Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Viata monahala > Preotul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.02.2009, 21:50:42
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Arhimandritul Serafim Alexiev : "Viata Duhovniceasca a crestinului Ortodox"

Cartea arhimandritului Serafim Alexiev "Viata duhovniceasca a crestinului Ortodox", aparuta cu binecuvântarea Preasfințitului Galaction, a fos editată la Editura Predania si tradusa de Valentin Petre Lică. Cartea ne oferă câteva povețe folositoare vieții duhovnicești a creștinului de azi.
In cele noua capitole ale cărții, arhimandritul Serafim Alexiev ne invață ce este viața duhovniceasca, ne descrie lupta pe care trebuie să o depună creștinul in demersul său spre mântuire, arătându-ne in același timp, temeiurile vieții duhovnicești si conditiile de intreținere ale acestei vieti. Cartea apărută la Bucuresti , la Editura Predania, are 281 de pagini . Intr-un limbaj simplu , accesibil tuturor, autorul ne oferă si leacuri de vindecare a vrajbei dintre oameni si a mândriei .
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 15.02.2009, 17:23:55
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit O invățătură din această carte a lui Serafim Alexiev

" Nevoința rugăciunii este barometrul duhovnicesc care arată cum este vremea sufletului nostru . Dacă insetăm după rugăciune, este semn bun. El arată că sufletul nostru este viu și inseteaza după Dumnezeu. De va pieri, insă, această sete sfântă pentru vorbire in rugăciune cu Dumnezeu, este un semn rău, anume că păcatul a umplut sufletul cu intunericul său și că suntem aproape de acea stare vrednică de plâns, care se numește moarte duhovnicească. Dintr-o astfel de moarte duhovnicească ne poate invia doar Dumnezeu, prin minunea pocăinței noastre personale. El ne intoarce iarăși la rugăciune si la râvnă . "
Cat adevar in cele spuse aici in acest fragment. De multe ori auzim ,sau chiar noi insine suntem in situatia, de slabire a rugăciunii, a scăderii râvnei noastre. Chiar aici pe forum am citit nu de putine ori, ca X sau Y , nu pot să se mai roage ca inainte, ca altă dată. Scăderea râvnei in vorbirea prin rugăciune cu Dumnezeu, este o cruntă, dar reală moarte duhovnicească. Salvarea este in invierea noastră cu ajutorul Bunului Dumnezeu prin minunea pocăintei noastre, așa cum bine arată Serafim Alexiev in fragmentul reprodus mai sus. Sa ne urmărim cu mare atenție barometrul nostru duhovnicesc si să ne rugăm Bunului Dumnezeu să ne intoarcă tot timpul la rugăciune și la râvnă intru pocăința noastră. Așa să ne ajute Dumnezeu ! +
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.03.2009, 17:01:27
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Paul Evdokimov : "Vârstele vieții spirituale ", trad.de Pr.Prof.Ion Buga

