![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Pasita, adica depasita?
Eu cred ca nevoia de credinta nu este nici inascuta si nici instinctuala neaparat. Exista oameni care pot trai fara, care sunt suficient de puternici fara ea. Fiecare om are nevoie de o sustinere morala, sufleteasca si aceasta poate lua diverse forme. Unii o gasesc in viata in familie, prieteni, profesie etc. Exista oameni puternici sufleteste si f.rationali. Exista oameni care au fost educati de mici in spiritul credintei si in timp si-au insusit-o. Si in fine exista oameni care sunt mai slabi si nu alt sprijin moral si sufletesc in viata si acestia il gasesc pe Dumnezeu si credinta. Credinta adevarata vine din suflet si nu poate fi nici impusa si nici educata (aia educata este mai degraba un automatism). Si fiecare om stie de cata credinat are nevoie si la ce nivel. Unul vrea sa se calugareasca, altul sa devina preot mirean, altul doar sa mearga la biserica regulat, altul citeste, studiaza, posteste, isi schimba viata total. Altul isi traieste credinta numai acasa in comunicarea directa cu Dumnezeu si atat, poate se duce rar la biserica. Fiecare dupa cum simte. Si poti s-o descoperi mai devreme sau mai tarziu. Unii nici nu stiu s-o explice, sau s-o exprime, o poarta in ei si atat. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Părintele Profirie arăta într o carte a sa că pentru mulți , însă, credința este o luptă, un chin și o frământard. De aceea, ei îi socotesc pe mulți dintre "credincioși" nenorociți, căci văd în ce hal se află. Și de fapt așa și este. Pentru că, dacă cineva nu înțelege adâncimea credinței și nu o trăiește, credința sfârșește prin a deveni boală , și încă una înfricoșătoare. Atât de înfricoșătoare, încât omul își pierde stăpânirea proprilnr fapte, devine nehotărât și slab, este plin de chinuri și de frământări, și este purtat de duhul cel rău. Face metanii, plânge, strigă, chipurile se smerește, și întregă această smerenie este o lucrare drăcească. Asemenea oameni trăiesc religia ca pe un fel de iad. În biserică fac metanii, cruci, zic " suntem păcătoși și nevrednici ", și îndată ce ies afară încep să hulească cele dumnezeiești dacă cineva îi necăjește puțin. Se vede limpede că la mijloc este un diavol. Mai sunt și cei ce pun doar întrebări la întrebări, dar uită mai tot timpul de Sfintele Învățături, aceștia au șansa reală de a "înebunii" din cauza credinței , a falsei credințe.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
"În realitate , religia creștină îl preschimbă și îl tămăduiește pe om. Întâia temelie pentru ca omul să deslușească și să deosebească adevărul este smerenia. Egoismul întunecă mintea omului, îl încurcă, îl duce la înșelare, la erezie. Este important ca omul să cunoască adevărul ".
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Era Dorina dragă, un topic chiar intitulat "Dacă Ortodoxia înebunește". Era un topic interesant, dar nu-l mai găsesc , momentan, dar am să-l caut și am să-l readuc în prima pagină. De fapt sunt mai multe forme de "nebunii", ca să spun așa! Să fi nebun după Hristos, e forma cea mai bună și pe care dorim să o avem cu toții, dar există în credință și o formă rea a "nebuniei", când credința poate să-ți facă mai mult rău decât bine, e credința falsă, haotică, nesprijinită de Sfintele Invățături , o credință dusă mai mult după mintea răzvrătită și nemulțumită a omului, combinată cu multe superstiții, frământări și întrebări inutile. Discernămânul, bată-l vina ! ! !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 18.07.2009 at 22:27:39. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Aș dori tare mult să mai aflu opinii legate de acest subiect,Vă rog tare mult să mă ajutați.
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nu cred ca exista o nevoie de a crede.
(Un ateu imi spunea sapt. trecuta ca a crede in Dumnezeu este semn de slabiciune: adica oamenii doresc diverse lucruri pe care nu pot sa le atinga singuri deoarece sunt prea prosti/lenesi/incompetenti/fricosi/lasi si atunci este mai simplu sa creada in Dumnezeu si intr-o "justitie divina" care le-ar da un iluzoriu castig de cauza. El opunea credintei in Dumnezeu, credinta in propria persoana si responsabilitatea pt propria existenta). Mai degraba cred ca exista o dorinta de aflare a Adevarului care ne impinge pe calea credintei (cred ca omul simte cumva ca nu poate trai in minciuna). Chiar si un ateu care spune gandesc, deci exist (stiu, Descartes nu era ateu..dar enuntul acesta este fara Dumnezeu) nu va accepta ca materialul gandirii lui sa fie o minciuna. Cautarea adevarului este importanta pt oricine si daca este un demers serios, va duce la credinta. De aceea, nu intamplator, de mult timp se incearca "relativizarea" adevarului.. Asa este atacat drumul spre credinta, in opinia mea. Ca daca oamenii ar intelege ca adevarul NU este relativ, ca este absolut si indivizibil (daca ai doar jumatati de adevar, nu ai nimic, de fapt), ca exista independent de mintea si vointa noastra, atunci pasii i-ar purta catre crestinism. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Am ajuns sa cred nu citind diverse carti despre Dumnezeu, ci mergand la Liturghie. Asa m-am indragostit eu de Dumnezeu, nu din paginile unei carti, ci stand impreuna "intr-un gand" cu alti oameni in biserica.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Analizandu-ma pe mine am observat ca mereu am cate o "sete" (neimplinire). Sete pe care am incercat sa o sting cu cate ceva material... dar surpriza, setea revenea mai tare si mai acuta. Tot timpul incercam sa-mi satisfac setea cu lucruri materiale, dar materia fiind sortita mortii din start, era mistuita de sete. E ca si cum ai da morfina unui bolnav de cancer, ii alina suferinta pe moment dar boala avanseaza si sfarsitul se stie.
Deci, omul nu se naste cu "nevoia de a crede" ci cu dorinta de desavarsire. Credinta e o parghie pe care tot omul o are la dispozitie, fie ca e crestin, hindus sau ateu, el tot crede in ceva. Chiar si daca crezi ca doar tu ai dreptate , tot credinta se numeste si te deosebeste de animale. Sunt doua varinte din care poti sa alegi: materia si spiritualitatea sau moarte si nemurire. Iar fiecare va alege in functie de trairea interioara, dupa cum vad sau simt. Adica cel ce vede mai mult alege materia , iar cel ce simte mai mult alege nemurirea. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum se numeste cartea? |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
NEVOIA DE DIALOG | iosif | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 253 | 10.01.2013 23:51:18 |
Nevoia credintei | Kronos | Generalitati | 16 | 26.06.2011 17:17:25 |
Nevoia de ajutor | archanghel | Stiri, actualitati, anunturi | 34 | 12.08.2009 09:59:09 |
nevoia de credinta | oni91 | Teologie si Stiinta | 6 | 18.01.2008 18:01:36 |
Nevoia de Hristos | danyel | Generalitati | 10 | 09.03.2007 14:45:15 |
|