![]() |
![]() |
|
|
|
#101
|
||||
|
||||
|
Înainte ca Avraham să apară, totul era ascuns în cuvântul BARAH și neființa guverna peste lume
– nu era nici Ohr Hochma și nici Ohr Hassadim în ZON. Totuși, când Avraham (Lumina lui Hesed care coboară la ZA) a apărut, porțile erau deschise pentru Ohr Hochma, deoarece Malchut a coborât de la Eynaim la Peh, și YESHSUT s-a unit cu AVI într-un singur grad, care duce la coborârea lui Ohr Hochma la YESHSUT, deoarece Ohr Hassadim a proprietăților lui Avraham, deja erau prezente în ZA. Ohr Hochma s-a îmbrăcat atunci în Ohr Hassadim, MI (GE) s-a unit cu ELEH (AHP), numele Creatorului ELO-IM a fost complet și Hochma a umplut ZA. Atunci Malchut a coborât de la Eynaim la Peh în ZA și ZA a primit noi AHP de la Bina, intrând de aceea în Gadlut și trecând Lumina prin Yesod al său, în Malchut, numită „lumea inferioară”. Ca rezultat, Malchut naște sufletele celor drepți. 47. Când Yesod de ZA se alătură cuvântului BARAH (Malchut), atunci are loc o diviziune cerească și ascunsă a numelui și măreției Creatorului, numită MI, iar ELEH vine în ființă. Deasemenea, numele sacru MA vine de la BARAH. ELEH cel sacru și tainic, există doar ca Yesod. Totuși, când Yesod își atinge stadiul complet, Partzuf dobândește stadiul complet, litera Hey corespunde lui Yesod și literaYod – lui ELEH. Aici, Zohar clarifică ce Lumină este prezentă în ZA, depinzând de stadiul acestuia. În Sfira Yesod a Partzuf ZA există un sfârșit, adică un loc de contact cu Malchut, locul legământului dintre Creator (ZA) și Shechina (sufletele celor drepți), deasemenea numit „Israel” sau Malchut. Acest loc de contact este numit Ateret Yesod (încercuirea lui Yesod) sau Keter de ZA (coroana lui ZA).Cuvântul BARAH înseamnă Katnut (micul stadiu), care este rezultatul înălțării lui which Malchut la NE. AVI nu abandonează niciodată proprietățile lui GAR de Bina (proprietățile milei); ele nu doresc să primească. Deoarece a urcat și stă în ele, Malchut este numită Man’ula (lacăt), ce previne Lumina de a se răspândi sub ea. Ateret Yesod de ZA este numit Miftacha (cheie), deoarece prin proprietățile sale, Lumina poate fi primită în Partzufim localizate sub AVI. Acest lucru este posibil în condițiile în care ELEH = AHP urcă la MI = GE. Ohr Hochma poate fi primită în Kelim ELEH ce doresc să o primească, dar doar după înălțarea lor peste Parsa. Totuși, până când proprietățile lui Malchut nu dobândesc proprietatea lui Bina, până când ele nu sunt „înmuiate” de această proprietate, nu există nici o posibilitate de a primi Lumina, iar Malchut este numită „a 50-a poartă”. De aceea, vedem că cuvintele MI BARAH ELEH nu semnifică întrebarea „Cine a creat acestea?”, ci acțiunea: MI = GE BARAH (a creat) ELEH = AHP prin coborârea lui Malchut de la NE înapoi la Peh. Ca rezultat, ELEH = AHP a urcat la Rosh și acolo a primit Lumina lui GAR (Hochma). În timpul coborârii la Peh, Malchut este numită MA, deoarece acesta este numele lumii inferioare. Ecranul ei în Peh face un Zivug, peste care coboară Ohr Hassadim, numită „Lumina binecuvântării”, deoarece anulează interdicția și închiderea impuse la difuzarea Luminii. 48. Când literele Hey și Yod doresc să se completeze una pe cealaltă, litera Mem s-a născut din ele, iar cuvântul ELO-HIM = ELE + Hey + Yod + Mem a fost format de către această uniune. Cuvântul AVAR + Hey + Mem = Avraham își are originea în ELEH. Totuși, cineva poate spune că Creatorul a luat cuvintele ELEH și MI, le-a unit și a format cuvântul ELOKIM, în timp ce cuvintele MA și AVAR au format cuvântul Avraham, unde cuvântul MI desemnează cele cincizeci de porți din Bina, iar cuvântul MA se referă la valoarea numerică a numelui sfânt, deoarece HaVaYaH împreună cu umplerea literei Aleph formează Gematria lui MA – 45. Ambele lumi, aceasta și cea care va veni, există în aceste două litere, Yod și Hey. Această lume este în Yod, iar lumea ce va veni există în Hey. De aceea, lumea ce va veni a fost creată cu MI, iar această lume cu MA. Astfel este scris: „Acestea sunt generațiile create (Be-Hibar’am) ale cerului și pământului”, unde literele Be-Hibar’am pregătesc cuvântul „Avraham”, deoarece nu exista perfecțiune până când literele nu au format acest cuvânt. De aceea, numele Creatorului HaVaYaH este menționat prima oara în Tora, doar după numele Avraham. Ohr Hassadim în MA și Ohr Hochma în ELEH au dorit să se completeze una pe cealaltă și să fie complementare una în cealaltă. Ca rezultat, Ohr Hochma s-a îmbrăcat în Ohr Hassadim, iar Malchut primește de la ambele Hassadim și Hochma. Și făcând astfel, MA și MI se unesc și crează MM, cu alte cuvinte, Malchut care primește Ohr Hochma se îmbracă în Ohr Hassadim de Sus
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#102
|
||||
|
||||
|
49. Rabbi Chiya s-a prosternat la pământ și l-a sărutat. El a plâns și a spus: „Prafule, cât
de greu și fără de inimă ești, pe câți i-ai înghițit, toți stâlpii Luminii și toate sufletele mărețe au fost înghițiți de tine. Și cel mai mare dintre toți, Rabbi Shimon, Lumina întregii lumi, din toate lumile, cel care iluminează și guvernează peste Lumina ce coboară, peste care lumea noastră există, a fost deasemenea înghițit de tine și totuși tu guvernezi lumea?” Dar atunci, el s-a recules imediat și a spus: „Nu fii mândru, prafule, deoarece stâlpii lumii nu vor fi trădători, iar Rabbi Shimon nu va fi înghițit de tine!” Malchut este singura creație. Și această unică creație, nu este altceva decât o dorință de a primi plăcere. A fost făcută în acest mod și esența ei nu poate fi schimbată. Totuși, ceea ce poate fi schimbat este intenția – pentru cine, sau de dragul cui să primească plăcerea. Ca rezultat al uniunii lui Malchut cu Bina, având o intenție altruistă de a dărui încântare, de a da plăcere, Malchut dobândește dorința lui Bina în completarea dorinței sale. Deci, o dorință suplimentară apare în Malchut – aceea de a dărui, care este opusă propriei naturi.Doar această dorință a lui Bina în Malchut se poate transforma într-un Zivug și în recepția Luminii. Când Malchut primește toate dorințele