![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Domnul nu cere nimic imposibil, prin poruncile Sale te indeamna sa faci cee ce poti, iar ceea ce nu poti cere de la EL si te va ajuta sa poti. Nicio cadere nu este de neiertat atat timp cat o spovedesti curat si sincer.Dar cu o singura conditie , sa nu ramaii la stadiul de a o spune, ci lupti sa o lasi. NU spunand (doar) te mantuesti ci facand fapta cea buna. NU stiu daca mai platesti pentru un pacat iertat insa stiu ca ORICE pacat ai face daca e spovedit din inima e iertat. Marturie este bucuria ce o simti cand te ridici de la scaunul de spovedanie. parca zbori.. Cu niciun chip sa nu ne descurajam chiar daca am cazut. Am cazut iar ma ridic iar am cazut iar ma ridic. Si am nadejde ca Domnul vazand lupta mea de a nu mai cadea si faptul ca nu merg la Dumnezeu strain nu va pedepsii copii mei pentru pacatele mele. Am eu o vorba asa cum sunt, a Ta sunt Stapana, in alta paret nu ma duc Primeste-ma ca nu am alta Mama. Parintii ne invata ca Domnul este milostiv cu noi cat suntem aici pe pamant. Dreptatea incepe dincolo, la judecata. Ceea ce insa ramane in urma spovedaniei este, Constiinta fiecaruia. Acesta NU va tacea pana nu vom inchide ochii. Ea va fi cea care va striga mereu impotriva noastra desi in inima avem marturia iertarii. De aici si indemnul Tine mintea in iad DAR NU deznadajdui.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Asa este, Dumnezu nimic nu ne cere peste puterile noastre. Si cum poate fi altfel ! Un adevarat parinte nu numai ca nu le cere copiilor lui, lucruri imposibile, dar exista si acea protectie parinteasca, nascuta din iubire, din multa iubire. Oare cine este izvorul iubirii ? Bunul Dumnezeu, Cel mult milostiv ! Jenica a punctat foarte bine , punand accentul pe acea comuniune permanenta cu Dumneze. Constientizarea pacatelor savarsite, marturisirea lor cu multa cainta , dorinta ferma de indreptare, rugaciunea pornita din suflet , iata elementele de baza a comuniunii cu Dumneze . Aceasta este parerea mea, pot fi desigur si alte pareri, dar toate cele de mai sus sunt elemente, pot spune vitale, a unei relatii continue cu Dumneze. Dumnezeu ce ne da la randu-I dragostea Lui, iertarea Lui , ajutorul Lui , care de altfel este indispensabil. Cel ce crede ca poate face ceva , fara ajutorul lui Dumnezeu, se afla in mare ratacire si impatimit de mandrie pana-n dinti. Sa avem multa nadejde, vointa, dragoste si intelepciune ! Asa sa ne ajute Dumnezeu !+
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
1 Petru 2, 18-23:
"Slugilor, supuneți-vă stăpânilor voștri, cu toată frica, nu numai celor buni și blânzi, ci și celor urâcioși. Căci aceasta este plăcut lui Dumnezeu, să sufere cineva întristări, pe nedrept, cu gândul la El. Căci, ce laudă este dacă, pentru greșeală, primiți bătaie întru răbdare? Iar dacă, pentru binele făcut, veți pătimi și veți răbda, aceasta este plăcut lui Dumnezeu. Căci spre aceasta ați fost chemați, că și Hristos a pătimit pentru voi, lăsându-vă pildă, ca să pășiți pe urmele Lui, Care n-a săvârșit nici un păcat, nici s-a aflat vicleșug în gura Lui, Și Care, ocărât fiind, nu răspundea cu ocară; suferind, nu amenința, ci Se lăsa în știrea Celui ce judecă cu dreptate." Pentru greseala suntem datori cu "bataia intru rabdare". Ba mai mult, se vede clar ca Dumnezeu ne vrea caliti in suferinte, spre desavarsirea noastra si pentru incercarea credintei. Cautam o viata fara suferinta? Atunci ma tem ca nu suntem suficient de... crestini. Doamne, ajuta ne-credintei si ne-vointei noastre!
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Asadar prima cale a pocaintei si a iertarii pacatelor este marturisirea. Si pentru a te incredinta ca asa este, priveste cum un altul, marturisindu-si pacatul , i s-a sters. Proorocul si Imparatul David a cazut intr-un pacat indoit, al adulterului si crimei. A vazut, spune Scriptura, o femeie frumoasa care se imbaia, a dorit-o puternic si in continuare a pacatuit cu ea. Astfel un prooroc a cazut in adulter, un margaritar cazut in noroi. Dar nu pricepuse inca pacatul sau; atat de mult il intunecase patima. Caci sufletul este pentru trup ceea ce este carausul pentru car. S-a imbatat carausul ? Si carul inainteaza in dezordine. S-a intunecat sufletul de patima ?Si trupul sa tavaleste pri noroi. Ce a facut asadar David ? A savarsit adulter. Nu-si dadea insa seama de raul pe care l-a faptuit, desi se afla aproape la batranetile lui. Batranetile, fireste, nu sunt de folos celui nesarguincios si nesocotitor, si nici tineretea nu-l poate vatama pe cel care are ravna pentru virtute. Caci moralitatea nu este plasmuita de varsta, ci este izbanda vointei. Dovada pentru asta este neandoelnic proorocul Daniel, care la varsta de doisprezece ani era deja judecator, iar acei judecatori batrani, la o varsta atat de inaintata, voiau sa pacatuiasca cu evlavioasa Suzana. Nici pe acela nu l-a vatamat tineretea lui, nici lor nu le-a folosit parul alb. Si David , asadar, care a pacatuit la o varsta destul de inaintata, nu-si dadea seama de pacatul lui, pentru ca mintea ii era imbatata de patima desfraului.