O carte ce o recomand tuturor și când spun tuturor,mâ refer și celor ce nu cred in Dumnezeu și celor sceptici, ateilor sau celor aflați in cumpănă . O carte care răspunde la intrebarea : "de ce este credința atât de dificilâ" sau la intrebările ce le regăsim aici pe forum, legate de existența lui Dumnezeu ( multe din ele la Topicul Generalități ) .
<<< Din perspectivă creștină, credința este un limbaj specific cu care am fost dăruiți de Dumnezeu pentru a dialoga cu El. O percepere concretă a divinității, cum ar fi cea mijlocită de simțuri, ar impune omului acceptarea fără echivoc a prezenței divine. Relația om-Dumnezeu ar fi dominată de evidență, de percepție , de constatare. Această perspectivă ar exclude insă libertatea de decizie a omului in raport cu Creatorul său. Iar libertatea este cel mai prețios dar pe care Dumnezeu l-a făcut oamenilor. Teologul rus Paul Evdokimov zărește o legătură indisolubilă intre darul libertății și cel al credinței. Pentru a crede, trebuie să fii liber de evidențe constrângătoare. In același timp, credința asumată in mod liber poate deveni izvorul unor convingeri de nestrămutat, mai puternice decât orice evidență. >>> . In funcție de timp, voi reda fragmente, din cele lăsate de Paul Evdokimov și nu rezist să nu inchei această postare , cu un citat din scrierea lui : "Stiința iși impune viziunea ei asupra lucrurilor văzute, verificabile, și mă obligă să o accept. Eu nu pot să neg existența unui vierme din pământ, nici a unui virus, dar pot să neg existența lui Dumnezeu. Aceasta pentru că, după Sf. Apostol Pavel, " credința este vederea lucrurilor care nu se văd". Ea transcede ordinea necesității. "Fericiți cei ce nu au văzut și au crezut" vrea să spună : cei ce au crezut fără să fie obligați, forțați , constrânși să o facă. "
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 18.03.2009, 17:05:43
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
O carte ce o recomand tuturor și când spun tuturor,mâ refer și la cei ce nu cred in Dumnezeu și la cei sceptici, ateilor sau la cei aflați in cumpănă . O carte care răspunde la intrebarea : "de ce este credința atât de dificilâ" sau la intrebările ce le regăsim aici pe forum, legate de existența lui Dumnezeu ( multe din ele la Topicul Generalități ) .
<<< Din perspectivă creștină, credința este un limbaj specific cu care am fost dăruiți de Dumnezeu pentru a dialoga cu El. O percepere concretă a divinității, cum ar fi cea mijlocită de simțuri, ar impune omului acceptarea fără echivoc a prezenței divine. Relația om-Dumnezeu ar fi dominată de evidență, de percepție , de constatare. Această perspectivă ar exclude insă libertatea de decizie a omului in raport cu Creatorul său. Iar libertatea este cel mai prețios dar pe care Dumnezeu l-a făcut oamenilor. Teologul rus Paul Evdokimov zărește o legătură indisolubilă intre darul libertății și cel al credinței. Pentru a crede, trebuie să fii liber de evidențe constrângătoare. In același timp, credința asumată in mod liber poate deveni izvorul unor convingeri de nestrămutat, mai puternice decât orice evidență. >>> . In funcție de timp, voi reda fragmente, din cele lăsate de Paul Evdokimov și nu rezist să nu inchei această postare , cu un citat din scrierea lui : "Stiința iși impune viziunea ei asupra lucrurilor văzute, verificabile, și mă obligă să o accept. Eu nu pot să neg existența unui vierme din pământ, nici a unui virus, dar pot să neg existența lui Dumnezeu. Aceasta pentru că, după Sf. Apostol Pavel, " credința este vederea lucrurilor care nu se văd". Ea transcede ordinea necesității. "Fericiți cei ce nu au văzut și au crezut" vrea să spună : cei ce au crezut fără să fie obligați, forțați , constrânși să o facă. "
*Text corectat la partea introductivă !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 19.03.2009, 10:02:00
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Spicuiri- sinteză : "Ah , dacă Tu ai sfâșâia cerurile și ai coborî pe pământ !"