pe care le poate primi de la Bina și le umple cu Lumină, doar propria sa dorință egoistă inițială va rămâne necorectată, dar chiar și atunci va fi corectată de Sus, de către Însuși Creatorul. Ordinea corecției și a primirii Luminii în proprietățile lui Bina în interiorul lui Malchut, este privită ca și recepția pe Zivug de Yesod și are loc secvențial pe parcursul a 6.000 grade, numite „6.000 ani”. Malchut de Malchut a lumii Atzilut nu poate primi nici o Luminî pe parcursul celor 6.000 ani, până când toate părțile sale nu sunt complet corectate. Toate Zivugim (plural pentru Zivug) de-a lungul celor 6.000 ani sunt făcute nu prin însăși Malchut, ci prin proprietățile pe care ea le-a primit de la Bina. Locul unui asemenea Zivug este numit Yesod de Malchut sau Ateret Yesod. În acest timp, însăși Malchut (dorințele egoiste) rămâne închisă pentru Lumină și de aceea este numită „porțile închise”. Recepția Luminii de-a lungul celor 6.000 ani, corectarea Partzufim și umplerea gradată a lui Malchut cu Lumină, are loc cu ajutorul dorințelor lui Bina în Malchut, care sunt numite „Miftacha” (Yesod de Malchut), eoarece forțele impure (egoiste) nu au nici o putere asupra acestei părți din Malchut. Yesod de Malchut înseamnă că Malchut acționează doar cu proprietățile pe care le-a primit de la o Sfira Superioară – Yesod, care este liberă de orice influență a forțelor impure (Klipot). Toate proprietățile, cu excepția celor ale lui Malchut, sunt altruiste, deoarece ele își au originea în Bina. Totuși, din moment ce dorim să subliniem că un Zivug este făcut pe o dorință altruistă, deasupra dorinței egoiste a lui Malchut, deobicei spunem Yesod în loc de Bina. Și deoarece Yesod este Sfira imediat deasupra lui Malchut, spunem că un Zivug este făcut, nu pe dorințele egoiste ale lui Malchut, ci pe Yesod. Și deoarece, în timpul dobândirii proprietăților lui Yesod, Malchut poate primi Lumina, iar o asemenea recepție a Luminii pe Yesod de Malchut, este numită „Miftacha” (de la cuvântul Mafte’ach, cheie) – cheia ce deschide calea pentru Lumina Superioară. Totuși, deoarece însăși Malchut, care este, Malchut de Malchut („porțile închise”) rămâne inaccesibilă Luminii pentru 6.000 ani, Rabbi Chiya (un grad spiritual particular) nu a putut înțelege cum Rabbi Shimon (Partzuf-ul spiritual numit Rabbi Shimon) a putut atinge o asemenea completă perfecțiune. Într-adevăr, Rabbi Shimon este un Partzuf de o asemenea înălțime spirituală, încât primește Lumina lui Yechida. Și este imposibil să primească această Lumină fărr să utilizeze un Zivug pe însăși Malchut de Malchut. Dar, această parte a lui Malchut rămâne necorectată până la completarea celor 6.000 ani (sfârșitul corecției) și de aceea nu poate fi folosită. Definind aceste dorințe, este ca și cum omul le-a corectat deja parțial. Și toate preceptele de interdicție, se referă la Malchut de Malchut; de aceea, interdicția impusă pentru utilizarea sa, este numită „o restricție”. Și totuși, dacă este imposibil să umplem „inima de piatra” (Lev HaEven), adică, Malchut de Malchut (rădăcina egoismului, baza creației), cu Lumină, cum poate chiar și un simplu suflet să atingă corecția totală? Până la urmă, corecșia totală implică recepția Luminii în întregul Malchut. Fiecare suflet, fiecare parte a lui Malchut, include o parte a lui Malchut de Malchut, cu care nu poate lucra până la sfârșitul corecției.Pe de altă parte, Rabbi Chiya îl vede pe Rabbi Shimon într-un stadiu de compeltă corectare. Deci cum a putut acesta să atingă un asemenea stadiu? Această contradicție l-a stârnit pe Rabbi Chiya atât de mult, încât el s-a prosternat la pământ și a plâns.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#103
|
||||
|
||||
|
Este imposibil ca să „traducem” constant cuvintele din Tora sau Zohar, într-un limbaj pe care săl înțelegem, acel „pământ” inseamnă egoism și „praf” se referă la forțele impure, acel „plâns”
implică înălțarea MAN și așa mai departe. Toate cuvintele și definițiile din textul Zohar-ului ar trebui percepute senzitiv și nu literar ca acțiuni fizice ale lumii noastre. Cu alte cuvinte, indiferent ce spune Zohar, se raportează doar la senzațiile spirituale, interioare și la experiențele cuiva care percepe lumea spirituală. Toate cuvintele formează „environment,” sfera spirituală, în interiorul căreia Creatorul a făcut singura sa Creație – omul (Adam). Toate celelalte au fost create doar cu scopul de a-l ajuta pe om să-și împlinească misiunea spirituală de a deveni precum Creatorul său. Precum în lumea noastră, lumea în sine și toți locuitorii ei, cu excepția omului, sunt roboți operați de către natura lor animală, tot astfel creaturile cu vojnță proprie, în lumile spirituale, toate ființele spirituale, cu excepția sufletului, sunt operate de natura lor spirituală. În timpul nașterii în lumea noastră, omul, deasemenea, este un animal fără libertatea de a acționa împotriva dorinței sale egoiste de a primi plăcere. Deobicei el stă într-un asemenea mod de-a lungul existenței sale pe pământ, care nu este foarte diferit de nivelele naturii, neanimat, vegetal și animat, urmând automat ordinele stăpânului său interior, egoismul. Doar cu ajutorul Cabalei, poate omul să primească treptat, tărie Superioară, spirituală și în consecință să dobândească libertate de alegere, care este, eliberarea sa de sub influența forțelor impure, egoiste, devenind astfel liber în dorințele sale, precum Creatorul. Totuși, o asemenea oportunitate este dată doar aceluia care poate controla conducerea sa automată, natura egoistă: în concordanță cu tăria ecranului său, omul urcă (se mișcă lăuntric, în senzațiile sale) din această lume, în cea spirituală. După crearea lumilor spirituale ca o casă pentru creașia sa viitoare, Creatorul a făcut creatura (suflet, Adam). Sufletul constituie dorința de încântare în simțirea Creatorului, a Luminii Lui. Simțirea Creatorului se numește „Lumină”. Nu există nimic altceva în întregul univers, înafară de Lumină și suflet! Deși sufletul în sine este Malchut de Malchut (singura creație egoistă), Creatorul a