![]() |
![]() |
|
#29
|
||||
|
||||
![]()
Biserica Ortodoxă îi sărbătorește astăzi pe Sfinții Părinți de la Sinodul al II-lea Ecumenic. Acest Sinod s-a desfășurat la Constantinopol în anul 381 d.Hr., fiind cunoscut și ca Primul Sinod de la Constantinopol.
A fost convocat de împăratul Teodosie cel Mare (379-395), pentru a restabili ordinea și liniștea în Biserică. Tulburarea era provocată de erezia pnevmatomahilor (termen grecesc alcătuit din cuvintele „Duh” și „luptă”), care nega dumnezeirea, egalitatea și deoființimea Duhului Sfânt cu Tatăl și cu Fiul. 150 de episcopi au participat la acest Sinod Ecumenic. Prin strădania acestor Sfinți Părinți, Biserica a consolidat victoria Ortodoxiei, obținută încă din anul 325, la Sinodul I Ecumenic de la Niceea din 325. Al doilea Sinod Ecumenic a formulat învățătura ortodoxă despre Sfântul Duh, mărturisind că este Domnul de viață Făcătorul, Care de la Tatăl purcede, Cel ce împreună cu Tatăl și cu Fiul este închinat și slăvit, Care a grăit prin prooroci. Astfel au condamnat erezia pnevmatomahilor. Simbolul de credință de la Niceea se încheia prin cuvintele „Credem și în Duhul Sfânt”. La acestea, Sfinții Părinți de la Sinodul al II-lea Ecumenic au adăugat încă cinci articole de credință, stabilind învățătura ortodoxă despre Sfântul Duh, despre Biserică, despre Sfânta Taină a Botezului, despre învierea morților și viața veșnică. La acest Sinod, Sfinții Părinți au condamnat și ereziile macedonianism și apolinarianism, născute din dezbaterile legate de arianism. Pe lângă definițiile de ordin dogmatic aprobate, Sino*dul al II-lea Ecumenic a redactat șapte canoane, prin intermediul cărora erau condamnate cele mai importante erezii apărute în Biserică la data respectivă. Era depus din treapta arhieriei Maxim Cinicul, care dorise să obțină în mod necanonic scaunul Bisericii constantinopolitane, fiind reglementate, de asemenea, drepturile jurisdic*ționale ale vechilor scaune din Biserica Răsăritului, precizându-se „întâietatea de onoare a episcopului de Constantinopol după episcopul Romei”. Hotărârile dogmatice ale Sinodului al II-lea și Simbolul de credință constantinopolitan constituie fundamentul teologic al hotărârilor dogmatice luate de celelalte sinoade particulare și ecumenice, cuprinse implicit în acestea, fiind recunoscute unanim de întreaga Biserică.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
O hotararea noua publicata pe www.basilica.ro | mihailt | Generalitati | 6 | 14.01.2011 22:11:54 |
Activitatile saptamanii la Centrul de Formare si Consiliere | fragmente | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 13.09.2010 09:25:35 |
Centrul Academic International Eminescu ( 121 de ani in eternitate ) | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 0 | 14.06.2010 17:59:31 |
Am noutati: cred ca stiu cine e NOI | mq | Generalitati | 19 | 02.09.2009 13:54:01 |
Noutati uimitoare la Altermedia!Tesla a fost roman!Parol! | mihailt | Generalitati | 3 | 21.05.2009 21:43:39 |
|