Citat:
În prealabil postat de George.m
Biserica se impotriveste cercetarii pur umane, lipsite de lucrarea ermineutica a Duhului Sfant. Cercetarea fara Duhul se transforma in iscodire, iar tainele lui Dumnezeu nu pot fi cunoscute in mod iscoditor.
|
Nu ma refer la adevarurile stricte ale Revelatiei, ca Trinitatea, Intruparea,Invierea mortilor,care sunt accesibile inteligentei umane doar prin revelatie,deci prin credinta.
Eu ma refer la Adevarurile demonstrabile, accesibile ratiunii,de domeniul Filosofiei,Demonstrabile. Care sunt comprensibile,si la a caror deductie se poate cere luminarea Duhului Sfant,care ajuta intotdeauna la evitarea erorilor si la o mai rapida demonstratie.Dar ele raman de domeniul Ratiunii naturale tipice unui om increzator in puterea lui de a ajunge prin propria ratiune si pornind de la lucrurile naturale aplicand principiul de Cauzalitate, la Primul-Motor-Inmobi,la Fiinta Necesara,Infinita,si Ordinatoare,pe care il numim Dumnezeu.Vezi:Aristotel,Avicenna,Sf. Toma d'Aquino,Platon etc........Apoi,ratiunea este cea care impinge prin motivele date catre adevarurile de credinta,acceptate in vederea faptului ca Dumnezeu nu poate sa minta,fapt demonstrabil prin ratiune.Iar dupa aceasta acceptare prin autoritatea CELUI CARE NU POATE MINTI vine randul theologiei,care demonstreaza adevarurile revelate prin Principiul de Non-Contradictie,adica nefiind contradictorii cu sine insasi in acelasi timp si inteles.Ca in cazul Trinitatii:Una este NATURA DIVINA, iar trei sunt PERSOANELE,deci UNU si TREI se aplica in intelesuri diferite.