![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Da. ...Si oricum, nu se poate face abstinenta decat daca sunt de acord amandoi. Relatia sexuala este o RELATIE si presupune doua persoane.
Abstinenta e foarte buna, cu masura. Am citit si eu de 'marti si joi' ca regula generala, dar mi se pare exagerat. Inteleg sa fie zile de post, dar sa te abtii si in toate sambetele si duminicile (cand are omul timp), si de sarbatori o zi doua.. Mi se pare exagerat. Doar mancam carne zilele alea. Si ce, suntem automate? Persoanele casatorite stiu depsre ce vorbesc: daca iti planifici sa faci dragoste, in general nu merge. Trebuie si spontaneitate. Nu ar trebui sa fie zilele de abstinenta mai numeroase ca zilele 'de dulce'. Postul ne este oferit ca posibilitate de Biserica, nu ca obligatie. Este o posibilitate pentru a ne ajuta sa nu ne atasam de lumea asta prea mult. dar regulile trebuie vazute ca un indreptar, nu ca o lege. (Sunt casatorita. Ar fi bine sa raspunda aici mai degraba oamenii casatoriti; regula asta nu s-a respectat in lata parte ceea ce a dus la discutii nesfarsite si in cerc..) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
ar fi chiar normal asa |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ai vazut textele sfantului Ioan Gura de Aur? El altfel pune problema. Vorbeste de abstinenta pentru scurte perioade de rugaciune mai intensa dar numai cu acordul amandorura. Nu de posturi si sarbatori nesfarsite. Crezi ca daca cei doi considera ca 'au voie' doar in anumite zile, in zilele alea chiar o sa aiba si dorinta sa faca lucrul asta? De asta vorbeam de automate.. Nu e asa usor cum scrie la carte. In plus, ce sa mai vorbim de oameni cu orar cumplicat, cu copii, de oameni cu boli sau dureri, care se vad rar etc, daca am aplica regulile ca la carte atunci nu ar mai putea trai ca oamenii casatoriti. Eu la asta atrageam atentia. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Zicea un parinte cunoscut ca pt niste oameni casatoriti in care unul din ei era plecat la munca in Italia, el le-a dat voie la impreunare chiar si in post. Se vedeau ff rar, asa ca le-a dat voie. Astea sunt pogoraminte in care se tine seama de neputinta umana, dar nu-s reguli. In situatiile normale trebuie sa se tina seama de reguli. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si daca nu le dadea voie, ce crezi ca se intampla? Sa fim seriosi. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
De ce incearca unii sa profaneze relatia sexuala, cand ea e sacra, e un dar de la bunul Dumnezeu pentru familii ?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Hmmm, eu ma intreb de ce "impreunare" suna ca pentru animale? Oare cum a degenerat la asta? Ca daca te gandesti, inseamna a se aduna, a fi impreuna, ceea ce ar fi frumos daca n-ar fi degenerat sensul. Intradevar se foloseste la animale, dar e curios...
__________________
"Daca cineva mi-ar fi dovedit ca Hristos sta in afara adevarului, si daca in realitate adevarul ar sta in afara de Hristos,atunci as prefera sa fiu cu Hristos si nu cu adevarul" (Dostoievski) "Daca Dumnezeu nu exista atunci totul este permis" (tot Dostoievski) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Exact, asta vroiam si eu sa zic mai sus, Noesisaa: adica ce cauta duhovnicul in problemele astea? Insasi expresia 'a da voie' pe mine ma socheaza, si in legatura cu alte lucruri legate de patarnitatea spirituala.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
[COLOR=#993300]4. Sensul spiritual al “datoriei conjugale”[/COLOR]
[COLOR=#993300]a) ”Datoria conjugală” privită ca o problemă religios-morală.[/COLOR] În viziunea moralei ortodoxe, ideea datoriei conjugale propriu-zise, respectiv a unirii fizice între soți, e cuprinsă în noțiuniea de taină care nu e niciodată omisă din definirea căsătoriei. Sfântul Duh se unește cu cei doi soți, creându-i din nou într-un singur trup, pentru a se sălășlui în inimile lor și pentru a le comunica într-un grad maxim dragostea divină http://tainacasatoriei.wordpress.com...ele-monastice/ |
|