împărțit în ea proprietatea altruismului, creând-o amestecată cu Kelim (dorințe) ale lui Bina, demonstrând astfel cât de minunat ar fi, să fie precum El. În timp ce înfăptuiește acțiunile sale altruiste, sufletul (Adam) a decis să folosească egoismul său natural, însăși Malchut de Malchut, pentru a primi Lumina Creatorului cu intenții altruiste. Și totuși, când a început să lase să intre imensa Lumină a lui Yechida în Malchut de Malchut, nu a putut rezista și a dorit să se bucure de ea, într-un mod egoist. Această schimbare în dorințele sufletului este privită ca o cădere a sa.Ca rezultat al căderii, sufletul lui Adam se împarte într-o imensitate de părți (600,000), care toate au căzut în captivitatea forțelor impure, egosite (au dobândit dorințe egoiste). După cădere, Adam a corectat câteva dintre suflete (au obținut un ecran anti-egoist), dar doar parțial. Și atunci, din numărul total de suflete, unele au fost alese pentru corectare, coborâte în această lume și îmbrăcate în corpuri, generație după generație. Coborârea (distanțarea față de Creator) în lumea noastră (senzațiile egoiste a propriilor dorințe egoiste a cuiva) are loc ca rezultat al atașării la suflet, a unei „cantități” suplimentare de egoism. În lumea spirituală, mișcarea (îndepărtarea față de Creator sau apropierea de El) și distanța (față de El), sunt determinate de corelația dintre dorințele egoiste și altruiste, ale sufletului. Scopul coborârii sufletelor în lumea noastră, este de a transforma dorințele egoiste ale omului, cu ajutorul Cabalei și întoarcerea la Creator prin înfăptuirea acțiunilor altruiste. Coborârea sufletelor continuă până când fiecare dintre ele ating totala corecție. Și sufletele cele mai exaltate, care se raportează la gradul lui Yechida și GAR de Haya depind de corectarea lui Malchut, în Malchut a lumii Atzilut („porțile închise”). Acestea vor fi corectate doar la completarea celor 6.000 ani, după corectarea restului. Aceasta se datorează legăturilor inverse dintre suflete și Lumina ce le umple: cu cât este mai egoist un suflet și cu cât mai jos este localizat, cu atât mai mare este Lumina ce intră în Partzuf-ul general (sufletul comun) la momentul corectării sale. Acesta este motivul pentru care aceste suflete exaltate, sunt înghițite de praf (forțe impure), adică, forța impură guvernează peste ele, cu enorma sa putere, deoarece este sigur că nimeni și nimic nu poate salva aceste suflete din captivitate. De aceea Rabbi Chiya a plâns: „Prafule, cât de crud ești!” Astfel încât cele mai înălțate suflete sunt „înghițite de tine, fără nici o speranță de a-ți scăpa!”. Cu alte cuvinte, rădăcina creației (egoismul primordial), nu poate fi corectată. Rezultă că, urmare a captivității sufletelor exaltate, prin guvernarea forțelor impure, toți cei drepți care aduc Lumină întregii lumi, nu pot atinge singuri perfecțiunea. Din moment ce toate sufletele sunt interconectate, nici un suflet individual nu poate ajunge la sfârșitul corecției, până când toate sufletele nu sunt corectate. De aceea ele sunt supuse nemiloasei guvernări a colbului. La început, Rabbi Chiya a vrut să spună că însuși Rabbi Shimon a fost inghițit de praf, adică, nu a atins corectarea totală. El a auzit că Rabbi Yosi a motivat deasemenea că porțile închise, sunt închise pentru toți. Și totuși, după o perioadă de contemplare, el a afirmat: „Dacă Rabbi Shimon reînvie toate lumile și le guvernează, cum este posibil ca el să nu fi atins perfecțiunea?” De aceea, el a concluzionat că Rabbi Shimon nu a fost înghițit de praf, că el a atins corectarea totală și că probabil se află într-un stadiu de absolută perfecțiune. Totuși, lucrul pe care Rabbi Chiya nu a putut să-l înțeleagă, este cum a putut un suflet individual, să atingă sfârșitul corectării, înauntea (fără) completei corectări a tuturor celorlalte. Aceasta este ceea ce Rabbi Chiya nu a putut să-și explice.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#104
|
||||
|
||||
|
50. Rabbi Chiya s-a ridicat și a început să umble și să plângă. Rabbi Yosi i s-a alăturat. El a
postit timp de patruzeci de zile, astfel încât să-l poată vedea pe Rabbi Shimon. Dupa aceasta, i s-a spus că încă nu merită să-l vadă. El a plâns și a postit alte patruzeci de zile. Și atunci i s-a arătat o viziune: Rabbi Shimon și fiul său Rabbi Elazar discutau cu el, cu Rabbi Chiya, folosind cuvintele pe care el le spusese lui Rabbi Yosi, iar mii de oameni ascultau discuția lor. Deți postul despre care vorbește Zohar se referă la un act spiritual, în lumea noastră, o astfel de descriere, este un bun exemplu despre cât de puternică poate fi o dorință cu scopul de a-și găsi răspunsul de Sus. Alte acțiuni spirituale includ plângerea, lacrimile – stadiul de micime (Katnut) al unui Partzuf spiritual, în acest caz referindu-ne la „Rabbi Chiya.” Bineînțeles că, Rabbi Shimon și toate celelalte personaje din Zohar sunt mai degrabă Partzufim spirituali, decât oameni din lumea noastră. Adevărul este că, nivelul spiritual al unei persoane ce poartă un anumit nume în lumea noastră, poate coincide cu rădăcina sa spirituală descrisă în Tora. Totuși, elucidarea acestui aspect, necesită spațiu m,uolt mai mare decât cel alocat acestui articol particular. De aceea este esențial să observăm că Faraonul în Egiptul corporal, bineînțeles că nu era un Faraon spiritual, modul în care este descris în Zohar (Partzuf care include toate Malchut), iar Laban, portretizat în Tora ca un ticălos, este de fapt Lumina Cerească Spirituală a Partzuf-ului AB, Lumina Cerească a lui Hochma. Aceasta va fi explicat ulterior. Puternica dorință de a atinge gradul lui Rabbi Shimon i-a permis lui Rabbi Chiya să-l vadă, deoarece el a fost sigur că Rabbi Shimon nu a fost inghițit de praf. El a ajuns la această concluzie, exact datorită conversației sale cu Rabbi Yosi și de aceea și-a dorit cu tărie să-l vadă pe Rabbi Shimon. 