Citat:
În prealabil postat de scrabble
Am intrebat doar de ce sunt acceptabile anumite traditii si obiceiuri, unele stramosesti, chiar daca aceste obiceiuri sunt inventate sau chiar rastalmaciri ale doctrinei crestine, sau amestecari intre crestinism si alte religii, sau importuri celtice (vascul, folosit de druizii pagani ca planta universala).
Un brad de Craciun impodobit este frumos de privit, nu contest. Dar bradul, atat de utilizat de taranul roman la momentele cruciale din viata, este un simbol importat, necrestin, pre-crestin.
AM intalnit tarani care faceau confuzie intre Biblie si legenda lui Craciun si pentru care ambele erau la fel de adevarate. Asta inseamna ca tolerarea acestor credinte barbare a contaminat credinta ortodoxa.
Dupa cum spunea altcineva in alta parte pe forum, la Teologie se invata pe langa doctrina crestina unica si obiceiuri regionale din Romania, pentru a fi practicate alaturi de crestin ortodoxie in zonele in care isi va desfasura activitatea viitorul preot.
De ce nu se fac eforturi pentru delimitarea de aceste obiceiuri? De ce se permite batjocorirea imaginii unui sfant?
Este o simbioza periculoasa pentru ortodoxie, dupa parerea mea.
Nu constituie o scuza faptul ca unele din aceste obiceiuri sunt "frumoase", sau se practica "de sute de ani". Paganismul e paganism indiferent cum ar fi el ambalat.
Vreau sa inteleg aceasta simbioza si motivele pentru care este permisa de BOR.
|
Interesanta tema de discutie.
Poate ca prin interzicere nu se realizeaza eliminarea obiceiurilor.
Destule obiceiuri nu lezeaza dogmele ortodoxe.
Ne plac povestile, legendele.
Suntem putin compulsivi, dupa ce implinim obiceiurile din strabuni ne simtim mai bine.
Cine stie? Pare ceva inofensiv, poate de-asta au rezistat: bradul, Mos Craciun cu reni, saniuta si costum rosu, altele.
Confuzia cu Biblia tine de incultura.