![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
La catolici se sutine ca prin taina spovedaniei omul primeste iertare de pacate. Dar omul daca a primit iertarea pacatelor, nu a primit si stergerea pedepsei. Dumnezeu intr-o astfel de situatie imi apare ca dand iertarea la schimb. Daca El mi-a dat ceva, trebuie sa-i dau si eu satisfactie.
Pedepsele pe care le sufera aceste suflete in purgatoriu nu au nici un rol curatitor sau desavarsitor pentru ele, de vreme ce pacatele au fost sterse, ele au numai rostul de a satisface pe Dumnezeu. Insa, aceasta satisfactie este straina de Dumnezeu, caci El este iubire. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ma tem ca si la noi e similar: primim iertarea, insa pedeapsa vine oricum, dar in timpul vietii. Nu uita de dreptatea divina, care cere pedeapsa pentru pacat. Intr-adevar, iubirea Sa covarseste dreptatea Sa ca sa ma exprim asa, din moment ce pedepsele/suferinta dureaza foarte putin in acest inceput al existentei, comparativ cu vesnicia care urmeaza.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ionut, nu vine nicio pedeapsa. Ceea ce numim noi a fi pedeapsa este doar o urmare a ruperii legaturii cu Dumnezeu prin pacat. Sa luam aminte la acest aspect: Dumnezeu nu a zis "sa muriti in ziua in care veti manca", ci "veti muri in ziua in care veti manca".
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dar o data cu pacatul a intrat suferinta in lume: Dumnezeu i-a spus Evei ca in durere va naste fiii, lui Adam i-a promis ca-si va castiga existenta cu sudoarea fruntii... Si in Traditia noastra sunt exemple de suferinta care vine implicit dupa pacat, chiar daca pacatul respectiv a fost iertat, ca o consecinta directa si inevitabila.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Un link destul de documentat despre purgatoriu si disputele teologice din jurul lui.
http://www.crestinortodox.ro/alte-ar...52-purgatoriul
__________________
__________________ Hazardul este măsura ignoranței noastre. (Henry Poincare) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Incep sa'mi fac alta idee despre Purgator dar inca ma framanta o chestie. Daca acesta nu exista, de ce lui Padre Pio si in general la alti sfinti, Mantuitorul lea vorbit despre asa ceva? Dar poate acela nu era Doamne Iisuse ci Satana. La fel si la Medjugorje. Dar, aici naste alta dilema. După roadele lor îi veți cunoaște. Matei (16;7) Si din ce am auzit, din ce am citit pana acum despre Medjugorje (mesajele plus minunile din viata oamenilor de rand), multa lume s'a schimbat in bine. Crestinii de acolo sunt mult mai credinciosi. Si multi oameni (si romani) au devenit mai buni, mergand acolo, inclusiv ortodocsi (cititi cartea Pelerin ortodox la Medjugorje). Deci, stau acum si ma gandesc... e bine sa fac eu acele rugaciuni? E bine sa ma rog la preasfanta inima a lui Iisus? Dupa ce am citit o parte din cartea Papalitatea schismatica (parca asa era titlul) am din ce in ce mai multe dubii despre credinta in care am crescut. Iarta-ma Doamne! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Antonio, dar ce anume a spus Maica Domului la Medjugorie si lui Padre Pio? Iarta-mi nestiinta..
Problema cu purgatoriul este conceptia juridica despre mantuire, cum a spus altcineva mai sus. Si in ortodoxie exista ideea ca unii din cei care sunt in iad se mai pot mantui pana la sfarsit (in mod tainic, rugaciunea bisericii are o influenta; hmiron, este vorba de 'comuniunea sfintilor', adica de faptul ca formam un tot si cineva pentru care altii se roaga face parte din acel tot), deci, daca vrei, ca sunt intr-o stare reaprovizorie numai, nu eterna. Insa nu exista ideea unei satisfactii aduse lui Dumnezeu pentru pacate, sau a platii pacatelor facute in acest fel. Dumnezeu te va lumina in cautarile tale. In orice caz, pentru cei care cauta adevarul si incearca sa traiasca credinta in profunzime diferentele dintre catolicism si ortodoxie nu sunt chiar atat de mari, pana la urma.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eventuala ta convertire la ortodoxie este o chestiune pe care numai tu o vei decide. Dar nu te poti converti si in acelasi timp sa pastrezi credinta in Purgatoriu :) Pentru ortodocsi aceasta este o erezie. Oricum cred ca e mai bine sa iti explice un preot chestiunile astea, sunt convins ca exista preoti printre cei care posteaza pe acest forum. In ceea ce priveste pe Padre Pio si ceilalti sfinti la care te referi, Iisus le-a putut vorbi despre asa ceva tocmai din cauza ca ei erau catolici. Pentru ortodocsi, Padre Pio a fost indus in eroare, nici vorba sa ii fi spus Iisus despre Purgatoriu din moment ce acesta nu exista pentru ortodocsi. In ceea ce priveste Medjugorje si Fecioara Maria, ortodocsii din cite stiu nu neaga ca Fecioara Maria ar putea savirsi minuni. Dar cultul Mariei, asa cum este acesta in confesiunea catolica, ma tem ca este pentru ortodocsi o erezie. Din nou, verifica cu un preot, eu imi dau cu parerea de pe pozitia unui ateu :) Din cite stiu, rugaciunile catre Iisus sunt acceptate si chiar mai mult, recomandate, de catre absolut toate confesiunile crestine. Asa ca nu vad nici o problema cu asta :) Dubiile tale nu sunt anormale, tocmai au fost publicate niste scrisori ale Maicii Tereza care arata ca si ea avea dubii destul de mari. Mie, ca observator relativ obiectiv fata de cele 2 confesiuni, imi faci impresia ca nu esti inca pregatit sa te convertesti la ortodoxie. Fani71 are dreptate, diferentele intre ortodoxie si catolicism nu sunt foarte mari. Dar problema e ca unele din acele diferente sunt privite ca erezii de catre conducatorii celor doua confesiuni. P.S. Ma mira ca nu ai ridicat inca problema filioque, de unde vine Duhul Sfint. Asta e un motiv de neintelegere fundamental intre catolici si ortodocsi, mai mult chiar decit cultul Mariei. Last edited by razvan4; 28.08.2009 at 04:56:00. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Drumul Crucii, Calea Pocaintei, nevointele duhovnicesti. | alexmatei | Spiritualitatea ortodoxa | 0 | 16.03.2012 21:22:04 |
| Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos Calea, Adevarul si Viata | tatolivia | Intrebari utilizatori | 0 | 09.10.2011 16:10:56 |
| Lamuriri despre teologie si stiinta | VladCat | Teologie si Stiinta | 12 | 11.04.2011 01:24:14 |
| Despre purtarea crucii | ionut12 | Generalitati | 8 | 30.11.2010 19:47:54 |
|
|