![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
In primul rand sa ne intrebam de ce Maica Domnului dupa pogorarea Sfantului Duh nu devine centrul preotiei sacaramentale?
Iata un interviu cu parintele John Breck pr aceasta tema. Cu toate ca in lumea protestanta exista cazuri de femei pastor, spuneti-ne care este motivul pentru care femeile, in Biserica Ortodoxa, ca si in cea Catolica, nu sunt hirotonite? Noi folosim termenul de Tata pentru Dumnezeu Monarhul, sursa oricarei vieti divine si umane, si aceasta din cauza functiei paternitatii, care este o functie strict a Tatalui, reflectata in parohiile noastre prin preoti, pe care il estimez ca fiind singurul motiv concret si acceptabil pentru a refuza ca femeile sa fie hirotonite. Nu este deloc din cauza faptului ca Hristos a ales drept apostoli doisprezece barbati; aceasta a fost o alegere sociologica. Preotii trebuie sa fie de gen masculin datorita simplului fapt ca sunt chemati si obligati sa asume rolul paternal in cadrul vietii Bisericii, rol paternal care nu este acelasi cu rolul femeilor. Femeile nasc, ceea ce barbatii nu pot sa faca, toata lumea stie asta, este chiar banal de a mentiona, dar acest lucru marcheaza ca exista o diferenta creationala intre barbat si femeie si ca o astfel de diferenta este prezenta chiar si in sanul Bisericii. Aceasta diferenta trebuie respectata nu din cauza ca barbatul ar fi mai bun ca femeia, ca are mai multa forta decat femeia sau alte diverse lucruri in plus fata de ea, toate astea nu au nici o legatura. in mod normal, femeile detin, strang si mentin viata Bisericii mult mai bine decat barbatii si cateodata chiar mai bine decat preotii, cum este si cazul Sfintei Maria Egipteanca. Prin calitatea lor de a naste copii, femeile asuma mult mai bine viata Bisericii si cu mai multa credinta, adancime, eficacitate decat barbatii etc. Deci nu este deloc vorba de o problema de egalitate sau de lipsa de egalitate, ci de un singur lucru, dupa cum vad eu lucrurile: singurul motiv pentru care femeile nu trebuie ordonate la preotie, pentru a o spune intr-o maniera meschina, este datorita faptului ca acesta nu este rolul lor, ci este rolul barbatilor si nici macar al tuturor barbatilor, ci numai al anumitor barbati. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Da,Dumnezeu le-a randuit pe toate exact asa cum trebuie,adevarat,pentru societatea aceea.
Oare,daca mantuirea ar fi venit printr-o femeie,oare cati oameni ar fi urmat-o in acele timpuri? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
...ce inseamna "nu ni se pare FIRESC ca femeile sa slujeasca"?...stiind foarte bine ca ce NI SE PARE NOUA este in proportie de 99% ceea ce ni s-a transmis "en gros" de societatea de consum si mai putin din cercetarea minutioasa a detaliilor |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca este mai bine sa tinem cu dragoste de canoanele Bisericii noastre, si sa nu discutam fara rost "de ce nu se poate lucrul asta sau celelalt"; fiindca altfel putem incepe sa gustam tot ce ne ofera pe tava azi curentul acesta anticrestin (dar viclean) care stim noi la ce duce...
