![]() |
![]() |
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Prin urmare, in cazul unui "divort civil", adica separare a corpurilor, cei doi soti raman uniti prin legatura de nedesfacut, avand in continuare obligatiile pe care le-au asumat liber cu ocazia Casatoriei, jurand cu mana pe Crucea lui Cristos. Intre acestea intra si obligatia fidelitatii. In cazul cineva se "recasatoreste" civil (ca religios nu are cum) atata timp cat sotul legitim traieste, acela, precum toti care traiesc in preacurvie si nu sunt hotarati sa iasa din aceasta stare de pacat, sunt opriti de la impartasire. Aceasta nu inseamna ca sunt excomunicati. Deosebim oprirea de la impartasire de excomunicare. Cel oprit de la impartasire continua sa faca parte din Biserica, ca membru pacatos al ei. Poate participa la viata de credinta, are drepturi si obligatii in cadrul comunitatii si parohiei. Inclusiv obligatia de a veni la Sf Liturghie. Dimpotriva, cel excomunicat este o persoana aflata (deocamdata) in afara Bisericii. Din cauza inmultirii fara precedent a cazurilor divortatilor "recasatoriti", Sfantul Parinte a convocat un Sinod care va avea loc in curand (in toamna). Unii episcopi cu mare influenta, precum cardinal Kasper, pledeaza pentru o "abordare mai pastorala" a problemei. In timp ce altii (precum card Müller) pentru stricta observanta a acestei traditii dintotdeauna a Bisericii. Personal, sper ca aceasta ultima orientare sa prevaleze (dealtfel, card Müller, ca Inchizitor Sef, are precedenta in Curia Romei inaintea card Kasper, care s-a ocupat cu dialogul ecumenic). Desigur, parerea mea conteaza mai putin, conteaza parerea Sinodului. Ceea ce eu va intrebasem este: cum se poate ca o "recasatorie" sa nu fie Taina, dar sa fie, totusi, valida. Practic: in cazul unui barbat care a cunoscut Taina Casatoriei cu o femeie care traieste, pentru ca apoi sa cunoasca netaina recasatoriei cu alta femeie: cine este sotia lui ? Presupun ca a doua ? Hai sa complicam un pic problema. Sa presupunem ca se desparte de a doua "sotie" si se impaca cu prima (nu e chiar asa rar). Se re-oficiaza casatoria ? (Inteleg ca are dreptul la trei). Iar aceasta, ultima, e Taina sau nu e Taina ? E oprit sau nu de la cuminecare ? Sincer, felul in care Biserica ortodoxa vede casatoria mi se pare foarte complicat si am impresia ca lucrurile patineaza ca sa zic asa. Asta, cu recasatoria care nu e taina dar e...casatorie imi pare ceva care nu e...kosher.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 17.06.2014 at 10:44:57. |
|