![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Fani, te intreb si eu asa: nu mai bine incercam noi sa ne smerim, sa ducem o viata cat mai placuta lui Dumnezeu, decat sa ne punem intrebari legate de ecumenism?
__________________
Doamne Iisuse Christoase, Fiul lui Dumnezeu, milueste-ma pe mine, pacatosul! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
As mai adauga: Una nu exclude pe alta! (trairea si smerirea, si punerea intrebarilor si participarea la dialog, daca putem, sau macat sprijinirea lui sau macar necriticarea lui inversunata) Si: suntem obligati sa ne punem aceste intrebari, mai ales noi cei care traim printre neortodocsi. Altfel ne-am inchide frumos intr-un ghetou pe aici. Inzsa si in tarile majoritar ortodoxe suntem obligati sa le punem, pt ca si acolo sunt oameni de alte confesiuni chiar daca in minoritate, si lumea nu mai este inchisa cum a fost, existza internet, avioane, televizor.. Nu putem trai ca si cum numai noi am exista pe fata pamantului. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sau cumva vrei sa adaptezi religia mijloacelor moderne de telecomunicatii din vremurile noastre? Chiar nu merge, ar insemna "modernizarea" religiei, ceea ce vor in fapt si toate gloabele masone, sioniste si satanice de pe fata pamantului, ci ESTE STRICT NECESAR CA ACESTE MIJLOACE MODERNE SA SE ADAPTEZE SCOPULUI RELIGIEI - MANTUIREA CAT MAI MULTOR SUFLETE, repet: nu religia se adapteaza internetului, ci invers: internetul se va adapta telurilor religiei. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si daca este cum a spun patericul egiptean, tu de ce vrei sa ne convingi pe noi aici de ceva? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Dupa Patericul egiptean, trebuie sa ne vedem intai de propria despatimire, pentru care nu ne-ar ajunge o intreaga viata si sa-i lasam pe altii sa-si poarte grija de mantuirea lor personala. Atat am vrut sa spun.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ca sa vada toata lumea interesata care sunt hotararile Sinodului Local de la Constantinopol din 1583, le postez in continuare:
"Catre toti crestinii adevarati, madulare ale Sfintei, Catholice [Universale] si Apostolesti Biserici de Rasarit a lui Hristos din Constantinopol si din tot locul, har, pace si mila vouat de la Atotputernicul Dumnezeu. Nici un pic de tulburare nu a facut în Corabia din vechime furtuna care s-a ridicat din adîncuri. Si daca Domnul Dumnezeu, amintit de Noe, nu ar fi binevoit a potoli apele, nu ar fi fost nici o sansa de salvare a ei. În acelasi chip si împotriva Corabiei Bisericii Ortodoxe, ereticii au ridicat un razboi neîndurator, si noi am socotit a fi voia lui Dumnezeu de a lasa urmasilor prezentul tom împotriva lor, asa încît hotarîrile cele scrise aici sa fie fara doar si poate în apararea Ortodoxiei noastre. Dar pentru ca documentul sa nu fie prea împovarator (greoi) pentru oamenii simpli, am hotarît a-l pune în opt capete lesnicioase, dupa cum urmeaza: Din Vechea Roma au venit anumiti oameni care au învatat acolo sa gîndeasca latineste. Dar cel mai rau lucru e ca înainte au fost bizantini, nascuti si crescuti prin partile noastre; dar nu numai ca si-au schimbat credinta, dar au si ridicat razboi Ortodoxiei si adevaratelor dogme ale Bisericii de Rasarit si s-au razvratit împotriva lui Hristos Însusi, împotriva dumnezeiestilor Apostoli si Sfintelor Sinoade ale Sfintilor Parinti care ni le-au lasat. Drept pentru care i-am taiat ca niste madulare putrede si HOTARÎM I. Orisicine nu ar marturisi cu inima si cu gura ca