Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.07.2009, 19:24:04
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghemis Vezi mesajul
Trebuie sa mai stim un lucru.In dogmatica ortodoxa botezul cu apa si cu Duh Sfant spala pacatul stramosesc.Numai asa se sterge pacatul stramosesc.Desigur cu timpul copilul crescand,facand pacate si nestiind ce este pacat, "fugareste" harul Duhului Sfant. Dar Dumnezeu din iubirea Sa ne-a daruit un al -doilea-lea botez.BOTEZUL LACRIMILOR POCAINTEI.Cu acest botez al lacrimilor stergem noi mereu pacatele ori de cate ori cadem,avand mereu sansa de-a dobandi Imparatia Cerurilor.Daca copilul tau moare nebotezat(Doamne fereste!), moare fara sa i se stearga pacatul stramosesc si ajunge in IAD.Daca moare botezat intra ca un Ingeras in Imparatia Cerurilor.Dumnezeu sa ne ajute!
Eheeeeeeheheeeeeee!

Evident ca era necesar si gasirea unui petec care sa acopere neajunsurile acestui obicei.
Ce legatura are plinsul pocaintei care este necesar si de sinestatator cu botezul?. Hai sa nu le incurcam!

Dupa parerea mea nu poti sterge ceva de pe o persoana care nu este constienta de CE-I faci. Aici nu o sa ma convingi in veci, ca de ex. poti sterge pacatul stramosesc de pe cineva care este in coma.
Ce ai sters?, da, oi fi sters ceva in mintea ta si in sufletul tau, dar in a lui?...nimic, daca nu are habar de ce se intimpla
Reply With Quote
  #2  
Vechi 10.07.2009, 18:09:33
ghemis ghemis is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.06.2009
Mesaje: 229
Implicit pentru andreicozia-Taina Sfantului Botez

Citat:
În prealabil postat de andreicozia Vezi mesajul
Eheeeeeeheheeeeeee!

Evident ca era necesar si gasirea unui petec care sa acopere neajunsurile acestui obicei.
Ce legatura are plinsul pocaintei care este necesar si de sinestatator cu botezul?. Hai sa nu le incurcam!

Dupa parerea mea nu poti sterge ceva de pe o persoana care nu este constienta de CE-I faci. Aici nu o sa ma convingi in veci, ca de ex. poti sterge pacatul stramosesc de pe cineva care este in coma.
Ce ai sters?, da, oi fi sters ceva in mintea ta si in sufletul tau, dar in a lui?...nimic, daca nu are habar de ce se intimpla
Va invit sa mai studiati pe langa ce 30 de ani de studiu.Taina Sfîntului Botez

Ce sînt Sfintele Taine

Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul născut, a venit în lume în chip de om și a mîntuit neamul omenesc de păcat, blestem și moarte prin patimile, moartea de cruce și învierea Sa.

Și pentru ca oamenii să poată fi părtași la mîntuirea veșnică, dăruită nouă de Fiul lui Dumnezeu, El ne-a lăsat Sfintele Taine, prin care omul se sfințește, primește darurile Duhului Sfînt și dobîndește fericirea veșnică. Sfînta noastră Biserică Ortodoxă are 7 taine, care cu adevărat sînt 7 izvoare ale Duhului Sfînt, și anume: botezul, mirungerea, pocăința, împărtășire, preoția, nunta și sfîntul maslu.

Cea dintîi taină bisericească sau lucrare sfîntă, prin care se încreștinează omul, este sfîntul botez.

Prin botez omul se alăturează la obștea creștinească, adică la Biserica lui Hristos.

Fără botez nu este mîntuire

După cum intrăm în curte prin poartă și în casă prin ușă, tot așa omul intră în împărăția lui Dumnezeu prin sfîntul botez. De aceea, părinții bisericești din vechime, în scrierile lor, au numit taina botezului: “ușa mîntuirii”.

In lumea aceasta văzută și simțită omul vine prin naștere firească din părinți trupești, iar pentru împărăția lui Dumnezeu omul se naște prin sfîntul botez - “din apă și din Duh”. De aceea, în Sfînta Scriptură botezul creștinesc se numește încă “nașterea cea de a doua” sau “baia nașterii celei de a doua”.

