Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Cultura, Arta, Stiinta > Teologie si Stiinta
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #26  
Vechi 25.05.2009, 01:01:48
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Da, cum a zis milailt unii parinti vorbesc de dualitate altii de triada (referindu-se si la sf. Pavel - sunt foarte slaba la a gasi citatele...). pana la urma revine la acelasi lucru cred.

Eu am precizat asta pt ca el vorbea de animale care ar avea suflet, dar trebuie atunci precizat ca nu e vorba de duh ci de 'viata'. Altfel ne incurcam in termeni.

Stiu la ce cuvinte ale Sf. Apostol Pavel te referi, interpretarea lor ca omula avand o natura foarmata din 3 parti distincte nu este ortodoxa, acea (aparent) a 3a parte de care vorbeste Sf. Ap. Pavel se refera la natura superioara a sufletului (cam asa era interpretarea ortodoxa).

"Dar cei care spun ca omul e alcatuit din trup si suflet, fara îndoiala ca nu contesta
existenta duhului uman, ci includ în suflet si notiunea de suflet ca prima treapta, si notiunea de
duh ca a doua treapta a sufletului, si nu separa sufletul de duh, si când zic suflet, înteleg ceea ce
are omul în mod special ca om. Ce are omul special ca om, fata de animal, de pilda? Daca traim
între animale constatam ca si animalele au anumite manifestari, despre care am putea zice ca sunt
manifestari de suflet, dar bineînteles, de suflet animal. Or, Biserica, nu considera ca animalul are
suflet, desi în limba latina, cuvântul „animal” vine de la „anima”, iar în limba latina „anima”
înseamna „suflet”. Zici: „animal”, zici: „însufletit”, „fiinta care are suflet”, fiinta care se
manifesta nu numai ca trup, ci se manifesta si ca suflet, mai ales animalele superioare. Sa ne
gândim, de pilda, la animalele din jurul omului, care îl cunosc pe om, care se apropie de om, care
avem constiinta ca se bucura de om, ca au o afectiune fata de om si omul fata de animale, si ai
impresia ca exista o viata spirituala, desi o viata foarte redusa în fond, o viata stereotipa, în
întelesul ca, de exemplu, albina nu poate face altceva decât ceea ce face, nu face si altceva; face
fagurul, aduna miere, aduna polen, fara sa aiba constiinta ca acesta este lucrul ei. O face, zicem
noi, dintr-un instinct, adica din ceva ce a asezat Dumnezeu în ea, si nu poate sa iasa de sub legea
aceasta a instinctului. Face lucruri despre care nu stie ca le face. Orice om trebuie sa recunoasca
ca e si animal, într-un fel, adica si fiinta însufletita la masura animalului, dar nu-i numai atât,
pentru ca daca ar fi doar animal, atunci n-ar mai fi om. Omul fata de animal are o ascendenta, are
ceva ce animalul nu are. Nu poti sa zice ca omul e animal, ci poti sa zici ca omul are si o viata
animalica, o viata asemanatoare cu a animalelor; si el se hraneste ca animalele, si el se reproduce
ca animalele, deci omul are o existenta animalica, dar nu o existenta negativ animalica, în
întelesul ca e numai atât, ci este si ceva ce nu este animalul. Si atunci când zicem suflet ne
gândim la ceea ce are omul spre deosebire de animal. Ceea ce este în existenta umana, în plus
fata de animal, unii zic ca este duhul, altii zic ca este sufletul, sufletul uman."

http://www.rugulaprins.go.ro/articole.pdf/0320071.pdf

Vad ca a mai fost o discutie despre asta
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=4502
Reply With Quote
 

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Geneza Templier Knight Din Vechiul Testament 67 27.05.2017 19:14:27
Interpretarea viselor redandrei90 Generalitati 14 02.04.2014 14:09:09
Interpretarea Scripturii ancah Secte si culte 78 20.11.2011 15:33:47