![]() |
![]() |
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
PROCEDURA PREALABILA
Cerere Plângere prealabilă CĂTRE Direcția județeană comunitară de evidența persoanelor …………………. Subsemnat………………………………..……………solicit să eliberați carte de identitate simplă conform Legii în vigoare până la data de 31.03.2014 întrucât, în raport de propria conștiință, nu sunt de acord ca documentele personale de identitate să conțină un mediu de stocare electronic, iar Legea nr.235/2013 care modifică OUG nr.82/2012 – este vădit neconstituțională în acest sens. Motive și Temeiuri de neconstituționalitate Posed carte de identitate nr. ………………………………………………… Începând de la data de 1.04.2014 intră în vigoare Legea nr.235/2013 care modifică OUG nr.82/2012 și prevede ca forme ale actului de identitate cartea de identitate și cartea electronică de identitate în două variante, și anume cu două elemente biometrice (imagine facială și impresiuni papilare a două degete), respectiv cu un singur element (imaginea facială). Deși art.16 (3) a OUG nr.82/2012 legiferează un „drept de opțiune” între o carte de identitate (simplă) și una electronică, faptic această opțiune rămâne doar la nivel normativ-declarativ, fără nici o garanție reală la care este obligat statul, prin instituțiile sale în condițiile prevederilor constituționale exprese conținute în art.29: „(1) Libertatea gândirii și a opiniilor precum și libertatea credințelor religioase nu pot fi îngrădite sub nici o formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credință religioasă, contrare convingerilor sale (2) Libertatea conștiinței este garantată”, precum și în dispozițiile art. 26: „(1) Autoritățile publice respectă și ocrotesc viața intimă, familială și privată”. Spunem acest lucru întrucât cartea „simplă” de identitate va conține obligatoriu un mediu de stocare electronic (cip) pentru cardul de sănătate, element cu care noi nu suntem de acord potrivit convingerilor noastre intime. Chiar dacă acest cip va reprezenta cardul de sănătate, va fi afectată integral identitatea minorei noastre, întrucât art.17 alin.2 prevede că „În mediul de stocare… care asigură funcționalitatea cărții de identitate ca și card național de asigurări sociale de sănătate, se înscriu datele aferente cardului național de sănătate, stabilite la art. 331 alin. 1 din Legea nr.95/2006 cu modificările ulterioare…” iar conform art.331 alin.1: „Informațiile minime care pot fi accesate de pe cardul național de sănătate sunt: a) numele, prenumele, precum și CNP personal ale asiguratului” etc . Față de dispozițiile constituționale care apără și garantează libertatea de gândire și de conștiință, în acord cu declarația drepturilor omului dar și cu art. 18 din Pactul Internațional cu privire la Drepturi Civile si Politice[1], alin.1 “Oricine are dreptul la libertatea de gandire, constiinta si religie. Acest drept include dreptul de a avea sau a adopta o religie sau o convingere la alegerea sa (belief of his choice). alin. 2 Nimeni nu poate fi supus unei constrângeri care să prejudicieze libertatea sa de a avea sau a adopta o religie sau convingere la alegerea sa; alin. 3 Libertatea de a manifesta religia sau opiniile poate fi supusa doar limitarilor prescrise de lege si care sunt necesare pentru a proteja siguranta, ordinea, sanatatea sau morala publica si libertatile si drepturile altora[2].” Legiferarea specială a protecției libertății de conștiință este deplin justificată de importanța deosebită a acesteia pentru existența persoanei, fapt atestat de neurofiziologie și știința psihiatriei[3]. Conștiința individuală reprezintă reflectarea subiectivă a existenței fiecărui om, având note de unicitate și irepetabilitate. Henry Ey ca și K.Jaspers susțin existența unui câmp al conștiinței (alcătuit din ansamblul fenomenelor psihice: percepție, imaginație, sentimente, pulsiuni, activitate motorie, limbaj) care constituie “organizarea personalității”. În felul acesta, personalitatea se alcătuiește din derularea multiplelor cadre ale prezentului iar disoluțiile câmpului de conștiință explică sau sunt cauza întregii patologii psihiatrice (a se vedea Studiul Seminar 5 –Psihologie medicală). Altfel spus, disfuncțiile de la nivelul conștiinței dau naștere tuturor afecțiunilor de tip psihiatric și afectiv- ceea ce reprezintă un pericol major pentru sănătatea persoanei. În acord cu acest principiu al protecției speciale a libertății de conștiință, deja la nivel european, Marea Britanie a renunțat la documentele de identitate electronice, Franta a pronunțat Decizia de neconstituționalitate nr.652/2012 din 22 martie 2012 privind actele electronice de identitate, fiind contestată de 200 membri ai parlamentului, în Finlanda, introducerea cardurilor electronice de identitate este considerată un eșec din moment ce numai 300.000 de cetățeni din 5 milioane vizați au optat pentru un astfel de card, în Suedia, situatia este similară, căci numai 100.000 de cetațeni (1%) utilizau un astfel de card în iunie 2012, iar Bulgaria, Cipru, Cehia, Danemarca, Irlanda, Lituania, nu au carduri electronice de identitate pentru populație și nici nu exista planuri privind introducerea lor conform unui studiu al ENISA. Încă din anul 2004, raportorul Parlamentului European Ole Sorensen a atras atenția că biometria și documentele electronice reprezintă un pas către stocarea centralizată și sistematică a datelor cu caracter personal, ceea ce ar echivala cu “utilizarea unui baros pentru a sparge o nucă”. El a evidențiat faptul că o astfel de bază de date ar afecta protecția drepturilor cetățenești, în special dreptul la viața privată. [4] În România, societatea civilă este cvasiunanim împotriva actelor de identitate electronice. Un număr de 46 de organizații nonguvernamentale, au sesizat Guvernul României în legătură cu această problemă. [5] Last edited by antiecumenism; 31.03.2014 at 23:50:47. |
|