Din părinți trupești se naște pentru o viață vremelnică, pămîntească, se naște pentru lumea aceasta trecătoare și înșelătoare. Iar prin botez omul se naște pentru o viață veșnică, duhovnicească, făcîndu-se cetățean al împărăției lui Dumnezeu celei slăvite, care este gătită tuturor credincioșilor prin jertfa de cruce a Domnului și Mîntuitorului nostru Iisus Hristos.

Ce minunată și dumnezeiască lucrare este sfîntul botez! Ce taină mai presus de minte și de înțelegere omenească! Prin scufundarea în apă, prin anumite semne văzute, ce însoțesc sfîntul botez, prin binecuvîntarea preotului, se revarsă Duhul lui Dumnezeu dătător de viață, făcîndu-ne din oameni muritori și supuși păcatului copii ai lui Dumnezeu și moșteni ai împărăției Sale.

Pentru ce, dar, ne botezăm?

Mai întîi - pentru că însuși Domnul a zis: “De nu se va naște cineva din apă și din Duh nu poate intra în împărăția lui Dumnezeu” (Ioan 3, 5).

Apoi, trimițînd pe Sfinții Săi Apostoli la propovăduire în lume, le-a poruncit: “Mergînd, învățați toate neamurile, botezîndu-i în numele Tatălui și al Fiului și al Sfîntului Duh” (Matei 28, 19).

Ce dobоndim prin Sfоntul Botez?

Iată o întrebare de cea mai mare însemnătate.

Să nu răspundă cineva la această întrebare: “eu am fost botezat pentru că așa au vrut părinții mei”.

Sau: “eu botez pe copiii mei pentru că așa fac și alții”.

Se întîmplă că cineva se botează fiind vîrstnic (de pildă, cînd un necreștin trece la legea noastră creștinească).

Nici acesta n-are drept să zică: “m-am botezat, pentru că oamenii în mijlocul cărora trăiesc sînt botezați”; sau “pentru că alții m-au învățat să fac așa”; sau “am căutat anumite foloase curat pămîntești”.

Cei ce ar răspunde așa, de bună seamă s-ar dovedi că sînt oameni încă neluminați pe deplin și neînțelegători ai acestui mare dar dumnezeiesc, care este sfîntul botez.

Un astfel de om, care nu cunoaște însemnătatea adîncă a sfîntului botez și nu prețuiește, după cuviință, această temelie neclintită a legii noastre creștine, este ca o trestie bătută de vînt. Unul ca acesta ușor poate să piardă credința sau să cadă în rătăciri, pierzătoare de suflet.

Un răspuns lămurit la această întrebare găsim în cuvintele Apostolului [Pavel]: “Cîți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat” (Galateni 3, 27).

Iar în ziua Pogorîrii Sfîntului Duh un alt Apostol [Petru] a grăit mulțimii: “Pocăiți-vă și să se boteze fiecare din voi în numele lui Iisus Hristos spre iertarea păcatelor și veți primi darul Sfîntului Duh. Căci făgăduința vouă vă este dată și copiilor voștri și tuturor celor de departe, ori pe cîți îi va chema Domnul Dumnezeul vostru” (Faptele Apostolilor 2, 38-39).

Dumnezeu a făgăduit încă în legea veche, prin proorocii Săi, că toți oamenii se vor mîntui. Acum, prin sfîntul botez, El ne cheamă spre mîntuirea veșnică și pe noi, cei de față, și pe copiii și pe urmașii noștri.

Așa dar prin taina botezului dobîndim: “iertarea păcatelor” și “darul Sfîntului Duh” - două lucruri mari, prin care se pune începutul mîntuirii omului. Apoi, la botez se cere și mărturisirea credinței. Dar despre aceasta vom spune mai departe. Acum însă în cîteva cuvinte să lămurim despre:

Darurile duhovnicești ale botezului

Cel dintоi dar al botezului este: iertarea păcatelor.

Dar ce păcate se iartă în taina botezului?

