lui Malchut. Și ele ar trebui să fie influențate mutual
una de cealaltă, cu proprietățile lor.

Când Cel Superior dorește să dăruiască Lumină celui de jos, ar trebui să se îmbrace în cel
inferior, acest lucru fiind desemnat de primele două litere Bet și cele două litere Aleph din
primele patru cuvinte ale Torei. Pentru că prima, Bet Superioară este Bina, a doua, Bet inferioară
este ZA și prima Bet se îmbracă în cea de a doua.

În mod asemănător, prima literă Aleph se referă la Bina și se îmbracă în a doua Aleph în ZA,
astfel încât să îl umple cu Lumină. De aceea, cele două litere Bet sunt precum o singură literă Bet
și cele două litere Aleph sunt ca o singură literă Aleph, din moment ce litera inferioară constituie
doar influența Celui Superior, ceea ce ne spune că Partzuf-ul Superior îț umple pe cel inferior.
Lumea nu poate fi creată cu Aleph, deoarece cuvântul Arur (blestemat) începe cu ea și dacă
lumea ar fi fost creată cu Aleph, forțele impure, numite „blestemate”, ar primi o forță imensă de
la forțele pure, numite Baruch (binecuvântate). Acesta este motivul pentru care lumea (Nukva de
ZA) este creată cu litera Bet. În același mod, Adam în Nukva de ZA este deasemenea creat de
puterea lui Bet. Deci, Malchut al lumii Atzilut constituie rădăcina întregii creații, a tuturor
lumilor și a tot ceea ce le populează.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #95  
Vechi 19.12.2025, 08:43:40
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 403
Implicit Înțelepciunea Cerească

40. Rabbi Yudai a întrebat: „Ce înseamnă cuvântul BERESHEET?” Este înțelepciunea, pe
care lumea, ZA, se bazează ca să pătrundă secretele cerești tăinuite, numite Lumina lui
Bina. Aici avem cele șase proprietăți Cerești, VAK de Bina, din care totul se naște. Cele șase
guri de râu, VAK de ZA, care se varsă în Marea cea Mare (Malchut) au fost formate din ele.
Cuvântul BERESHEET e format din două cuvinte BARAH (creat) și SHEET (aramaică:
șase), aceasta însemnând că cele șase proprietăți au fost create. Cine le-a creat? El, care
este nenumit, tainic și necunoscut: Arich Anpin.

Există două tipuri de Ohr Hochma (Lumina Înțelepciunii) în lumea Atzilut:

1. Lumina originară, Ohr Hochma de AA, numită „Ohr Hochma ascunsă”. Această Lumină
Hochma este prezentă doar în Partzuf AA și nu se răspândește spre Partzufim inferioare.

2. Ohr Hochma care coboară prin intermediul a treizeci și două de căi de la Bina, care a urcat la
Rosh de AA pentru a primi Ohr Hochma și a o transfera la ZA. De aceea, cuvântul Beresheet
înseamnă Be-Resheet, cu-Hochma. Totuși, aceasta nu este adevărata Ohr Hochma care este
ascunsă în AA, ci mai degrabă Lumina care coboară prin intermediul celor treizeci și două de căi,
de la Bina la ZA și susține ZON.

Este scris că lumea este fondată pe „secretele cerești ascunse”, deoarece când ZON (numite
„lume”) primesc Lumina lui Hochma de la treizeci și două de căi, ele urcă la AVI, secretele
cerești ascunse. De aceea, se spune că ZON pătrunde secretele cerești tainice și ating gradul lui
AVI, precum cel inferior care urcă la Cel Superior și devine egalcu Acesta în proprietățule sale.
Cuvântul BERESHEET, înafară de faptul că e divizat în BE-RESHEET, este deasemenea împărțit
în BARAH-SHEET (în ebraică, ambele cuvinte se pronunță la fel), ce se traduce ca ȘASE
CREATE – șase Sfirot (proprietăți) create, numite VAK (abrevierea cuvintelor Vav Ketzavot, șase
extremități/proprietăți ale lui ZA, din care toate creaturile se nasc).
Sfira Bina îndeplinește funcția Sfirei Hochma, sursa lui Ohr Hochma pentru ZA. Deoarece
Malchut a urcat la Bina și Bina s-a despărțit de Rosh de AA și a devenit precum Guf (corp), ea nu
poate primi Ohr Hochma de AA.