51. În aceeași viziune, Rabbi Chiya a văzut câteva dintre mărețele aripi cerești: cum Rabbi Shimon și fiul său Rabbi Elazar le-au încălecat și s-au ridicat la Adunarea Cerului, iar în acest timp aripile i-au așteptat. Apoi, amândoi s-au întors la locul lor și s-au arătat mai strălucitori ca niciodată, mai strălucitori ca lumina soarelui. Adunarea Cerească se referă la Adunarea îngerului Matatron. Totuși, numele său întreg nu este pronunțat, astfel încât este folosit numele Matat, deoarece pronunțarea unui nume este echivalentă cu o acțiune, care nu întotdeauna este dezirabilă. Termenul de Adunare Cerească se referă la Adunarea a Însuși Creatorului, în timp ce Adunarea Raiului se referă la Adunarea lui Matat. Aripile care îi așteptau pe Rabbi Shimon și pe fiul său Elazar, sunt îngeri (forțe spirituale, similare roboților sau animalelor de tracțiune din lumea noastră), a căror sarcină este de a asista sufletele în ascensiunea lor de la un grad spiritual la celălalt. Și precum aceste aripi trebuie să asiste sufletele pe parcursul ascensiunii lor, deasemeni trebuie să le asiste să coboare la locurile lor. De aceea, se spune că aripile i-au așteptat pe Rabbi Shimon și fiul său Rabbi Elazar ca să-i coboare înapoi. Și când Rabbi Chiya i-a văzut întorcându-se de la Adunarea Raiului, la locul lor (la Adunarea lui Rabbi Shimon), el a observat o nouă lumină pe fețele lor și radianța care îi înconjura, care era mai strălucitoare decât a soarelui. 52. Rabbi Shimon a deschis și a spus: „Lasă-l pe Rabbi Chiya să intre și să vadă cât de mult reînoiește Creatorul fețele celor drepți în lumea ce vine. Fericit este acela ce intră în cealaltă lume, ca un stâlp rigid opus tuturor.” Și Rabbi Chiya s-a văzut intrând, iar Rabbi Elazar și toți ceilalți stâlpi ai lumii, erau acolo, ridicându-se înaintea lui Rabbi Chiya. Iar el, Rabbi Chiya, s-a rușinat; el a intrat, s-a înclinat și a stat la picioarele lui Rabbi Shimon. Rabbi Shimon a deschis (a deschis calea Luminii) și a spus: „Fericit este acela care intră fără rușine”. Și toți care erau prezenți, nu simțeau rușine. Doar Rabbi Chiya s-a rușinat. Aceasta deoarece ei aveau tăria de a se opune puterii prafului, iar Rabbi Chiya nu o avea. Ei erau toți perfecți, în timp ce Rabbi Chiya avea o imperfecțiune – dorința de a dobândi. Și acesta este motivul pentru care el s-a rușinat. 53. O voce s-a auzit: „Apleacă-ți ochii, nu îți înălța capul și nu privi”. El și-a aplecat ochii și a văzut Lumina care strălucea din depărtare. Vocea s-a întors și a spus: „Cel Ceresc, tainic și închis, care are ochi ce au grijă de întreaga lume, privește și vede: cei de jos dorm, iar Lumina ochilor lor este ascunsă în pupilele lor. Trezește-i!” După ce el a urmat instrucțiunile de a-și coborî ochii și de a nu-și înălța capul (de a nu-și folosi dorința de a primi Lumina, ci doar să dorească să dăruiască), el a meritat să audă (Lumina lui Hassadim) chemarea, cu ajutorul căreia a obținut tot ceea ce și-a dorit. Vocea a împărțit toate sufletele în două grupuri: primul este grupul Sfinților Cerești care sunt ascunși, care au meritat ca ochii lor să fie deschiși pentru a privi întreaga lume și al doilea este grupul sufletelor care au Lumina ochilor ascunsă în pleoapele lor, ceea ce i-a orbit. Acesta este motivul pentru care vocea a spus sufletelor din primul grup să privească, adică, să folosească primirea Luminii Superioare, pentru a atrage Lumina împreună cu al doilea grup.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#105
|
||||
|
||||
|
54. Care dintre voi transformă întunericul în Lumină și gustul amar în dulce, chiar înainte
ca el să fi venit aici, cu alte cuvinte, în timp ce încă trăia în altă lume? Care dintre voi speră și așteaptă în fiecare zi Lumina ce strălucește atunci când Domnul se distanțează, când măreția Lui crește și El este numit Regele tuturor regilor lumii? Pentru că acela care nu așteaptă aceasta în fiecare zi în timp ce trăiește în această lume, nu are deasemenea loc în cealaltă lume. Scopul Creatorului este ca omul să-L atingă total, în timp ce încă trăiește în această lume, anterior încarnării într-un corp fizic. De aici este evidentă divizarea oamenilor în lumea noastră, în două grupuri, iar vocea le ispitește. Vocea evidențiază fiecărui grup, avantajul lor principal. Sufletelor din primul grup, le spune că au transformat întunericul în Lumină. Acestea sunt sufletele lumii Atzilut, deoarece Creatorul a creat două sisteme opuse în lumile BYA: sistemul întunericului și al amărăciunii, cvare este opus sistemului Luminii și dulcelui. De aceea, în Tora lumilor BYA există o divizare în potrivit și nepotrivit, pur și impur, permis și interzis, sfânt și nesfânt, în timp ce Tora lumii Atzilut, care conține toate numele Creatorului, nu conține nimic impur. Și păcătosul Laban este privit ca un nume sfânt în lumea Atzilut, la fel ca și Faraonul. Și toate numele care reprezintă forțe impure în lumile BYA, devin corectate în lumea Atzilut, obiecte și forțe spirituale exaltate și pure, cu nume sfinte corespondente. De aceea, sufletele care au atins Lumina în lumea Atzilut transformă tot întunericul în Lumină și tot ce este amar în dulce. Cu alte cuvinte, întreaga diferență dintre sfânt, pur și bun și opusele lor, constă în corectarea dorinței și în dobândirea unui ecran anti-egoist deasupra voinței de a primi. Și celui de al doilea grup, vocea i-a spus că așteaptă ajutorul Creatorului, iar El va răsări (Shechina, manifestarea Lui către cei inferiori) din praf (în senzațiile lor). Dar aceia care nu Îl așteaptă, fiind preocupați cu alte aspirații, nu se vor ridica din praf, iar senzația Creatorului va rămâne ascunsă pentru ei. 55. În această viziune, Rabbi Chiya a văzut mulți dintre prietenii lui în jurul stâlpilor. Și el i-a văzut înălțați la Adunarea Raiului, unii dintre ei mai sus și alții mai jos. Și peste ei toți, el l-a văzut pe Matat, posesorul aripilor, apropiindu-se. Și când vocea a chemat, Rabbi Chiya a văzut multe suflete ale celor drepți, aparținând ambelor grupuri, stând în jurul celor doi stâlpi care deja erau prezențe în Adunarea lui Rabbi Shimon, și pe care el deja îi văzuse urcând la Adunarea Raiului. Unii urcau, iar alții coborau; ma mult, această mișcare avea loc în direcții opuse. În acest mod cele două grupuri se ajutau unul pe celălalt, în concordanță cu vocea care le striga, care instruia primul grup să coboare și pe cel de-al doilea să urce. Rabbi Chiya a văzut deasemenea că datorită impresiei puternice a tuturor acestor suflete în legătură cu aspirațiile lor, adică, puterea celor două grupuri, Matat a coborât de la Adunarea Raiului, la adunarea lui Rabbi Shimon și a făcut un jurământ. 