Dacă omul se botează la vîrsta prunciei, i se iartă păcatul strămoșesc, ce se trage ca o pecete a blestemului de la strămoșii noștri, Adam și Eva, care de la început au călcat porunca dumnezeiască.

Acest păcat apasă asupra întregului neam omenesc și se moștenește de la părinți la fii.

Nimeni nu este slobod de această moștenire tristă, căci, zice Scriptura, “în Adam toți am păcătuit” (Romani 5, 12).

După cum dintr-un izvor amar curge apă amară, așa toți oamenii se nasc cu păcatul strămoșesc.

Amărăciunea acestui păcat se îndulcește însă în ființa fiecărui om, care vine în lume prin sfîntul botez.

Din părinți botezați se nasc iarăși copii supuși poverii păcatului strămoșesc.

Acest lucru vedem și în natură. Dacă iei sîmburele de la măr altoit și-l pui în pămînt, crește un puiete sălbatec, ce la rîndul său trebuiește altoit.

Să mulțumim lui Dumnezeu că, prin trimiterea Fiului Său în lume și prin jertfa adusă de El pe cruce, s-a dat tuturor oamenilor acest mijloc minunat pentru spălarea păcatului strămoșesc - sfîntul botez.

Dacă se întîmplă că se botează un om vîrstnic, adică atunci cînd trece la sfînta noastră lege creștină vreun necreștin, pe lîngă păcatul strămoșesc i se iartă și toate păcatele personale, adică păcatele pe care le-a săvîrșit el însuși din pruncie și pînă atunci. De aceea celui ce iese din apa botezului i se dă cămașă albă și se cîntă: “haină luminoasă dă-mi mie, Cela ce Te îmbraci cu lumina ca și cu o haină, mult milostive Hristoase, Dumnezeul nostru”.

În vechime, cînd păgînii se botezau în număr mare, ei purtau, timp de cîteva zile după botez, îmbrăcămintea albă, în semn de curățenie sufletească și ca mărturie că li s-au iertat toate păcatele...

Pe lîngă iertarea păcatelor, cel ce se botează primește și darul Duhului Sfînt.

Acest dar se numește în sfînta Scriptură darul punerii de fii, darul оnfierii sau darul moștenirii. Оnainte de venirea Mîntuitorului și deci înainte de întemeierea sfîntului botez, toți oamenii — după cuvîntul Scripturii — erau “fii ai mоniei”, erau îndepărtați de dragostea dumnezeiească, nu puteau zice Ziditorului lor: “Tatăl nostru, Carele ești în ceruri... “, așa cum cutezăm a-L chema astăzi, noi, creștinii, cei ce ne-am botezat și cei ce credem în Iisus Hristos — izbăvitorul nostru.

Deci, cel ce se botează primește și acest dar mare și negrăit, anume de a fi socotit fiu al Împărăției lui Dumnezeu, a se număra printre moștenitorii bunătăților clor veșnice, făgăduite de Mîntuitorul lumii.

Așa dar, Sfîntul botez este o naștere nouă și o infiere a omului pentru împărăția lui Dumnezeu.

După cum omul numai odată se naște pe lume din părinți trupești, tot așa numai odată primește botezul. Nimeni nu poate să se boteze de două ori, căci această taină nu se repetă. Sfînta Scriptură spune limpede: “Un Domn, o credință, un botez” (Efes. 4, 5).

Acum putem înțelege și mai lămurit cuvintele spuse de către Domnul Iisus Hristos: “de nu se va naște cineva din nou, nu va putea să vadă împărăția lui Dumnezeu” (Ioan 3, 3).

Nu prea pot sta mult pe forum,doar de la serviciu pot intra pe internet,v-as da si alte materiale care sa intareasca ceea ce am zis.Si apoi nu caut sa zic de la mine ci zic asa cum ne invata credinta noastra ortodoxa.Dumnezeu sa ne ajute pe toti!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 10.07.2009, 21:25:50
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghemis Vezi mesajul
Va invit sa mai studiati pe langa ce 30 de ani de studiu.Taina Sfîntului Botez

Ce sînt Sfintele Taine

Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul născut, a venit în lume în chip de om și a mîntuit neamul omenesc de păcat, blestem și moarte prin patimile, moartea de cruce și învierea Sa.