Dar atunci, mulțumită înălțării MAN de către cei de jos, ființele umane care sunt prezente
spiritual în lumile BYA, Bina se întoarce la Rosh de AA, primește Ohr Hochma de la AA, o transferă la ZON și ZON o transferă tuturor lumilor. Rezultă că toate lumile s-au născut din
aceste șase proprietăți (extremități), în care Bina a fost divizată.
De aceea este scris că toate cele șase capete de râu ce-și au originea în Bina și coboară în Marea
cea Mare. Împărțirea lui Bina în șase proprietăți, VAK, când ea părăsește Rosh de AA, este numită
„șase surse”, deoarece aceasta este doar o sursă a Luminii lui ZA. Dar atunci, când Bina se
întoarce la Rosh de AA, ele devin Ohr Hochma, numite râurile ce coboară la Partzuf ZA.
Și ele sunt numite „șase râuri”, după cum este scris: „El va bea din pârâul din cale; de aceea, el
își va înălța capul” (Tehilim, 110:7). Ulterior, ZA transferă această Lumină în Marea cea Mare, la
Nukva lui. Râurile și pârâurile semnifică Lumina lui ZA. VAK de Bina este considerat sursa
Luminii Înțelepciunii, Hochma, deoarece s-a născut din Bina în forma lui VAK cu singurul scop
de a crea o sursă de Lumină pentru ZON. Și dacă Bina nu s-ar fi născut, ZON nu ar fi avut nici o
șansă de a primi Lumina.

Cuvântul Beresheet are mai multe semnificații: Bere = Barah – șase proprietăți create fără Ohr
Hochma, precum cuvântul Barah semnifică ascundere. De aceea, cuvântul Beresheet are două
semnificații:

1. Hochma, deoarece cuvântul Resheet înseamnă Hochma.

2. Barah Sheet, care arată cum a fost împărțită Sfira Hochma în șase părți fără un Rosh, fără
Ohr Hochma. Aceste șase părți sunt surse ale Luminii pentru ZON (numite „lume”) și
aceste șase părți ale lui ZA împreună cu Malchut sunt numite „șapte zile ale creației”.

Totuși, deoarece cuvântul Barah se află în interiorul cuvântului Beresheet, aceasta înseamnăcă a
fost creat de „El care este ascuns și necunoscut”, adică, tainica Hochma de Arich Anpin, pentru
că ea a exclus-o pe Bina din Rosh și a transformat-o în VAK. Cu alte cuvinte, a creat șase părți
descrise în Beresheet.

Beresheet semnifică Hochma. Lumina nu poate coborî la ZA până când Ima-Bina nu iese,
deoarece, din cauza lui Tzimtzum Bet, ZAT de Bina cade la ZON. De aceea, când Bina este în
Gadlut, ZA primește Ohr Hochma în Kelim ale sale, dorința lui Bina. Cuvântul Barah în
Beresheet = Barah Sheet deasemenea înseamnă Bar (în ebraică – a ieși – a transcede).
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #96  
Vechi 19.12.2025, 08:45:17
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 403
Implicit Lacătul și Cheia

41. Rabbi Chiya și Rabbi Yosi se plimbau pe un drum. Când au ajuns la o câmpie, Rabbi
Chiya i-a spus lui Rabbi Yosi, „Cuvintele BARAH SHEET (șase create) cu siguranță fac
aluzie la BERESHEET, deoarece cele șase Zile Cerești, VAK de Bina, strălucesc peste Tora
(ZA), în timp ce altele, GAR de Bina, sunt ascunse.”

