![]() |
![]() |
|
|
|
#34
|
||||
|
||||
|
Cuvântătorii de Dumnezeu profeti au prevestit, chiar cu primejdia vietii lor, întoarcerea neamurilor la adevăratul Dumnezeu, neamuri care vor constitui un popor nou în Ierusalimul cel înnoit, Cetatea lui Dumnezeu.Fi-va în zilele cele de pe urmă că muntele Domnului va fi la vedere si casa lui Dumnezeu pe înăltimile muntilor si se va înălta mai presus de coline si vor veni la el toate neamurile. Atunci se vor aduna toate popoarele în jurul împăratului Dumnezeu. Sionul va fi numit mamă si vor cânta într-un glas cântare nouă Mântuitorului Dumnezeu.
Strigătele profetice si asteptarea venirii lui Mesia vor reînnoi epoca mesianică în Ierusalimul cel nou. Asteptarea aceasta este legată de viziunea restaurării neamului, în special, după robia babiloniană. Aveau nădejdea că epoca mesianică va fi mai degrabă o restaurare social-politică a nenorocitului Israel, sau o oarecare schimbare a lumii la un alt nivel de existentă, mai duhovnicesc. Evreii si crestinii continuă si acum să aibă o întelegere intramundană despre Mesia, asteptându-L pe El ca pe izbăvitorul tuturor problemelor acestei lumi. Această confuzie a asteptărilor si nădejdilor ebraice a avut drept rezultat si moartea pe cruce a Domnului. Mesia însă, El Însusi Împărat, Noul David, Acelasi, împărătia cea asteptată, a venit si a întemeiat împărătia Lui, Biserica, înnoită prin venirea Duhului Sfânt, în ziua Cincizecimii. Limbile de foc âpeste fiecare dintre apostoliâ au restabilit unitatea neamului omenesc, care a fost amestecată la zidirea Turnului Babel, si astfel a fost înnoită în Duhul Sfânt - o unime de cuget, o armonie, o nouă realitate eshatologică. Atunci s-a născut Biserica, noul Israel al lui Dumnezeu, neam ales, preotie împărătească, neam sfânt, popor agonisit de Dumnezeuâ, adică popor afierosit lui Dumnezeu. Însă evenimentul Cincizecimii nu este delimitat temporal, ci este o experientă eshatologică a credinciosului care trăieste zilnic în Biserică viata lui Hristos. Vorbind astfel despre Biserică ne referim ca la un fapt eshatologic, ca la o Cincizecime permanentă. (Arhimandrit Emilianos Simonopteritul, Despre viată. Cuvânt despre nădejde, Indiktos, Athena, 2005)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 30.05.2015 at 21:44:39. |
|
|