Si mi se pare nefiresc ca o femeie sa slujeasca in Biserica. in plus, argumentele de mai sus (mai ales acela ca Mantuitorul nostru Iisus Hristos si-a ales apostoli numai dintre barbati, desi erau si femei virtuoase acolo ) sunt suficiente pentru a nu ne mai pune intrebari despre acest subiect. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fără să încurajez neascultarea Sf. Canoane, mă gândesc: dacă o femeie ar încălca unele Canoane ( despre perioada de curăție etc. ) din neștiință oare Hristos ar acuza-o cu ceva? Nu cred ( mai ales că sunt cazuri în Sf Tradiție de oameni ce au încălcat Sf Canoane și a fost bine-plăcută fapta asta în fața lui Dumnezeu ). În general, consider că ar trebui să fac lucrul ăsta din motivul x nu că nu e voie așa și altele ( că altfel ajungem în perioada Vechiului TEstament cu "nu atinge, nu e voie" ). Dar asta pentru cei mai sporiți căci celor prunci în credință e bună și ascultarea asta ( dar să nu se smintească sectarii și necredincioșii de asta ). Părerea mea... Apropo de ultimul aliniat: cine se poate crede de pe forumul ăsta atât de sfânt încât să încalce canoanele? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Uite aici un raspuns: Citat:
A intreba si a cerceta, este a urma invataturile Sfintilor Parinti. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Un articol interesant :
http://www.crestinortodox.ro/editori...zitia-ortodoxa ..... [SIZE=2]Intreaga argumentatie a celor ce sustin hirotonia femeii se bazeaza pe conceptia primatului naturii asupra persoanei, afirmandu-se ca Fiul lui Dumnezeu prin actul intruparii, asuma natura umana, mai presus de distinctia barbat femeie. De aici logica simplista: impartasind aceeasi natura umana, femeia trebuie sa fie partasa intregii activitati umane, inclusiv la preotie.[/SIZE] [SIZE=2]Hristos, spunem noi, si-a asumat intreaga natura - este adevarat - dar ipostatic, in chip barbatesc si in acest sens, preotul il reprezinta iconic pe Hristos, Biserica - Trupul lui Hristos - reflectand lucrarea Duhului Sfant care a sfintit pe Fecioara Maria, vasul indumnezeit din care S-a intrupat Darul suprem.[/SIZE] In iconomia mantuirii sunt doua realitati fundamentale: Fiul intrupat al lui Dumnezeu si Fecioara Maria din care Se intrupeaza si care naste pe Iisus Hristos. Altfel spus, cele doua realitati sunt: Arhiereul si Biserica. Acestea trebuie sa fie arhetipul cuplului barbat-femeie. Barbatul trebuie sa exprime preotia sacerdotala si functionala, iar femeia pe cea universala: "in imparatie toate functiunile inceteaza in fata lui Hristos, Unicul Preot. Hristos savarseste Liturghia cereasca, dar in fruntea poporului, a preotiei universale ramane Theotokos - Nascatoarea de Dumnezeu -, caci ea exprima aceasta preotie in calitatea sa de esse a imparatiei insesi. ... [SIZE=2]Pentru final, fac din nou apel la cuvintele marelui teolog Paul Evdochimov: "Aceasta lume, prea masculina, in care harisma femeii nu joaca nici un rol, in care femeia se masculinizeaza, este din ce in ce mai mult o lume fara Dumnezeu, fiindca este fara Maica Theotokos si Dumnezeu nu se poate naste aici. Este simptomatic ca in aceasta ambianta, desfranarea copiilor, incestul si Homosexualitatea se afirma deschis", iar Giradoux, in Sodoma si Gomora, spunea: "vremea in care femeia nu mai stie sa iubeasca si sa se daruiasca este sfarsitul lumii".[/SIZE] [SIZE=2]Pr. dr. Ioan Moldoveanu[/SIZE]
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
hirotonia intru diacon | ioanhodean | Preotia (Hirotonia) | 29 | 25.02.2017 21:10:09 |
Hirotonia si parohia pe bani? | pacatosul | Despre Biserica Ortodoxa in general | 123 | 29.09.2012 19:36:34 |
Hirotonia intru arhiereu a Parintelui Arhim. Dr. Mihail Filimon | tanaseva | Intrebari utilizatori | 0 | 05.01.2011 19:01:35 |
hirotonia | nicolaee | Preotia (Hirotonia) | 15 | 15.01.2009 16:52:17 |
Hirotonia | alecsandru | Preotia (Hirotonia) | 14 | 17.05.2008 09:50:25 |
|