ZA al lumii Atzilut este numit Tora. Cele șase Zile Cerești sunt VAK de Bina care se află
deasupra ZA. De aceea, primul cuvânt al Torei, BERESHEET = BARAH (creat) și SHEET (șase)
indică faptul că Sfira Bina se întoarce către Sfira Hochma cu scopul de a primi Ohr Hochma și
de a o transfera la ZA. deoarece ZA este incapabil să primească toată Ohr Hochma (GAR de
Hochma, Lumina celor zece Sfirot) de la Bina, ci doar VAK de Hochma (Lumina celor șase
Sfirot), acest lucru este subliniat în cuvântul BARAH SHEET – ȘASE CREATE. Aceasta
înseamnă că ZA primește de la Bina, Lumina de la doar șase Sfirot, HGT NHY sau VAK de
Hochma, în timp ce GAR de Hochma, Lumina Sfirot KHB, este ascunsă de el.
Motivul este că, deși Partzuf Atik aparține lui Tzimtzum Aleph (prima restricție), este obligat să
strălucească în jos, peste toate celelalte Partzufim ale lumii Atzilut și peste toate lumile BYA cu
Lumina lui Tzimtzum Bet. De aceea, cu privire la Partzufim inferioare, ele apar ca Partzuf care
aparține lui Tzimtzum Bet.

Cu alte cuvinte, intenționat el și-a autoimpus o limită exterioară (referitor la celelalte) pentru a
permite Partzufim inferioare să primească de la el. De aceea, el a înălțat-o pe Malchut de la Peh
la Eynaim și a făcut un Zivug deasupra ecranului ce stă în Nikvey Eynaim, în acest fel dând
naștere Partzuf –ului AA.

Acesta este motivul pentru care AA este un Partzuf cu proprietățile celei de a doua restricții și
acționează precum Keter al întregii lumi Atzilut în loc de Atik. Aceasta a fost astfel descrisă
deoarece însiși Partzuf Atik, care se împarte în două părți: GE a rămas în Atik și AHP a devenit
parte a celui de al doilea Partzuf, AA. Și deoarece Malchut a urcat la NE (Nikvey Eynaim),
Partzuf AA a rămas fără Malchut, Sfira Ateret Yesod a fost folosită în locul său și Malchut a
devenit ascunsă în NE ale Partzuf Atik. Deasemenea, GE de Atik au devenit ascunse față de
Partzufim inferioare, Malchut a stat în NE ale Rosh de Atik, AHP de Atik au devenit GE de AA și
Ateret Yesod a devenit Malchut de AA.

Toate celelalte Partzufim ale lumii Atzilut în mod similar, au născut aceste Partzufim. De aceea,
toate s-au despărțit în două părți, GE și AHP: Partzuf Bina a fost împărțit în două Partzufim: GE
de Bina a format Partzuf AVI și AHP de Bina a format Partzuf YESHSUT. Malchut s-a înălțat și a
rămas în AVI, în timp ce Partzuf YESHSUT a rămas fără Malchut.Același principiu se aplică în cazul ZON: GE a format marele ZON și AHP a format micul ZON.

Malchut a rămas în NE ale marelui ZON, în timp ce micul ZON are doar nouă Sfirot fără
Malchut, care este înlocuit în el de către Ateret Yesod, precum în Partzuf Atik. De aceea, precum
Keter (Atik) se împarte în două părți: GAR = Atik și ZAT = AA, tot așa a fost Bina împărțită în
GAR = AVI și ZAT = YESHSUT, iar ZON în GAR = marele ZON și ZAT = micul ZON: Malchut a
rămas în GAR și Ateret Yesod a înlocuit-o în ZAT.

Ca rezultat, Partea Superioară a fiecărui grad a rămas ascunsă, precum Partzuf Atik, deoarece
Malchut nu coboară din locul unde a urcat (NE) până la locul său anterior din Peh. Și deși în
Gadlut, AHP s-au întors la locul lor sau au urcat la propriul lor GE (care este unul și același), ca
rezultat GE nu a fost umplut cu Ohr Hochma (Lumina lui GAR), din moment ce Malchut a rămas
ascuns în GE. Mai mult, Malchut există sub restricția lui Tzimtzum Aleph asupra recepției lui Ohr
Hochma. De aceea, GE rămâne cu Ohr Hassadim.

