![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
@mihailt si orthodoxia - ati pierdut complet tema discutiei si va pierdeti in polemica inutila, acaparand firul si chiar sectiunea.
Revenind la tema: Nu vad ce legatura are totusi calendarul cu credinta. Sarbatorile sunt aceleasi si ar trebui sa se tina O SINGURA DATA IN AN pentru toti crestinii. Iisus nu s-a nascut si nu a murit si inviat in alta zi pentru fiecare grup de crestini. In plus mai apar si atatea alte probleme in viata sociala, familiala, etc. din cauza acestor calendare diferite. Unul serbeaza, altul posteste, unul are liber de la lucru, altul nu, unul are slujba de sarbatoare, altul nu etc. Programe diferite ale oamenilor in aceeasi familie, oras, stat. In Germania exista probleme din cauza ca cele doua confesiuni majoritare (catolici si protestanti) impart tara prin sarbatorile lor. In timp ce unele regiuni au liber ca este de ex. Corpus Cristi, in altele nu au liber, iar protestantii sunt suprati ca lor li s-a taiat o sarbatoare nationala a lor. Nu mai spun ca alte confesiuni nu se pot lipi la programul lor de libere si de transport in comun. Cand au ortodocsii Pastile, este program normal in rest, nu au transport noaptea, nu au libere etc. Cei pe stil vechi la fel: rusi, etiopieni si care mai sunt. Ce rost are: 3 calendare, doua Craciunuri si 3 Pasti in an. S-a zapacit toata lumea si ne intreb unii pe altii: tu de care esti si ce/cand serbezi serbezi? E confuza lumea cu ortodoxia: voi sunteti ca rusii? Ah, da grecii sunt altfel? Si voi sunteti cu grecii? Si cand aveti voi Pasti? Si rusii au cu voi odata? Si nu mai stiu nici eu de fapt cand au rusii, si uite asa. Un singur calendar ar lamuri lumea si ar fi cel mai corect. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
"...In 1924, la 10 martie au indreptat calendarul Patriarhia ecumenica a Constantinopolului si Biserica Greciei. Apoi pe rand. Patriarhia Alexandriei , Patriarhia Antohiei si in anul 1924,in octombrie, a indreptat calendarul si Biserica noastra Ortodoxa Romana.
O mica parte a populatiei romanesti din nordul Moldovei, condusi de razvratitul monah Glicherie, nu au vrut sa recunoasca hotararile sinodale privitor la modificarea calendarului si au hotarat sa se rupa de Biserica Ortodoxa Romana,infiintandu-si propria lor biserica,iar din acel moment continuandu-si seria ratacirilor si in prezent. Stilistii au si grave abateri canonice.Iata care sunt cele mai grave" a) nu asculta de hotararea Patriarhiei Ecumenice din Constantinopol, din anul 1923, care a hotarat indreptarea calendarului celui vechi b) considera calendarul sfant si fac din aceasta o dogma c) nu asculta de Patriarhia Ierusalimului .................................................. ................................. h) hulesc si defaima patriarhii , episcopii si preotii care tin stilul nou, numindu-i catolici, "lipsiti de har" . "eretici" cazand asfel sub osanda canoanelor:31;39" Parintele Arhim. Cleopa Ilie |
|
#3
|
|||
|
|||
|
".....Stilistii sunt considerati schismatici .adica dezbinati de Biserica Ortodoxa, caci au calcat legile bisericii administrative, organizandu-si manastiri si biserici deosebite, fara aprobarea Sfantului Sinod.Iar daca indraznesc sa boteze a doua oara, atunci se fac eretici , potrivit cu cononul 47 Apostilic si alte canoane.
Stilistii fiind rupti de Biserica Ortodoxa Romana , pana in ziua de azi sunt grupare schismatica." Parintele Arhim Cleopa Ilie |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Daca adoptarea calendarului Gregorian in BOR ar fi intr-adevar un "viciu de procedura" in cursul "natural" al ortodoxiei,si ca schimbarea calendarului ar fi o miscare masonica in scopul ecumenismului atunci ce-ar insemna asta ? ca stilistii sunt de fapt adevaratii ortodocsi si ortodocsii sunt adevaratii stilisti?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Subiectul asta, precum si altele inrudite se discuta de mai bine de o jumatate de an. Gasesti pe acest thread o multime de informatie; la fel si pe:
Ecumenismul si consecintele acestuia Botezul in BOR (cel mai recent) Un semn de la Dumnezeu: Aparitia Sfintei Cruci la Atena in 1925, precum si pe alte threaduri mai vechi. Esti binevenit sa-ti spui parerea, dar nu cred ca are rost sa reluam idei care au fost deja epuizate. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
mda ,ma scuzi , sunt de cateva zile pe forumul asta ,n-am stiut ca discutati de jumatate de an despre asta! multumesc pt indicatii , o sa intru si o sa vad despre ce e vorba!
