![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
CARTEA ZOHAR CONȚINE:
1. Hakdamat Sefer HaZohar (Introducere la Cartea Zohar – conține un număr de articole care revelează total semnificația interioară a Torei. 2. Sefer HaZohar (Cartea Zohar) – divizată în părți și capitole care corespund cu fragmentele săptămânale ale Torei. : Cartea Beresheet (Geneza): Beresheet, Noach, Lech Lecha, Vayera, Chaiey Sarah, Toldot, Vayetze, Vayishlach, Vayeshev, Miketz, Vayigash, Vayichi. Cartea Shemot (Exodul): Shemot, Vayera, Bo, Beshalach, Yitro, Mishpatim, Terumah (Safra de Tzniuta), Tetzaveh, Ki Tissa, Veyikahel, Pekudey. Cartea Vayikra (Levitic): Vayikra, Tzav, Shmini, Tazria, Metzura, Acharey, Kedushim, Emor, BaHar, Vechukotay. Cartea Bamidbar (Numere): Bamidbar, Naso (Idra Raba), Baalotcha, Shlach Lecha, Korach, Chukat, Balak, Pinchas, Matot. Cartea Devarim (Deuteronom): VeEtchanen, Ekev, Shoftim, Titze, Vayelech, Haazinu (Idra Zuta). 3. Zohar Hadash (Noul Zohar): suplimentări la capitolele săptămânale: Beresheet, Noach, Lech Lecha, Vayera, Vayetze, Vayeshev, Bashalach, Yitro, Terumah, Ki Titze, Tzav, Acharey, BaHar, Naso, Chukat, Balak, Matot, VeEtchanen, Ki Titze, Ki Tavo. 4. Cărți suplimentare în Cartea Zohar care nu sunt comentarii directe asupra Torei: Idra Raba, Idra Zuta, Safra de Tzniuta, Raza de Razin, Tosefta, Raya Mi’emna, Ashmatot, Sitrey Torah, Sitrey Otiot și Tikuney Zohar. 5. Midrash HaNe’elam (Comentariul asupra Scrierilor): Cântarea Cântarilor, Ruth, Eicha (Plângeri) – și despre Tora (Pentateuch).Baal HaSulam a scris comentariul la anumite porțiuni din Zohar care ne sunt cunoscute. Principalele sale comentarii din „Introducere la Cartea Zohar” și capitolul „Beresheet” sunt exprimate în termenii muncii spirituale ale omului. Cele mai valoroase articole despre Zohar, din punctul de vedere al înțelepciunii Cabala, sunt Idra Raba, Idra Zuta și Safra de Tzniuta. Toate acestea sunt exprimate în limbajul Cabala. Înafara acestor articole, restul cărții Zohar este scris în limbajul Midrash. În forma sa originală, Cartea Zohar – scrisă de Rabbi Aba cu 16 secole în urmă – nu a fost divizată în capitole săptămânale. Lucrarea era cu mult mai mare decât textul care a ajuns la noi; ea expunea nu doar Tora, ci de asemenea încă douăzeci și patru de alte cărți ale Bibliei (Pentateuch, Profeții și Scrierile). Cu excepția Cărții Zohar, la noi a ajuns și o altă carte a lui Rabbi Shimon – Tikkunim (Corecții). Aceasta cuprinde șaptezeci de comentarii ale primului cuvânt din Tora, Beresheet (la început), din moment ce include totul. Această carte oferă o traducere semantică a Cărții Zohar, comentariul lui Rabbi Yehuda Ashlag – Scara – și totodată propriile mele explicații. Cartea conține de asemenea prima parte a Cărții Zohar —“Hakdamat LeSefer HaZohar” (Introducere la Cartea Zohar). La începutul textului, traducerea semantică este dată cu litere îngroșate. Comentariul Sulam și explicațiile mele sunt scrise cu litere normale sau cu caractere italice, deoarece s-a dovedit că este foarte dificil să fie separate explicațiile mele de textele sacre ale lui Rabbi Ashlag. Numerele de la începutul articolelor corespund cu numerele articolelor din Cartea Zohar împreună cu comentariul Scara, volumul 1. Motivul întrepătrunderii textelor, a fost dat de nevoia de a explica simultan semnificația Zohar, în mai multe limbi: a) limbajul Kabbalah (Sefirot, Partzufim, Gematria, și lumile), b) limbajul muncii spirituale (emoțiile), c) limbajul Torei (narativ) d) limbajul Talmudului (principial). Pentru a cuprinde stilul Cărții Zohar, recomand cititorului să se întoarcă la traducerea textului original după ce citește și înțelege comentariul. Cartea Zohar, ca și întreaga Tora, vorbește exclusiv despre om (creație) și relația acestuia cu Creatorul. Tora atașează cuvinte pământene tuturor proprietăților interioare ale omului. De aceea, aspirația către Creator este numită „Israel” și aspirația pentru recepția egoistă a plăcerii este numită „națiunile lumii”. Totuși, nu există nici o legătură între numele din Tora și evrei sau națiunile acestei lumi. Cabala se refera la om, la creație! Cartea conține unele articole comentate în limbajul Cabalei și altele comentate în limbajul emoțiilor, care este mai ușor înțeles de un începător. Cititorul poate să înceapă studiul cărții, cu articole precum „Noaptea Miresei” și „Cel care se bucură de Sărbători”. Cu toate acestea, studiul complet al Zohar, presupune învățarea sistematică a materialului. Cu cât suntem mai familiarizați cu Cabala, cu atât mai mult ne pătrunde în inimi și poate fi stăpânit prin recitirea repetată a materialului studiat.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|