Doar partea inferioară a fiecărui grad este umplută cu Lumina lui (Hochma) în Gadlut: a fost
Avir (air) = Aleph-Vav-Yod-Reish, apoi litera Yod care a părăsit acest cuvânt și doar literele
Aleph-Vav-Reish au rămas pentru a forma cuvântul Ohr (Lumină) – Ohr Hochma sau GAR.
Rezultă că toate Partzufim ale lumii Atzilut au GE, GAR de Kelim, Sfirot KHB HGT cu Ohr
Hassadim, Lumina lui VAK, în timp ce AHP, Sfirot NHY, Vak de Kelim în Gadlut al Partzuf-ului,
sunt umplute cu Ohr Hochma, Lumina lui GAR. GE (GAR de Kelim) sunt umplute cu Lumina
lui VAK (Ohr Hassadim) și AHP (VAK de Kelim) sunt umplute cu Lumina lui GAR (Ohr
Hochma). De aceea se spune că nu există Lumină mai mare pentru ZA în lumea Atzilut decât
Lumina lui VAK = șase zile, în timp ce GAR sunt ascunse chiar în Partzufim deasupra ZA.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #97  
Vechi 19.12.2025, 08:46:58
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 403
Implicit Secretele lui Beresheet

42. Totuși, se spune în secretele creerii lui BERESHEET, că El care este Sfânt și Tainic, a
stabilit legile în Bina, în secret și ascunse, adică Malchut al Partzuf Atik, care este un Partzuf
cu Malchut al Tzimtzum Aleph, care a urcat la Bina și a mutatt AHP de AA sub Rosh. Și
aceeași lege pe care El a stabilit-o în Bina, a hotărât-o și a ascuns-o în interior și totul este
inchis cu o singură cheie. Și El a ascuns această cheie într-un hol. Și deși totul este ascuns în
acel salon, cel mai important lucru se află în acea cheie, deoarece ea incuie și descuie totul.

EL CARE ESTE SFÂNT ȘI ASCUNS este AA, deoarece Hochma lui, este tainică. LEGILE
SUNT STABILITE AICI, adică în Malchut de Atik. Deficiența din Kelim de AHP este
confirmată. Malchut al Tzimtzum Aleph, numită „punctul central al creației” este deasemeni
singura creație în care Tzimtzum Aleph a fost impus. Contrar ei, dacă ecranul nu stă în Malchut,
ci în Yesod, sau mai exact în Ateret Yesod, locul legământului (circumcizie), locul în care Zivug
care a fost permis după Tzimtzum Bet, acest ecran permite recepția Luminii. De aceea, este numit
„vârful populației” și nu „punctul central”.

• Keter
• Hochma
• Bina
• ZA Yesod
• ZA – Malchut care a primit proprietățile lui ZA de a „dărui”, locul populat
• Malchut – nu poate fi făcut nici un Zivug; locul deșertuluiProblema este că nu există nici un GAR în AA, pentru că Malchut Ceresc al Atik, în AA, deja este
corectat până la punctul de a fi în NE al propriului Partzuf. În Gadlut, ecranul coboară de la NE
la Peh, care face ca AHP să se întoarcă în locul lor și un Zivug se face în toate cele zece Sfirot,
care primesc GAR al Luminii, Ohr Hochma.

De aceea, ecranul în NE este numit „lacăt”, deoarece blochează intrarea în GAR al Luminii din
Partzuf. GAR ale Luminii, sunt numite Ohr Hochma. Totuși, coborând din NE la Peh, ecranul
permite intrarea Luminii în Partzuf și de aceea sunt numite Nikvey Eynaim (pupilele ochilor).
Deși însiși Atik este în NE împreună cu Malchut, aceasta afectează AA și nu pe Atik, deoarece
acesta a fost creat de ecran, localizat nu în Malchut, ci în Ateret Yesod (sau mai simplu Yesod),
iar aici nu este nici o Malchut. Acesta este motivul pentru care, nu este Malchut cea care
guvernează în NE de AA, ci Ateret Yesod. Și acesta este motivul pentru care, spre deosebire de
Lumina lui Atik, Lumina sa poate fi atinsă, deoarece Malchut în Atik este punctul central, care nu
face un Zivug pe Ohr Hochma. Deși cu privire la Atik, AA este AHP al Atik, însiși AA are
propriile GE și AHP.