Credința poară in ea insăși un obstacol inerent naturii ei foarte enigmatice, exact la măsura măreției ei : "Dumnezeu este in cer și oamenii sunt pe pământ". Această distanță insuportabilă prea mult, făcea odinioară pe Isaia să scoată strigătul profund uman : "Ah, dacă Tu ai sfâșia cerurile și ai coborî pe pământ."
Optimismul adesea forțat al cântărilor noastre, nu rezolvă acest sentiment tainic al unei absențe pe care ne temem să o mărturisim. Cum să putem trece de la o cunoaștere abstractă, îndepărtată, catehetică, la o intâlnire personală, la comuniunea vie ? Cum pote să intre Dumnezeu in viața oamenilor ? "De ce face Dumnezeu credința atât de dificilă ? " , se intreabă omul, pradă indoielilor sale . ( Va continua )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 19.03.2009, 15:24:06
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Credința poară in ea insăși un obstacol inerent naturii ei foarte enigmatice, exact la măsura măreției ei : "Dumnezeu este in cer și oamenii sunt pe pământ". Această distanță insuportabilă prea mult, făcea odinioară pe Isaia să scoată strigătul profund uman : "Ah, dacă Tu ai sfâșia cerurile și ai coborî pe pământ."
Optimismul adesea forțat al cântărilor noastre, nu rezolvă acest sentiment tainic al unei absențe pe care ne temem să o mărturisim. Cum să putem trece de la o cunoaștere abstractă, îndepărtată, catehetică, la o intâlnire personală, la comuniunea vie ? Cum pote să intre Dumnezeu in viața oamenilor ? "De ce face Dumnezeu credința atât de dificilă ? " , se intreabă omul, pradă indoielilor sale . ( Va continua )
Invierea a inaugurat ziua a opta, dar in aparență nu s-a schimbat nimic, lumea nouă se inserează in cea veche, ziua a opta nu există decât in celelalte șapte.
Sfântul Petru cunoștea acest spirit sceptic și batjocoritor care intreabă : " Unde este făgăduința venirii Lui ? Căci de când au adormit părinții noștri, toate așa rămân ca de la inceputul făpturii . " ( II Petru 3 , 4 ). De asemenea , iudeii vor să smulgâ un răspuns net, fără nici un echivoc : " Spune-ne dacă ești Tu Hristosul ! " ( Matei 26 , 63 ) . Ei cer o garanție mai precisă : "Arată-ne pe Tatăl și aceasta ne este de ajuns ! ". Desigur , o asemenea dovadă ar fi mai mult decât suficientă, dar dovezile rănesc adevărul, iar răspunsul Domnului este imediat și categoric : " Pentru ce acest neam cere semne și minuni ? Adevăr zic vouă, nu i se va da nici unul ! " ( Va urma )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 20.03.2009, 10:04:15
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Invierea a inaugurat ziua a opta, dar in aparență nu s-a schimbat nimic, lumea nouă se inserează in cea veche, ziua a opta nu există decât in celelalte șapte.
Sfântul Petru cunoștea acest spirit sceptic și batjocoritor care intreabă : " Unde este făgăduința venirii Lui ? Căci de când au adormit părinții noștri, toate așa rămân ca de la inceputul făpturii . " ( II Petru 3 , 4 ). De asemenea , iudeii vor să smulgâ un răspuns net, fără nici un echivoc : " Spune-ne dacă ești Tu Hristosul ! " ( Matei 26 , 63 ) . Ei cer o garanție mai precisă : "Arată-ne pe Tatăl și aceasta ne este de ajuns ! ". Desigur , o asemenea dovadă ar fi mai mult decât suficientă, dar dovezile rănesc adevărul, iar răspunsul Domnului este imediat și categoric : " Pentru ce acest neam cere semne și minuni ? Adevăr zic vouă, nu i se va da nici unul ! " ( Va urma )
Dumnezeu a venit, dar parcă n-ar dori ca oamenii să-I sesizeze divinitatea. In cazul rar al minunilor, Iisus poruncește : "mergi și să nu spui nimănui nimic". Meditativ, Pascal notează : "Revelația inseamnă vălul ridicat, or intruparea invăluia și mai mult fața lui Dumnezeu." Dumnezeu Se ascunde in chiar arătarea Lui, acesta este marele mister al Dumnezeului ascuns. Exigența rațiunii, chiar și in momentul in care" totul s-a împlinit", pune condițiile ei : "Dacă este regele lui Israel, să coboare de pe cruce și vom crede in El ".
Dumnezeu răspunde prin tăcere, dar pentru cel ce știe să audă, tocmai in tăcere "El iși mărturisește iubirea pentru om . " Este acea "nebunie divină de care vorbește Sfântul Apostol Pavel, neânțelesul respect a lui Dumnezeu față de libertatea noastră . { Va urma }
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 21.03.2009, 16:45:49
C.tin C.tin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 408
Implicit referitor la intelegerea scopului suferintei...

La TVR, la emisiunea SEMNE din 17 martie s-a vorbit despre acest subiect...

De la Adam si Eva, la suferinta dreptului Iov si jerta lui Hristos!

"Domnul a dat, Domnul a luat,
Fie Numele Domnului Binecuvantat!"

http://www.tvr.ro/inregistrari.php?id=Semne#
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Caut o carte daniil96 Generalitati 3 09.01.2011 00:02:02
Cercetare Carte IAlexI Slujba inmormantarii 7 06.12.2010 19:17:22
Caut o carte daniil96 Generalitati 9 07.10.2010 15:19:48
Carte aureliapopescu Stiri, actualitati, anunturi 2 03.11.2009 11:39:49
Carte Da Vinci scristim Stiri, actualitati, anunturi 1 20.11.2007 20:00:53