Și pentru ca oamenii să poată fi părtași la mîntuirea veșnică, dăruită nouă de Fiul lui Dumnezeu, El ne-a lăsat Sfintele Taine, prin care omul se sfințește, primește darurile Duhului Sfînt și dobîndește fericirea veșnică. Sfînta noastră Biserică Ortodoxă are 7 taine, care cu adevărat sînt 7 izvoare ale Duhului Sfînt, și anume: botezul, mirungerea, pocăința, împărtășire, preoția, nunta și sfîntul maslu.

Cea dintîi taină bisericească sau lucrare sfîntă, prin care se încreștinează omul, este sfîntul botez.

Prin botez omul se alăturează la obștea creștinească, adică la Biserica lui Hristos.

Fără botez nu este mîntuire

După cum intrăm în curte prin poartă și în casă prin ușă, tot așa omul intră în împărăția lui Dumnezeu prin sfîntul botez. De aceea, părinții bisericești din vechime, în scrierile lor, au numit taina botezului: “ușa mîntuirii”.

In lumea aceasta văzută și simțită omul vine prin naștere firească din părinți trupești, iar pentru împărăția lui Dumnezeu omul se naște prin sfîntul botez - “din apă și din Duh”. De aceea, în Sfînta Scriptură botezul creștinesc se numește încă “nașterea cea de a doua” sau “baia nașterii celei de a doua”.

Din părinți trupești se naște pentru o viață vremelnică, pămîntească, se naște pentru lumea aceasta trecătoare și înșelătoare. Iar prin botez omul se naște pentru o viață veșnică, duhovnicească, făcîndu-se cetățean al împărăției lui Dumnezeu celei slăvite, care este gătită tuturor credincioșilor prin jertfa de cruce a Domnului și Mîntuitorului nostru Iisus Hristos.

Ce minunată și dumnezeiască lucrare este sfîntul botez! Ce taină mai presus de minte și de înțelegere omenească! Prin scufundarea în apă, prin anumite semne văzute, ce însoțesc sfîntul botez, prin binecuvîntarea preotului, se revarsă Duhul lui Dumnezeu dătător de viață, făcîndu-ne din oameni muritori și supuși păcatului copii ai lui Dumnezeu și moșteni ai împărăției Sale.

Pentru ce, dar, ne botezăm?

Mai întîi - pentru că însuși Domnul a zis: “De nu se va naște cineva din apă și din Duh nu poate intra în împărăția lui Dumnezeu” (Ioan 3, 5).

Apoi, trimițînd pe Sfinții Săi Apostoli la propovăduire în lume, le-a poruncit: “Mergînd, învățați toate neamurile, botezîndu-i în numele Tatălui și al Fiului și al Sfîntului Duh” (Matei 28, 19).

Ce dobоndim prin Sfоntul Botez?

Iată o întrebare de cea mai mare însemnătate.

Să nu răspundă cineva la această întrebare: “eu am fost botezat pentru că așa au vrut părinții mei”.

Sau: “eu botez pe copiii mei pentru că așa fac și alții”.

Se întîmplă că cineva se botează fiind vîrstnic (de pildă, cînd un necreștin trece la legea noastră creștinească).

Nici acesta n-are drept să zică: “m-am botezat, pentru că oamenii în mijlocul cărora trăiesc sînt botezați”; sau “pentru că alții m-au învățat să fac așa”; sau “am căutat anumite foloase curat pămîntești”.

Cei ce ar răspunde așa, de bună seamă s-ar dovedi că sînt oameni încă neluminați pe deplin și neînțelegători ai acestui mare dar dumnezeiesc, care este sfîntul botez.

Un astfel de om, care nu cunoaște însemnătatea adîncă a sfîntului botez și nu prețuiește, după cuviință, această temelie neclintită a legii noastre creștine, este ca o trestie bătută de vînt. Unul ca acesta ușor poate să piardă credința sau să cadă în rătăciri, pierzătoare de suflet.

