|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#1
|
|||
|
|||
Relatia ortodocsilor cu oriental ortodocsii
Sunt curios ce parere aveti despre oriental ortodocsii (coptii, armenii, etiopienii etc) care, dupa cum stiti, nu-s in comuniune cu voi.
Ce parere au ortodocsii despre oriental ortodocsii?
__________________
“Învață să îți scrii durerile pe nisip și bucuriile pe stâncă.” - Sf. Augustin |
#2
|
|||
|
|||
Eretici din diverse motive care in principal tin de nerecunoasterea tuturor celor sapte Sfinte Soboare Ecumenice.
De ex., coptii (numiti si diafiziti) cred ca cele doua firi ale Mantuitorului s-au contopit intr-una singura, ceea ce contravine invataturii canonice cf. careia Mantuitorul Iisus Hristos are doua firi: una dumnezeiasca si alta umana. |
#3
|
|||
|
|||
ok, cred ca m-ai lamurit.
__________________
“Învață să îți scrii durerile pe nisip și bucuriile pe stâncă.” - Sf. Augustin |
#4
|
|||
|
|||
Nu toti coptii marturisesc erezii ce privesc firea dubla a mantuitorului; insa, majoritatea sunt impotriva celui de-al IV-lea Sinod Ecumenic, cand au fost declaraati totalmente eretici, chiar daca unii din ei nu aveau nicio treaba cu erezia respectiva. A fost o greseala administrativa la acea vreme, mai bine zis o eroare ce a produs putina paguba in unitatea Bisericii Sobornicesti si Apostolesti. Insa, ar fi fost mult mai bine ca inca de la urmatorul sinod ecumenic sa fie reabilitati cei ce au fost condamnati pe nedrept. Dar, nu stiu cat de mult ar fi acceptat ei aceasta reabilitare, mai cu seama ca suferise atatia ani de pe urma unei erori de generalizare.
|
#5
|
||||
|
||||
in 1995 la Balamand mi-se pare ca s-a semnat un acord pt restabilirea comuniunii euharistice cu Biserica Copta insa acest lucru nefiind primit de popor nu s-a mai pus in aplicare...
__________________
valentin_top_bizant |
#6
|
||||
|
||||
iar "erezia" se numeste monofizita, Biserica Copta ramanand la forma Sf. Chiril al Alexandriei "o singura fire in Dumnezeu Cuvantul"
__________________
valentin_top_bizant |
#7
|
|||
|
|||
erezia copta este erezia 'miafizita' (nu 'diafizita') fiind o varianta a monofizitismului.
|
#8
|
|||
|
|||
[SIZE=1]Razvane, mai invata! Diafizism nu exista[/SIZE]
1 La sinodul de la Calcedon s-a osandit monofizismul (adica cei care credeau ca in Hristos exista o singura (mono) fire. Mono - unu/una; fizis - fire. Hristos a avut doua firi. Una omeneasca si una Dumnezeiasca. Adeptii monofizismului credeau ca Firea Dumnezeiasca a Mantuitorului a ,,absorbit" prin Har firea omeneasca. Firea omeneasca fiind contopita in cea Dumnezeiasca. Deci rezulta o singura fire. 2 Mai nou ei declara ca defapt noi nu i-am inteles si ca ei nu ar fi monofiziti, ba mai mult sunt dispusi sa declare ca erezie monofizismul si eretic pe Eutihie (cel de la care a pornit acest concept). Defapt lucrurile stau putin altfel. Au fost monofiziti pana in maduva oaselor, (!) pana spre secolele IX - X cand si-au revizuit dogma hristologica (adica dogma cu privire la Mantuitorul) si s-au razgandit! Nu mai sunt monofiziti, ci se declara miafiziti. Adica afirma ca firea omeneasca nu a fost nimicita. Ea exista laolalta cu cea Dumnezeiasca. Dar au fost unite (fara a se altera una pe alta) sub forma unei singure firi compuse. Compuse din omenirea si dumnezeirea sa. Ei dau ca exeplu firea omului, care este facut din trup si suflet. Trupul ramane trup, iar sufletul ramane suflet, nu se altereaza unul pe altul, nu se anuleaza, ci se unesc formand o fire compusa. Putin se apropie de conceptul ortodox, dar tot nu este bine. Sfantul Ioan Damaschin spune ca daca Hristos ar fi avut o fire compusa, atunci nu ar fi fost nici om adevarat, nici Dumnezeu adevarat. Ar fi avut o fire compusa. Din doua lucruri deosebite, diferite, iese ceva diferit, deosebit. Defapt ei si-au cam dat seama de greseala, dar se tem de ce s-au temut dintotdeauna. Punctul lor de vedere spune ca despartind firile ne apropiem de nestorianism, erezia combatuta la sinodul 3 ecumenic de la Efes. Trebuie facuti sa inteleaga ca poti fi calcedonean (adica sa respecti sinodul de la calcedon) fara sa fii nestorian. Aici ei nu vor sa priceapa. 3 La calcedon s-a stabilit duofizismul. Adica doua firi unite si neamestecate, neschimbate, nedespartite, neinpartite. Aceasta este interpretarea corecta, pentru ca Mantuitorul a fost si om adevarat. Fara aceasta unire dintre Dumnezeirea adevarata si omenia adevarat, mantuirea noastra nu s-ar fi putut face. Lucrarea Mantuitorului ar fi fost fara efect. Hristos s-a facut om, ca pe om sa i faca dumnezeu. De aceea marturisim ca daca Hristos a fost si om si Dumnezeu adevarat (logic luand lucrurile), trebuia sa aiba si o fire omeneasca si una dumnezeiasca. |
#9
|
|||
|
|||
Citat:
Mai invata! |
#10
|
|||
|
|||
In prealabil postat de Veniamin:
Citat:
Asa ca nu stiu cat este de corect a ne lega de niste nuantari de limbaj, e drept ce permit cam orice interpretare, facute oarecum in graba! |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare | ||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Relatia cu ateii | WhiteChakra | Generalitati | 25 | 27.09.2011 05:58:24 |
Relatiile ortodocsilor cu neortodocsii | Hector | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 25 | 21.11.2009 16:35:22 |
Exista lider ar ortodocsilor din lume? | tigerAvalo9 | Generalitati | 18 | 20.10.2008 23:36:03 |
|