este madular al Bisericii de Rasarit botezat ortodox si ca Sfîntul Duh purcede numai de la Tatal fiintial si ipostatic, asa cum Hristos spune în Evanghelie, ci Duhul purcede de la Tatal si de la Fiul în acelasi timp, unul ca acesta satilde; fie lepadat afara de Biserica si sa fie anatema. II. Orisicine nu ar marturisi ca în taina Sfintei Liturghii, laicii trebuie sa se împartaseasca odata cu cele doua sfinte parti, a Preasfîntului Trup si a Preasfîntului Sînge, ci sa spuna ca este de ajuns a primi numai trupul pentru ca sîngele este inclus, chiar daca Hristos le-a sfintit separat si le-a daruit fiecaruia din Apostoli, unul ca acesta sa fie anatema. III. Orisicine ar spune ca Domnul nostru Iisus Hristos la Cina cea de Taina a folosit azime ca si evreii si nu pîine dospita, unul ca acesta sa fie departe de noi si sub anatema ca unul ce gîndeste ca un evreu si vrea sa introduca doctrina lui Apolinarie si a armenilor în Biserica lui Hristos, cu a Carui încuviintare îl dam de doua ori anatemei. IV. Orisicine ar spune ca atunci cînd Hristos Dumnezeu va veni sa judece lumea, El nu va veni sa judece sufletele împreuna cu trupurile, ci numai sa hotarasca asupra trupurilor, sa fie anatema. V. Orisicine ar spune ca atunci cînd mor, sufletele crestinilor care s-au pocait în aceasta viata dar nu si-au cîstigat mîntuirea merg în Purgatoriu - care este un basm grecesc - unde focul si chinurile îi purifica, si ei cred ca nu sunt chinuri vesnice - asa cum credea blestematul Origen - si dau din aceasta pricina slobozire pacatelor, pe unii ca acestia îi dam anatemei. VI. Orisicine ar spune ca Papa e capul Bisericii si nu Hristos Dumnezeu, si ca Papa are autoritatea de a trimite în Rai prin scrisorile sale, si ca poate ierta pacatele prin plata indulgentelor, unul ca acesta sa fie anatema. VII. Orisicine nu ar urma hotarîrile Bisericii statuate în cele Sapte Soboare Ecumenice si Sfintele Pasti socotite pentru a le urma, ci vrea sa urmeze noua inventie a pascaliei si a noului calendar al astronomilor atei papisti, si vor sa rastalmaceasca si sa distruga dogmele si traditia Bisericii care noi le-am mostenit de la Sfintii Parinti, anatema unora ca acestia si sa fie îndepartati de Biserica si de împartasirea credintei. VIII. Rugam pe toti binecredinciosii ortodocsi: ramîneti în credinta stramoseascat ce-ati învatat-o pîna acum, în care v-ati nascut si crescut, si cînd vremurile o vor cere, varsati-va sîngele pentru a pastra credinta mostenita de Sfintii Parinti. Luati aminte la cele scrise mai înainte si credeti ca Hristos va va ajuta sa le împliniti. Fie ca umila noastra binecuvîntare sa fie cu voi cu toti. Amin. Urmeaza semnaturile ierarhilor: Ieremia al Constantinopolului Silvestru al Alexandriei Sofronie al Ierusalimului (dimpreuna cu tot soborul episcopilor prezenti în Sfîntul Sinod) Anul 1583 de la nasterea Domnului, indictionul 12, 20 noiembrie. "Pecetluirea" a fost gasita în manuscris în Codexul 772 din biblioteca M-rii Sf. Pantelimon si în mss. Codex 285 în chilia "Imnul Acatist" din Schitul Kapsocalivia din Sfîntul Munte Athos. La noi a fost pentru prima data publicat la Bucuresti în anul 1881 în revista "Biserica Ortodoxa RomANAnr.12, de arhimandritul rus Porfirie Uspenski, care l-a copiat dintr-un manuscris al bibliotecii M-rii Sinai."; Alte Sinoade impotriva inovatiilor in credinta, mai ales catolice:
P.S. Pentru Hector Dupa cum observi din cele de mai sus nu numai cei care vor urma pascalia gregoriana vor fi anatemizati, ci si cei care vor urma "inventia noului calendar al astronomilor papisti" vor fi supusi anatemei, adica toate Bisericile care urmeaza actualmente sau vor urma in viitor calendarul papist, inventat de astronomii papei Gregorio XIII. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
la discutia cu calendarul nu ma bag. Mi se pare o lupta inutila.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ma indoiesc ca parintii ar fi folosit sintagma de ,,atei papisti". E un nonsens. Atei este un termen foarte modern. Cat despre sintagma: ,,si vor sa rastalmaceasca si sa distruga dogmele", nu avea cum sa se spuna asta pentru ca un calemdarul nu este o dogma. Este o impartire a timpului facuta de OAMENI penru OAMENI. Nu iti spune nici cum este Dumnezeu, nici un atribut de-al sau, ceva ce iei ca atare si nu poti schimba. Calendarul il poti schimba, a mai fost schimbat si este intr-o contiunua schimbare. Nu veni la mine cu copy/paste-uri din citate falsificate de catre stilisti, ca sa le iasa cum vor ei. Mint de ingheata apele. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu inteleg din aceste spuse nu ceva temporal, adica sa facem mai intai un lucru, si pe urma, dupa ani de zile, cand il terminam, altul, ci ceva ierarhic, adica sa avem in vedere in tot ceea ce facem mai intai despatimirea si viata noastra in Hristos, ca sa putem sa ii ajutam si pe altii. Pt ca daca ar trebui intelese aceste vorbe asa cum spui tu, atunci nu ar mai exista decat unul, doi preoti care sa poata predica si spovedi oamenii... |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Aici nu cred ca ai inteles prea bine ce am vrut sa spun: preotul este preot, slujitor al Domnului, caruia Harul Preotiei ii este transmis prin punerea mainilor de catre episcopi, oricat ar fi el de pacatos, si prin aceasta are puterea sa lege pacatele nemarturisite in Sfanta Taina a Spovedaniei si de a le dezlega pe cele marturisite.
Cand acel preot devine adept al miscarii ecumeniste, adica afirma despre catolici, protestanti, anglicani ca si la ei exista Sfinte Taine valabile, la fel ca si la Ortodocsi, el isi pierde de jure, in baza Sfintelor Canoane harul Preotiei, chiar daca de facto el continua sa slujeasca in Sfantul Altar, sa spovedeasca, impartaseasca, boteze, mirunge credinciosi - aceste actiuni ale sale raman fara nici o valoare din punctul de vedere al Sfintelor Canoane - pe scurt devine un popa eretic, un slujitor la un idol pe care el il cheama tot cu numele Dumnezeului Celui Atotputernic - ceea ce este o adevarata blasfemie, asta chiar daca Biserica locala din care face parte ii permite sa desfasoare activitatile specifice unui preot avand Taina Preotiei valida dpdv canonic. Atunci si acea Biserica locala a devenit una eretica, datorita faptului ca accepta incalcarea Sfintelor Canoane prin permisiunea acordata popei eretic inainte mentionat de a sluji ca si cum ar fi preot adevarat. Intelegi cam ce vreau sa spun? |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Ce argumente sa-i aduc unei persoane care nu crede in sfinti? | pacatoasa | Generalitati | 19 | 28.04.2023 22:31:00 |
| Argumente in favoarea faptului ca BO este adevarata Biserica a Lui Hristos | Lucian008 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 106 | 27.03.2014 15:34:37 |
| Dialogul BOR cu BC si bisericile crestine | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 38 | 11.07.2011 18:29:40 |
| Dialogul cu catolicii din Cipru | BogdanF2 | Generalitati | 2 | 16.11.2009 14:03:37 |
| Dialogul ortodoxiei cu neoprotestantii | PadreCory | Secte si culte | 0 | 21.06.2008 00:42:10 |
|
|