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Dupa cum am mai spus, intrarea sub anatema Sfintilor Parinti (a Parintilor Consiliilor Ecumenice si a consiliilor pan-ortodoxe si locale care le-au urmat, ca urmasi ai Sf. Apostoli), adica separarea de comuniunea drept-credinciosilor si lasarea in plata Diavolului (si nu la mila Domnului, pentru ca asa se inteleg acest gen de anateme, foarte grave, putine la numar si asumate numai in consilii ecumenice) se face, in cazul introduceri calendarului iulian revizuit in Biserica, nu din cauza schimbarii calendarului (in situatia pastrarii pascaliei vechi), ci a modificarii Sfintei Traditii. Decizia Sinodului BOR din 1903 este de o claritate perfecta in aceasta privinta:
"Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Autocefale a României este de părere și propune că trebuie să rămânem unde ne găsim astăzi, pentru că este imposibil să nu încălcăm rânduielile canoanelor dacă am dori să schimbăm sau să reformăm calendarul iulian, pe care Biserica Ortodoxă îl folosește de atât de mult timp. Pe lângă aceasta, nu ne este permis să atingem nici chiar cu un deget hotărârile străvechi care însemnează slava Bisericii noastre." Iar gravitatea schimbarii Sfintei Traditii este data de anatema intreita a Sfintilor Parinti ai celui de-al 7-lea Consiliu Ecumenic si intarita de multiple sinoade pan-ortodoxe si locale de-a lungul timpului. Aceasta anatema este citita in fiecare an in biserica in Duminica Ortodoxiei (probabil ca in Romania s-a renuntat la aceasta practica, dupa cum s-a facut si in diaspora in bisericile ecumeniste, preferindu-se din oarece motive nu greu de intuit vecerniile si intilnirile pan-ortodoxe): "Toți cei ce afară de predaniile Bisericii și de învățăturile Sfinților și întrutot Cinstiților Părinților noștri, au născocit ceva, sau vor născoci după hotărârea noastră aceasta, fie ANATEMA de 3 ori”! Daca calendarul in sine este dogma sau nu in Biserica, cred ca ar fi oricind de preferat o atitudine mai rezervata decit a nega tragind concluzii hazardate. Dumnezeu Insusi a creat timpul si l-a impartit facind creatiei Sale rinduiala: “Lumina a numit-o Dumnezeu ziua, iar intunericul l-a numit noapte. Si a fost seara si a fost dimineata: ziua intai.” (Geneza 1:5) “Si a zis Dumnezeu: Sa fie luminatori pe taria cerului, ca sa lumineze pe pamant, sa desparta ziua de noapte si sa fie semne ca sa deosebeasca anotimpurile, zilele si anii.” (Geneza 1:14) "Luna aceasta sa va fie inceputul lunilor, sa va fie intaia intre lunile anului.” (Iesirea 12:2) Tot Dumnezeu i-a invatat pe oameni cind exact sa tina sarbatorile de peste an si ii pasa daca sint tinute sau nu la vremea binecuvintata (evreii au modificat si ei calendarul in timpul captivitatii babiloniene): “Urasc lunile noi si sarbatorile voastre sunt pentru Mine o povara. Ajunge!” (Isaia 1:14) “Urat-am, dispretuit-am praznuirile voastre si nu simt nici o placere pentru sarbatorile voastre.” (Amos 5:21) Daca Biserica Ortodoxa este Trupul lui Cristos si daca Duhul Sfint lucreaza in Biserica, ar fi chiar atit de greu de intuit ca in Biserica trebuie sa tinem sarbatorile lui Dumnezeu si nu pe ale noastre? |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Ce este calendarul? Calendarul iulian revizuit. Cum si de ce?! | Eugen7 | Teologie si Stiinta | 71 | 31.10.2011 10:23:19 |
| Calendarul ortodox | daniil96 | Intrebari utilizatori | 0 | 23.01.2011 23:29:02 |
| Istoria trecerii de la calendarul niceo-iulian la calendarul iulian indreptat | ioannistor | Resurse ortodoxe on-line | 8 | 20.11.2010 03:17:10 |
| Ciudateniile din calendarul BOR | mihailt | Generalitati | 4 | 22.03.2009 15:16:15 |
| Calendarul | AndreiVlad | Generalitati | 2 | 02.02.2009 20:03:05 |
|
|