În consecință, AA a creat AVI și a confirmat absența Ohr Hochma în ele, datorită absenței AHP
de Kelim. Aceste AHP sunt HOLURI în care întreaga Lumină a lui Hochma este ascunsă (GAR
de Neshama, GAR de Haya și GAR de Yechida). Această CHEIE ESTE ȚINUTĂ ASCUNSĂ
INTR-UN HOL: Bina este un coridor pentru Ohr Hochma. Malchut urcă la GAR de Bina (AVI)
unde guvernează, dar absența lui Ohr Hochma nu este simțită acolo, deoarece proprietățile AVI
doresc doar Ohr Hassadim; aceasta este important pentru ele, deoarece substituie total Ohr
Hochma. Iar VAK de Bina este condus de cheie, Ateret Yesod.
ÎN ACEA CHEIE, DEOARECE EA INCUIE ȘI DESCUIE TOTUL – ascunderile și revelațiile
sunt făcute de Malchut care stă în NE: când Malchut urcă la NE, ea ascunde Ohr Hochma,
deoarece în acest caz, Partzuf rămâne fără Kelim de AHP ale sale – nu poate să își folosească
dorința de a „primi” de dragul Creatorului. Ca rezultat, el nu conține Ohr Hochma, pentru că Ohr
Hochma poate fi primită doar în Kelim de AHP.

Și când un Partzuf primește tărie de Sus, pentru a rezista dorintelor egoiste ale recepției în Kelim
de AHP ale sale și astfel putând primi de dragul Creatorului, aceasta înseamnă că a dobândit un
ecran împotriva dorintelor sale și poate deasemenea lucra cu ele, pentru Creator. Atunci își aduce
propriul Malchut înapoi, de la NE la Peh. Spus altfel, el își elevează Kelim (dorințele din AHP) la
Rosh și începe să calculeze cât de multă Lumină poate primi în interiorul lor, de dragul
Creatorului. Totuși, plăcerea primită trebuie să nu fie prea mare, deoarece altfel va provoca
Partzuf să se bucure de ea în mod egoist. Ulterior, Partzuf primește Ohr Hochma în propriul Guf.
De aceea, doar Malchut care stă în NE permite sau interzice Luminii să intre în Partzuf. Și
doarece ea trebuie să lase Lumina să intre în Partzuf în ZAT (unde legea o face Malchut care nu a
urcat la NE, ci la Ateret Yesod, numite „cheie”), în timp ce GAR ale fiecărui Partzuf rămân cu
Ohr Hassadim (ele doresc doar Lumina lui Hassadim), permițând Luminii să intre, sau oprind
intrarea ei în Partzuf, acest lucru depinzând doar de cheie și nu de Malchut.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #98  
Vechi 19.12.2025, 08:48:25
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 403
Implicit Holul cu comori imense

43. Acel hol ascunde comori imense, acumulate una după alta. Și există în acest hol,
cincizeci de porți inchise foarte bine, care sunt destinate blocării accesului la Lumină. Ele
sunt împărțite în patru părți și devin patruzeci și nouă de porți, deoarece o poartă nu are
latură și nu se știe dacă ea se află sus sau jos. De aceea, a rămas închisă.
Sunt multe tipuri de GAR: GAR ale Ohr Neshama, Haya, sau Yechida. Fiecare conține grade și
detalii individuale nenumărate De aceea, este scris, UNA DUPĂ ALTA. Totuși, atâta timp cât
Malchut stă în NE, toate aceste grade ale Luminii, rămân ascunse și necunoscute.
O poartă semnifică un vas – o dorință de a primi Lumina. În lumea spirituală, nu există corpuri,
ci doar dorințe. Dorința în sine, este numită „un corp”. Dacă nu există dorință, atunci nu există
corp și deasemenea nu există nici un vas pentru primirea Luminii (plăcerii). Cu cât mai mare e
dorința, cu atât „mai mare” este corpul. Totuși, toate corpurile sunt similare în structură; precum
un trup uman în lumea noastră are 613 părți, corpul spiritual e format din 613 părți spirituale
(dorințe).

