![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Viata ne da foarte des acest spectacol: omul nemincinos este vanatul celui mincinos.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mintim pentru ca ne rusine de noi
Ne e rusine de cum gandim, de cum simtim, de ceea ce facem, de ceea ce ne dorim cu adevarat. Pentru ca cei de langa noi sa nu ne vada adevarata fata, mintim politicos. ...
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36) Last edited by windorin; 03.09.2009 at 12:51:16. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
de frica sa nu ni se vada chipul ascuns al pacatului shi faradelegii shi ranitzi in orgoliu prin barfa suntem capabili sa ucidem daca suntem colerici sau sa apelam la vicleshuguri daca suntem marshavi sau sa ne lamentam shi sa ne plangem de mila daca ramanem sa tzinem minte raul, urand asha printre dintzi uitand ca mai inainte de a fi fost umilitzi am greshti lui Dumnezeu.... deci pentru ca sa ne ascundem pacatul shi intzelepciunea viclean speculativa shi dulce din noi ce vine din mandrie ca sa putem poza in smeritzi dar fiind plini de smerenia trufashe ne luam dupa Dinescu shi Caramitru shi ca nishte copii cumintzi ascultam indemnul revolutzionar "fa-te ca lucrezi!"... deci de frica, de frica mintzim shi mintzim in credintza shi fericire fara cuvinte caci lasam sa ne invoim cu minciuna de a-shi pune gajicile nadejdea in noi ca o sa le ridicam noi copii Motanului Danila ce se inchina la Pisi... deci de frica mintzim shi ne desfranam sulimenizandu-ne involuntar shi inconshtient ispita de a pofti la nesfarshit aceiashi cioarba de potoarce plina de colpane shi balcoane, de sectoare shi planctoane pan la liberare.... deci dulceatza aia vine din patima shi nu din sex... din patima botochiuluishiurechea care-shi baga nasul pe unde nu-i fierbe gOala... shi astfel va merge cu toata gLoata pe calea cea larga a gLumii...
deci mintzim de frica fiindca dracul ne-a scos frica cea buna din iubirea curata shi a inchinat-o balaurelui... iar balaurele daca a vazut ca ne este frica ne-a pus sa pacatuim ca sa scapam in timp ce el se arata bland shi munceshte la diversiuni, caci shtie el bine ca pacatul savarshit te incadreaza automat candva in lejuiunea lui antichrist fie la ispahii fie la ieni-ceri mereu ale tale... sau de ce mintzim noi dragostea mereu in mod cinic? poate ca ne place duhul neputintzei ce dandu-se intzelept se ingamfa ca shi cum ar avea putere shi primind unimea batjocurei se crede el pe sine vrednicel, shi devenind injurash se manie el in mod spectaculos pe pacatos in timp ce inghite camila tuturor faradelegilor shi pacatelor... deci din invartoshare draceasca, din nascocire pare ca mintzim... dar cine poate shti exact de ce nu vedem ceea ce nu se vede shi chiar daca nu se vede cu toate astea e mincinos in piciochiul acela naravash... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Daca mintim pentru a ne ajuta aproapele cum este interpretata minciuna ?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mintim din prea multa smerenie, ne e frica sa ne smerim, adica sa ne aratam asa cum suntem.
Esti pacatos, arata-te pacatos; esti sfant, arata-te sfant. Har si Pace de la Domnul! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
1. Un parinte mi'a spus, odata: "Adevarului nu I se da slava prin minciuna." 2. Un avva din Pateric (posibil sa fie Antonie cel Mare) a mintit astfel. Un talhar, fugind alti talhari ce cautau sa'l omoare, a venit la chilia parintelui. Parintele l'a primit si l'a ascuns sun un cos. Venind talharii si intreband pe parinte despre acela, parintele a zis ca nu l'a vazut, ori ca l'a vazut trecand in nu stiu ce directie. Astfel, printr'o minciuna s'a ferit o crima. Acel talhar scapat s'a pocait si s'a facut calugar (daca nu ma insel).
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Salvandu-l din bucluc, i-a salvat si sufletul... dar daca noi am fi fost in locul sfantului, nu cred ca am fi procedat bine... probabil ca intentia noastra ar fi fost alta, nu sa cautam mantuirea sufletului talharului. Pana la urma ce folos mai este daca omul isi salveaza trupul iar sufletul si-l pierde? Totusi nu e cineva pe aici care sa aduca lamuriri cu privire la acest subiect? E bine sau nu sa mintim pentru folosul aproapelui nostru, fie el si materialnic? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Se intampla sa mint, pentru a evita o cicaleala sau o bataie la cap. Imi vine sa trasez o granita intre "ascunderea adevarului" si "minciuna". Ascunderea adevarului avand in mintea mea un accent bun, fiind facuta cu dragoste, spre a evita o tristete, o suparare mare sau chiar o moarte (ca in cazul de mai sus). Minciuna insa este caracterizata de un accent rau, de cele mai multe ori, ea avand loc in numele mandriei, egoismului sau rusinii de a spune un anumit adevar.
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by lrina Georgeta; 11.04.2011 at 17:59:55. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Parerea mea este, ca in rest minciuna e folosita ca iesire facila dintr-o imprejurare, in care ne este frica de urmarile faptei noastre. Acest mod de a solutiona o situatie denota lipsa de maturitate, lipsa de responsabilitate. Un credincios stie, ca mai bine sufera putin in viata aceasta, decat sa ia cu el faptele rele, care au ca urmare trimiterea noastra in iad. Cum sa minti si sa dai vina pe altul, cand mult mai simplu e sa recunosti greseala si sa suporti consecintele? Cel putin asa vad eu lucrurile acum, la maturitate. Alta dadeam si eu vina pe altul, doar sa scap, dar era o decizie luata din frica. Dar cum acum stiu ca nu trebuie sa-mi fie frica decat de Dumnezeu, prefer sa-mi asum greseala; in fapt e f usor de facut acest lucru si constiinta nu sufera. Cu timpul te inveti sa faci numai fapte care nu au urmari negative. |
|