![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#26
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stiu la ce cuvinte ale Sf. Apostol Pavel te referi, interpretarea lor ca omula avand o natura foarmata din 3 parti distincte nu este ortodoxa, acea (aparent) a 3a parte de care vorbeste Sf. Ap. Pavel se refera la natura superioara a sufletului (cam asa era interpretarea ortodoxa). "Dar cei care spun ca omul e alcatuit din trup si suflet, fara îndoiala ca nu contesta existenta duhului uman, ci includ în suflet si notiunea de suflet ca prima treapta, si notiunea de duh ca a doua treapta a sufletului, si nu separa sufletul de duh, si când zic suflet, înteleg ceea ce are omul în mod special ca om. Ce are omul special ca om, fata de animal, de pilda? Daca traim între animale constatam ca si animalele au anumite manifestari, despre care am putea zice ca sunt manifestari de suflet, dar bineînteles, de suflet animal. Or, Biserica, nu considera ca animalul are suflet, desi în limba latina, cuvântul „animal” vine de la „anima”, iar în limba latina „anima” înseamna „suflet”. Zici: „animal”, zici: „însufletit”, „fiinta care are suflet”, fiinta care se manifesta nu numai ca trup, ci se manifesta si ca suflet, mai ales animalele superioare. Sa ne gândim, de pilda, la animalele din jurul omului, care îl cunosc pe om, care se apropie de om, care avem constiinta ca se bucura de om, ca au o afectiune fata de om si omul fata de animale, si ai impresia ca exista o viata spirituala, desi o viata foarte redusa în fond, o viata stereotipa, în întelesul ca, de exemplu, albina nu poate face altceva decât ceea ce face, nu face si altceva; face fagurul, aduna miere, aduna polen, fara sa aiba constiinta ca acesta este lucrul ei. O face, zicem noi, dintr-un instinct, adica din ceva ce a asezat Dumnezeu în ea, si nu poate sa iasa de sub legea aceasta a instinctului. Face lucruri despre care nu stie ca le face. Orice om trebuie sa recunoasca ca e si animal, într-un fel, adica si fiinta însufletita la masura animalului, dar nu-i numai atât, pentru ca daca ar fi doar animal, atunci n-ar mai fi om. Omul fata de animal are o ascendenta, are ceva ce animalul nu are. Nu poti sa zice ca omul e animal, ci poti sa zici ca omul are si o viata animalica, o viata asemanatoare cu a animalelor; si el se hraneste ca animalele, si el se reproduce ca animalele, deci omul are o existenta animalica, dar nu o existenta negativ animalica, în întelesul ca e numai atât, ci este si ceva ce nu este animalul. Si atunci când zicem suflet ne gândim la ceea ce are omul spre deosebire de animal. Ceea ce este în existenta umana, în plus fata de animal, unii zic ca este duhul, altii zic ca este sufletul, sufletul uman." http://www.rugulaprins.go.ro/articole.pdf/0320071.pdf Vad ca a mai fost o discutie despre asta http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=4502 |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Geneza | Templier Knight | Din Vechiul Testament | 67 | 27.05.2017 19:14:27 |
Interpretarea viselor | redandrei90 | Generalitati | 14 | 02.04.2014 14:09:09 |
Interpretarea Scripturii | ancah | Secte si culte | 78 | 20.11.2011 15:33:47 |
|