Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.07.2009, 19:33:03
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Pasita, adica depasita?
Eu cred ca nevoia de credinta nu este nici inascuta si nici instinctuala neaparat.
Exista oameni care pot trai fara, care sunt suficient de puternici fara ea.
Fiecare om are nevoie de o sustinere morala, sufleteasca si aceasta poate lua diverse forme.
Unii o gasesc in viata in familie, prieteni, profesie etc. Exista oameni puternici sufleteste si f.rationali.
Exista oameni care au fost educati de mici in spiritul credintei si in timp si-au insusit-o.
Si in fine exista oameni care sunt mai slabi si nu alt sprijin moral si sufletesc in viata si acestia il gasesc pe Dumnezeu si credinta.
Credinta adevarata vine din suflet si nu poate fi nici impusa si nici educata (aia educata este mai degraba un automatism).
Si fiecare om stie de cata credinat are nevoie si la ce nivel.
Unul vrea sa se calugareasca, altul sa devina preot mirean, altul doar sa mearga la biserica regulat, altul citeste, studiaza, posteste, isi schimba viata total.
Altul isi traieste credinta numai acasa in comunicarea directa cu Dumnezeu si atat, poate se duce rar la biserica.
Fiecare dupa cum simte.
Si poti s-o descoperi mai devreme sau mai tarziu.
Unii nici nu stiu s-o explice, sau s-o exprime, o poarta in ei si atat.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.07.2009, 20:21:20
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Părintele Profirie arăta într o carte a sa că pentru mulți , însă, credința este o luptă, un chin și o frământard. De aceea, ei îi socotesc pe mulți dintre "credincioși" nenorociți, căci văd în ce hal se află. Și de fapt așa și este. Pentru că, dacă cineva nu înțelege adâncimea credinței și nu o trăiește, credința sfârșește prin a deveni boală , și încă una înfricoșătoare. Atât de înfricoșătoare, încât omul își pierde stăpânirea proprilnr fapte, devine nehotărât și slab, este plin de chinuri și de frământări, și este purtat de duhul cel rău. Face metanii, plânge, strigă, chipurile se smerește, și întregă această smerenie este o lucrare drăcească. Asemenea oameni trăiesc religia ca pe un fel de iad. În biserică fac metanii, cruci, zic " suntem păcătoși și nevrednici ", și îndată ce ies afară încep să hulească cele dumnezeiești dacă cineva îi necăjește puțin. Se vede limpede că la mijloc este un diavol. Mai sunt și cei ce pun doar întrebări la întrebări, dar uită mai tot timpul de Sfintele Învățături, aceștia au șansa reală de a "înebunii" din cauza credinței , a falsei credințe.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.07.2009, 20:34:48
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Sfinții Părinți:

"În realitate , religia creștină îl preschimbă și îl tămăduiește pe om. Întâia temelie pentru ca omul să deslușească și să deosebească adevărul este smerenia. Egoismul întunecă mintea omului, îl încurcă, îl duce la înșelare, la erezie. Este important ca omul să cunoască adevărul ".
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 18.07.2009, 22:07:18
dorinastoica14
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Părintele Profirie arăta într o carte a sa că pentru mulți , însă, credința este o luptă, un chin și o frământard. De aceea, ei îi socotesc pe mulți dintre "credincioși" nenorociți, căci văd în ce hal se află. Și de fapt așa și este. Pentru că, dacă cineva nu înțelege adâncimea credinței și nu o trăiește, credința sfârșește prin a deveni boală , și încă una înfricoșătoare. Atât de înfricoșătoare, încât omul își pierde stăpânirea proprilnr fapte, devine nehotărât și slab, este plin de chinuri și de frământări, și este purtat de duhul cel rău. Face metanii, plânge, strigă, chipurile se smerește, și întregă această smerenie este o lucrare drăcească. Asemenea oameni trăiesc religia ca pe un fel de iad. În biserică fac metanii, cruci, zic " suntem păcătoși și nevrednici ", și îndată ce ies afară încep să hulească cele dumnezeiești dacă cineva îi necăjește puțin. Se vede limpede că la mijloc este un diavol. Mai sunt și cei ce pun doar întrebări la întrebări, dar uită mai tot timpul de Sfintele Învățături, aceștia au șansa reală de a "înebunii" din cauza credinței , a falsei credințe.
Foarte interesantă postarea ta Cristi.Am deschis acest topic deoarece trebuie să scriu un material despre acest subiect și am nevoie de câteva idei.Mulțumesc pentru ajutor și aș ruga mult și pe alți forumiști să mă ajute.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 18.07.2009, 22:24:18
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dorinastoica14 Vezi mesajul
Foarte interesantă postarea ta Cristi.Am deschis acest topic deoarece trebuie să scriu un material despre acest subiect și am nevoie de câteva idei.Mulțumesc pentru ajutor și aș ruga mult și pe alți forumiști să mă ajute.
Era Dorina dragă, un topic chiar intitulat "Dacă Ortodoxia înebunește". Era un topic interesant, dar nu-l mai găsesc , momentan, dar am să-l caut și am să-l readuc în prima pagină. De fapt sunt mai multe forme de "nebunii", ca să spun așa! Să fi nebun după Hristos, e forma cea mai bună și pe care dorim să o avem cu toții, dar există în credință și o formă rea a "nebuniei", când credința poate să-ți facă mai mult rău decât bine, e credința falsă, haotică, nesprijinită de Sfintele Invățături , o credință dusă mai mult după mintea răzvrătită și nemulțumită a omului, combinată cu multe superstiții, frământări și întrebări inutile. Discernămânul, bată-l vina ! ! !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)

Last edited by cristiboss56; 18.07.2009 at 22:27:39.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 20.07.2009, 17:17:04
dorinastoica14
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Aș dori tare mult să mai aflu opinii legate de acest subiect,Vă rog tare mult să mă ajutați.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 20.07.2009, 17:40:24
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Nu cred ca exista o nevoie de a crede.