Dacă omul e capabil să folosească una dintre dorințele corpului spiritual de dragul Creatorului, o
asemenea acțiune este numită Mitzva (precept, faptă bună). Lumina primită se numește “Tora”.
Un Partzuf spiritual are un Rosh (cap), locul unde sunt luate deciziile. Conține doar acele dorințe
care se știe că se potrivesc cu un ecran (rezistența la dorințe), pentru a fi folosite spiritual,
altruistic și pentru a le „transforma” din „de dragul său” în „de dragul Creatorului”. Dacă omul a
împlinit toate cele 613 Porunci ale Torei și cele șapte Mitzvot (plural pentru Mitzva) ale
națiunilor lumii (620 Mitzvot în total), el urcă astfel 620 grade și se unește complet cu Creatorul.
Observarea tuturor Preceptelor, înseamnă umplerera completă a propriului Partzuf spiritual, cu
Lumina Torei, prin umplerea Preceptelor observaționale (Mitzvot Aseh – Mitzvot pozitive) și
Preceptelor prohibitorii (Mitzvot Lo Taaseh – Mitzvot negative). Împlinirea ulterioară constă în
reticența de a primi plăcerea ce se găsește în ele.

Sunt două tipuri de dorințe sau porți: când ele sunt inchise și nu primesc nimic și când sunt
deschise și primesc Lumina Superioară. Când sunt toate inchise, ele sunt cincizeci. Tituși, doar
patruzeci și nouă din cele cincizeci pot fi deschise. Sunt zece Sfirot KHB HGT NHYM sau cinci
Sfirot KHB ZA-M (deoarece ZA e format din șase Sfirot HGT NHY). Totuși, Malchut este
deasemenea formată din acestea șase și deci include toate cele zece Sfirot. Și deoarece fiecare
dintre cele cinci Sfirot, e formată din zece, cu totul ele sunt cincizeci.
Totu;i, din moment ce un Zivug este făcut, nu în Malchut, ci în Ateret Yesod, însăși Malchut de
Malchut nu primește Lumina. În schimb, Lumina este primită de cele patru Sfirot KHB ZA care o
preced pe Malchut. Fiecare dintre ele este formată din zece, și de aceea 4 x 10 = 40 plus nouă
Sfirot de la Keter la Yesod în însăși Malchut, conduc la 40 + 9 = 49.
Doar o singură Sfira (Malchut de Malchut) din cele cincizeci, nu primește Lumina. Aceasta
deoarece până când toate Kelim (dorințe) nu sunt complet corectate, Lumina nu poate intra, după
cum deja se știe că Malchut de Malchut nu are tărie de a se opune unei așa de puternice dorințe
egoiste de a primi plăcere.În loc să fie în Malchut de Malchut, ecranul stă în Yesod de Malchut și acest loc este numit Brith
(Legământ), locul în care trebuie respectată Mitzva a circumciziei trebuie respectat, astfel încât
să facă un Zivug, nu în însăși Malchut (pe prima restricție), ci pe Yesod, sau mai bine, Ateret
Yesod (pe a doua restricție). Malchut de Malchut este numită „Shaar Nun” (a 50-a poartă).
Aceasta se referă la Malchut a fiecărui Partzuf în lumile ABYA.
Și deși Malchut a Partzuf AVI coboară de la NE de AVI la locul său în Peh, în timp ce AHP și
YESHSUT care le îmbracă urcă până la gradul lui AVI, iar AVI se unește cu YESHSUT într-un
singur Partzuf, iar ca rezultat, Ohr Hochma coboară la ele de la AA, AVI nu doresc și de aceea nu
primesc nimic de la Ohr Hochma, rămânând doar cu Ohr Hassadim, ca și cum Malchut nici
măcar nu ar fi coborât vreodată de la Eynaim la Peh.

