![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
" nu poti numi studiile teologice "mascaraciuni demonice" ar fi bine sa-ti retractezi unele asertiuni. Ceea ce e cert e ca noi practicand Ortodoxia suntem pe calea cea dreapta si putem sa ne mantuim daca lucram la mantuirea noastra, dar daca Dumnezeu in milostivirea sa vrea sa mantuiasca si un budist, si un sintoist ce-ti pasa tie? "
nu am numit studiile teologice in general demonice , ci doar in sectiunea in care sunt cu adevarat eretice ; afirmatiile astea teologice cu teoria ramurilor sunt 100 % eretice ... chiar si daca sunt speculate de teologi " ortodocsi " si se invata in fac de teologie ortodoxe ... un budist se poate mantui insa numai daca trece la ortodoxie ... tu chiar crezi ca in rai pot coexista si budisti care sa creada in nirvana ? te inseli , iti garantez ; pot trantra yoghini de exemplu sa stea in rai ? tu chiar crezi una ca asta ? sau tu crezi ca celelalte credinte nu sunt pacatoase si necurate , or fi si ele adevarate si fara de pacat ca ortodoxia , dupa tine ? si daca sunt pacatoase , cum spui ca vor fi in rai si credinte gresite ? nu se poate mantui decat un om care are credinta ortodoxa , insa daca un budist se pocaieste pe lumea aialalta si cere se lasa de erezii sigur ca se poate mantui ... insa daca ramane in starea de erezie cum sa intre in rai ? imposibil ... |
|
#2
|
|||
|
|||
|
" Ei ce zici?De ce s-a scos azi din moliftelnic acesta si multe altele?Iti raspund eu,ca sa nu deranjam celelalte confesiuni ...Dumnezeu sa te lumineze! "
da , au scos-o ecumenistii astia ... treaba lor , insa spre bine ei nu merg ... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
totusi am gasit un text interesant care ma vadeste si pe mine de pacat , la parintele dionisie ignat :
[COLOR=#000080]" De aceea, datoria noastră, a creștinilor ortodocși este ca niciodată să nu contenim să spunem adevărul, să nu stăm pe loc, în nepăsare.[/COLOR] [COLOR=#ff0000]Dar să-l sfătuiești pe cel cu care vorbești ca și cum i-ai fi cel mai bun prieten[/COLOR], ca și cum l-ai iubi, și nu de parcă i-ai ordona; ca și cum i-ai arăta adevărul și ai cere și părerea lui. Numai așa poți să-l convingi. Dacă vei începe să zici: „Nu umbla așa, că uite, adevărul ăsta este, și cutare și cutare…”, nu te mai ascultă lumea, pentru că e dedată la stânga, e depărtată de Dumnezeu, și ca să putem aduce la credință o persoană depărtată de Dumnezeu trebuie blândețe. Blândețe. „Fericiți cei blânzi că aceia vor moșteni pământul”. Vezi, blândețea e unul din lucrurile pe care trebuie să le întrebuințăm când spunem adevărul altor persoane care s depărtate de adevăr. Datoria ne obligă, datoria să spunem întotdeauna adevărul. Cu toate că știm, că îi vedem pe unii că sunt desăvârșit depărtați de Dumnezeu și nu ți dau nici o importanță, nici nu vor să te asculte, cu toate acestea, dacă le vorbim cu blândețe, ca și cum i-ai întreba, încet, încet, încet se depărtează duhurile cele rele de la ei și se pogoară harul Sfântului Duh, că-i poți apropia de harul Sfântului Duh cu blândețea. Și cu Dumnezeu înainte, că Dumnezeu e cu noi. " deci imi trebuie si mie mai multa rabdare ... |
|
#4
|
|||
|
|||
|
pe de alta parte , tot la par dionisie am gasit si asta :