56. Îngerul Matat a jurat că el a auzit din spatele cortinei, cum în fiecare zi, Creatorul își amintește și se întristează datorită lui Malchut, căzută în țărână. Și când El își amintește de ea, El lovește 390 ceruri, iar acestea tremură toate înaintea Lui, cu o frică teribilă. Și Creatorul varsă lacrimi pentru Shechina (Divinitatea), Malchut care a căzut în praf. Și acele lacrimi mocnesc precum focul și cad în Marea cea Mare. Și prin puterea acestor lacrimi, Conducătorul Mării, numit Rachav, este reînviat, binecuvântează numele sfânt al Creatorului și promite să înghită totul, din prima zi a creației, să absoarbă totul în interiorul său, atunci când toate națiunile se unesc împotriva națiunii sfinte, iar apele vor seca și Israel va umbla pe pământ uscat. Această promisiune semnifică faptul că Creatorul nu uită niciodată, ci își amintește fiecare zi în care Shechina zace în praf. Totuși, aceasta nu se referă la întreaga Shechina cea sfântă: despre acesta, Creatorul nu are nevoie să făgăduiască, deoarece este revelată și văzută de către toți cei care locuiesc în Lumile Superioare, iar tot ceea ce El face, este doar pentru Shechina (Malchut).Dar aceasta se referă doar la Malchut de Malchut. Ea este cea despre care Rabbi Chiya crede că este ținută captivă de către forțele impure, abandonată complet. De aceea, el a plâns: „Oh, praf ce înghiți totul!”. Și aici, îngerul Matat, care vine la Adunarea lui Rabbi Shimon, i-a revelat lui Rabbi Chiya un mare secret – acela că guvernarea Creatorului este absolută și că El își amintește de Malchut de Malchut în fiecare zi. Un Zivug (uniunea dintre Masach-ecran și Lumină-plăcere) este definit ca o lovitură a Luminii peste ecran, un rezultat al dorinței de a intra și a traversa bariera ecranului, în timp ce ecranul o restricționează și o respinge. Acest act de respingere este numit Lumina ce se Întoarce (întoarsă), deoarece ea răsare din ecran, de jos în sus și îmbracă Lumina ce vine. Aceasta poate fi comparată cu exemplul gazdei (Creatorul), care oferă mâncare delicioasă (Lumina), musafirului său (Kli), care dorește să se bucure de toate delicatesele. Totuși, ca rezultat al rușinii de a fi un primitor, musafirul refuză să primească, iar ecranul respinge mâncarea (Lumina). Este ca și cum musafirul (Kli) ar spune gazdei (Creatorul) că el refuză să primească plăcere (Lumina) pentru sine, pentru încântarea proprie. Această respingere a mâncării (Lumină) formează Lumina ce se Întoarce, deoarece ea nu se naște din dorința de a nu simți rușinea, așa cum este în lumea noastră, ci din dorința Kli-ului spiritual de a fi precum Creatorul. Lumina ce se întoarce este acea intenție altruistă, dorința. Aceasta este deasemenea Kli-ul spiritual și doar în interiorul lui poate fi primită Lumina; doar în această intenție poate cineva săL simtă pe Creator.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#106
|
||||
|
||||
|
După ce Kli-ul a fost capabil să respingă toată plăcerea ce vine către el și să demonstreze că
putea îndeplini condițiile primei restricții (de a se abține de la primirea egoistă), el începe să calculeze cât de multă Lumină ar putea primi de dragul Creatorului. Kli-ul primește doar cantitatea de plăcere care cu siguranță poate fi primită de dragul Creatorului. Încântarea care a fost primită în interiorul Kli-ului, se numește Lumina Interioară. Cantitatea de Lumină primită în interiorul vasului determină gradul de asemănare cu Creatorul; Kli-ul acționează precum Creatorul: precum El dorește să dăruiască plăcere Kli-ului, tot așa și Kli-ul dorește să dăruiască asupra Lui, în conformitate cu Lumina Interioară primită. De aceea, dimensiunea Kli-ului, (de la Peh la Tabur, unde primește Lumina) determină gradul de contopire cu Creatorul. În acest loc, Kli-ul se unește cu El în proprietăți și intenții. Dacă puterile de rezistență ale Kli-ului nu sunt suficiente pentru a primi de dragul Creatorului, astfel încât el se poate abține doar de la primire, se consideră că Kli-ul se află în stadiul „mic”, Katnut. Kli-ul care a fost creat de către Creator, este cel mai puternic. Totuși, până la urmă, pe măsură ce începe să urce, ecranul său se slăbește treptat, până când Kli-ul nu mai poate primi de dragul Creatorului. Îi rămâne doar suficientă putere de a nu primi pentru sine. Acesta este motivul pentru care, începând cu acest stadiu, există o interzicere a recepției Luminii în dorința de „a primi” a Kli-ului. Acesta își poate doar folosi propriul GE, dar nu și AHP. Și granița dincolo de care Lumina nu se poate răspândi, se numește Parsa, cerul. Această barieră este construită de Sus; de aceea, chiar dacă brusc Kli-ul dorește să primească Lumina pentru sine, el nu va fi capabil s-o facă.Ecranul divide cerul și formează patru părți: Hochma, Bina, Tifferet, și Malchut (HBTM), cele patru litere ale lui HaVaYaH. deoarece Malchut s-a unit cu Bina și de aceea și-a proprietățile egoiste în unele altruiste, ecranul nu este localizat în Malchut, ci în Bina. Bina este socotită ca sute; de aceea, cele patru părți HBTM sunt egale cu 400. Totuși, nu există nici un Zivug (primire a Luminii) pe însăși Malchut de Malchut (care este numită „porțile închise”). Aceasta înseamnă că Malchut conține nouăzeci Sfirot și nu 100: 9 Sfirot, fiecare fiind formată din zece. De aceea, ecranul care este numit „cer” și care face un Zivug cu Lumina Superioară, reflectând-o e format din 390 părți, deoarece lipsește partea lui Malchut de Malchut. Astfel, se spune că cerul este format din 390 ceruri și că pe el este făcut un Zivug cu Shechina, în timp ce un Zivug pe praf, ce semnifică cele zece părți ale lui Malchut de