De aceea, este imposibil să spunem prin Lumina lui AVI, dacă Malchut se află la NE sau la Peh.
Din contră, privind la AVI, întotdeauna ni se pare că Malchut stă la NE. Doar prin stadiul lui
YESHSUT putem determina locația lui Malchut, deoarece atunci când ea urcă la AVI în Gadlut
(marele stadiu), YESHSUT primește Ohr Hochma.

Deși Malchut însăși poate primi Ohr Hochma în AVI, deoarece AVI nu primesc deloc Ohr
Hochma, ele nu-și utilizează propria Malchut. Deoarece YESHSUT deja are Ateret Yesod în loc
de Malchut, primește Lumină sau „se deschide”, în timp ce AVI rămân închise.
Totuși, absența celei de a 50-a poartă, Zivug pe însăși Malchut în YESHSUT, cauzează absența
Luminii corespondente a lui Hochma în toate Partzufim. Este scris despre asta: „cincizeci de
porți ale lui Bina și toate sunt date lui Moshe, cu excepția uneia, ultimul secret al absenței
Luminii Superioare”. Deoarece această Lumină Superioară poate fi primită doar în Kelim
(dorințe) ale Malchut, a egoismului primordial, și va avea loc la sfârșitul tuturor corecțiilor, la
terminarea celor 6.000 ani.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #99  
Vechi 19.12.2025, 08:49:44
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 403
Implicit Lacătul îngust al porților

44. Acele porți au un lacăt prevăzut cu un spațiu foarte îngust pentru introducerea cheii.
Nu este marcat și poate fi recunoscut doar de amprenta cheii, iar acel loc îngust este
necunoscut și doar cheia știe acest lucru. Și este scris despre acest secret: BERESHEET
BARAH ELOKIM (LA ÎNCEPUT CREATORUL A CREAT). „La început” este cheia și
totul este ascuns în interiorul său, după cum se deschide sau se închide. Cînd ea închide
acele porți, le cuprinde în ea insăși, după cum este scris: LA ÎNCEPUT (BERESHEET): un
cuvânt revelat, deși deobicei este ascuns. BARAH (A CREAT) este un cuvânt ascuns peste
tot, aceasta implicând faptul că, cheia, deschide și închide.

Malchut care stă în NE este numită un „lacăt”, deoarece ea previne Ohr Hochma să pătrundă în
Partzuf. Întregul Partzuf se termină în Hochma (Lumina poate fi doar în K-H). De aceea, este
exact Nefesh-Ruach. Până la urmă, în absența Kelim - Sfirot B-ZA-M, Luminile Neshama-HayaYechida sunt absente. Yesod de Malchut este a 49-a poartă, maximum ce poate fi înaintea
sfârșitului corecției, deoarece însăși Malchut de Malchut este a 50-a poartă.
Dacă cheia (Ateret Yesod a Luminii) pătrunde în Yesod de Malchut (a 49-a poartă), atunci această
Lumină coboară Malchut la locul său, de la NE la Peh. Această Lumină deschide Partzuf și Ohr
Hochma îl umple. Acesta este motivul pentru care Ateret Yesod este numit o „cheie”.Totuși, există un Reshimo special care permite cuiva să nu utilizeze Malchut de Malchut ca loc al
unui Zivug înaintea corecției finale a tuturor celorlalte (cu excepția lui Malchut de Malchut,
Kelim - dorințe). Acest Reshimo se află în AVI: deoarece ele nu primesc niciodată Ohr Hochma
(nu folosesc această cheie), AHP ale lor, cele reale, nu urcă. do not ascend. Cu toate acestea,
chiar și AHP ale lor, cele reale, sunt insuficiente ca să permită lui YESHSUT să primească Ohr
Hochma și să realizeze că cunoașterea înseamnă prezența lui Ohr Hochma.
Dacă Lumina ce corespunde lui Ateret Yesod intră în Sfira corespondentă în Malchut (în Yesod
de Malchut, a 49-a Sfira), atunci Malchut (a 50-a poartă) nu interzice acestei Lumini să umple
Partzuf-ul, nu îl „încuie”, deoarece ea conține Reshimo al prohibiției, după care însăși Malchut
intră. Cauza acestui lucru este că Reshimo (memoria cheii) guvernează în ZAT de Bina, adică, în
YESHSUT. De aceea, Lumina este numită o „cheie”.