" Părinte, a trimis o scrisoare cineva din țară care e profesor la o facultate de Teologie și vă roagă să-l sfătuiți ca să știe cum să procedeze. Pe de o parte, vede că în manualele din care trebuie să se predea se găsesc o mulțime de învățături străine de Ortodoxie și conștiința îl îndeamnă să nu le împărtășească studenților. Pe de altă parte, mitropolitul locului îi dă ascultare să predea tot ce scrie acolo. Ce să facă? E o problemă destul de delicată pentru conștiința lui. - Sigur, sigur. Vezi cum Bunul Dumnezeu îi luminează pe oameni ca el, care sunt datori să predea lecțiile după manualul acela? Dumnezeu îi luminează mintea că nu-i bun manualul. [COLOR=#000080]Acum el trebuie să nu-și calce conștiința, că luminarea asta nu-i de la dânsul, este de la Însuși Dumnezeul milei și al îndurărilor care caută mântuirea fiecăruia din noi[/COLOR]. Odată, dacă nu corespund manualele cu Sfinții Părinți, cu Ortodoxia, tu atuncea nu ești luminătorul elevilor, ești distrugătorul mântuirii lor. Poți să fii luminătorul elevilor în lumea asta mincinoasă, dar ești fals înaintea lui Dumnezeu și a Ortodoxiei. Atunci ce ai făcut? Să nu-și calce conștiința, că, vezi, Însuși Dumnezeu îl luminează. Dacă el ar fi un om necredincios, ar zice: „Dă-o încolo de Ortodoxie, mi-a spus Preafericitul, mi-a spus Mitropolitul să fac așa”. [COLOR=#000080]Dar nu-i așa, pentru că vrăjmașul diavol a pus căpestre unora din conducerea Bisericii și îi duce unde vrea - spre distrugerea Creștinătății, spre sfărâmarea Ortodoxiei și ei nu simt asta; spun că așa e omenirea și așa trebuie să urmăm. [/COLOR]Și fiindcă cei mai mulți au studiat la papistași, le dau dreptul papistașilor. Vezi cu ce șmecherie avansează dușmanii Ortodoxiei? [COLOR=#ff0000]Deci să nu facă ascultare de episcop, dacă episcopu-i un dușman al Ortodoxiei. [/COLOR]Lasă, nu poți să vorbești așa cu dânșii, dar… Tu vezi că nu corespunde Ortodoxia cu manualul din care se predă studenților. Ce înveți tu acolo, Ortodoxia sau catolicismul? [COLOR=#000080]Vezi cât de șmecheri sunt vrăjmașii, că acuma, dacă n-ai studiat în Occident, la catolici, la protestanți și la toți neîndumnezeiții, departe de Ortodoxie, de-acuma n-ai dreptul în România să ajungi să-ți pună mitra în cap. Vezi ce diplomație?! Așa-i, a venit sfârșitul, Dumnezeu știe ce-o mai fi… "[/COLOR] [COLOR=#000080][/COLOR] [COLOR=#000080][/COLOR] [COLOR=#000080]interesant nu ?[/COLOR] |
|
#5
|
|||
|
|||
|
tot la par dionisie :
" Care sunt limitele ascultării de episcop? Părintele acesta zice că „știu că nu poate fi ascultare în minciună, ci întru adevăr”. Deci „amestecul dintre adevăr și minciună nu este adevăr, ci minciună.” Vrea un sfat duhovnicesc în problema asta, pentru că o să fie o problemă mai încolo, mai târziu. - Da, mai târziu problema o să fie chiar mai severă. Eu m-am bucurat și mă bucur de ideile lui pogorâte fățiș de la harul Sfântului Duh cu înțelepciunea asta. Vasăzică, cunoaște destul de clar greșeala mitropolitului, destul de clar cunoaște haosul și prăpastia care amenință Ortodoxia cu ecumenismul. Să țină așa după cum ideile lui cele dumnezeiești s-au pogorât peste sufletul lui și el va birui. Că el e om deștept, vezi cum spune? „Ce rost are acuma să-l ascult pe mitropolit când el calcă pe alte prăpăstii?” Deoarece învățătura lui cu „subtilitate” se îndreaptă în alte direcții, nu la Părinții ortodocși, nu la hotărârea celor șapte Sfinte Soboare. Dacă am rămas fără hotărârea celor șapte Sfinte Soboare, ce-am făcut? Desăvârșit am rămas prăpădiți, s-a terminat fără cele șapte Sfinte Soboare. Dar a știut Dumnezeu că o să urmeze neînțelegere și necredință și la toate Sfintele Soboare s-au făcut minuni dumnezeiești, după cum a fost cea a Sfântului Spiridon, cu cărămida, la Soborul întâi din Niceea, ca să închidă gura „deștepților”[…] " |
|
#6
|
|||
|
|||
|
- Părintele profesor se teme că dacă va refuza să mai predea din manualele actuale va fi scos din învățământ de către superiorii săi.