Un răspuns lămurit la această întrebare găsim în cuvintele Apostolului [Pavel]: “Cîți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat” (Galateni 3, 27).

Iar în ziua Pogorîrii Sfîntului Duh un alt Apostol [Petru] a grăit mulțimii: “Pocăiți-vă și să se boteze fiecare din voi în numele lui Iisus Hristos spre iertarea păcatelor și veți primi darul Sfîntului Duh. Căci făgăduința vouă vă este dată și copiilor voștri și tuturor celor de departe, ori pe cîți îi va chema Domnul Dumnezeul vostru” (Faptele Apostolilor 2, 38-39).

Dumnezeu a făgăduit încă în legea veche, prin proorocii Săi, că toți oamenii se vor mîntui. Acum, prin sfîntul botez, El ne cheamă spre mîntuirea veșnică și pe noi, cei de față, și pe copiii și pe urmașii noștri.

Așa dar prin taina botezului dobîndim: “iertarea păcatelor” și “darul Sfîntului Duh” - două lucruri mari, prin care se pune începutul mîntuirii omului. Apoi, la botez se cere și mărturisirea credinței. Dar despre aceasta vom spune mai departe. Acum însă în cîteva cuvinte să lămurim despre:

Darurile duhovnicești ale botezului

Cel dintоi dar al botezului este: iertarea păcatelor.

Dar ce păcate se iartă în taina botezului?

Dacă omul se botează la vîrsta prunciei, i se iartă păcatul strămoșesc, ce se trage ca o pecete a blestemului de la strămoșii noștri, Adam și Eva, care de la început au călcat porunca dumnezeiască.

Acest păcat apasă asupra întregului neam omenesc și se moștenește de la părinți la fii.

Nimeni nu este slobod de această moștenire tristă, căci, zice Scriptura, “în Adam toți am păcătuit” (Romani 5, 12).

După cum dintr-un izvor amar curge apă amară, așa toți oamenii se nasc cu păcatul strămoșesc.

Amărăciunea acestui păcat se îndulcește însă în ființa fiecărui om, care vine în lume prin sfîntul botez.

Din părinți botezați se nasc iarăși copii supuși poverii păcatului strămoșesc.

Acest lucru vedem și în natură. Dacă iei sîmburele de la măr altoit și-l pui în pămînt, crește un puiete sălbatec, ce la rîndul său trebuiește altoit.

Să mulțumim lui Dumnezeu că, prin trimiterea Fiului Său în lume și prin jertfa adusă de El pe cruce, s-a dat tuturor oamenilor acest mijloc minunat pentru spălarea păcatului strămoșesc - sfîntul botez.

Dacă se întîmplă că se botează un om vîrstnic, adică atunci cînd trece la sfînta noastră lege creștină vreun necreștin, pe lîngă păcatul strămoșesc i se iartă și toate păcatele personale, adică păcatele pe care le-a săvîrșit el însuși din pruncie și pînă atunci. De aceea celui ce iese din apa botezului i se dă cămașă albă și se cîntă: “haină luminoasă dă-mi mie, Cela ce Te îmbraci cu lumina ca și cu o haină, mult milostive Hristoase, Dumnezeul nostru”.

În vechime, cînd păgînii se botezau în număr mare, ei purtau, timp de cîteva zile după botez, îmbrăcămintea albă, în semn de curățenie sufletească și ca mărturie că li s-au iertat toate păcatele...

Pe lîngă iertarea păcatelor, cel ce se botează primește și darul Duhului Sfînt.

Acest dar se numește în sfînta Scriptură darul punerii de fii, darul оnfierii sau darul moștenirii. Оnainte de venirea Mîntuitorului și deci înainte de întemeierea sfîntului botez, toți oamenii — după cuvîntul Scripturii — erau “fii ai mоniei”, erau îndepărtați de dragostea dumnezeiească, nu puteau zice Ziditorului lor: “Tatăl nostru, Carele ești în ceruri... “, așa cum cutezăm a-L chema astăzi, noi, creștinii, cei ce ne-am botezat și cei ce credem în Iisus Hristos — izbăvitorul nostru.