Malchut, este interzis. Impactul dintre ecran și Lumina ce vine, seamănă cu tremuratul din frica de a primi Lumina în interiorul său, dincolo de limitele propriilor restricții. Sunt cinci Sfirot în Rosh (cap) al unui Partzuf: Keter – Galgalta (or Metzach) – frunte Hochma – Eynaim – ochi Bina – Awznayim – urechi ZA – Hotem – nas Malchut – Peh – gură Și precum secrețiile din ochii fiziologici ai cuiva sunt numite lacrimi, tot astfel, secreția Luminii lui Hochma din partea Kli-ului spiritual numită „ochi”, este privită ca „lacrimi”. Lacrimile constituie partea Luminii care este respinsă de Partzuf datorită absenței ecranului pe Malchut de Malchut. Întreaga Lumină care vine la un Partzuf dorește să intre și să-l umple cu plăcerea sa, chiar și în partea de Partzuf care nu are nici un ecran pentru rpimirea cu intenții altruiste. De aceea, ecranul imediat respinge această porție de Lumină. Dar între lovitura Luminii de Sus și rezistența ecranului de jos, micuțe picături se preling prin ecran, care, datorită grabei sale, nu este capabil să le respingă. Aceste picături nu au nimic de a face cu nivelul lui Hochma din Partzuf, deoarece el duc lipsă de îmbrăcarea cu Lumina ce se Întoarce. Ele ies din Partzuf Hochma și primesc numele de „lacrimi”. Dar cu toate acestea este Lumină! Acesta este similar unui stadiu în care noi suntem plini de lacrimi de compasiune pentru altă persoană. Într-adevăr, tot ceea ce există în lumea noastră, există deoarece derivă din prototipul său spiritual și tot ceea ce se întâmplă în această lume, are loc doar pentru că se naște din rădăcina sa spirituală, Superioară. Până la urmă, faptul că Lumina Superioară lovește ecranul, încercând să spargă restricția acestuia, provine din originea sa din Locul cel mai Înalt, din Însuși Creatorul și nu are legătură cu dorința creaturii de a primi această Lumină între limitele capacităților sale altruiste. Lumina provine din lumea Infinitului, de la Însuși Creatorul, cu mult timp înainte ca Kli–ul să fi apărut și să dorească să se restricționeze. Lumina Superioară dorește să umple dorința de a se bucura că a creat, precum se spune: „Creatorul dorește să locuiască jos, în creaturile Sale”. Lumina și Creatorul sunt unul și același; până la urmă, omul definește senzația Creatorului ca Lumină spirituală. Și această Lumină Superioară tinde să-și forțeze calea prin ecran și să intre în dorința omului, dar ecranul o azvârle înapoi. De aceea, această Lumină Superioară respinsă, devine Lumina ce se Întoarce, care desemnează intențiile altruiste ale omului, de a dărui Creatorului încântare.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#107
|
||||
|
||||
|
Ca rezultat al coliziunii cu ecranul, porțiuni din Lumină se revarsă, pentru că aceste lacrimi își au
originea în iubirea Creatorului și în compasiunea Lui pentru creația Sa. În lumea noastră, acțiunea spirituală are ca rezultat o emisie de lacrimi într-un om copleșit de suferință și iubire. Totuși, lacrimile spirituale nu dispar. Aceasta este descrisă în Cântarea Cântărilor (8:6): „Așa cum iubirea este la fel de puternică precum moartea, gelozia este la fel de crudă ca iadul; de aceea, sclipirile sunt fulgerări de foc, flama Domnului!” Cauza este că aceste lacrimi sunt născute din iubirea și compasiunea Celui Superior, pentru cel de jos. Și precum ard lacrimile pasionale vărsate de cineva în lumea noastră, tot așa ard precum focul, lacrimile Superioare, adevărata flamă a Domnului! Raportându-se la proprietatea lui Hochma, Malchut este numită „mare”. De aceea se spune că lacrimile (Lumina lui Hochma fără a fi întâi îmbrăcată în Lumina lui Hassadim) cad in mare, în Malchut. Și este scris că oricât de multe ape de mare ar fi, ele nu vor stinge iubirea Creatorului pentru creaturile sale, ape exprimate prin aceste lacrimi. S-a spus în timpul creerii lumii: „Lăsați apele să se adune într-un singur loc” (Beresheet, 1:9). Dar îngerul care a guvernat marea nu a dorit să înghită aceste ape și din această cauză a fost ucis (a fost golit de Lumină). Acum, pe măsură ce lacrimile au căzut, el a fost reînviat. Motivul este că în timpul creerii lumii, Malchut de Malchut nu a trecut prin nici un fel de corecție, deoarece Creatorul a creat lumile ABYA într-o corecție specială numită MAN de Bina sau Ateret Yesod și nu MAN de Malchut sau Malchut de Malchut. Cu alte cuvinte, corecția este posibilă doar dacă omul nu corectează pe însăși Malchut de Malchut (esența sa), ci, în timp ce se abține de la Bina, dorințe mai înalte, altruiste și primește Lumina Creatorului în ele (în Sfirot KHB-ZA de Malchut, în cele 390 Sfirot). Aceste dorințe mai înalte, altruiste mai sunt numite dorințe ale lui Bina sau MAN de Bina, iar recepția Luminii în ele (Zivug) este făcută nu pe egoism (însăși Malchut), ci pe voința de a dărui, numită Ateret Yesod. Acest Zivug este suficient pentru a umple doar primele nouă Sfirot în Malchut, dar nu umple pe însăși Malchut. Profetul Yeshayahu (Isaia) scrie privitor la acest lucru: „Cu cine sunteți voi, parteneri? Am început lumile și voi trebuie să le completați!” Corectarea lui Malchut de Malchut este obligatorie doar pentru creaturi. De aceea, când conducătorului mării i s-a spus: „Lasă apele să se adune într-un singur loc”, el a obiectat și nu a dorit să înghită apele create, deoarece prin stadiul necorectat al lui Malchut de Malchut, forțele impure s-au evidențiat și au condus peste el. Și acesta este motivul pentru care el a fost ucis. Totuși, aceste lacrimi corectează Malchut de Malchut și de aceea îl reînvie pe conducătorul mării, astfel încât el să poata să se ridice din moarte, sanctifică numele Domnului, împlinește voința Creatorului și înghite apele primordiale. Pentru că atunci, toate forțele impure, tot răul din lume va dispărea și toate (dorințele) se vor aduna într-un singur loc (proprietate), a cărui nume este Atzilut. Aceasta se datorează faptului că lumea Atzilut se va răspândi de la capătul lumii lui AK în jos în lumea noastră, iar acolo va veni sfârșitul corecției, deoarece lumile BYA se vor întoarce în proprietățile