- Părintele ăsta are esența Ortodoxiei în sufletul și în inima lui și-l mustră conștiința că vede neadevăruri. [COLOR=#000080]Are Dumnezeu grijă, până la ultima răsuflare are oamenii Lui.[/COLOR] [COLOR=#000080]Chiar dacă va fi îndepărtat, nu-i nimic, are grijă Dumnezeu de dânsul, nu moare el de foame. Și chiar să sufere, se încununează, că toți sfinții mucenici, cei mai mari sfinți au suferit, c-așa-i Ortodoxia noastră.[/COLOR] A avut dușmani mulți și atâta amar de tone de sânge s-au vărsat din vinele mucenicilor și ale ierarhilor! Într-așa fel ne mântuim. Dacă suferim, să n-avem îndoială că nu-i Dumnezeu cu noi. Dumnezeu este cu noi, dar așa vrea Dumnezeu, ca să suferim. - Deci rămâne mărturisirea. [COLOR=#000080]- Mărturisirea cu orice preț! Ce mai vorbă?! Să țină așa după cum spune.[/COLOR] Eu m-am folosit mult de cuvintele pe care le-a scris părintele acesta profesor. Toți ăștia care s-au dus în Occident, ei de-acuma sunt „afumați”. […] E depărtată mult Ortodoxia de Adevăr în țările astea mai cu seamă. Și de-acuma, dacă în țara noastră se luptă cu atâta strășnicie să se depărteze de Adevăr, cu cât mai mult în țările care nu-s creștine, nu-s ortodoxe. - Mitropolitul l-ar trimite la studii în Occident, dar el nu vrea. Ce ar trebui să facă? - Pe cât poate, să se retragă, să evite cu delicatețe plecarea: „Părinte, nu pot, sau cutare, cutare”, până îi va da o parohie, fie cât de mică. Dumnezeu are grijă de dânsul. Cu micul salar care-l va avea o să trăiască, să nu aibă grijă de altceva, că-l ajută Dumnezeu. - El ar fi bun pentru învățământ, dar dacă nu poate să-l facă după adevăr, mai bine să nu-l facă, nu? - Sigur că da. De aceea vrea să-l pună episcopul, fiindcă l-a cunoscut că are darul ăsta al propovăduirii. Dar dacă nu corespund învățăturile pe care le spui tu cu Sfinții Părinți, cu sfătuirile Bisericii și cu cele șapte Sfinte Soboare, atunci ce-ai făcut? Atunci ești dușmanul Ortodoxiei, nu ești drept-credincios. Și altfel o să fie judecat un papistaș care s-o născut papistaș și n-o știut altceva, n-o studiat să vadă care-i adevărul și care-i Ortodoxia, și altfel o să fim noi judecați, noi care știm, ne-am născut creștin-ortodocși și știm adevărul, și totuși începem să destrămăm, să stricăm în Ortodoxie, să scoatem afară dreptele învățături și să acceptăm ereziile lor. O să fie primejdie neiertată. Da, greutăți mari. - Până la urmă, ce soluții duhovnicești are la îndemână părintele profesor? De ce anume să se ferească și ce l-ar ajuta cel mai mult să iasă cu bine din încurcătura asta? Adică se poate găsi o cale de mijloc? Ce să-i spună ierarhului său? - Înalta cugetare e cel mai periculos lucru. Dacă o ai, de-acuma ai îndrăzneală să nu le socotești pe cele dumnezeiești. Doar smerita cugetare, întru care este tot harul Sfântului Duh, nu te lasă să cazi. Dar dacă te-ai înălțat cu mintea, de-acuma ți-ajută ispititorul, ispitele nevăzutului vrăjmaș, și tu nu mai judeci după adevăr. Se întunecă mintea, sigur. Asta-i o bucurie că pe preotul ăsta nu-l lasă sufletul și cugetul lui, inima lui, să vadă nedreptățile - ecumenismul. Ei, se potrivește vreodată? Sigur, sufletul lui cel fără prihană nu se împacă văzând eresurile din manuale. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
[COLOR=#000080]Dacă nu corespund manualele cu învățăturile Sfinților Părinți, cu Ortodoxia noastră, ca să o țină la înălțime, atuncea sigur că e primejdie, pentru că cei mai mulți din tinerii cărora le predă o să fie preoți. [/COLOR]Care e adevărul? El [COLOR=#000080]să țină adevărul Sfinților Părinți și să nu-i fie frică de nimeni, [/COLOR]că Dumnezeu cu dânsul este. Să se laude înaintea întregii omeniri că-i creștin-ortodox și român.