Și cuvântul BERESHEET – LA ÎNCEPUT – include în sine doar cheia (Ateret Yesod, a 49-a
Sfira), exculzând Malchut de Malchut, a 50-a poartă. Totuși, nici una dintre Sfirot KHB ale
tuturor Partzufim ale lumii lui Atzilut nu primește Ohr Hochma; în schimb, Ohr Hassadim
strălucește în ele.

De aceea, cuvintele LA ÎNCEPUT A CREAT (BERESHEET BARAH) înseamnă HOCHMA
ASCUNSĂ, deoarece cuvântul BARAH (a creat) derivă din noțiunea de BAR (dincolo), care
înseamnă mișcarea lui Malchut de Malchut dincolo de recepția lui Ohr Hochma; de aceea,
această parte a Kelim a fost închisă de absența Luminii.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #100  
Vechi 19.12.2025, 08:52:37
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 403
Implicit Avraham

45. Rabbi Yosi a spus: „Am auzit de la marea sursă de Lumină, adică, de la Rabbi Shimon
Bar-Yochai, că BARAH este un cuvânt tainic, cheia care a inchis și nu a mai deschis. Și
deoarece cheia a ferecat cuvântul BARAH, atunci nu era nici o lume și nici o posibilitate a
existenței sale și nimicul cuprindea tot. Și cănd nimicul guvernează, atunci nu este nici o
lume și nici existența sa.

46. Și atunci, când deschide această cheie, acele porți și totul devine pregătit pentru
existența și evoluția generațiilor? Când a apărut Avraham, deoarece el este proprietatea lui
Hesed (milă), despre care este scris: „Acestea sunt generațiile Cerului și pământului BeHibar’am (cu care El a construit)”.

Totuși, omul ar trebui să pronunțe cuvântul nu ca pe
Be-Hibar’am, ci ca pe Be-Avraham (în ebraică, aceste două cuvinte sunt formate din
aceleași litere, dar într-o ordine ușor diferită). Atunci, tot ceea ce a fost tăinuit în cuvântul
BARAH a fost revelat ca litere, cu alte cuvinte, Kelim s-au deschis ca să asculte. Și acolo a
apărut Stâlpul de Procreare, Yesod cel sacru, pe care se bazează existența lumii, deoarece
cuvântul BARAH e format din aceleași litere ca și cuvântul AVAR (trecut).
El a întrebat: „Când este revelat, poate cineva să activeze și să producă generații?” Aceasta
include trei întrebări:

1. Cînd va fi revelat? Când Malchut coboară de la Eynaim (unde a urcat ca rezultat al lui
Tzimtzum Bet) la locul ei anterior, în Peh, ceea ce conduce către revelarea celor patruzeci
și nouă de porți ale lui Hochma;

2. Când poate fi folosit? Când Ohr Hochma se îmbracă în Ohr Hassadim, și ca rezultat,
AHP pot primi Ohr Hochma, deoarece până nu este îmbrăcată în Ohr Hassadim, MI =
GE nu pot străluci în ELEH = AHP, iar Lumina nu este încă potrivită pentru primirea și
folosirea de către cei de jos;

3. Ce înseamnă să producă, să multiplice generații? Generațiile sunt sufletele care există în
lumile BYA, născute de către ZA de Atzilut. După ce ZA primește Luminile lui Hochma și
Hassadim (Lumina perfecțiunii), această Lumină îi permite să facă un Zivug cu Nukva și
să nască sufletele celor drepți.
Avraham este proprietatea Sfirei Hesed în Partzuf ZA în timpul Gadlut (marele stadiu), când
Hesed se înalță și devine Hochma: Sfirot HGT devine HBD
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
Răspunde