Deci, cel ce se botează primește și acest dar mare și negrăit, anume de a fi socotit fiu al Împărăției lui Dumnezeu, a se număra printre moștenitorii bunătăților clor veșnice, făgăduite de Mîntuitorul lumii.

Așa dar, Sfîntul botez este o naștere nouă și o infiere a omului pentru împărăția lui Dumnezeu.

După cum omul numai odată se naște pe lume din părinți trupești, tot așa numai odată primește botezul. Nimeni nu poate să se boteze de două ori, căci această taină nu se repetă. Sfînta Scriptură spune limpede: “Un Domn, o credință, un botez” (Efes. 4, 5).

Acum putem înțelege și mai lămurit cuvintele spuse de către Domnul Iisus Hristos: “de nu se va naște cineva din nou, nu va putea să vadă împărăția lui Dumnezeu” (Ioan 3, 3).

Nu prea pot sta mult pe forum,doar de la serviciu pot intra pe internet,v-as da si alte materiale care sa intareasca ceea ce am zis.Si apoi nu caut sa zic de la mine ci zic asa cum ne invata credinta noastra ortodoxa.Dumnezeu sa ne ajute pe toti!
Multumesc Ghemis, dar nu trebuia sa te deranjezi. Am participat la multe botezuri si am cintat:
“Cîți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat” (Galateni 3, 27).

Insa problema era alta nu a intelegerii acestei Taine

Raspunde-mi de ex:
De ce Ioan Botezatorul nu a botezat prunci? ci doar oameni constienti, prezenti, treji? adica adulti

Din Nou, eu nu am nimic cu Traditia, mergem inainte, cum se spune, dar gindul asta nu-mi da pace si oricit m-as ruga, nu-l pot lamuri.
Ce intelege un sugar din toate aceste rugaciuni? Oare el nu trebuie mai intii sa gindeasca pentru a-si da acordul? asta a fost esenta dilemei de mai sus nu Tainele
Reply With Quote
  #4  
Vechi 11.07.2009, 02:24:53
Anca-Miha
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicozia Vezi mesajul
De ce Ioan Botezatorul nu a botezat prunci? ci doar oameni constienti, prezenti, treji? adica adulti
...pentru ca s-au dus la Domnul Iisus sa-i boteze El cu Duh Sfant, nu cu apa, care e botezul pocaintei.

Fapte:
26. Și au venit la Ioan și i-au zis: Rabi, Acela care era cu tine, dincolo de Iordan, și despre Care tu ai mărturisit, iată El botează și toți se duc la El.

27. Ioan a răspuns și a zis: Nu poate un om să ia nimic, dacă nu i s-a dat lui din cer.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 11.07.2009, 02:57:17
LapetiteMoc LapetiteMoc is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.900
Implicit

"[COLOR="Green"]Din Nou, eu nu am nimic cu Traditia, mergem inainte, cum se spune, dar gindul asta nu-mi da pace si oricit m-as ruga, nu-l pot lamuri.
Ce intelege un sugar din toate aceste rugaciuni?"[/COLOR]

... se intreba cineva aici pe forum...
30 de ani de studii patristice v-ar putea aduce la nivelul intelegerii unui sugar ...

Dumnezeu nu se adreseaza mintii, ci sufletului, care nu are varsta pentru a primi dragostea in numele Tatalui, al Fiului si al Duhului Sfant.

Last edited by LapetiteMoc; 11.07.2009 at 03:13:19.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.07.2009, 19:39:14
ghemis ghemis is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.06.2009
Mesaje: 229
Implicit pt.andreicozia

Citat:
În prealabil postat de andreicozia Vezi mesajul
Multumesc Ghemis, dar nu trebuia sa te deranjezi. Am participat la multe botezuri si am cintat:
“Cîți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat” (Galateni 3, 27).