Astea două sunt bunătăți ale poporul român de care nu se poate dezlipi. [COLOR=#ff0000]Să nu fim lași! Ori ortodox, ori cu Papa! Să nu zicem: „Eh, sunt creștin-ortodox, dar merge și așa…”,[/COLOR] că atuncea ce ai făcut? Sau îți zice cineva: „- Hai, măi, tu ești român. - Ce, eu român? Dă-i încolo, că nu-s chiar așa român”. Atunci înseamnă că ți-ai pierdut omenia. Nu mai ești om. [COLOR=#ff0000]Dacă ți-e rușine să spui întregii omeniri că ești creștin-ortodox și român, atunci ce ești? Ești ca un dobitoc. S-a terminat.[/COLOR] [COLOR=#ff0000]Ca să te smerești înaintea dușmanilor că nu ești creștin și să te smerești înaintea dușmanilor că nu ești român, e cea mai mare pacoste, cea mai mare cădere, o cădere din care nu te mai poți îndrepta, o cădere din care nu te mai poți scula.[/COLOR][COLOR=#ff0000] Smerenia e bună, smerita cugetare e bună întotdeauna, dar nu în așa fel ca să ne batjocorească toți și să n-avem noi îndrăzneala aceea ca să spunem că suntem creștin-ortodocși și români. [/COLOR] E luptă, vezi? De la începutul începuturilor, cei mai mari sfinți și-au vărsat sângele pentru Adevăr. Dacă a zis Sfântul Ștefan, arhidiaconul Ștefan: „Uite, văz cerurile deschise și pe Fiul Omului stând la dreapta puterii cerești.” Atunci a mărturisit adevărul și atunci l-au omorît cu pietre diavolii de iudei[COLOR=#000066][1][/COLOR]. Vezi? Trebuie mărturisire. Ești credincios și dacă a venit timpul să mărturisești trebuie să-ți arăți Adevărul, să te lauzi înaintea lui Dumnezeu că „Da, sunt preot ortodox și așa am învățat!” Cu mitropolitul nu te poți lua la ceartă, dar poți să-i spui: „Eu așa am învățat, Preasfințite Părinte”...[COLOR=#000080] Cu diplomație îl poți înfrunta, dar cu diplomație, nu ca să-l înfrunți neînțelepțește, adică cu mânie și duh de răzvrătire. [/COLOR]Să zică așa: „Uite Sfântul Ioan Damaschin ce spune!”[COLOR=#000066][2][/COLOR] Ei, cum, de-acum să zic că nu-i așa? Atunci ce-am făcut? Atunci suntem fățiș mincinoși. - Cam peste tot în instituțiile teologice din țară se predă după manuale care nu prea sunt în duhul Sfinților Părinți. Ce să facă profesorii, mai ales cei care-și dau seama că manualele nu respectă învățăturile de credință ortodoxe? [COLOR=#000080]- Să nu cedeze[/COLOR], căci dacă conștiința te mustră că nu-i bine și vezi destul de clar că nu corespunde Ortodoxiei, și totuși predai cu eresuri, atuncea noi nu suntem luminătorul neamului, nu suntem luminătorul Ortodoxiei, ci suntem distrugătorul Ortodoxiei și al neamului nostru românesc. Că neamul nostru românesc s-a născut deodată ortodox și e dator ca ortodox să moară. Sub nici un motiv să nu accepte ereziile protestanților și ale catolicilor, ale tuturor. Dar aceștia, fiindcă sunt bogați, mândri, putred de bogați și sunt și mulți, îi câștigă pe preaînalții conducători ai Bisericii de partea lor. Vezi? [COLOR=#000080]Vasăzică, umblă cu diplomație și te face papistaș.[/COLOR] Ai văzut cum lucrează ispititorul? Așa-i, au venit timpurile cele de pe urmă. În al VIII-lea veac, după toate sfătuirile Sfinților Părinți, o să vină schimbări mari, mari, mari. Și ce zice în Sfintele Scripturi: „Când va veni Mântuitorul pe pământ, oare va mai găsi credință pe pământ?”. [COLOR=#000080]Vedem cu ochii noștri că an după an apar schimbări, modificări, an după an.[/COLOR] Până în 1924 Ortodoxia era în floare. Bine, au fost eresuri multe în Ortodoxie, dar au făcut soboare Sfinții Părinți, au dat anateme și s-au descurcat. [COLOR=#000080]Dar din 1924, de când s-au asociat cu calendarul nou, de atuncea vor să se facă prieteni cu Papa, să-i accepte toate ereziile.[/COLOR].. Tulburări mari, tulburări.