lor, la lumea Atzilut. În viitor, la sfârșitul corecției, după corectarea primelor nouă Sfirot ale lui Malchut, atunci când doar Malchut de Malchut, ultima, a zecea Sfira rămâne să fie corectată, când toate națiunile lumii (Malchut de Malchut) se unesc pentru a distruge Israelul (primele nouă Sfirot ale lui Malchut, dorința de a corecta toate cele zece Sfirot ale lui Malchut), acțiunea conducătorului mării va fi revelată astfel încât el va înghiți toate apele rele, primordiale, iar apele (restricții severe) vor seca și fiii lui Israel (aceia care aspiră către Creator) vor merge prin pământ uscat. Profetul Micha (Micah) a spus: „Când am fugit de pe pământul Egiptului, am văzut minuni”. Totuși, acesta a fost doar începutul, deoarece a fost doar în Marea Finală (Marea Roșie; numele ebraic semnifică finalul lui Malchut, sau Malchut de Malchut) și doar pentru un timp limitat. Dar, la sfârșitul corecției, moartea va dispărea pentru totdeauna. Astfel a explicat Matat, jurământul său: „Creatorul nu o uită niciodată pe Malchut, care este căzută în praf. Pentru că până și un Zivug de zi cu Sechina este făcut pe doar 390 ceruri, pe cele nouă Sfirot ale lui Malchut și nu pe însăși Malchut de Malchut, care rămâne să zacă în țărână și, așa cum ni se pare, este uitată complet de către Creator și nimic nu ar putea fi mai departe de adevăr decât acest lucru. De fapt, El o corectează cu fiecare Zivug, deoarece cu fiecare Zivug, ca rezultat al blocării celor 390, lacrimile curg în exterior. Și aceste lacrimi nu sunt pierdute, ci cad în Marea cea Mare (Malchut de Malchut), care primește de la ele corecții lente dar totuși treptate, chiar dacă este Lumina lui Hochma fără înveștmântarea Luminii lui Hassadim. Și pe măsură ce devine din ce în ce mai crectată, conducătorul mării este reînviat până ce lacrimile acumulează o cantitate suficientă de corecție a întregii Malchut, astfel încât toate intențiile ei să fie de dragul Creatorului. Aceasta se va întâmpla atunci când toate națiunile se vor uni ca să atace Israelul. Atunci, conducătorul mării va reveni la viață și va înghiți toate apele primordiale, iar Malchut de Malchut va primi corecția ce-i lipsește, deoarece în fiecare zi, Creatorului îi pasă de ea, singura Lui creație, până când aceasta atinge corectarea finală. Și aici, amăgirea lui Rabbi Chiya i-a fost revelată: el a înțeles că nimic nu dispare în țărână, ci, din contră, în fiecare zi Malchut trece prin corecții, după cum Matat a jurat. 57. Și printre toate acestea, el a auzit o voce: „Curăță acest loc, curăță acest loc! Mashiach (Mesia), Regele-Redeemer vine la adunarea lui Rabbi Shimon”, deoarece toți cei drepți adunați acolo, sunt conducătorii grupurilor și adunărilor, în timp ce toți membrii adunării, urcă de la această Adunare, până la Adunarea Raiului. Și Mashiach vizitează toate aceste adunări și sigilează Tora care vine din gura celor drepți. Și la acel moment, Mashiach vine la adunarea lui Rabbi Shimon, înconjurat de conducătorii tuturor adunărilor Cerești. Ca rezultat al marii revelații – sfârșitul corecției – ascunsă în oath a lui Matat, toți cei drepți prezenți la Adunarea lui Rabbi Shimon au fost elevați, în special cele două grupuri care l-au determinat pe Matat să apară și să-și facă jurământul. Ca atare, toți dintre ei au obținut Grade Superioare și au atins nivelele de „conducători ai adunărilor”, deoarece fiecare adunare are un conducător și membrii, iar diferența dintre ele este similară cu diferența dintre VAK, GE al gradului sau Partzuf, de la GAR, Partzuf-ul complet. De aceea, este scris că locul ar trebui curățat pentru Mashiach. De fapt, când Matat a revelat secretul sfârșitului (al corecției) și modul în care creația va fi despărțită de egoism, o voce a apărut și a ordonat să pregătească un loc pentru Mashiach, Regele Mântuitor, deoarece sfârșitul corecției este conectat cu Regele – Mashiach. Totuși, doar cei drepți din adunarea lui Rabbi Shimon, care se află deasupra tuturor conducătorilor adunării, merită venirea lui, pentru că doar aceia care sunt la același nivel spiritual cu Regele – Mashiach (toți cei care deja și-au corectat toate celelalte proprietăți – primele nouă Sfirot în partea lor de dorințe – Malchut – toate proprietățile cu excepția egoismului original, Malchut de Malchut) pot merita revelarea feței lui. Nivelul lui Mashiach este Lumina lui Yechida. Și dacă toți membrii nu ar fi atins nivelul capetelor adunărilor, GAR ale gradelor, cu alte cuvinte dacă nu ar fi corectat tot ceea ce puteau, ei nu ar fi meritat revelarea feței lui Mashiach. Dar capetele Adunărilor nu sunt GAR ale gradelor de jos. Mai degrabă, ele reprezintă un nivel atât de înalt, încât toți membrii au meritat să atingă Adunarea Raiului lui Matat. Și acum, toți membrii au meritat să devină capetele Adunării, și astfel, ei au meritat o înălțare până la Adunarea Raiului. Mai mult, mulțumită corecției lor, ei au meritat ca însuși Mashiach să vină la toate aceste adunări ca să fie împodibiți cu toate faptele lor în Tora. Și acum toți membrii au meritat să atingă nivelul capetelor adunarilor. Acesta este cauza pentru care Mashiach este împodobit cu Tora capetelor adunării. Și astfel, mulțumită lor, însuși Mashiach se înalță la un Grad Superior.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#108
|
||||
|
||||
|
58. La acel moment, toți membrii s-au ridicat. Rabbi Shimon, deasemenea s-a ridicat și
