![]() |
![]() |
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Evanghelia ne cere sacrificiul total, dedicarea totală nu calea echilibrului: Deci, cel ce va strica una din aceste porunci, foarte mici, și va învăța așa pe oameni, foarte mic se va chema în împărăția cerurilor; iar cel ce va face și va învăța, acesta mare se va chema în împărăția cerurilor. (Matei capitolul 5) Dacă vine cineva la Mine și nu urăște pe tatăl său și pe mamă și pe femeie și pe copii și pe frați și pe surori, chiar și sufletul său însuși, nu poate să fie ucenicul Meu. (Luca capitolul 14) Nu iubiți lumea, nici cele ce sunt în lume. Dacă cineva iubește lumea, iubirea Tatălui nu este întru el; Pentru că tot ce este în lume, adică pofta trupului și pofta ochilor și trufia vieții, nu sunt de la Tatăl, ci sunt din lume. (1 Ioan capitolul 2) Iar îngerului Bisericii din Laodiceea scrie-i: Acestea zice Cel ce este Amin, martorul cel credincios și adevărat, începutul zidirii lui Dumnezeu: Știu faptele tale; că nu ești nici rece, nici fierbinte. O, de ai fi rece sau fierbinte! Astfel, fiindcă ești căldicel - nici fierbinte, nici rece - am să te vărs din gura Mea. (Apocalipsa capitolul 3) Și altele asemănătoare. Să zicem că evanghelia greșește. Dar ce fel de echilibru predicați voi? Echilibrul între lume și Dumnezeu înseamnă o limitare a dedicării către Dumnezeu. A fi moderat în treburile religioase înseamnă a nu lua în serios credința, adică o absurditate. Desigur, există și forme deviante de habotnicie, dar scrupulozitatea în problemele de credință nu poate fi decât benefică dacă e direcționată corect. Modelul autentic de viață creștină este cel ascetic, al înfrânării trupului, al respingerii formalismului social. Nu se poate să te pui bine și cu lumea și cu Dumnezeu fiindcă lumea îți cere să te prefaci, trupul îți cere să-ți desfeți simțurile și prin acestea te faci vrășmaș al lui Dumnezeu. Problema vine de la perspectiva din care este privită viața de credință. Pentru unii este văzută ca o preocupare secundară, treburile lumești fiind pe primul plan. Pentru alții însă (și această cale este în acord cu Evanghelia) viața de credință e preocuparea principală, celelalte fiind subordonate scopului slujirii lui Dumnezeu. Cu alte cuvinte unii caută să-L iubească pe Dumnezeu din toate puterile prin împlinirea poruncilor, alții văd în El doar un ajutor, un servitor menit să le împlinească nevoia de distracții. Dumnezeu nu ne cheamă la viață moderată ci la viață sfântă. Suntem chemați să ne curățăm de tot atașamentul față de cele lumești, să renunțăm la tot ce avem, să ne înfrânăm de la tot, să ne urâm chiar pe noi înșine. Moderații, leneșii, oamenii legați de lumea de acum nu vor intra în Împărăția Cerurilor alături de îngeri și Sfinți. Și asta nu intră în contradicție cu învățăturile despre smerenie. A fi smerit nu înseamnă a duce o viață pătimașă. Smerenia are valoare numai dacă viața e sfântă, de aceea Sfântul Siluan spune că pentru a dobândi smerenia trebuie întâi să omori trupul.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide Last edited by Traditie1; 25.10.2010 at 22:06:04. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cum ne comportam la Sf Liturghie? | danyel | Sfanta Liturghie | 28 | 05.02.2013 21:33:11 |
Sfaturi practice in Biserica: Cum ne comportam fata de celalalt? | NECTARIE | Tinuta in Biserica | 1 | 03.07.2011 15:50:49 |
|