![]() |
![]() |
|
|
|
#101
|
||||
|
||||
|
Înainte ca Avraham să apară, totul era ascuns în cuvântul BARAH și neființa guverna peste lume
– nu era nici Ohr Hochma și nici Ohr Hassadim în ZON. Totuși, când Avraham (Lumina lui Hesed care coboară la ZA) a apărut, porțile erau deschise pentru Ohr Hochma, deoarece Malchut a coborât de la Eynaim la Peh, și YESHSUT s-a unit cu AVI într-un singur grad, care duce la coborârea lui Ohr Hochma la YESHSUT, deoarece Ohr Hassadim a proprietăților lui Avraham, deja erau prezente în ZA. Ohr Hochma s-a îmbrăcat atunci în Ohr Hassadim, MI (GE) s-a unit cu ELEH (AHP), numele Creatorului ELO-IM a fost complet și Hochma a umplut ZA. Atunci Malchut a coborât de la Eynaim la Peh în ZA și ZA a primit noi AHP de la Bina, intrând de aceea în Gadlut și trecând Lumina prin Yesod al său, în Malchut, numită „lumea inferioară”. Ca rezultat, Malchut naște sufletele celor drepți. 47. Când Yesod de ZA se alătură cuvântului BARAH (Malchut), atunci are loc o diviziune cerească și ascunsă a numelui și măreției Creatorului, numită MI, iar ELEH vine în ființă. Deasemenea, numele sacru MA vine de la BARAH. ELEH cel sacru și tainic, există doar ca Yesod. Totuși, când Yesod își atinge stadiul complet, Partzuf dobândește stadiul complet, litera Hey corespunde lui Yesod și literaYod – lui ELEH. Aici, Zohar clarifică ce Lumină este prezentă în ZA, depinzând de stadiul acestuia. În Sfira Yesod a Partzuf ZA există un sfârșit, adică un loc de contact cu Malchut, locul legământului dintre Creator (ZA) și Shechina (sufletele celor drepți), deasemenea numit „Israel” sau Malchut. Acest loc de contact este numit Ateret Yesod (încercuirea lui Yesod) sau Keter de ZA (coroana lui ZA).Cuvântul BARAH înseamnă Katnut (micul stadiu), care este rezultatul înălțării lui which Malchut la NE. AVI nu abandonează niciodată proprietățile lui GAR de Bina (proprietățile milei); ele nu doresc să primească. Deoarece a urcat și stă în ele, Malchut este numită Man’ula (lacăt), ce previne Lumina de a se răspândi sub ea. Ateret Yesod de ZA este numit Miftacha (cheie), deoarece prin proprietățile sale, Lumina poate fi primită în Partzufim localizate sub AVI. Acest lucru este posibil în condițiile în care ELEH = AHP urcă la MI = GE. Ohr Hochma poate fi primită în Kelim ELEH ce doresc să o primească, dar doar după înălțarea lor peste Parsa. Totuși, până când proprietățile lui Malchut nu dobândesc proprietatea lui Bina, până când ele nu sunt „înmuiate” de această proprietate, nu există nici o posibilitate de a primi Lumina, iar Malchut este numită „a 50-a poartă”. De aceea, vedem că cuvintele MI BARAH ELEH nu semnifică întrebarea „Cine a creat acestea?”, ci acțiunea: MI = GE BARAH (a creat) ELEH = AHP prin coborârea lui Malchut de la NE înapoi la Peh. Ca rezultat, ELEH = AHP a urcat la Rosh și acolo a primit Lumina lui GAR (Hochma). În timpul coborârii la Peh, Malchut este numită MA, deoarece acesta este numele lumii inferioare. Ecranul ei în Peh face un Zivug, peste care coboară Ohr Hassadim, numită „Lumina binecuvântării”, deoarece anulează interdicția și închiderea impuse la difuzarea Luminii. 48. Când literele Hey și Yod doresc să se completeze una pe cealaltă, litera Mem s-a născut din ele, iar cuvântul ELO-HIM = ELE + Hey + Yod + Mem a fost format de către această uniune. Cuvântul AVAR + Hey + Mem = Avraham își are originea în ELEH. Totuși, cineva poate spune că Creatorul a luat cuvintele ELEH și MI, le-a unit și a format cuvântul ELOKIM, în timp ce cuvintele MA și AVAR au format cuvântul Avraham, unde cuvântul MI desemnează cele cincizeci de porți din Bina, iar cuvântul MA se referă la valoarea numerică a numelui sfânt, deoarece HaVaYaH împreună cu umplerea literei Aleph formează Gematria lui MA – 45. Ambele lumi, aceasta și cea care va veni, există în aceste două litere, Yod și Hey. Această lume este în Yod, iar lumea ce va veni există în Hey. De aceea, lumea ce va veni a fost creată cu MI, iar această lume cu MA. Astfel este scris: „Acestea sunt generațiile create (Be-Hibar’am) ale cerului și pământului”, unde literele Be-Hibar’am pregătesc cuvântul „Avraham”, deoarece nu exista perfecțiune până când literele nu au format acest cuvânt. De aceea, numele Creatorului HaVaYaH este menționat prima oara în Tora, doar după numele Avraham. Ohr Hassadim în MA și Ohr Hochma în ELEH au dorit să se completeze una pe cealaltă și să fie complementare una în cealaltă. Ca rezultat, Ohr Hochma s-a îmbrăcat în Ohr Hassadim, iar Malchut primește de la ambele Hassadim și Hochma. Și făcând astfel, MA și MI se unesc și crează MM, cu alte cuvinte, Malchut care primește Ohr Hochma se îmbracă în Ohr Hassadim de Sus
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
|