| 
			
			 
			
				01.04.2012, 07:16:15
			
			
			
		 | 
	| 
		
			|  | Senior Member |  | 
					Data înregistrării: 16.12.2006 Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU Religia: Ortodox 
						Mesaje: 32.330
					      |  | 
	
	| 
				 Ion Lucian ne-a parasit ! 
 
			
			Inima marelui actor a incetat sa bata , dar cu siguranta el va ramane prezent printre noi !În mesajul său, scris cu ocazia Zilei Internaționale a  Teatrului, maestru a spus că teatrul a pierdut definitiv complicitatea  cu marele public, însă există un loc unde această complicitate a rămas  nealterată - lumea teatrului pentru copii, deși ne aflăm în epoca  internetului. 
 "Teatrul a pierdut definitiv complicitatea cu marele public. De  mii de ani de când există, a rezistat tocmai pentru că a fost complice  cu publicul. A avut ascendență față de celelalte arte, pentru că ea  comunică direct cu publicul. Pe scenă, el găsea răspunsurile,  întrebările, îndoielile. Teatrul era pentru spectatorul dinainte de '89  un enorm suport moral, locul unde se refugia, unde își găsea motivele de  speranță, de viață, de încredere. Există un loc unde această  complicitate a rămas nealterată. Acest fenomen s-a petrecut în lumea  teatrului pentru copii, deși ne aflăm în epoca internetului ", a spus Ion Lucian, directorul și fondatorul Teatrului Excelsior.
  
 ION LUCIAN: Miturile copilăriei nu trebuie demolate 
 "Când s-a dărâmat clădirea veche a Teatrului Excelsior, toți au  venit la mine speriați, părinți, copii, să mă întrebe: ei unde or să se  mai ducă? I-am liniștit. Că au unde să vină. Ei nu pot renunța la  teatru, pentru că aici e singurul loc unde se joacă cinstit. Adică exact  pentru ceea ce eu am fost de multe ori criticat. Că sunt retrograd,  conservator, învechit. Însă, eu tot timpul am fost credincios unei  opinii ale mele: miturile copilăriei nu trebuie demolate. Este foarte  important ca miturile copilăriei să fie redate așa cum au fost ele. Am  un exemplu foarte sugestiv. În spectacolul meu «Frumoasa și Bestia» am  distribuit în rolul personajului negativ pe cea mai frumoasă actriță din  teatru, iar în rolul Frumoasei, o actriță solară, senină. La sfârșitul  spectacolului, copiii strigă la actrița frumoasă: «urâto!» Au înțeles că  frumusețea nu e un atribut exterior. Pe acest principiu am activat  șapte ani la Teatrul «Ion Creangă» și 20 de ani la Excelsior", a mai  spus în mesaj Ion Lucian, precizând că "genul de participare la  spectacol este unul puternic afectiv și direct ". 
 "Am convingerea că această interactivitate foarte umană a depășit  tehnicitatea internetului. Au realizat căldura sufletească atunci când  i-au văzut pe actori vehiculând umanitatea. Foarte frumos a exprimat  acest lucru un copil din Italia: «Am văzut povești jucate de oameni vii.  M-am săturat de batista televizorului și de cearceaful  cinematografului. Am văzut oameni vii». E una dintre cele mai frumoase  explicații ale tandreței. Așa cum îmi place mie să spun, Teatrul  Excelsior se adresează unui public cu vârsta cuprinsă între 3 și… 103  ani. Viziunea marelui nostru poet Alexandru Macedonski și-a găsit, peste  timp, materializarea în acest lăcaș, pe care ni-l dorim o Citadelă a  Artelor Spectacolului. Într-un poem al lui Macedonski, intitulat  «Excelsior» (iată de unde vine numele teatrului), ultimele lui versuri  mi se par premonitorii: «O! cer, natură,/ O! Dumnezeu, mister albastru,/  M-ai ridicat peste dezastru,/ Peste blestem și ură». În Teatrul  Excelsior există un singur cuvânt de ordine: excelența în artă ", și-a încheiat Ion Lucian mesajul, citit de soția lui, în aplauzele publicului.
				__________________Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
 (Părintele Alexander Schmemann)
 |