Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.06.2013, 17:18:12
Theodore_of_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Absenta oricarei baze patristice si/sau biblice pentru arderea "ereticilor" pe rug

Nu imi place sa dau referinte exacte, mai ales cind e vorba de Biblie, o carte pe care se presupune ca oricare dintre colegi o are, asa ca voi ctia din memorie: - cind Isus nu este primit de unii spre gazduire, o parte din apostoli, maniati, ii cer sa le permita sa faca sa cada "foc din Cer" (probabil o tehnica Kabbalistica secreta, cunoscuta doar initiatilor) peste acei oameni si casele lor. Isus, raspunzind, i-a certat si a zis "Nu stiti ce duh vorbeste prin voi! Caci Fiul Omului nu a venit sa piarda suflete, ci sa le mintuiasca".
Pe de alta parte, ideea de a ucide "apostati" si "eretici", in voga in Evul Mediu timpuriu si mijlociu, e in contrast vadit cu modul de a fi si actiona al Intmeietorului credintei crestine.
Eu, acum, privesc lucrurile independent, si cu detasare. Oricum, oricine ar privi astfel, fie el neopagin, fie el ateu, fie un credincios crestin dezbarat de subiectivism super-obedient (rara avis, acest din urma gen :) ) ar fi socat de incoerenta unei atitudini gen "nu conteaza ce zice Unul din Teime; lasa ca stie Biserica mai bine" .Am mai zis pe alte topice de necesitatea deprinderii deducerii limbajului fpatelor si atitudinilor. Ei bine, traducind in limbaj real faptele si atitudinile BC dinainte de Vatican II, exact aceasta e "traducerea".
Pe de alta parte, sunt absolut dezirabile si de laudat anumite regulamente procedurale ale sfintei inchizitii, mai ales in ziua de azi, cind justitia burgheza practic este biruitoare in intreaga lume: "At the beginning of the trial, defendants were invited to name those who had "mortal hatred" against them. If the accusers were among those named, the defendant was set free and the charges dismissed; the accusers would face life imprisonment. This option was meant to keep the inquisition from becoming involved in local grudges. Early legal consultations on conducting inquisition stress that it is better that the guilty go free than that the innocent be punished. Gregory IX urged Conrad of Marburg: "ut puniatur sic temeritas perversorum quod innocentiae puritas non laedatur" — i.e., "not to punish the wicked so as to hurt the innocent".[7]" Stim cu totii ca asa o grija pentru eliminarea unei eventuale uri subiective locale in cadrul proceselor din Romania neoburgheza e un vis frumos...
Reply With Quote