Iar Dumnezeu ce-a facut ? I-a trimis pe proorocul Natan. Proorocul a venit la prooroc. Asa li se intampla si doctorilor. Cand un doctor se imbolnaveste, are nevoie de alt doctor. La fel si aici. Un prooroc a pacatuit, alt prooroc a adus leacul. A venit asadar Natan, dar nu l-a cercetat indata ce a intrat la el, nici nu i-a spus :"Nelegiuitule si nerusinatule. . . . . ". Natan n-a spus asa ceva, ca sa nu-l faca si mai necuvios, caci pacatosul , cand i se descopera pacatele, este cuprins de necuviinta. Ce-i spune deci ? "Intr-o cetate erau doi oameni: unul bogat si altul sarac. Cel bogat avea foarte multe turme si cirezi iar cel sarac n-avea nimic , in afara de o mielusea mica, pe care o cumparase si pe care a tinut-o si a hranit-o, si ea a crescut laolalta cu el si copiii lui. Din painea lui manca si din paharul lui bea si la sanul lui dormea" - prin aceasta arata cinstita legatura a barbatului cu sotia lui. " La omul bogat a poposit un calator, dar el nu s-a indurat sa ia din turmele lui si din cirezile lui ca sa gateasca pentru calatorul care venise la el, ci a luat mieluseaua omului sarac si a gatit-o pentru oaspetele sau". ( II Regi 12, 1-4 ) .Iar imparatul ce a raspuns ? Crezand ca e vorba de altcineva, s-a maniat foarte si i-a spus lui Natan : "Vinovat de moarte este omul care a facut aceasta ; de sapte ori va plati mieluseaua " ( II Regi 12, 5-6 ) . Hotarare foarte severa. Asa sunt insa oamenii. Pe ceilalti ii osandesc lesne, cu mare severitate si asprime. Ce face atunci Natan ? Nu pune pentru multa vreme leacuri alinatoare pe rana, ci dupa cateva clipe afunda bisturiul adanc, ca sa-l indurereze pe imparat . " Tu esti omul care a facut aceasta " ii spune . Iar David raspunde imediat : "Am pacatuit impotriva Domnului" ( II Regi 12, 13 ) . Nu spune : " Cine esti tu care ma cercetezi ? . . . . . . ." Ci si-a dat seama de pacatul lui si a recunoscut : "Am pacatuit impotriva Domnului". Atunci si Natan il incredinteaza : " Si Domnul ti-a indepartat pacatul" . Domnul l-a iertat , pentru ca s-a osandit pe sine. I-a sters pacatul fiindca l-a marturisit cu barbatie. Asadar marturisirea este prima cale care duce la pocainta . Exista insa si o alta cale, tanguirea sau plangerea. Nici aceasta nu necesita osteneala. . . . . Sa plangi pentru pacat. Si de unde stiu, ma vei intreba iarasi, ca, daca plang, pacatul imi va fi sters ? Ai pentru asta dovezi in Scriptura.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Deocamdata nu stiu care parti sunt interzise, asa ca pana aflu, citesc tot. :) Si pana or avea preotii mai mult timp liber ca sa-mi clarifice intrebarile trebuie sa ma descurc altfel...
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Daca e gluma, ok, daca nu e gluma nu e bine, caci nu exista pasaje pentru mireni si pasaje pentru calugari in Sfanta Scriptura. Temeiurile de la Sfantul Ioan Gura de Aur, pentru aceasta, sunt numeroase.
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Florin-Ionut: poti sa citesti TOATA Sf. Scriptura. Dar mai bine incepe cu Noul Testament. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Din cele spuse de mine, nimic nu trimite la impartirea credinciosilor in calugari si mireni. Iar acel "nu trebuie citit" nu tinteste in nici o potentiala categorie, ci doar in acei credinciosi incepatori, care ar putea gasi in el temei pentru neiubire sau pizma. Am accentuat rostul necitirii lui, iar nu motivele inceputului discutiei din acel topic. Este foarte evident, din intregul pasaj citat.
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36) |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
SIDA - pedeapsa lui Dumnezeu pentru pacatul homosexualitatii | Diana67 | Homosexualitatea | 106 | 08.10.2011 23:10:57 |
Pedeapsa | Lucemferre | Generalitati | 108 | 22.04.2011 16:24:56 |
Pedeapsa cu moartea | marinel 07 | Intrebari utilizatori | 40 | 22.03.2011 00:45:29 |
Pedeapsa capitala | Dia20_diana | Eutanasia | 82 | 21.01.2011 23:14:24 |
Pedeapsa pentru vrajitorie ! | cristiboss56 | Vrajitoria | 0 | 17.12.2008 19:55:01 |
|