Insa problema era alta nu a intelegerii acestei Taine

Raspunde-mi de ex:
De ce Ioan Botezatorul nu a botezat prunci? ci doar oameni constienti, prezenti, treji? adica adulti

Din Nou, eu nu am nimic cu Traditia, mergem inainte, cum se spune, dar gindul asta nu-mi da pace si oricit m-as ruga, nu-l pot lamuri.
Ce intelege un sugar din toate aceste rugaciuni? Oare el nu trebuie mai intii sa gindeasca pentru a-si da acordul? asta a fost esenta dilemei de mai sus nu Tainele
Sf.IOAN BOTEZATORUL a botezat doar cu apa si ii pregatea pe oameni pt.botezul cu Duhul Sfant.Pana aici santem de acord si cu sectarii care vad in botez doar ceva simbolic si nicidecum nu inteleg ca botezul cu Duh Sfant sterge pacatul stramosesc(am vazut asta din scrierile sf.parinti si din Sf.Scriptura).Ce vreau sa zic este,ca a incerca sa patrundem noi in Tainele lui Dumnezeu, este o mare indrazneala.Nu vreau sa jignesc pe nimeni dar asta inseamna lipsa de SMERENIE. Se vorbeste mereu de smerenie in credinta noastra ortodoxa,ca este calea prin care noi intram in Imparatia Cerurilor.De ce este asa importanta smerenia? Pentru ca este o virtute care face parte din chipul lui Dumnezeu.IIsus Hristos cand a venit in lume, a venit in chip smerit si cand s-a rastignit pentru noi tot in chip smerit a facut-o. Oare nu putea sa ceara de la Dumnezeu legiuni de ingeri care sa-l scape din mainile oamenilor?Sau Dumnezeu de ce nu a ales o alta cale (vizibila) de a se face cunoscut oamenilor?Sa vina dintr-o data cu mare slava,cu osti ingeresti si sa le porunceasca oamenilor sa-l IUBEASCA? Ca asa este prima porunca din decalog ,sa-l iubesti pe Domnul Dumnezeu tau din toata inima ta,din tot cugetul tau, din toata puterea ta,din toata fiinta ta si pe semenii tai deasemenea.INTREBARE.Dumneata ai putea sa iubesti din constrangere,sau libertatea si smerenia este cea care ne aduce si iubirea? De ce ne lovim mereu de SMERENIE.Iisus Hristos cand si- ales apostolii, de ce tocmai oameni simpli,pescari care nu aveau studii si cunostinte de carte? Pentru ca Duhul Sfant vine acolo unde este simplitate si smerenie.Nu apostolii au propovaduit,nu apostolii au facut minuni,vindecari,invieri,s.a.m.d.,ci Dumnezeu prin harul Duhului Sfant.Si toti sfintii care ii cunoastem noi ca au facut minuni,nimic nu este de la ei.CI MINUNAT ESTE DUMNEZEU INTRU SFINTII SAI. Domnule Andrei,daca Iisus Hristos ar fi ales dintre farisei,carturari si invatati,si care erau invartosati cu inima neintelegand bine scripturile,si ar fi facut aceste minuni asa cum a facut prin apostoli,oare nu le-ar fi hranit si mai mult mandria si orgoliul?Credem ca da. Nu ar fi inteles ca toate cate s-au facut, prin Duhul Sfant s-au facut, ci s-ar fi increzut in propriile lor puteri asa cum a facut si SATANA.(stim bine ce a patit)Asadar dogmele credintei ortodoxe ne invata sa cautam SMERENIA,sa cerem de la Dumnezeu SMERENIA,si toate cate le facem(si studiul este bun daca se face cu smerenie)sa le facem cu SMERENIE.Haideti fratilor mai bine sa ne indemnam unii pe altii la smerenie,sa cerem de la Dumnezeu SMERENIA,sa cautam sa dobandim cat mai mult Duh Sfant prin rugaciune si post,prin paticiparea la Sfintele Taine(fara a incerca sa le patrundem cu mintea),sa sadim chipul lui Dumnezeu in noi,sa fim cat mai multi uniti in acelasi Duh Sfant,numai asa i-si poate face Dumnezeu lucrarea in lume.Dumnezeu sa ne ajute!
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta Ioana-Andreea Secte si culte 77 16.11.2013 22:42:56
Mantuirea Tartaruga Dogmatica 413 11.09.2012 03:18:26
Mantuirea danyel Despre Biserica Ortodoxa in general 1 24.12.2006 22:39:15