Lumina lui a răsărit pe cer. Mashiach i-a spus: „Fericit ești tu, Rabbi, pentru că Tora ta s-a înălțat în 370 raze de Lumină și fiecare rază se împarte în 613 părți (proprietăți) care urcă și se scaldă în râurile sfântului Apharsemon (curmal). Și Creatorul confirmă și semnează Tora adunării tale, a adunării lui Chizkiyah (Hezekiah), Regele lui Judah și a adunării lui Achiyah ha Shiloni (Ahijah the Shilonite).” Când Mashiach s-a revelat pe sine acestora și a venit la Adunarea lui Rabbi Shimon, toți membrii s-au ridicat (s-au înălțat de la nivelul lui VAK la GAR), iar Rabbi Shimon s.a ridicat pe același grad ca Mashiach. Și Lumina a răsărit pe inălțimea cerului.. Aceasta arată că Rabbi Shimon a obținut Lumina celor zece ceruri, al zecelea cer ce lipsea anterior datorită porților închise ale lui Malchut de Malchut și a atins Lumina lui Yechida, pe care acum a fost capabil să o primească, deoarece a putut face un Zivug pe Malchut de Malchut. Și Lumina lui Yechida care strălucește din acest Zivug, este numită Mashiach. Nivelul „pe care stă” este 390, sau VAK; nivelul „pe care se ridică” este 400, sau GAR. Mashiach i-a spus lui Rabbi Shimon că Tora sa, a dat strălucire Luminii lui Yechida în Partzuf Atik, deoarece: Unitățile (0 – 9) sunt în Malchut; Zecile (10 – 90) sunt în ZA; Sutele (100 – 900) sunt în Ima; Miile (1.000 – 9.000) sunt în Aba; Zecile de mii (10.000 – 90.000) sunt în Arich Anpin; Sutele de mii (100.000 – 900.000) sunt în Atik. Deoarece Sfira lui Atik egalează 100.000, cele patru Sfirot ale lui HaVaYaH (HBTM de Atik) totalizează 400.000. Totuși, în acest caz, el ar fi trebuit să spună că Tora a făcut acțiunea în 400,000; dar, el a spus că Lumina emanată de Ima nu este folosită pe 400, ci doar pe 370, pentru că deși Tora a atins zenitul cerului, nu a putut încă atinge GAR al ultimei, Sutei Cerești. De aceea, sunt doar 370, în timp ce, Cele treizeci Superioare sunt absențe în Ima. Aceleași se aplică și în legătură cu miile – Lumina lui Aba nu folosește GAR a fiecărei mii, ci doar VAK, adică, 600 în loc de 1.000. În loc de GAR al fiecărei mii, folosește treisprezece (Hochma ale celor „treizeci și două Netivot (căi ale) Hochma”). Numărul treisprezece semnifică Hochma celor „treizeci și două Netivot Hochma,” Lumina slabă a lui Hochma, numită sfânta Apharsemon. De aceea se spune că Tota a atins 370 lumini și că fiecare dintre ele se împarte în 613 raze; de aceea, în cele 400 ale lui Ima, treizeci ale Luminii Superioare ale lui Hochma lipsesc, ceea ce o lasă doar cu 370. Și fiecărei mii îi lipsește acest 400 Superior (GAR al Hochma). În loc să folosească cele treisprezece căi ale sfintei Apharsemon, fiecare mie conține nu mai mult de 613, deoarece toate secretele cerești sunt ascunse în adunarea lui Rabbi Shimon. Și însuși Creatorul le-a sigilat, deoarece El se înalță și devine impodobit cu atingerile tuturor celor drepți în Tora. Cunoaștem din Talmud (Sanhedrin, 99:1) că tot ceea ce profeții au spus vreodată, se referă doar la zilele venirii lui Mashiach, dar în viitor (Yeshayahu, 64), toată lumea Îl va arăta pe Însuși Creatorul. Pentru că toate gradele și nivelele care se referă la zilele lui Mashiach vor fi atunci corectate și toate secretele Torei vor fi revelate, și toți vor obține completa revelație a Luminii, a Creatorului, după cum este spus, fiecare va vedea cu proprii ochi (vederea implică GAR de Hochma). De la cele spuse anterior, devine clar că există o oportunitate de a corecta Malchut de Malchut al fiecaruia, individual, chiar și înainte ca toate sufletele să dobândească aceasta în viitor. Într-un asemenea caz, omul își dobândește nivelul individual de atingere al lui 400, deși nivelul său general nu poate fi mai înalt de 370, ca în cazul tuturor celorlalți. Acesta este gradul pe care Rabbi Shimon, Rabbi Chizkiyah, și Achiyah ha Shiloni l-au atins. 59. Mashiach a spus: „Am venit aici, nu ca să confirm Tora adunarii tale, ci doar pentru că „posesorul aripilor” se îndreaptă către acest loc. Pentru că eu știu că el nu va intra în nici o adunare, ci doar în ale voastre”. Între timp, Rabbi Shimon i-a spus despre jurământul luat de „posesorul aripilor”. Chiar atunci, Mashiach a tremurat cu evlavie și și-a ridicat vocea, iar Cerurile s-au scuturat, Marea cea Mare a clocotit, Levhiathan s-a agitat și întreaga lume a fost în pericol să se răstoarne. În acel moment, el l-a văzut pe Rabbi Chiya în podoabele lui Rabbi Shimon. El a întrebat: „Cine a dat podoabe omului în lumea aceasta, veștmintele celeilalte lumi?” (veștminte ale celeilalte lumi pe corpul acestei lumi). Rabbi Shimon a răspuns: „Acesta este Rabbi Chiya, păstrătorul Torei!”. El i-a spus: „Adună-i pe el și fiii săi (aceia care au părăsit această lume), iar ei se vor alătura Adunării tale”. Rabbi Shimon a spus: „I-a fost dăruit lui, timp” (timpul lui Rabbi Chiya nu a sosit încă). Mashiach i-a spus lui Rabbi Shimon, că el a venit nu de dragul Torei, ci pentru că „posesorul aripilor” vine la adunare, dorind să știe ce a spus Matat. Deoarece Matat a revelat că sfârșitul corecției va fi precedată de o teribilă suferință pentru Israel – Cerurile și Marea cea Mare vor tremura, iar lumea se va afla în pragul colapsului, după cum este prezis în Talmud (Sanhedrin, 97): „Totul este sfărâmat”. De aceea, el și-a ridicat vocea, dorind să atenueze toată această răsturnare. Mashiach a fost surprins să vadă veștmântul lui Rabbi Chiya (faptul că Rabbi Chiya există în corp fizic în lumea noastră în proprietatea acestei lumi), pentru că dacă ar fi meritat înfățișarea lui Matat și a jurământului său, el ar fi atins gradul de completă corectare a întregului său rău. Și deoarece el a meritat să vadă fața lui Mashiach, să primească Lumina lui Yechida, este evident că el și-a completat munca în această lume și că nu a mai rămas nimic pentru el să facă aici. De aceea, el ar trebui s-o părăsească și să intre în adunarea lui Rabbi Shimon, în Grădina Edenului. Dar Rabbi Shimon l-a convins pe Rabbi Chiya, că trebuie continue să facă în această lume, noi corecții suplimentare. Și amândoi, Mashiach și Rabbi Shimon i-au explicat lui Rabbi Chiya ce mai trebuie să facă în această lume. 60. Rabbi Chiya a tremurat cu evlavie când a plecat Mashiach și ochii lui s-au umplut cu lacrimi. Pentru că Mashiach a părăsit Adunarea lui Rabbi Shimon plângând din cauza dorinței imense pentru corecția finală și a eliberării. Și Rabbi Chiya a fost deasemenea îngrijorat de ferventa dorință de a atinge sfârșitul corecției. Rabbi Chiya a plâns și a spus: „Fericită este mulțimea celor drepți în lumea cealaltă și fericită este mulțimea lui Rabbi Shimon bar Yochai, care a meritat toate acestea”.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
|