(Un ateu imi spunea sapt. trecuta ca a crede in Dumnezeu este semn de slabiciune: adica oamenii doresc diverse lucruri pe care nu pot sa le atinga singuri deoarece sunt prea prosti/lenesi/incompetenti/fricosi/lasi si atunci este mai simplu sa creada in Dumnezeu si intr-o "justitie divina" care le-ar da un iluzoriu castig de cauza. El opunea credintei in Dumnezeu, credinta in propria persoana si responsabilitatea pt propria existenta).

Mai degraba cred ca exista o dorinta de aflare a Adevarului care ne impinge pe calea credintei (cred ca omul simte cumva ca nu poate trai in minciuna). Chiar si un ateu care spune gandesc, deci exist (stiu, Descartes nu era ateu..dar enuntul acesta este fara Dumnezeu) nu va accepta ca materialul gandirii lui sa fie o minciuna. Cautarea adevarului este importanta pt oricine si daca este un demers serios, va duce la credinta.

De aceea, nu intamplator, de mult timp se incearca "relativizarea" adevarului.. Asa este atacat drumul spre credinta, in opinia mea.
Ca daca oamenii ar intelege ca adevarul NU este relativ, ca este absolut si indivizibil (daca ai doar jumatati de adevar, nu ai nimic, de fapt), ca exista independent de mintea si vointa noastra, atunci pasii i-ar purta catre crestinism.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 20.07.2009, 17:47:40
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Am ajuns sa cred nu citind diverse carti despre Dumnezeu, ci mergand la Liturghie. Asa m-am indragostit eu de Dumnezeu, nu din paginile unei carti, ci stand impreuna "intr-un gand" cu alti oameni in biserica.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 20.07.2009, 17:44:49
luchian
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Analizandu-ma pe mine am observat ca mereu am cate o "sete" (neimplinire). Sete pe care am incercat sa o sting cu cate ceva material... dar surpriza, setea revenea mai tare si mai acuta. Tot timpul incercam sa-mi satisfac setea cu lucruri materiale, dar materia fiind sortita mortii din start, era mistuita de sete. E ca si cum ai da morfina unui bolnav de cancer, ii alina suferinta pe moment dar boala avanseaza si sfarsitul se stie.

Deci, omul nu se naste cu "nevoia de a crede" ci cu dorinta de desavarsire. Credinta e o parghie pe care tot omul o are la dispozitie, fie ca e crestin, hindus sau ateu, el tot crede in ceva. Chiar si daca crezi ca doar tu ai dreptate , tot credinta se numeste si te deosebeste de animale.

Sunt doua varinte din care poti sa alegi: materia si spiritualitatea sau moarte si nemurire. Iar fiecare va alege in functie de trairea interioara, dupa cum vad sau simt. Adica cel ce vede mai mult alege materia , iar cel ce simte mai mult alege nemurirea.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 20.07.2009, 17:42:01
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Părintele Profirie arăta într o carte a sa că pentru mulți , însă, credința este o luptă, un chin și o frământard. De aceea, ei îi socotesc pe mulți dintre "credincioși" nenorociți, căci văd în ce hal se află. Și de fapt așa și este. Pentru că, dacă cineva nu înțelege adâncimea credinței și nu o trăiește, credința sfârșește prin a deveni boală , și încă una înfricoșătoare. Atât de înfricoșătoare, încât omul își pierde stăpânirea proprilnr fapte, devine nehotărât și slab, este plin de chinuri și de frământări, și este purtat de duhul cel rău. Face metanii, plânge, strigă, chipurile se smerește, și întregă această smerenie este o lucrare drăcească. Asemenea oameni trăiesc religia ca pe un fel de iad. În biserică fac metanii, cruci, zic " suntem păcătoși și nevrednici ", și îndată ce ies afară încep să hulească cele dumnezeiești dacă cineva îi necăjește puțin. Se vede limpede că la mijloc este un diavol. Mai sunt și cei ce pun doar întrebări la întrebări, dar uită mai tot timpul de Sfintele Învățături, aceștia au șansa reală de a "înebunii" din cauza credinței , a falsei credințe.
Ma pui pe ganduri.. (si eu sunt de-aia care mai mult intreb si gandesc decat traiesc.)
Cum se numeste cartea?
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
NEVOIA DE DIALOG iosif Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 253 10.01.2013 23:51:18
Nevoia credintei Kronos Generalitati 16 26.06.2011 17:17:25
Nevoia de ajutor archanghel Stiri, actualitati, anunturi 34 12.08.2009 09:59:09
nevoia de credinta oni91 Teologie si Stiinta 6 18.01.2008 18:01:36
Nevoia de Hristos danyel Generalitati 10 09.03.2007 14:45:15