[…] [COLOR=#000080]Dușmanii Ortodoxiei îi prind întâi pe conducători. [/COLOR]Dacă îi prind pe conducători, tu ce să faci? Faci cum i-a spus necuratul egumenului de la monidriul Faraklou[COLOR=#000066][3][/COLOR], despre care am zis mai înainte: „[COLOR=#ff0000]Dacă am pus căpestrele pe conducători, eu îi duc unde vreau și tu vii cu bucurie în urma lor, socotind că mergi bine[/COLOR]“. Că vei zice: „Episcopul, conducătorul, regele mi-a spus. Apoi el nu știe, că doar e regele nostru? Episcopul ăsta nu știe, că el îi episcopul Bisericii? Ei, ș-atuncea noi ce să facem?” […] [COLOR=#000066][1][/COLOR] După cuvântul Domnului Iisus Hristos către iudei: “Voi sunteți din tatăl vostru diavolul și poftele tatălui vostru vreți să faceți. […] Cel care este de la Dumnezeu ascultă cuvintele lui Dumnezeu; de aceea voi nu ascultați, pentru că nu sunteți de la Dumnezeu”. (Ioan 8: 44-47) [COLOR=#000066][2][/COLOR] Sfântul Ioan Damaschin (+749): „Auziți popoare, seminții, limbi, bărbați, femei și copii, cei mai mari, cei mai tineri și pruncii, sfântul neam al creștinilor! Dacă cineva va învăța, în afara acestora pe care le-a primit Sfânta Biserică Sobornicească, de la Sfinții Apostoli, de la Părinți și de la Sinoade, să nu-l ascultați, nici să primiți sfatul șarpelui, după cum l-a primit Eva și a cules moarte. Și chiar dacă v-ar învăța un înger sau un împărat în afara acestora pe care le-ați primit, astupați-vă urechile.“ [COLOR=#000066][3][/COLOR] Veche mănăstioară athonită situată nu departe de Chilia “Sfântul Gheorghie” din Colciu, pe teritoriul M-rii Pantocrator, și din care astăzi se mai păstrează doar ruinele. [COLOR=#000080]Într-un manuscris rămas de la Faraklou este consemnată vedenia unui fost egumen al monidriului, căruia i s-a arătat una din căpeteniile demonilor dezvăluindu-i că ținta predilectă a ispitelor sale sunt conducătorii religioși și politici ai lumii. [/COLOR] Extrase din cartea Staretul Dionisie. Duhovnicul de la Sfantul Munte Athos, Ed. Prodromos, 2009
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
da , care e problema ? " sa se pocaiasca pe lumea aialalta " , ce e gresit in asta ? mai ales chestie de dogmatica ... acu sa nu crezi ca iti vorbesc suparat , nu , sunt chiar amuzat ... stiu ce vrei sa zici si ce anume te contrariaza , dar de aia ma si amuz , ca nu stii ca omu se poate pocai si pe cealalta lume ... eu te intreb : poate un om de pe cea lume sa devina din pacatos in sfant si sa se mantuiasca ? un ortodox de exemplu ? daca da cum poate asta fara pocainta ??? ca eu stiu ca fara pocainta nu ai cum sa indrepti in tine nici macar cel mai mic gand rau ... nu te contraria ! biserica intr-adevar zice ca pe cea lume nu exista pocainta , insa acest cuvant nu trebuie luat asa ad literam , ca daca ar fi asa , atunci saracii oameni ar fi total nedreptatiti , ca unii din cei care nu au auzit de ortodoxie pe asta lume ar fi foarte nedreptatiti ca din cauza asta ar trebui sa se duca pe cea lume in iad si nar mai scapa niciodata de acolo ... hahahaha ... asta nu e adevarat ... + ca si biserica recunoaste ca sufletele pe cea lume se mai indreapta , ba chiar pentru rugaciunile sfintilor si ale bisericii ... ei , explicatia e asta : pe cea lume exista pocainta , insa acolo pocainta e mult mai grea ; pentru ca , daca aici nu te-ai pociat tu avand si carti sfintie , si preoti , si biserica , si oameni care sa te sfatuiasca , apoi pe cea lume , unde nu mai ai nici carti nici biserica , nici oameni sa te sfatuiasca , nici preoti la care sa te potyi duce cand vrei tu , ca in iad nu exista nimic din acestea , ei , cum ai sa te pocaiesti in aceste conditii ??? de aia zice biserica ca pe cea lume nu mai este pocainta , nu ca nu ar mai fi propriu-zis , ci zice asa din cauza ca e muuuult mai greu sa se mai pocaiasca cineva dincolo ... aici ai toate sursele de informare si nu vrei sa te pocaiesti , apoi dincolo neavand nimic ai sa te pocaiesti ? cum ???!!! normal ca e mult mai greu sa te pocaiesti dincolo caci nu ami ai nici o sursa de informare ! insa la drept vorbind dincolo exista altceva : durere ... aici nu te doare cand pacatuiesti , insa dincolo te doare al dracului de tare orice gand pacatos , si atunci apare ceva nou : o maaaaare dorinta de pocainta la tot pacatosu !!! insa biserica zice ca nu mai e pocainta ca sa ne sperie nitel si ca sa ne atraga atentia asupra unui maaare adevar : dincolo nu mai ai carti si preoti si biserica si oameni sa te sfatuiasca spre bine , nu mai ai nimic bun din care sa te poti inspira ... asta e marea dilema ... singura sansa pe cea lume este sa te rogi la sfinti sa te scoata din iad ; si la durerea ce ta ataca dintr-o data in iad , apoi normal ca iti vine o maaare pofta de rugaciune ... hahahhahaha ... insa celor pacatois le vine pe de alta parte destul de greu a se ruga ; mai ales ca si pe sfinti , cand ii ataca deznadejdea se observa ca abia abia , cu foarte mare greutate mai aveau puterea sa mai scoata un cuvintel de rugaciune ( vedem la sf siluan ) ... dapai unui pacatos plin de toti dracii si iadu , cum o sa se mai roage el in deznadejdea care il cuprinde acolo in iad , deznadejde de care nici macar cu imaginatia cea mai bogata nu ne putea face nici cea mai mica idee despre cat de mare e !!!!!! e fooooarte greu sa te mai mantuiesti pe cea lume , asta e adevarul ... fooooooooooooooooarte greu ... insa nu imposibil ... mai pune si ispitele din rugaciune : iti apare dracu in chip de Hristos si iti zice ca a venit sa te slaveze ? sfintii au cazut uneori in inselarea asta si s-au inchinat diavolului ! apoi , un pacatos , in iad nu are cu atata mai multe sanse sa faca pasu gresit spre asa ceva ? ba da ! deci , iata inca un mare obstacol in calea mantuirii de dincolo care ii apasa pe papatosii cei din iad ... si cate alte dracovenii nu ar mai fi in iad care nu ni le putem ni imagina si inchipui ... astea ar fi doar cateva ... deci in concluzie : pocainta exista si dincolo , insa e muuult mai grea si mai dureroasa ... muuult , incat biserica aproximeaza ca nu mai est epocainta dincolo ... asa vazut de sus , intr-adevar sansele is prea mici ca sa te mai pocaiesti dincolo ; insa , in adevar , se mai intampla sa mai fie scos si cate un suflet din iad , de sfintii din rai ... si cu rugaciunile celor de pe pamant care se roaga pentru morti ... |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Mai bine ti-ar fi tie sa nu stii tainele astea si sa nu-l ispitesti pe Dumnezeu sa le afli pentru mandrie, decat sa le stii dar sa te crezi inteleptit si mai intelept decat ceea ce invata Sfanta Biserica. Ca si Arie zicea tot ceva de genul asta, ca expresia "Fiul lui Dumnezeu" nu trebuie luata chiar ad literam. Dar Dumnezeu a ascuns intelepciunea Sa de cei invatati si a dat-o celor prosti, celor multi, celor smeriti. Hristos a inviat, pace! |
![]() |
| Tags |
| casatorie, ecumenism, nunta, sfinte, taine |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Mantuirea in afara Bisericii | catalin2 | Dogmatica | 280 | 23.09.2013 14:30:05 |
| Logodna si casatoria in viziunea bisericii ortodoxe | coste vlad | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 22.08.2011 23:19:47 |
| Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 13:01:10 |
| Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 23:28:59 |
| Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 15:43:57 |
|
|